تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۵۱۱۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

ساختار مدیریت بحران کارشناسانه نیست

۰
ساختار مدیریت بحران کارشناسانه نیست
کبنا ؛مدیریت سیلاب مهمتر از خود سیل است. بارش‌های سیل آسیا خسارات زیادی به منازل، اموال و زمین‌های کشاورزی مردم وارد کرد. در استان کهگیلویه و بویراحمد سیل نیز به بخش زیادی از اموال مردم خسارت زد. ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نظرات متفاوتی پیرامون مدیریت بحران و سیل دارند. امام جمعه قلعه رئیسی در این باره گفت: «ما در مدیریت بحران ضعف‌های زیادی داریم هم ساختار‌ها و قوانین مرتبط مرتب تغییر می‌کنند هم نقشه راه جامع برای کاهش خطرات نداریم و هم با کمبود زیرساخت‌ها در مدیریت شهری و روستایی مواجه هستیم و از مدیریت واحد و پشتیبانی لازم محروم هستیم هم نمی‌توانیم از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم ناهماهنگی میان دستگاه‌ها هم درد مضاعف است.»
به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه (14 مرداد ماه 1401) با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تصریح کرد: سیلاب‌های اخیر در کشور تاکنون ۸۰ کشته برجای گذاشت خسارت این سیلاب‌ها هزاران میلیارد تومان برآورد می‌شود و احتمال تداوم این بارش‌های سیل‌آسا هم وجود دارد انتظار از مجلس انقلابی و دولت مردمی برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری درست تداوم آینده نگرانه است کشور ما یک کشور حادثه خیز است عملکرد نظام مدیریتی سوانح در کشور باعث نارضایتی عمومی می‌شود باید این ساختار مدیریت سوانح در کشور تغییر کند.
وی گفت: ما در مدیریت بحران ضعف‌های زیادی داریم هم ساختار‌ها و قوانین مرتبط مرتب تغییر می‌کنند هم نقشه راه جامع برای کاهش خطرات نداریم و هم با کمبود زیرساخت‌ها در مدیریت شهری و روستایی مواجه هستیم و از مدیریت واحد و پشتیبانی لازم محروم هستیم هم نمی‌توانیم از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم ناهماهنگی میان دستگاه‌ها هم درد مضاعف است.
صلواتی یادآور شد: نهایتاً انتظار از دولت مجلس این است که مجاهدانه وارد عرصه شوند طرح تشکیل وزارت مدیریت بحران و ادغام کلیه نهاد‌های امدادی یک اقدام راه حل برای آینده است.
وی گفت: در بخش چارؤسا مردم در بسیاری از روستا‌ها آب ندارند و از عملکرد مسئولان گلایه‌مند هستند آنچه که لازم است مدیریت جهادی نهاد‌های خدمت‌رسان مثل آبفای استان و شرکت برق استان است ۱۷ ساعت برق مردم منطقه قطع بود اگر مدیریت جهادی حاکم باشد بسیاری از اتفاقات به وجود نمی‌آید بله ما در سیل اخیر کشته نداشتیم و این قابل تقدیر است اطلاع‌رسانی‌ها در سطح استان قابل تقدیر است اما در بخش چارؤسا مردم در اثر ضعف عملکرد نهاد‌های خدمت‌رسان در رنج هستند.
صلواتی افزود: مردم گرفتارند بخشدار چارؤسا به صورت می‌دانی در دل حوادث حضور داشت اما امروز در روستا‌های زیادی با کمبود آب وجود دارد که نیازمند است مدیرعامل آبفای استان به صورت می‌دانی و تجهیز اداره متبوع مشکل مردم را در اولین فرصت برطرف کند.
وی گفت: نیروی انتظامی چارؤسا شبانه روزی و به صورت می‌دانی و با روحیه جهادی با همکارانشان در حال خدمت به مردم هستند و متجاوزین به حقوق و مال مردم و بیت المال مسلمین را شناسایی می‌کنند و مال‌های به سرقت رفته را کشف می‌کنند فضای منطقه
را برای سارقان نا امن می‌کنند و مردم احساس آرامش می‌کنند به حکم حق‌شناسی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه نیروی انتظامی در بخش چارؤسا تقدیر و تشکر می‌کنم.
صلواتی یادآور شد: مردم انتظار دارند در مقابله با مواد مخدر و مزاحمت‌هایی که نیمه‌های شب یک عده‌ای برای مردم ایجاد می‌کنند این حرکت ادامه داشته باشد از مسئولان دادگاه بخش مثل همیشه انتظار است با سارقان اموال مردم و بیت المال برخورد عبرت‌آموز صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: حضرت عباس با شجاعت تمام از حرم و حریمی که خدا و رسولش مشخص کرده بودن دفاع کرد برای برآورده شدن نیاز‌های امام زمان خویش تا پای جان تلاش کرد آیینه تمام نمای ولایت باوری و ولایت محوری و ولایت یاوری است و اینکه لحظه آخر برادر امام حسین را صدا زد آرزوی او بود که امام زمانش در لحظه جان دادن بر بالینش بیاید وقتی امام بر بالین محتضر می‌آید انسان به آسانی جان می‌دهد.
صلواتی افزود: از علما و روحانیت و مبلغان دین برادران معظم و خواهران مکرم که در این ایام به این منطقه شرفیاب شدند از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.
نماز جمعه این هفته به یاد شهید خیرالله بوارد برگزار می‌شوند شهیدی که مردم روستا و جوانان روستا را به حضور در جبهه تشویق و دعوت می‌کرد اهل نماز و احترام به پدر و مادر اهل کمک به مردم روستا و دارای روحیه جهادی و بسیجی بود از اهل گناه و معصیت فاصله می‌گرفت و از گناه بیزار بود امر به معروف و ناهی از منکر بود در صیت‌نامه‌اش سفارش می‌کند اسلام را یاری کنید و زینب‌وار باشید.
وی گفت: کشور ما دارای انواع پهپاد هاست پهپاد مهاجر به موشک هدایت لیزری و بمب‌های هدایت شونده و سقوط آزاد مجهز هستند ما زیردریایی بعثت و فاتح که در نوع خودشان در دنیا بی‌نظیر هستند را داریم موشک‌های شهاب ۳ اصلاً این‌ها را برای نابودی اسرائیل ساختیم و در صورتی که این رژیم غاصب صهیونیست دست از پا خطا کند با همین موشک‌ها روزگار آن‌ها را سیاه خواهیم کرد ما پهپاد‌های مختلف داریم کابوس هستند برای دشمنان این ملت و نظام ما سامانه دفاعی ۱۵ خرداد را داریم توان درگیری با اهداف هوایی و توانایی کشف موشک‌های کروز در یک زمان با یک رادار را دارد ما دارای موشک‌های خیام هستیم که قابلیت رادارگریزی و عدم رهگیری را دارند.
مدیریت بحران به بخش دیشموک توجه کند
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه (14 مرداد ماه 1401) با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام اظهار کرد: لقمه حلال، ادای خمس و زکات الهی سبب پیروی از امام حسین علیه السلام از مصادیق تقواست.
امام جمعه دیشموک با اشاره به وقوع سیلاب و خسارت‌های میلیاردی گفت: خسارت‌های میلیاردی به منازل، مدارس، مزارع و زیرساخت‌های ارتباطی وارد شده، ایران ششمین کشور حادثه خیز در دنیاست.
وی افزود: تحولی در حوزه مدیریت پیشگیرانه باید انجام شود تا این حوادث مدیریت شود و با عمل جهادی در ساختار مدیریت بحران کشور تغییر ایجاد شود.
راوند ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ قرار بود تمام دستگاه‌های امدادی به یک سازمان تبدیل اما نیمه کاره ر‌ها شد و اینکه تا یک ماه پس از سیل راه‌های ارتباطی، مزارع و آب شرب
مردم قطع باشد قابل قبول نیست.
خطیب جمعه دیشموک با اشاره به تماس استاندار گفت: قرار بود که وزیر کشور به دیشموک سفر کند اما به خاطر حجم بالای کاری سفر لغو شد که ضرورت دارد در مدیریت بحران به بخش دیشموک توجه شود.
وی با اشاره به تلاش چند روز اخیر پرسنل آبفا دیشموک برای رفع مشکل پمپ آب افزود: تاکنون دو چاه در دیشموک حفر اما هر دو از مدار خارج شدند و در حال حاضر پمپ آب سوخته است که ضرورت دارد مشکل آب دیشموک به صورت جهادی و ملی رفع شود.
راوند ادامه داد: مردم از این کمبود آب نگرانند که بخش‌های دیشموک و چارؤسا نیازمند برطرف کردن آب به صورت پایدار هستند.
وی با اشاره به خبر روزنامه‌های آمریکایی در خصوص فروش پهپاد ایران به روسیه افزود: ایران هم اکنون دارای پهپاد‌های پیشرفته بوده که پس از رونمایی کشور‌های زیادی خریدار آن‌ها هستند.
راوند ادامه داد: پهپاد‌ها در داخل کشور ساخته و اهداف متخاصم را رصد و منهدم می‌کنند.
راوند با اشاره به تاسوعای حسینی گفت: روز تاسوعای حسینی به خاطر بصیرت حضرت عباس علیه السلام به روز بصیرت نامگذاری شده به گونه‌ای که‌امان نامه دشمنان را قبول نکرده و از ولی خدا لحظه‌ای جدا نشد.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به الگوگیری از اهل بیت گفت: انسان باید در انتخاب‌ها از اهل‌بیت الگوگیری کند.
وی با اشاره به روز عاشورای حسینی افزود: امام حسین علیه السلام علیه ظلم، ستم، بدعت و تحریف دین‌ایستاد.
ساختار مدیریت بحران کارشناسانه نیست
حجت‌الاسلام محمدیوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه‌های نماز جمعه (14 مرداد 1401) اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه امام جمعه ارتباط حسنه و پدرانه با مردم است.
وی ادامه داد: امام جمعه نقش سخنگوی انقلاب را ایفا می‌کند و وظیفه‌اش بسیار مهم است و کلام و مطالبی که بیان می‌کند باید به روز و مفید باشد.
امام جمعه شهرستان بهمئی در خصوص فروش پهباد‌های ایرانی به روسیه گفت: این فروش یا عدم فروش پهباد همین قدر که دشمن تحت فشار روحی است برای ما بسیار مفید است و نتیجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در توافقات برجام، با طراحی یک سناریو مشخص همزمان ۶ شرکت بین‌المللی که قرار است با ما مبادلات تجاری داشته باشند تحریم می‌کنند و این نشان از ذات شیطانی آنهاست و بازهم نیت آمریکایی‌ها بر دنیا روشن می‌شود.
افروغی در خصوص نسل جدید سانتریفیوژ‌های ایران گفت: دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و نخواهیم بود چرا که امام خامنه‌ای اینگونه فتوا داده‌اند.
حجت‌الاسلام افروغی در خصوص حوادث سیل‌های اخیر در کشور گفت: ساختار مدیریت بحران ساختار کارشناسانه نیست چرا که باید کارشناسان متناسب با هر شهر مکان خانه‌ها و مسیر‌های آب، شناسایی شوند تا دچار خسارت نشویم.
وی ادامه داد: زیر ساخت‌ها باید به صورت کامل از قبل آماده باشد تا در لحظه اتفاق و وقوع به دنبال حل مشکل سیل یا زلزله نباشیم تا کمتر دچار گرفتاری شویم.
وی در پایان در خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهرستان بهمئی گفت: همه مردم شهرستان در یک نقطه مشخص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجمع برای برگزاری نماز داشته باشیم‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1