تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۵۱۳۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

حکم اعدام محیط‌بان توسط پدر شکارچی غیرمجاز اجرا شد

۰
حکم اعدام محیط‌بان توسط پدر شکارچی غیرمجاز اجرا شد
کبنا ؛ سال 99 بود که خبر کشته شدن يک شکارچي غير مجاز توسط يک محيط‌بان در منطقه حفاظت شده بيستون کرمانشاه، در رسانه‌ها منتشر شد. در جزئيات اين اتفاق آمده است: «در جريان مواجهه نيروهاي اجرايي يگان حفاظت محيط زيست کرمانشاه با سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد، يک نفر از سرنشينان اين خودرو به دليل تيراندازي که صورت گرفته جان خود را از دست مي‌دهد. اين فرد جواني 23 ساله به نام يوسف فلاحي داروندي بود و محيط بان برومند نجفي نيز در اين زمينه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر مي‌برد. اوايل امسال بود که بازتاب تأييد حکم اعدام برومند نجفي، ورزشکاران و هنرمندان را هم به واکنش واداشت. کاربران با هشتگ‌هايي چون نه به اعدام برومند نجفي و محيط بانان، درخواست عفو وي را داشتند. تا اينکه بعد از پيگيريهاي قضايي فراوان، دستور توقف حکم اعدام برومند نجفي صادر شد تا پرونده مورد رسيدگي مجدد قرار بگيرد.  اين موضوع را  در ارديبهشت امسال حسين ويسي، رئيس اداره حقوقي محيط زيست استان کرمانشاه از توقف حکم اعدام محيط‌بان کرمانشاهي و در گفت‌وگو با ايسنا اعلام کرد: «وکلاي پرونده محيط بان محکوم به اعدام کرمانشاهي با توجه به ادله و مستنداتي که داشتند درخواست اعاده دادرسي داده بودند، اين درخواست در ديوان عالي کشور پذيرفته شد و تا زمان بررسي مجدد پرونده، حکم اعدام نيز متوقف است.»
در شرايطي که مردم و خانواده نجفي در روزهاي محرم و خبر بخشش و نجات از چوبه دار چندين نفر از افرادي که مرتکب قتل عمد از سوي اولياي دم شده بودند‌، اين اميدواري نيز وجود داشت که ماجراي برومند نجفي ختم به‌خير و رضايت ولي دم شود، اما ظاهرا دست سرنوشت، براي برومند نجفي برنامه‌اي ديگري داشت و روز گذشته پدر مقتول، خود حکم قصاص نجفي را جلوي دادگاه امضا کرد. ويسي، رئيس اداره حقوقي محيط زيست استان کرمانشاه اعام کرد: «ظهر ديروز (22 مرداد) محيط‌بان برومند نجفي مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسيد. تيراندازي از سوي پدر فردي که محيط بان برومند نجفي محکوم به قتل وي بوده( مرحوم يوسف فلاحي)، صورت گرفت.»
توضيح پليس در خصوص حادثه

سرهنگ محمدرضا ياري، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان کرمانشاه نيز در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: «برومند نجفي محيط بان کرمانشاهي جهت ادامه روند بررسي پرونده‌اش به دستگاه قضايي ارجاع مي‌شود که مقابل شعبه يک دادگاه کيفري کرمانشاه توسط فردي ناشناس هدف گلوله قرار مي‌گيرد. اين فرد ناشناس توسط اسلحه کلاشينکف با اصابت سه گلوله محيط بان کرمانشاهي را به قتل مي‌رساند. همچنين فرد ديگري که هويت آن هم مشخص نيست، به مامور بدرقه حمله کرده و او را مجروح مي کند. معاون اجتماعي انتظامي استان کرمانشاه با بيان اينکه هنوز هويت قاتل يا قاتلين مشخص نيست، گفت: شناسايي و دستگيري آنها در دستور کار قرار دارد. تا زمان دستگيري قاتل يا قاتلين و همدستان آنها نمي توان در خصوص انگيزه اين قتل صحبت کرد.
قاتل متواري است
در اين شرايط شهرام کرمي، دادستان عمومي و انقلاب استان کرمانشاه درباره جزئيات قتل محيط‌بان کرمانشاهي توسط پدر مقتول با اشاره به قتل محيط‌بان کرمانشاهي توسط پدر مقتول اظهار کرد: ساعت 11:44 دقيقه پيش از ظهر امروز (22 مرداد) به محض خروج برومند نجفي محيط بان قاتل از مجتمع دادسراي اطفال کرمانشاه يکي از نزديکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهي مي کرد حمله‌ور شده و او را از ناحيه دست مجروح مي‌کند.   در اين هنگام پدر مقتول که از قبل در بيرون از محوطه دادگاه کمين کرده بود، بيرون آمده و هشت گلوله از اسلحه کلاشينکف به سمت قاتل شليک مي‌کند که سه گلوله آن به قاتل اصابت کرده و باعث مرگ او مي‌شود. پدر مقتول و کسي که او را در اين ماجراي خونين همراهي مي‌کرد، متواري شده‌اند که دستورات لازم به ضابطين قضايي جهت دستگيري متهمان صادر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1