تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۹۳۹۵
مسعود پزشکیان:

مشکل جوانان ازدواج نیست؛ بیکاری، فقر و بی اعتمادی به آینده است/شرایط کنونی حاصل سیاست‌گذاری‌های فرهنگی است

۱
۰
مشکل جوانان ازدواج نیست؛ بیکاری، فقر و بی اعتمادی به آینده است / شرایط کنونی حاصل سیاست‌گذاری‌های فرهنگی است
کبنا ؛نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به سخنان نماینده اصفهان مبنی بر "ازدواج بین المللی" دختران ایرانی، گفت: در هر شرایطی چنین ادبیاتی قابل قبول نیست بالاخره فردی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشسته و نماینده مجلس است نباید با چنین ادبیاتی صحبت کند. با ابراز چنین سخنانی باید برگردیم ببینیم چه سیاست گذاری‌های در حوزه فرهنگ انجام دادیم که چنین وضعیتی شده است.
 مسعود پزشکیان با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: می گویند زنان و مردان از نظر جمعیت برابر هستند چطور می گویند زنان با مردان خارجی ازدواج کنند پس برای مردان چه راه حلی دارند اگر قرار است راه حل دهیم راه حلی باشد که عزت، سربلندی و جایگاه مملکت و زنانمان حفظ شود نه اینکه به گونه‌ای صحبت کنیم که جایگاه آنها تخریب شود.
 وی ادامه داد: چرا به فکر درست کردن فرهنگ جامعه خودمان نیستیم که باعث شده است طلاق اینگونه افزایش یابد و مسائل و مشکلات اخلاقی بوجود آید؟ این مسائل را درست کنیم بعد راهکار ازدواج بین المللی بدهیم. قطعاً این سخنان قابل دفاع نیست و معلوم نیست از کجا این حرف‌ها را می زند.
 پزشکیان در پاسخ به این سؤال که چنین سخنانی در حالی در مورد زنان ایرانی مطرح می‌شود که از آن طرف اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و چنین سخنانی رفتارهای ضد زن را در جامعه بیشتر نمی‌کند، گفت: اگر کسانی که چنین دیدگاه‌های دارند درست عمل می‌کردند به اینجا نمی‌رسیدیم. چطور الان در نماز جمعه خانم‌ها و آقایان باهم هستند یا وقتی مراسم مذهبی دارند هم خانم‌ها و هم آقایان حضور دارند چرا ما اجازه نمی‌دهیم در مراسمی که فکر می‌کنیم خوب نیست مرد و زن باهم نباشند ولی جایی که فکر می‌کنیم خوب است باید باشند.

وی افزود: این نگاه جای اشکال دارد ما باید کاری از نظر فرهنگی انجام می‌دادیم که به همان دلیلی که زنان می‌توانستند در آن مکان‌ها و مراسم‌ها حضور داشته باشند در ورزشگاه‌ها هم حضور داشته باشند.
 وی تاکید کرد: مشکل جوانان ما ازدواج کردن نیست بلکه بیکاری، فقر، نبودن مسکن مناسب و عدم اطمینان به آینده است. تا پول نداشته باشی چطور می‌خواهی یک نفر را بیاوری همراه خودت کنی؟ وقتی نمی‌توانی خانه کرایه کنی و چهارتا پوشک برای بچه‌ات بخری چطور می‌خواهی بچه دار شوی؟ این‌ها بحث‌های لاینحلی است که ما جوابی برای آنها نداریم بعد اینجا تشویق می‌گذاریم که اگر اینگونه شد ما فلان چیز را می‌دهیم این راه حلی نیست که مشکل ما را حل کند. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به عنوان راه حل داشته باشیم این است که برای جوانانی که الان در سن کار هستند شغل با درآمد مناسب ایجاد کنیم که بتواند زندگی و ازدواج کنند بعد بگویم بچه دار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مشکل جوانان نداشتن هیچ گونه امکانات هست حالافرض براین که یه جوان ماهی ۷میلیون هم حقوق داشته باشه آیا بااین میشه خونه اجاره کرد وسیله ی خونه خرید و..........اگرقدیم بود آره ولی الان وقتی یه پنیر ۴۷هزارتومنه انتظارداریدجوان تزدواج کنه این دیگه کوچکترین مثالش بود
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1