تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۴۸۹۵۲
بررسی‌ها نشان می‌دهد

آقای فرماندار؛ هم مورچه را آب برده، هم بیماری در شهر است، هم تاجگردون منجی نیست

۱۲
۲
آقای فرماندار؛ هم مورچه را آب برده، هم بیماری در شهر است، هم تاجگردون منجی نیست
کبنا ؛حدود دو سال و اندی از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون می‌گذرد و به نظر می‌رسد دوران «پساتاجگردون» شرایط شهرستان‌های گچساران و باشت به لحاظ رشد بودجه، اقتصاد و توسعه و ارتقاء نیروی انسانی خوب نیست. زمانی شهرستان‌های گچساران و باشت ثقل مسائل سیاسی و قدرت تاجگردون بلامنازع بود و تمام تصمیم گیری‌ها مهم استان به او ختم می‌شد. مردم شهرستان‌های گچساران و باشت الان فرصت پیدا کرده‌اند که دوران «سید ناصر حسینی‌پور» را با «عصر تاجگردون» مقایسه کنند و تفاوت‌ها را ببینند. این موضوع به زودی در پایگاه خبری کبنا نیوز مورد بررسی قرار می‌گیرد. مسله ای که در اینجا می‌خواهیم پیرامون آن مجمل سخن بگویم. انتساب کلمه «بیمار» به شهرستان‌های گچساران و باشت از سوی مدیری که بعد از 5 سال و 6 ماه مسئولیت برکنار می‌شود.  «آیت محمدی مفرد» مدیر سابق تعاون روستایی گچساران می‌گوید: «زمانی شهر ما را به اسم «تاجگردون» می‌شناختند و الان گچساران دچار بیماری شده است.» بازبینی سخنان این مدیر معزول چندان ضرورت ندارد. اما ذکر نکاتی بایسته است. اینکه در عصر تاجگردون شهرستان‌های گچساران و باشت مورد توجه قرار می‌گرفتند واقعیتی است و قابل انکار نیست. سهم گچساران و باشت در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ستادی استانداری مشخص بود. و مقتدرترین فرمانداری نیز متعلق به گچساران بود و تا جایی که مدیران کل نمی‌توانستند «گچساران و باشت» را نادیده بگیرند. عبدالرحیم رحیمی به فرمانداری گچساران حسابی رونق داد.
                   

بیشتر بخوانید:

تقابل فرماندار گچساران با مدیر سابق تعاون روستایی؛ شهر بیمار شده باید تاجگردون بیاید( + فیلم و تصاویر)

اما؛ یقیناً نمی‌توان گفت که گچساران و باشت در طول دو سال اخیر به مرض و بیماری گرفتار شده است. چرا که گچساران در طول دوران تاجگردون بیشترین آمار بیکاری را داشت. پارتی بازی و تبعیض در بکارگیری نیروها داد همه را در آورده بود. پروژه‌های مهمی در دوران تاجگردون کلنگ زنی شده و همین جور رها شده‌اند. شاید بیماری گچساران و باشت در عصر حسینی پور عود کرده اما او علت این بیماری نیست. آقای محمدی‌مفرد بیش از 5 سال در گچساران و باشت مسئول بوده، او چه گُلی بر سر شرکت‌های تعاونی زده و چه گام مثبتی برای روستائیان برداشته است. سهم مدیر سابق تعاون روستایی در بیماری گچساران نیز قابل پوشش نیست. محمدی هم باید پاسخگوی وضعیت فعلی گچساران باشد. سید ناصر حسینی پور خیلی جوانمرد بود که زودتر برای برداشتن این مدیر ذوب شده در تاجگردون تلاش نکرد. از طرفی؛ اینکه سید ناصر حسینی پور تاکنون عملکرد قابل قبولی ارائه نداده و به قول خودش دچار ریزش شده و تا جایی که مورد انتقاد برادرانش قرار گرفته و در انتصاب فرمانداران نیز دقت بالایی نداشته و در باشت؛ کسی را از کمیته امداد آورده و مورد حمایت قرار داده و فرماندار کرده که توانایی بالایی ندارد، شکی وجود ندارد. فرماندار گچساران هم تکلیف روشنی دارد.
یکی از کاربران فضای مجازی در مطلبی نوشت: از مدیران علاقمند به نماینده سابق گچساران و باشت در نشستی در حضور فرماندار گچساران می‌گوید شهر بیمار است و امیدوار است با برگشت آقای تاج گردون این بیماری رفع گردد (البته جناب مدیر جمله را به اشتباه و سوتی گونه ابراز می‌دارد که در فیلم مشخص است.)
دیهیم فرماندار گچساران با زبان لری خطاب به او می‌گوید شهر بیمار نیست و بیماری نمی‌بیند، حتی مثالی می زند که مورچه‌ای را آب برد، مورچه گمان می‌کرد دنیا را آب برده.
اما آیا گچساران بیمار است یا نیست. اگر فرماندار گچساران بیماری نمی‌بیند، بیماری بیکاری و فقر و محرومیت و تبعیض و بی عدالتی، ناکارآمدی و ... باید گفت متاسفانه فرماندار اشراف خوبی نسبت به وضعیت شهر ندارد که جالب نیست.
اما باید گفت گچساران بیمار است ولی قطعاً این بیماری محصول تنها یک سال گذشته نیست. همه سیاسیون و بازیگران و بازیگردانان سیاسی حداقل در پانزده سال اخیر تا به امروز بر شدت بیماری افزوده‌اند. و البته نباید خدمات‌ها را ندید اما آنچه امروز شهرستان گچساران گرفتار آن است نتیجه عملکرد دو جریانی است که در پانزده سال اخیر تا به امروز قدرت را در دست داشته‌اند و به جان هم افتاده‌اند و فضای مسمومی ساخته‌اند.
 شهر بیمار است!
یکی دیگر از کاربران در فضای مجازی اینگونه نوشت: چند روز پیش در جلسه تودیع مدیری که قربانی معامله مافوقش گردید بود، سخنانی عجیب از زبان مقام ارشد حوزه انتخابیه گچساران و نماینده عالی دولت در آن شهرستان توجه و تعجب افکار عمومی را برانگیخت.
پیش‌تر نیز همین فرماندار که روزی خود در کسوت معلمی بوده بجای سخنان تحلیلی و آرام بخش، در جمع اعتراضی فرهنگیان گچساران گفت؛ حقوق معلمان کم نیست و نسبت به سایر ادرات بالاتر است... همین سخنان نسنجیده، خود نفت تشدید بر آتش اعتراض فرهنگیان منطقه و استان کهگیلویه و بویراحمد افزود و اینگونه سخنان، احتمالاً زمینه اعتراض‌ها را متأسفانه از جناب کسی که خود رئیس شورای تأمین است، گسترش داد...
 صرف نظر از جانبداری از مدیر معزول اداره تعاون روستایی گچساران که بر اساس احساس و اندیشه خود با زبانی قاصر و دست و پاشکسته و البته قرص و محکم خود را اصلاح طلب و حامی تاجگردون نماینده سابق گچساران عنوان کرد (که این کار از یک انسان آزاده بر می‌آید که شفاف و شجاعانه عقیده خود را ولو با ادبیات ناقص بیان کند) کاری ارزشمند و اخلاقی است.
 و اما فرماندار گچساران در پاسخ به این مدیر به شکلی طنز گونه گفت: من بیماریی در این شهر نمی‌بینم ... من بیماریی در این شهر احساس نمی‌کنم و در نهایت برای خوشایند نماینده فعلی گچساران گفت؛ مورچه را آب برده بود و فریاد می‌زد دنیا را آب برده .... و سپس جلسه را ترک کرد... بدون آنکه گزارش و تحلیلی از عملکرد و جایگاه اداره تعاون روستایی و خدمات و چشم انداز های آن بگوید ...
 لذا ذکر چند نکته در نقد سخنان از بالا به پایین فرماندار و نگاه عاقل اندر سفی، ایشان می نگاریم:
 _ شهر بیمار است آقای فرماندار شهر که نه بلکه جامعه بیمار است و اسیر سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌ها و فرصت سوزی‌ها گردید است.
صدای نگرانی مردم و نارضایتی‌ها بلند است و شاید گوش شما بیمار است که نمی‌شنوید؟
آقای فرماندار!
آیا صدای ضجه و شیون آن مادرانی که جوانانشان در خط شوتی برای لقمه نان حلال پرپر می‌شوند را نمی‌شنوید؟
آقای فرماندار!
آیا صدای خُرد شدن کمر پدرانی را که هر روز شرمنده زن و بچه‌های خویش در تأمین مایحتاج اولیه معیشتی و زندگانی خویش می‌شکنند، را نمی‌شنوید؟
آقای فرماندار!
آیا صدای اعتراض جوانان بیکار و تحصیل کردگان و نخبگان علمی و فنی گچساران و حتی طایفه سترگ موسایی خودتان را هم نمی‌شنوید؟
آیا بوی تعفن بیماری رانت و استخدام‌های رانتی و سفارشی جریان نماینده را در پتروشیمی گچساران و دانشگاهها و ... را نمی‌شنوید؟
 آقای فرماندار!
شهر بیمار است و تاب نفس کشیدن ندارد و اگر مردم نجابت دارند و حرفی نمی‌زنند نه از سر رضایت و تأیید عملکرد ضعیف و بیمار گونه مدیران است بلکه از سر نجابت و تعلقشان به آرامش و امنیت منطقه و پیشرفت ایران اسلامی هست.
آقای فرماندار!
شما می‌بینید؟ یا نمی‌بینید؟ بیماری در گچساران را،
که جولانگاه مدیران غیربومی و رانتی و دلالی‌های سیاسی و قبیله‌ای شده است آیا می‌بینید یا نمی‌بینید ....؟؟
 آقای فرماندار!
پروژه‌های کلان، اعتبارات کلان، و اقتدار بلامنازع گچساران را سیل ویرانگر خودزنی‌ها، حسادت‌ها، تنگ نظری‌ها و .... برده است و شما هنوز در خوابید.
لطفاً بیدار شوید ...

بله؛ آقای فرماندار در شهر بیماری؛ تبعیض، سهل‌انگاری، بیکاری و پروژه‌های رها شده و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد. اما منجی اصلی آن هم تاجگردون نیست. چرا که او هم نقش زیادی در این بیماری‌ها داشت. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به از دولت اوست جناب فرماندار واقعا کسوت معلمی بهتر از تمام دنیای سیاست است
Iran, Islamic Republic of
کسوت معلمی هم باسخنان نسنجیده زیرسئوال رفت وای براحوال شهرما
حمید
United Arab Emirates
آقای محترم جوری حرف میزنی انگار تاجگررون منجی کچساران بوده در صورتی که کوچکترین اقدامی برای گچساران و باشت فلک زده انجام نداده اگر این آقا کاری برای جوانان انجام داده چرا نام نمیبرید که مثلا فلان طرح یا فلان کارخانه. مردم میدانند که اگر آقای تاجگردون خوب بوده برای دارو دسته اش و فامیلای درجه یک خودش خوب بوده من جمله جناب دامادش و خواهر زاده هاش. اگر شهر بیمار است چون چندین سال اقایون تاجگردون مدیریت شهر رو به عهده داشتن اگر بچه های گچساران رشد نکردن چون همین خانواده از ترس رقیب شدنشان در آینده از رشد آنها جوگیری کردن.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش فقط در یک مورد به اندازه روستاهای خیرآباد در تمام کهگیلویه بزرگ آسفالت کاری می شد
Iran, Islamic Republic of
درود برتاج عزیز و مردم دوست.
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف است اقای محمدی 6 سال مدیر بوده الان چه انتظاری داره نرود و این رییس ضعیف ترین رییس اداره در گچساران بوده .حالا یکسال در این دولت موندی چرا ناراحتی و تو که ناتوان هستی .حیف حیف که باید زودتر برت میداشتن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دنیا را آب برد فقط مورچه ای که سالم است خیال میکند دنیا هیچی نشده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی 43سال گذشته فقر پاشی بیکاری فرزندان مشکلات اقتصادی گرانی و تورم وبیماری روحی و معضلات اجتماعی و حوادث تلخ جامعه وتحریم و انزوا ناکارآمدی ایران گرفته عده‌ای بفکر واقعیت نخبه‌ها و جامعه ومردم نبينند یا آنها تخریب کنند ماه پشت ابر نمی ماند تاجگردون نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد و توابع آن افتخاری بوده که نوکران از علم تاجگردون می ترسند ردصلاحیت کردند ما به تاجگردون افتخار می کنیم هر کجا که باشد
Iran, Islamic Republic of
خانه از پای بست ویران است.دولت خودش ضعیفه و داره همه چی رو نابود میکنه .آثارش هم در همه سطوح مشخص میشه
حیدر
Iran, Islamic Republic of
اولا فرماندار معلم بود وگفتن ضرب المثل ملانصردینی وبصورت اشتباه دورازانتظاربود
اصل ضربالمثل قطره ای آب برسرمورچه ریخت گفت سیل اومده شهرروبرده
آقای فرماندار شهر مرده نه بیمار است ÷س خواهشا دفاع کن نه فرار
زینب
United States
واقعا مردم کهگلویه و بویراحمد از این جو سیاسی بیاید بیرون بابا جناح بازی رو ول کنید
چرا واقعیت زندگی مردم رو نمی بینید
اون آقا حق داره بگه ما بیماری نمی بینبم چون میخاد زیر سوال نره تو هم میگی بیماره چون تاجگردون رفته
ن برادر من خانه از پای بست ویران است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نماینده ضعیف = فرماندار ضعیف= انتصابات قومی و قبیله ای نتیجه ای بهتر از عب افتادگی شهر و مشکلات عدیده شهروندان ندارد
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1