تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۴۹۸۸۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد

خیز ترامپ برای بازگشت به قدرت

۰
خیز ترامپ برای بازگشت به قدرت
کبنا ؛ روزنامه نیویورک پست به نقل از افراد آگاه از بحث‌های داخلی در حزب دموکرات نوشت: درصورتی که جو بایدن  در انتخابات ۲۰۲۴ برای دور دوم ریاست جمهوری شرکت نکند، دموکرات‌ها امیدی به  نامزدی احتمالی کامالا هریس معاون او ندارند.
این روزنامه افزود: سه نظرسنجی در ماه جاری نشان داده که بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها نگاه مطلوبی به هریس ندارند و این مخالفت‌ها درصورتی که جمهوریخواهان در انتخابات کنگره مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند، افزایش خواهد یافت.
لری ساباتو استاد علوم سیاسی دانشگاه ویرجینیا گفت: مسئله زن بودن یا نژاد هریس نیست مشکل اینجاست که او نیز درست مثل بایدن محبوبیت ندارد. اگر بایدن عملکرد خوبی داشت برای او نیز خوب بود. او به عنوان جانشینی قلمداد می شد که بر اساس عملکرد رئیس جمهوری محبوب عمل می کرد.
کمک کنندگان فکری به حزب دموکرات که خواستند نامشان فاش نشود نیز همین نظر را دارند. یکی از آنها به نیویورک پست گفت: هریس کاملا ناکارامد به نظر می‌رسد. هیچ کسی که با این دولت همکاری کرده نباید در انتخابات رقابت کند.
ترامپ ممکن است این ماه نامزدی خود را اعلام کند
وضعیت انتخابات اولیه حزب جمهوری خواه نیز هنوز مشخص نیست. نظرسنجی‌ها به طور مدام نشان می‌دهند که ترامپ، رئیس‌ جمهوری جمهوریخواه سلف بایدن، در صورتی که به دنبال نامزدی در سال ۲۰۲۴ باشد، پیروز خواهد شد، اما شور و شوق فزاینده‌ای نیز در حمایت از جمهوریخواهان دیگری همچون ران دِسَنْتیس، فرماندار فلوریدا نیز وجود دارد. در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز گراش داد که دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده که با اعلام زودهنگام نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ توجه را از جلسات استماع مربوط به تحقیقات درباره اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره منحرف کند.
بنابر گزارش این روزنامه، همچنین برخی از جمهوری‌خواهان نگران هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است با اقداماتش به شانس این حزب برای انتخابات میان دوره کنگره در نوامبر سال جاری میلادی آسیب برساند.
به گزارش بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای دست زدن به یک اقدام غیرعادی در اعلام زودهنگام برنامه‌اش برای نامزد شدن مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا باشد اما همه هم حزبی‌های جمهوری‌خواه او چنین کاری را به صلاح این حزب نمی‌دانند.
ترامپ مدت‌هاست که نه به صورت مستقیم اما به صورت تلویحی به احتمال نامزدی مجددش برای کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده و به برگزاری تجمعاتی به سبک تجمعات مربوط به کمپین‌های انتخاباتی پرداخته است. با این حال او هنوز به صورت قطعی برنامه‌اش را برای ورود به این رقابت اعلام نکرده است.
با این حال، طبق گزارش نیویورک تایمز، افشاگری‌های اخیر مربوط به جلسات استماع کمیته منتخب تحقیق درباره وقایع ششم ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا بر برنامه‌های ترامپ تاثیر گذاشته‌اند. در جریان شورش کنگره، حامیان دونالد ترامپ به درون این ساختمان قانونگذاری آمریکا ریختند و خرابی‌هایی به بار آورده و موجب ترس و وحشت نمایندگان شدند.
این نشریه گزارش داد، اکنون ترامپ در حال بررسی این است که خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود و حتی در ماه جاری میلادی به اعلام رسمی نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بپردازد که بخشی انگیزه‌اش برای این کار پرت کردن حواس‌ها از تحولات مربوط به آن جلسات استماع است.
جلسه استماع اخیر کمیته منتخب تحقیق درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ در بردارنده اتهاماتی به ویژه مضر برای ترامپ، از جمله شهادت‌های جنجالی کسیدی هاچینسون بود؛ هاچینسون در زمان حمله در آن روز به کنگره، دستیار ارشد مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید بود.
ترامپ بعدا تمام شهادت‌های هاچینسون را رد کرده و او را خبر بد توصیف کرد. با این حال، سایر جمهوری‌خواهان ابراز نگرانی کرده‌اند که صحبت‌های او ممکن است به ترامپ آسیب برساند.
منابع نزدیک به ترامپ به نیویورک تایمز گفتند که او فکر می‌کند اعلام زودهنگام نامزدی برای ریاست جمهوری می‌تواند برای او حتی با وجود اینکه سایر اعضای حزب چندان از این بابت مطمئن نیستند، خوب تمام شود.
ترامپ و ادعای تقلب در انتخابات
این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال در تازه ترین مطلب خود نوشته است: دونالد ترامپ در سخنرانی‌ها و پست‌های خود تمامی موضوعات را کنار گذاشته و بر تبلیغ این ادعای بی اعتبار متمرکز شده که او در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شد و سپس با تقلب گسترده شامل صد‌ها هزار رای دزدی، کنار گذاشته شد.
علی‌رغم ناکامی تیم ترامپ در ارائه شواهد قانع کننده از ادعا‌های تقلب، این امر ادامه دارد. به نظر می‌رسد همراهی با ترامپ در محکومیت نتایج ۲۰۲۰ - یا حداقل ایجاد شک و تردید درمورد نتیجه - پیش شرطی برای تایید از طرف او باشد. به نظر می‌رسد که این امر به‌ویژه در رقابت‌ها برای وزیر ایالت صادق است - مقامی که در بیشتر ایالت‌ها بر بخش یا تمام فرآیند انتخابات نظارت می‌کند. در نتیجه، برخی از رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان به عنوان آزمایش‌های اولیه در مورد چگونگی پخش این پیام در ایالت‌های میدان نبرد در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. به گزارش انتخاب در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده است: آزمون سخت‌تر در نوامبر خواهد آمد. ادعای دزدیده شدن انتخابات ۲۰۲۰ برای مستقل‌ها جذابیتی ندارد در حالیکه آرای آن‌ها در ایالت‌های کلیدی اغلب تعیین‌کننده است. نظرسنجی دسامبر ۲۰۲۱ توسط موسسه یوماس نشان داد که مستقل‌ها ۴۹ درصد کمتر به نامزدی رای می‌دهند که «از گفتن اینکه جو بایدن به طور قانونی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده امتناع می‌کند» در مقابل ۲۴ درصد بیشتر به چنین نامزدی رای می‌دهند. همچنین ۳۸ درصد مستقل‌ها گفتند که کمتر به کسی رای می‌دهند که «مشروعیت نتایج» انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سوال می‌برد، در حالی که ۲۳ درصد به احتمال بیشتری به چنین نامزدی رای خواهند داد.
شاید تحولات کلی، به پیروزی برخی از این نامزد‌ها منجر شود. اما اگر جمهوری‌خواهانی که به طور مداوم بر تقلب در انتخابات تاکید نمی‌کنند، رای بیشتری بیاورند، می‌توان نتیجه گرفت تاکید بر «سرقت بزرگ» استدلال خوبی برای سال ۲۰۲۴ نخواهد بود.
نامزد‌های حزب جمهوری خواه، به راحتی نمی‌توانند از اظهارنظر درباره تقلب در ۲۰۲۰ طفره بروند. دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را مجبور خواهند کرد در موقعیت‌های مختلف درباره این موضوع آشکارا موضع بگیرند. پس نامزد‌های جهوریخواه از حالا باید پاسخ خود برای چنین سوالی را آماده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1