تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۴۹۷۲۴
گزارش کبنا از وضعیت اتاق اصناف کهگیلویه؛

بخش سوم) ابهام در انتخابات اصناف کهگیلویه / تخلف روشن در نحوه اطلاع‌رسانی / موسویان: به یکی از سه شیوه باید اطلاع رسانی شود

۴
۰
بخش سوم) ابهام در انتخابات اصناف کهگیلویه / تخلف روشن در نحوه اطلاع‌رسانی / موسویان: به یکی از سه شیوه باید اطلاع رسانی شود
کبنا ؛
در مورد انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه ابهاماتی وجود دارد. در این خصوص معترضین جلساتی را برگزار کرده‌اند و خواستار فرصتی دوباره برای شرکت در انتخابات هستند. کبنا در این مطلب، این موضوع را بررسی کرده است. 
به گزارش کبنا، اتاق اصناف کهگیلویه در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد؛ بسیاری از افرادی که قصد شرکت در انتخابات این دوره اتاق اصناف این شهرستان را داشتند، از اطلاع‌رسانی نادرست قانون جدید برای شرکت در انتخابات گلایه دارند. گفتنی است چندی پیش نامه‌ای از سازمان صمت به اتاق اصناف ارسال شد مبنی بر اینکه کسانی که دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب حضور داشته‌اند در صورتی که پروانه کسب جدید داشته باشند، می‌توانند در انتخابات پیش رو شرکت کنند. اما معترضین ادعا دارند که اخوان رئیس اتاق اصناف کهگیلویه این نامه را به درستی به اطلاع همگان نرسانده است.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) امپراطوری اخوان در اصناف کهگیلویه / پروانه کسب‌هایی که یک شبه صادر می‌شوند
 
بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند

موسویان معاون بازرگانی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در همین مورد گفت: ما باید شیوه اطلاع‌رسانی اخوان را بررسی کنیم و اگر اطلاع رسانی کیفیت لازم را نداشته، باید به آن سمتی برویم که آن فراخوان را باطل کنیم. وی گفت: سه شیوه درست اطلاع رسانی وجود دارد: انتشار در روزنامه رسمی، ارسال پیامک و اطلاع رسانی به تک تک اعضا و گرفتن امضا از آنها و این کار توسط هیئت اجرائی انتخابات باید انجام بگیرد.
بنابراین به نظر می‌رسد بسیاری از افرادی که شرایط شرکت در انتخابات را داشته‌اند به دلیل عدم اطلاع رسانی درست، از این شرایط جدید مطلع نشده و به راحتی فرصت را از دست داده‌اند.

گفتنی است بعد از انتشار مطالب کبنا نیوز در خصوص امپراطوری اخوان در اتاق اصناف کهگیلویه و اعتراض تعداد زیادی از واحدهای صنفی در دهدشت نسبت به انتخابات، جلساتی در استان برگزار شد که در آن مدیرکل بازرسی استانداری، معاون صنعت و معدن و نماینده معترضین حضور داشتند. گویا در خصوص روند این انتخابات صحبت‌هایی شده و قرار است کمیسیونی گرفته شود که این موضوعات پیگیری شود و درگاه ثبت نام برای کاندیداها باز شود تا رقابت حداکثری ایجاد شود. مدیرکل بازرسی هم روی این موضوع تأکید زیادی کرده است.
به گزارش کبنا، یکی از مواردی که معترضین به آن اعتراض دارند، این است که پروانه کسب‌های برخی از افراد ممکن است صوری باشد. موسویان در همین خصوص گفت: این موضوع را باید شخصاً پیگیری کنیم که آیا همه استعلامات لازم انجام گرفته است یا خیر. اگر این افراد شرایط لازم را نداشته باشند، یا واحد صنفی غیرفعال باشد، اسقاط شرایط از آنها صورت می‌گیرد. در حالی که پروانه کسب ممکن است چند روز طول بکشد و فرایندی زمانبر است، اخوان در گفت و گو با کبنا ادعا کرد که اخذ پروانه کسب بیش از دو ساعت طول نمی‌کشد و از این طریق ادعایی که در مورد صدور پروانه کسب شبانه برای او شده بود را تأیید کرد. 
وی گفت: الأن هم به دنبال راهی هستیم که مجوزی از تهران بگیریم که بتوانیم مشارکت حداکثری را برای بقیه هم فراهم کنیم.
موسویان درباره شرایط جسمانی اخوان نیز گفت: من دو سه بار مکاتبه کرده‌ام که با توجه به شرایطی که اخوان از لحاظ جسمانی داشت، او را به سمت اسقاط شرایط ببریم و اگر هم هنوز مطالبه‌ای در این خصوص باشد ما باز هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
مطالبه اصلی معترضین این است که فرصتی دوباره برای شرکت در انتخابات به آنها داده شود. چرا که به ادعای آنها به دلیل عدم اطلاع رسانی درست از سوی اخوان، بسیاری از آنها از فرصت شرکت در انتخابات محروم شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
در عجبم از مسولان استان کهگیلویه و بویراحمد ،، والا اگر شخص دیگه ای به جای اخوان بود و دو هفته متوالی سرماخوردگی اش خوب نمیشد، قطعا عزلش میکردن ،، کار از امپراطوری گذشته، ، صد البته بزودی این امپراطوری متلاشی خواهد شد
مردم محروم فکری
Iran, Islamic Republic of
وای بر مسئولینی ک روزه سکوت گرفته و به حمایت از بی عدالتی به سکوت خود ادامه می‌دهند. خدا به راه راست هدایتتان کند ک خودخواهی و منفعت خواهیتان باعث فقر استان چهار فصل مان شده.
و جوانانی که روز به روز به اعتیاد و فساد کشیده می‌شوند.
بانوی دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا ، رسانه محبوب و مردمی ...
کبنا چطور تونسته حق رو بگه ، باید درود فرستاد به شرف سردبیرش
علی از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حتما دستانی پشت پرده هست وگرنه قحط رخال که نیست یک فردی که بینانی دارد بزارن جای ادم فعلی که قادر نیست کارهای شخصی خود را انجام دهد
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1