تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۸۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

آغاز بارش در کهگیلویه و بویراحمد / تقویت مانسونی از امروز / افزایش بی سابقه گرمای تابستان و ضرورت مدیریت مصرف برق / مردم رعایت کنند / هشدار نارنجی هواشناسی برای سه روز آینده: احتمال جاری شدن سیلاب، صاعقه و باد شدید وجود دارد / از اسکان در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیما‌های سبک پرهیز کنید

۲
آغاز بارش در کهگیلویه و بویراحمد / تقویت مانسونی از امروز / افزایش بی سابقه گرمای تابستان و ضرورت مدیریت مصرف برق / مردم رعایت کنند / هشدار نارنجی هواشناسی برای سه روز آینده: احتمال جاری شدن سیلاب، صاعقه و باد شدید وجود دارد / از اسکان در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیما‌های سبک پرهیز کنید
کبنا ؛بعد از هشدارهای هواشناسی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران همراه با رعد و برق در برخی از نقاط استان آغاز شد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از شروع بارش‌های شدید خبر داده است.
به گزارش کبنا، علیرضا نیکروز از آغاز بارش باران در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: بارش در منه‌شوره و دشت‌روم بویراحمد، همچنین سی‌سخت به پادنا گردنه بیژن از شدت بیشتری برخودار است.
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به بارش باران در منطقه کاکان  افزود: پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی با سیل همراه باشد لذا مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.
آماده باش ۲۰۰ نیروی راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با سیلاب احتمالی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش ۲۰۰ نیروی راهداری این استان برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.
عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال سیلاب در استان از آمادگی کامل راهداران جهت مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای در روزهای پیش رو خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و ۲۰۰ راهدار در ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار و محورهای مواصلاتی بصورت ۲۴ ساعته مستقر هستند.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان به هشدارهایی که داده می‌شود توجه کرده  و در این چند روز از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: به مسافران توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام به سفر حتما از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل نموده و به توصیه کارشناسان سامانه ۱۴۱ عمل کنند.
پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد/ تقویت جریان مانسونی از بعداز ظهر امروز
مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت جوی استان طی امروز و روزهای آینده را تشریح کرد.
رضا کاکاوند در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: با بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای طی امروز آسمانی غبار آلود و از بعدازظهر تا اوایل هفته آینده با تقویت جریان‌های مانسون و افزایش شاخص های ناپایدار همراه با انتقال رطوبت به منطقه ناپایداری های همرفتی به شکل رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد ریزش تگرگ و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود .
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش‌ها به تناوب تا اواسط هفته آینده به ویژه در ساعت بعد از ظهر تا اوایل شب ادامه خواهد داشت با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اختلال در تردد میان مناطق پربارش مورد انتظار است.
وی بیان کرد: شایان ذکر است با توجه به احتمال وقوع ناپایداری‌های شدید لحظه ای و افزایش حجم بارش‌ها در برخی نقاط استان به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی پرهیز از تردد، توقف و چرای دام در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها آمادگی تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی توصیه می‌شود.
افزایش بی سابقه گرمای تابستان و ضرورت مدیریت مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع
نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روزها بسیاری از مناطق کشور مانند سایر نقاط جهان با گرمای شدیدی روبه‌رو هستند و این گرمای شدید موجب مصرف بیشتر برق در مناطق مختلف استان شده است.
 جمال معتمدی‌زاده با بیان اینکه دیروز به دلیل گرمای هوا، نیاز مصرف برق به ۶۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات در ایران رسید که نسبت به روزهای گذشته افزایش نشان داد، افزود: در شرایط کنونی همراهی مردم می‌تواند در گذر از این روزهای گرم و تامین برق پایدار بسیار موثر باشد.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست تا با تداوم همراهی با صنعت برق، پرسنل این صنعت را در مدیریت شبکه سراسری یاری دهند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۷ میلیون مشترک برق در کشور و ۲۸۵ هزار مشترک در استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات برق استفاده می‌کنند که اگر هریک از این مشترکان تنها ۲ لامپ ۱۰ وات LED را خاموش کنند، در عمل یک‌ درصد صرفه‌جویی در مصرف پیک برق را به دنبال خواهد داشت.
معتمدی زاده گفت:براساس آمارهای ارسال شده از دیسپاچینگ مرکز، میزان مصرف برق در ساعات پیک بار دیشب تا امروز  (ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ ) در این استان روند شتاب زده صعودی داشته است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در ساعات پیک بار دیشب استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ مگاوات بیشتر از میزان مصرف در ساعات پیک بار روز گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار شب گذشته ٤٨٦.٩ مگاوات و در ساعات پیک بار همان روز ٤٩٤.٥ مگاوات است.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در استان در ساعات پیک بار افزایش یافته  که می طلبد مشترکین در این ساعات از روشن نگه داشتن وسایط برقی نظیر کولرهای گازی، اسپلیت ها، جاروبرقی ، اتو ، تلویزیون و سایر لوازم دیگر برقی پرمصرف، خودداری کنند.
وی گفت: گچساران با ۱۷۰ و هفت دهم مگاوات بیشترین سهم مصرف و چُرام با ۳۱ و هفت دهم مگاوات کمترین سهم مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
معتمدی زاده، میزان مصرف برق در ایران میزان مصرف برق در ایران طی ساعات پیک بار را ۶۷ هزار و ۳۶ مگاوات عنوان و تصریح کرد: میزان مصرف برق در کشور در ساعات پیک بار روز گذشته، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
وی افزود: روند کنونی مصرف برای ما نگران کننده شده و مردم بدانند که شرایط تامین برق پایدار برای مشترکین در استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز سخت تر می‌شود.
آمادگی شهرداری دوگنبدان برای وقوع سیل
شهردار دوگنبدان گفت: تمهیدات لازم از سوی شهرداری برای مقابله با وقوع سیل احتمالی در این شهرستان پیش بینی شده است.
 در پی هشدارهای صادر شده از سوی هواشناسی تمام دستگاه های عضو ستاد بحران در کهگیلویه وبویراحمد در حالت آماده باش قرار دارند.
رضا قشقایی اظهار کرد با توجه به اطلاعیه های صادر شده از سوی هواشناسی در خصوص احتمال وقوع بارش شدید تمهیدات لازم در این شهرستان برای مقابله با سیل احتمالی با برگزاری جلسات ستاد بحران در فرمانداری و شهرداری این شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
 وی بیان کرد: شهرداری دوگنبدان در کنار دیگر دستگاههای اجرایی آمادگی لازم برای مقابله با سیل احتمالی را دارد.
شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه هشدارهای لازم از سوی هواشناسی و دیگر متولیان امر صادر شده، تصریح کرد : از شهروندان تقاضا
می شود که به هشدار های صادر شده توجه کرده و آنها را جدی بگیرند تا در صورت بروز احتمالی بارش شدید حادثه ای رخ ندهد.
 قشقایی عنوان کرد: مردم نکات ایمنی را جدی گرفته و آن‌ها را رعایت کنند زیرا ماهیت بارش های تابستانی غیر قابل پیش بینی است.
 وی گفت: شهروندان در بازه زمانی عنوان شده جهت سلامتی خود از تجمع در حریم وبستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و مکان های خطر آفرین خودداری کنند. 
شهردار دوگنبدان خاطر نشان کرد: در مدت زمان عنوان شده تمام پارک ها در گچساران تعطیل خواهد بود.
هشدار نارنجی هواشناسی برای سه روز آینده: احتمال جاری شدن سیلاب، صاعقه و باد شدید وجود دارد

 بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه و یکشنبه احتمال خسارت گسترده و زیاد در کشور وجود دارد.
طی این روزها، امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.
همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار نارنجی توصیه هایی را نیز اعلام کرده است که شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه ها،‌عدم قرار گرفتن در مسیل ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگردها می شود.
به تمام دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.
در هشدار هواشناسی، نام قریب به اتفاق استان های کشور ذکر شده.
هشدار این سازمان در روز جمعه مربوط سیستان و بلوچستان، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، شمال و شرق کردستان، شرق لرستان است.
برای روز شنبه نیز استان های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مازندران، ارتفاعات و دامنه در گلستان، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، تهران، البرز، ارتفاعات سمنان نام برده شده اند.
همچنین هشدار هواشناسی برای روز یکشنبه نیز مربوط به استان های اردبیل، گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، نیمه شرقی لرستان، شرق و جنوب خوزستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، زنجان، قزوین، شرق و شمال آذربایجان شرقی، بوشهر، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب یزد، نیمه غربی اصفهان است.
 وی افزود: توصیه می شود شهروندان منازل سکونت خود را به خوبی بازدید کرده و و از سالم بودن مجاری دفع آب باران در ساختمان های خود مطمئن شده و جهت جلوگیری بازگشت سیل از مجاری فاضلاب خود اقدامات لازم را انجام دهند.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: در صورت بروز سیل احتمالی افرادی که در محدوده خطر سیل و یا حریم کانالهای دفع آبهای سطحی زندگی می کنند به محض شنیدن هشدار تخلیه آمادگی لازم را جهت ترک محل سکونت داشته و اقدام کنند.
قشقایی اضافه کرد: شهروندان ازحضور و فیلم برداری در سیلاب جدا خودداری کرده و سریع تر خود را به مناطق امن برسانند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1