تاریخ انتشار
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۸۳۸
کبنا گزارش می‌دهد

سیل؛ از تهران تا کهگیلویه و بویراحمد / احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد /  ۲۰ خودرو در سیل رودهن مفقود شد! / قطع آب دهدشت (+ فیلم )

۲
سیل؛ از تهران تا کهگیلویه و بویراحمد / احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد /  ۲۰ خودرو در سیل رودهن مفقود شد! / قطع آب دهدشت (+ فیلم )
کبنا ؛بارش در استان‌های جنوبی و تهران آغاز شد و هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شود و سیل به راه افتاده است. پدرام قودجانی رییس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران گفت: هشدار سازمان آب و هواشناسی برای تهران نارنجی است و تهرانی ها باید امشب هوشیار باشند.
به گزارش کبنا، پدرام قودجانی رییس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران با بیان اینکه برای وضعیت تهران نگران هستیم گفت: به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام کرده‌ایم که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند.
                
وی ادامه داد: هشدار سازمان آب و هوا شناسی برای تهران نارنجی است و ممکن است شرایط شب گذشته امشب نیز تکرار شود.
قودجانی تصریح کرد: با توجه به گزارشات بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس مردم باید هوشیار باشند در اطراف رودخانه‌ها نروند و حداقل تا روز یکشنبه از کوهنوردی اجتناب کنند.
رییس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران گفت: بارش باران برای امشب پیش بینی شده است و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها نگران کننده است.
وی با بیان اینکه هشدار تخلیه به هیچکدام از مناطق تهران داده نشده است اظهار کرد: اعلام کرده ایم مردم اطراف رود دره‌ها نروند زیرا بارش‌ها در ارتفاعات شمالی است و خواهش ما این است مردم هوشیار باشند.

انتشار پیامک هشدار وقوع سیلاب در استان تهران توسط وزارت کشور

مرگ ۱۲ نفر در پی سیل در کشور
مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد. او گفت: پنج نفر از این افراد در استان سیستان و بلوچستان و ۷ نفر نیز در استان تهران بوده‌اند. همچنین ۱۴ نفر نیز مفقود هستند.
سیل و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران / ۶ فوتی و ۱۴ مفقودی تاکنون

جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود در شمال غربی تهران تاکنون چند فوتی و شماری مصدوم بر جای گذاشته است. در این حادثه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کردند. گل و لای به برخی اماکن از جمله محوطه امامزاده نیر وارد شده. خودروهای امدادی نیز به محل اعزام شدند. مسئولان از مردم می خواهند که خانه ها را ترک کنند. امامزاده داوود در محدوده شهرداری تهران نیست اما آتش نشانی پایتخت هم نیروی کمکی به این محل اعزام کرده. بالگرد اورژانس البرز نیز در حالت آماده باش است.
۲ کودک بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی در زاهدان جان‌ باختند
ابراهیم شهریاری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، گفت: بارش شدید باران و در پی آن ریزش سقف یک خانه، جان ۲ کودک را در شهر زاهدان، گرفت. شهریاری، تصریح کرد: در این حادثه پدر خانواده مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
سیل در اطراف رودهن / یک نفر فوت شد
بارش شدید باران شب گذشته در شهرستان دماوند، موجب وقوع سیل در بخش رودهن شد و به روستاهای اطراف خسارت وارد کرد. سیل، چندین خودرو را با خود برد و موجب مسدود شدن کامل راه های روستایی شد. رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند گفته شاهد وقوع سیل در سه روستای آردینه، جورد و وسکاره بودیم. او گفته: یک فرد میانسال نیز مفقود شده بود که توسط تیم عملیاتی ستاد بحران شهرستان، جسد وی کشف شد؛ این فرد میانسال از اهالی روستای وسکاره بوده است.
هلال احمر: احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر می گوید: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش کامل این سازمان برای وقوع سیل و آبگرفتگی احتمالی در ۲۱ استان کشور خبرداد.
مهدی ولیپور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وقوع بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه دهم مرداد ماه، اظهارکرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان،
خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر عوامل امدادی در تمام این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها را به حالت آماده باش درآورده است.

بارندگی خسارتی در گچساران نداشت
فرماندار گچساران گفت: بارندگی خسارتی در این شهرستان و روستاهای اطراف نداشته است.
روانبخش دیهیم خوب اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بارندگی در گچساران از عصر امروز آغاز شد.
وی بیان کرد: از ساعت اولیه آغاز بارندگی شدید تا کنون با همراهی دستگاه های عضو ستاد بحران در نقاط مختلف این شهرستان حضور داشته و بازدیدهای میدانی را انجام داده ایم.
فرماندار گچساران تصریح کرد: این بازدید میدانی از مراکز مختلف و محلات شهرستان تا کنون ادامه دارد.
دیهیم خوب عنوان کرد: یک پل در یکی از محلات گچساران بر اثر بالا آمدن آب از جای اصلی خود تکان خورد ه بود که با اقدام سریع شهرداری و شرکت نفت این مشکل نیز برطرف شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام دستگاه های خدمات رسان و عضو ستاد بحران گچساران گفت: خوشبختانه تا کنون خسارت و یا آب گرفتگی در گچساران وجود نداشته و از روستاها نیز تا کنون گزارشی از خسارت یا آبگرفتگی اعلام نشده است و بررسی توسط مسئولان  و دهیاری ها ادامه دارد.
حمید نارکی دبیر ستاد بحران در گچساران نیز اظهار داشت: بارندگی ها در این شهرستان طبق پیش بینی های انجام شده از ساعت حدود ۱۷:۳۰ دقیقه عصر امروز آغاز شده است.

 وی بیان کرد: شدت بارندگی در ارتفاعات گچساران زیادتر از مرکز شهر بوده و در حال حاضر نیز مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.
دبیر ستاد بحران گچساران تصریح کرد: ساعت ساعت ۱۸:۵دقیقه عصر یک طغیان سیل در گچساران وجود داشت که با توجه به آماده باش کامل نیروهای خدمات رسان و امدادی دستگاه های عضو ستاد بحران، شهرداری و شرکت نفت باهماهنگی فرماندار ودبیر ستاد بحران اقدامات لازم انجام و مسیر باز شد.
نارکی عنوان کرد: در این بارندگی پل عابر پیاده در محله ۱۰۸ دستگاه گچساران با توجه به بالا آمدن آب از سطح کانال جابجا شد و برای دقایقی تردد در این منطقه دچار مشکل گردید که در فاصله کمتر از نیم ساعت این مشکل با حضور نیروهای پرتلاش شهرداری شرکت نفت و با هماهنگی و حضور فرماندار و ستاد بحران این مشکل نیز برطرف شد.
 وی گفت: تاکنون در حوزه بخش مرکزی روستاها و گچساران مشکلی اعم از آبگرفتگی و یا خسارت وجود ندارد.
 دبیر ستاد بحران گچساران خاطرنشان کرد: برخی از روستاها اعم از ماهور باشت و کمبل بر اثر بارندگی شدید جاده تردد آنها مسدود شده بود که با پیگیری های انجام شده این مشکل نیز سریعاً برطرف شده است.
 نارکی بیان کرد: از هم اکنون نیز کلیه نیروهای امدادی و خدمات رسان در محل ادارات خود به صورت کشیک شبانه روزی به حالت آماده باش جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی هستند.
 ۲۰ خودرو در سیل رودهن مفقود شد!
محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیل در رودهن گفت: سیلی شدید در روستاهای وسکاره، جورد و آردینه بخش رودهن به وقوع پیوسته است. بیش از ۲۰ خودرو در سیل رودهن مفقود شدند و خسارت‌های بسیاری به بار آمده است.
رییس پلیس راه استان مازندران گفت: بدلیل بارش باران و جاری شدن سیلاب به همراه گل و لای در جاده هراز از بامداد امروز این جاده مسدود شده است و تردد برای خودروها در این مسیر امکانپذیر نیست.
سیل شب گذشته در شمال غربی تهران، اکنون به مناطق شمال شرقی پایتخت رسیده است. تصاویری که در ساعات گذشته از رودهن و دماوند منتشر شده، حکایت از خرابی‌های گسترده در این مناطق دارد. تصاویری که می‌بینید مربوط به خسارت‌های سیل در یکی از خیابان‌های رودهن است.
        
علت قطعی آب دهدشت، قطع برق ایستگاه پمپاژ آب است
رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان کهگیلویه، علت قطعی آب در این شهرستان را قطعی برق ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان چرام عنوان کرد.
 قلندر حبیبی در جمع خبرنگاران در خصوص قطعی آب چند ساعته در این شهرستان گفت: باد و باران برق ایستگاه پمپاژ آب را در شهرستان چرام قطع کرده است.
رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان کهگیلویه گفت: شهروندان باید در چنین شرایطی حداقل برای ۲۴ ساعت آب ذخیره داشته باشند.
وی عنوان کرد: نیروهای شرکت برق شهرستان چرام در حال تلاش برای وصل شدن برق این ایستگاه هستند.
حبیبی افزود: به محض وصل‌شدن برق ایستگاه، نیروهای آب و فاضلاب آماده برای رفع مشکلات آبی شهرستان هستند.
            
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1