تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۴۸۸۹۹
در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دانشجویان استاندار را فتیله‌پیچ کردند / دانشجو: کهگیلویه و بویراحمد نه شیون‌کن می‌خواهد و نه بَرد جمع‌کن / احمدزاده: قصد ورود به انتخابات را ندارم / روایت احمدزاده از دو مدیرکلی که به جلسات راه داده نمی‌شدند

۲۱
۴
دانشجویان استاندار را فتیله‌پیچ کردند / دانشجو: کهگیلویه و بویراحمد نه شیون‌کن می‌خواهد و نه بَرد جمع‌کن / احمدزاده: قصد ورود به انتخابات را ندارم / روایت احمدزاده از دو مدیرکلی که به جلسات راه داده نمی‌شدند
کبنا ؛
پیش از ظهر امروز جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز (18 خرداد 1401) جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در محل سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این نشست دانشجویان پرسش‌ها و مطالبات خود را با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشتند. یکی از دانشجویان خطاب به احمدزاده گفت: شعار این دولت جراحی اقتصادی بوده است. وقتی از جراحی صحبت می‌کنیم، منظور جراحی عضو خاصی از بدن است. ولی این دولت می‌خواهد همزمان همه اعضای بدن را جراحی کند و این رویکرد نادرستی است . به نظر من این دولت قصد دارد همزمان پوشاک، خوراک، مسکن و معیشت را حل کند و این موضوعات همگی با هم قابل حل نیستند.
این دانشجو در ادامه گفت: در روزهای اخیر خبری مبنی بر اجاره برخی از مغازه‌های اوقاف استان با اجاره 33 میلیون تومانی در یکی از رسانه‌های استان پخش شد که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تورم در استان شود.
وی با اشاره به موضوع کمبود روغن در استان ادامه داد: اخیراً چند تن روغن در روزهای کمبود روغن در استان، از یاسوج به جیرفت رفته است و بارنامه آن هم در رسانه ها منتشر شده، اما حتی یک مسئول پیگیر آن نشده است. اما شبانه روز صحبت از احتکار و کشف آن می‌شود ولی تا الأن هیچ نمودی در بازار نداشته و اقلام احتکار شده به دست مردم نرسیده است.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم جراحی و اصلاح اقتصادی انجام دهید ولی همین وظیفه ذاتی‌تان که نظارت بر بازار است را انجام دهید ما راضی هستیم.  

دانشجوی دانشگاه یاسوج گفت: استاندارهای قبل اعم از خادمی و کلانتری هر وقت از دانشجویان دعوت می‌کردند، همه گروه‌ها را دعوت می‌کردند ولی شما خودی و غیرخودی می‌کنید.
وی در پایان گفت: این استان نه شیون‌کن می خواهد و نه کسی که سنگ را جابجا کند، شما باید سرمایه و سرمایه گذار را وارد استان کنید و به جای اینکه بر شهرهای اصلی استان تمرکز کنید، دائماً در مناطق محروم استان حاضر می‌شوید.
یکی دیگر از دانشجویان به موضوع انتصابات در استان اشاره کرد و گفت: چرا گاهی نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند؟
این دانشجو خطاب به استاندار گفت: رویه انتخاب معاونین استاندار چگونه بوده است؟
یکی دیگر از سؤالاتی که از احمدزاده پرسیده شد، مربوط به مدیران دولت قبل در دولت جدید بود و از استاندار پرسیده شد که چرا هنوز برخی از مدیران قبلی برکنار نشده‌اند.
این دانشجو خطاب به استاندار گفت: چرا از دانشجویان انقلابی به عنوان مشاور خود استفاده نمی‌کنید؟
یکی از دانشجویان با بیان اینکه ما از حامیان دولت بوده‌ایم، گفت: امروز ما حامیان دولت از وضعیت کنونی دولت در استان ناراضی هستیم.
در ادامه دانشجوی دیگری گفت: مشکلات بسیار زیادی در سطح آموزش و پرورش استان داریم باید گفت که ۸۴ درصد از دانش آموزان عشایری ماه اصلا از اینترنت برخوردار نبوده و شاد هم ندارند.
این دانشجو خطاب به استاندار گفت: ۷۶۲ کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد و ۳۰۰ مدرسه استان تخریبی است ۴۰ درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد حضور دارند امکانات و فضاهای آن ها بسیار ضعیف است در سرابتاوه با ۱۶ هزار جمعیت ببینید آموزش و پرورش و مدارس چه مشکلاتی دارد. 
این دانشجو در ادامه گفت: باید امکانات و فضاهای لازم را برای فرزندان استان ایجاد کنیم مدارسی که نه وسایل سرمایشی و گرمایشی دارند و استاندارد های لازم در آنها به کار نرفته است.
این دانشجو در ادامه به چند آمار نگران کننده در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۷.۷ که رتبه ۳۱ کشور را داریم در نرخ تورم رتبه ۳۱ کشور در مشارکت اقتصادی رتبه ۳۱ کشور را داریم وی همچنین گفت کانون خودکشی در کشور هستیم به جای خودنمایی باید به مردم خدمت کنیم.
وی خطاب به استاندار گفت: یک سال از مسئولیت شما می گذرد چرا کم کاری در ادارات دیده می شود همچنین چرا نباید از یک جوان برای مدیریت ها استفاده کنیم.
یکی دیگر دانشجویان از موضوعاتی از قبیل وضعیت سد تنگ سرخ، و چندنرخی شدن اجناس در بازار صحبت کرد.
یکی از دانشجویان نیز در خصوص تخصیص اعتبار جهت خرید تجهیزات آموزشی، ورزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی و با توجه به لزوم آموزش های مجازی، فراهم نمودن زیر ساخت های لازم شبکه های ارتباطی به ویژه در مناطق محروم  و فراهم نمودن امکانات سخت افزاری برای دانش آموزان ( گوشی، تبلت و... ) در مناطق محروم و استاندارد سازی فضاهای مدارس تخریبی و تعمیر اساسی مدارسی که نیاز به تعمیرات دارند و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس صحبت کرد.
چیدمان نیروی‌های انقلابی و حزب الهی با انگیزه متناسب با شعار دولت مردمی بخصوص جوانان در ادارات و برخورد با مدیران کم کار نیز مطالبه یکی دیگر از دانشجویان بود.
یکی دیگر از دانشجویان گفت: شهر یاسوج با داشتن آمار صدهزار نفری در حاشیه شهر، رتبه دوم بیشترین مشکلات حاشیه‌نشینی شهرهای کشور را به خود اختصاص داده که این گسترش، همراه با عدم توسعه یافتگی و زیرساخت‌های لازم اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی، معضلات عدیده‌ای از جمله فقر و بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده است. حال سوال این است چرا در استانی که دارای آب هوای مناسب، خاک حاصلخیز، آب کافی و نیروی انسانی جوان است، ما شاهد این حجم مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها هستیم؟ تا چه اندازه مردم روستا در مدار توانمندسازی قرار گرفته‌اند؟ تعاونی‌ها، دهیاری‌ها و مسؤلین مرتبط چه راهکاری برای عدم مهاجرت از روستا به شهر دارند؟ حال که بنا به علل مختلف این مهاجرت صورت گرفته، شهرها خصوصاً حاشیه شهر تا چه میزان پذیرای این قشر است؟ نقش سازمان‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی چیست؟ چه برنامه‌هایی مدنظر گرفته شده است؟
یکی از دانشجویان خطاب به استاندار گفت: اگر از تملقات و صحبت‌های مسؤلین در تمامی جلسات چشمپوشی کنیم که زنان را نیمی از جامعه می‌دانند و ادای احترام می‌کنند. با پدیده قریب و زمخت بی‌مهری به بانوان آن هم در سطح اجتماع روبه رو می‌شویم؛ چرا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹ شهرستان، نباید یک مکان ویژه تفریحی، ورزشی و فرهنگی مجهز ویژه بانوان داشته باشیم، این مسئله آنقدر در جلسات متعدد عنوان شده است که بار مطالباتی خود را از دست داده بنابه شنیده‌های موثق در سفر اخیر ریاست‌جمهوری بودجه چنین مجتمع لحاظ شده که از استاندار محترم درخواست می‌شود نهادهای مربوطه کثلر سازمان برنامه بودجه، شهرداری و شورای شهر، سازمان تبلیغات و امثالهم را پای کار بیاورند. ما نیز تا به ثمر نشستن این مطالبه پیگیر خواهیم بود.
              
یکی از دانشجویان گفت: ازدواج به عنوان راه حل مجموعه‌ای از نیازهای انسان و جامعه، یکی از مواردی است که باید در صدر توجهات مسولان قرار بگیرد ولی متاسفانه در استان ما مورد بی‌مهری قرار گرفته است. با توجه به اسناد داده شده میانگین سن ازدواج برای پسران ۳۱ و دختران ۲۸ سال است یکی از مصوبات دولت در این زمینه اعطای تسهیلات وام ازدواج به جوانان بود که طبق آمار در سال ۱۴۰۰ بانک‌های استان بدترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند. متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف متولیان امر و کوتاهی‌های آنان در زمینه‌ی اجرای این طرح امیدوار کننده هستیم. ناکارآمدی در اجرا و نظارت بر طرح‌های تسهیلاتی دولت، نشان دهنده‌ی ضعف مدیریتی و حتی بی‌توجهی مسئولان در رابطه با این موضوع است‌. این مهم نیازمند ورود همه جانبه و نظارت مستمر دستگاهای مسؤل می‌باشد. قطع به یقین حل شدن معضل ازدواج جوانان می‌تواند زمینه برطرف شدن بعضی از مشکلات دیگر فرهنگی را فراهم میکند.
یکی از دانشجویان نیز از استاندار در خصوص عدم تغییر معاون عمرانی استاندار و همچنین به کار گماردن یک معاون دیگر سوال پرسید.
                
به گزارش کبنا، پس از طرح سوالات دانشجویان، احمدزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد که گویا منتظر مهمان در استان بود، به برخی از پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد و برخی دیگر را به جلسه‌ای در آینده موکول کرد.
احمدزاده در مورد کلیپ گریه‌اش در دیشموک گفت: زمانی که در دیشموک وضعیت بد مردم را دیدم، تحت تأثیر قرار گرفتم؛ من هم انسانم، فرزند این استانم؛ وقتی شنیدم هفت نفر در این رودخانه غرق شده‌اند و خانواده‌هایی را دیدم که با چند گونی گندم امورات خود را سپری می‌کنند اشک از چشمانم جاری شد.
وی در مورد کلیپ جابه‌جایی سنگ نیز عنوان کرد: من نمی‌دانستم از ما فیلم می‌گیرند، اگر اطلاع داشتم، اجازه فیلمبرداری نمی‌دادم. در منطقه صعب العبور دیدیم که سنگی در جاده قرار گرفته و ممکن است که بر اثر برخورد به این سنگ خودرو به پرتگاه سقوط کند و جان مردم را بگیرد و به همین خاطر به کمک ۱۰ نفر از همراهان و مدیران آن سنگ را جابجا کردیم و منتظر لودر و بیل مکانیکی هم نماندیم که از شهر برای برداشتن یک سنگ به منطقه حمل کنند.
              
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان اظهار داشت: بنده قصد ورود به انتخابات را ندارم؛ من سال‌های سال خارج از استان مسئول بوده‌ام، الأن هم در استانداری هستم. بعد هم در جایی دیگر مشغول به کار می‌شوم.
 احمدزاده با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال نمایش نیستم و کار تبلیغاتی هم انجام نخواهم داد و دنبال این نیستم که در جایی هم کاندیدا شوم و هیچ وقت هم کاندیدا نمی‌شوم گفت: خیالتان راحت باشد دنبال تبلیغات و کاندیدا شدن نیستم و بعد از اینکه از اینجا رفتم مثل گذشته کار و خدمت را در جایی دیگر ادامه خواهم داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد انتخاب معاونینش اظهار داشت: معاون سیاسی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد؛ وی چندین مرحله فرماندار بوده است، حتی در استان فارس به عنوان فرماندار نمونه انتخاب شده بود و بارها مجری برگزاری انتخابات نیز بوده است.
وی در ادامه در مورد معاون اقتصادی استاندار گفت: معاون اقتصادی ما دانشگاهی و از جنس شما و دارای دکترای اقتصاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که چرا معاون عمرانی خود را تاکنون تغییر نداده گفت: یک استاد دانشگاه و یک جوان را برای یکی از معاونت‌ها در نظر گرفتم اما به کارگیری آن جوان به مشکل برخورد و نتوانستیم از او استفاده کنیم.
وی گفت: یک معاون عمرانی کارآمد دارم که در کارآمدی او هیچ شکی نیست و در کارآمدی هیچ کم ندارد تا اینکه به یک نیروی کارآمد نرسم کسی را به جای او نمی‌گذارم. باید نیروی کارآمدی پیدا کنم تا بتوانم به جای او به کار گیرم، زیرا در باید حقوق مردم را هم مد نظر قرار داد.
احمدزاده در ادامه در مورد انتصاب‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حکم مدیرکل‌ها را وزار می‌زنند و من اعمال نظر می‌کنم.
احمدزاده اظهار داشت: من استاندار هستم، حکمی برای مدیرکل‌ها نمی‌زنم؛ وزرا حکم مدیرکل‌ها را امضا می‌کنند؛ ولی برای انتصابات ما نظر خود را می‌دهیم و نیروهای همسو با دولت را معرفی می‌کنیم؛ نماینده‌ها هم می‌توانند از طریق وزار نظر خودشان را ابراز کنند.
وی در ادامه گفت: دو مدیرکل را در جلسات اداری راه نمی‌دادم؛ چون ما نسبت به آنها نظری نداشتیم.















نام شما

آدرس ايميل شما

افتخاری
Iran, Islamic Republic of
الحق که احمد زاده ضعیف است. احتیاری از خود ندارد
کاربرفعال
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار استعفای عاقلانه است ، هیچ زمان مدیر متوسط هم نبوده ای . همیشه افتضاح
Iran, Islamic Republic of
بود و نبودت فرقی نداره
آدم مومن شما باید مدیریت موسسه باشی نهایت پستی ک بهت داده شود مدیر موسسه و کلاس های تعلیمی
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
چرا راجب کسری بودجه استان توضیح ندادند؟
روستایی
Iran, Islamic Republic of
سفر به مناطق محروم با وعده های عجیب وغریب بی فایده هست ،،چرا کسی به فکر کمبود آب کشاورز در بعضی مناطق نیست؟ خیلی از کارها نیمه کاره رها شده ،.. گرانی وتورم در روستاها رو کسی پیگیری نمی کنه ،
دنا
Iran, Islamic Republic of
افرین بر ان جوان مطالبه گر افرین حرف دل همه مردم زدی باشیون گریه بودجه و طرح عمرانی نمیاد
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
دو مدیر را راه نمی دادی چون در مورد انها تو نظری نداشتی؟ مگر دولت حکم نزده برای انها؟ مگر تو نماینده دولت نیستی؟ مگر استانداری خونه خاله است؟ حرفهات تناقض نداره؟ اگر یک سازمان تشخیص داد سیاسی کاری نکنه و از بازی زد و بند تو و نماینده بیرون باشد باید تقاص بگیری؟ تو مگر انقلابی نیستی؟
تقسیم پست ها بین نماینده ها و اقوامت بازی خوبی نیست.
استان به قهقهرا رفته
Iran, Islamic Republic of
چون از اون دوتا مدیرکل ،درروز قیامت پاسخگوی این کارات میشی،هرچند من معتقدم درهمین دنیا هم خواهی دید.
Iran, Islamic Republic of
مدیران جدید آش دهن سوزی نیستند.مدیران قبلی بهتر بودند.
چویل دن
Iran, Islamic Republic of
بنده کارمند اداره ای هستم که در انتخابات قبلی ریسی بخاطر اینکه نماینده ایشون بودم دوبار اخراجم کردند حالا اونهایی که دور اول میترسیدند رای به ریسی بدهند همه مدیر شدند حیف استانداری کا به آقای احمدزاده دادند بنده بخاطر مدیران ضعیف این استان از رای دادن این هشت سال به ریسی کاملا پشیمان شدم درود بر روحانی
دوست
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار .
واقعا هم دولت وهم جنابعلی ضعیف عمل کرده و میکنید نتیجه رادر اینده میبینی .معاون ات صداقت ندارد .فقط حرف میزند و امار میدهد ..
نیروهای همسوی دولت ضعیف هستند
تورا بخدا سیاسی بازی نکنید شما خادمان ملت هستید و در پیشگاه مردم مسئول ....
خوب عمل نکرده و نمیکنید .دولت هم خوب عمل نکرده و مردم را ناامید و مایوس کرده
از نخبگان و روشنفکران و مدبران استفاده کنید
اخرت خود دا با سیاسی بازی نفروشیو
Iran, Islamic Republic of
كارامدي اقاي معاون عمراني داشتن دوستي مث اقاي برخه است
Iran, Islamic Republic of
برخه و حاجی زاده
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار
تعزیرات چی شد؟ چرا موضوع تعزیرات را رسانه ای نکردید.
اگه خودتون رسانه ای نکنید حتما شکایت میشه.
ن
Iran, Islamic Republic of
از استاندار بگیر تا نمایندگان مجلس و ...همگی ضعیف هستند در حد مدیر شعبه بانک هم نیستند هیچ گونه رشد و امیدی در این استان دیده نمی شود
فرزند ایل
Romania
احمد زاده باید معاون اشد تا استاندار،آقای روشنفکر هم هر روز بازخواستش کنه😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دکتر احمدزاده،دانشجویان هم حرف مفت نزنند ،هرگز در طی تاریخ استان استانداری مثل دکتر احمدزاده ندیده اند،خودشان خوب می دانند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار ادم مومن و نمازخوانی هست ولی کمی ضعیف هست
Iran, Islamic Republic of
سلام .واقعا ما مردم بویراحمد نماینده نداریم.نماینده ای که بودجه را حیف کردی.عضو کمیسیون آسیب ها هست .جلوی کدوم آسیب گرفته.اصلا چه برنامه ای برای اسیب ها داشته.برای اموزش چکار کرده.واستاندار هم .از خدا می خواهم جواب دل ملت بدهید.هم رییس جمهور با انتخاب این استاندار وهم کسی که روشنفکر تایید کرد.روشنفکر یه ناسیونالیسم به تمام معناست.من به شخصه نمی بخشم اگر اعتقاد دارید.مطمئن هستم خدا هم نمی بخشد.
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم از کی تا بحال معاون عمرانی کارامد شد .ضعیفترین معاون عمرانی تا کنون ایشان بود .
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
اکثر دانشجویان یاسوج اگردر شهرهای بزرگ تحصیل می‌کردند پوروطن می‌شدند. به جای این بچه بازی ها بچسبید به درس و مشقتان .
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1