کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبر خوب در روزهای بد فوتبال؛

ریاست دادکان بر فوتبال

16 خرداد 1401 ساعت 10:33

حال و روز فوتبال اصلاً خوب نیست. این حقیقت آنقدر واضح است که نیازی به اثباتش نیست. همه چیز از مجمع 10 اسفند 99 آغاز شد. انتخاب شهاب عزیزی خادم به‌عنوان یک رئیس جوان همه را خوشحال کرد که فوتبال قرار است راهی نو بیابد و برنامه‌های جدید داشته باشد؛ اما خیلی زود مشخص شد این خوشبینی مفرط، کاملاً بی‌دلیل است.


حال و روز فوتبال اصلاً خوب نیست. این حقیقت آنقدر واضح است که نیازی به اثباتش نیست. همه چیز از مجمع 10 اسفند 99 آغاز شد. انتخاب شهاب عزیزی خادم به‌عنوان یک رئیس جوان همه را خوشحال کرد که فوتبال قرار است راهی نو بیابد و برنامه‌های جدید داشته باشد؛ اما خیلی زود مشخص شد این خوشبینی مفرط، کاملاً بی‌دلیل است.
حضور پرتعداد دوستان عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال با حقوق و پاداش چشمگیر و سفرهای غیر ضروری و زیاد که با حق سفرهای دلاری همراه شد، همه را نگران کرد. همه از خود می‌پرسیدند رئیسی که فقط به دایره دوستانش منفعت می‌رساند چگونه می‌تواند رئیس خوبی برای فوتبال قلمداد شود؟
حجم این پرسش‌ها و تردید فوتبالدوستان در مورد صلاحیت عزیزی خادم آنقدر زیاد شد که در نهایت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم به عزل موقت رئیس گرفتند.
 بعد از عزل عزیزی خادم تازه مشخص شد تخلفات رئیس در حد پاداش و حقوق و سفر خارجی دوستانش نبود و همه از خود می‌پرسیدند 210 میلیاردی که در 10 ماه حضور عزیزی خادم در فوتبال به خزانه آمده بود، چگونه هزینه شد و کجا رفت.
اسناد آنقدر پرتعداد بود که حتی دوستان و مدافعان عزیزی خادم هم پا را عقب کشیدند تا عزیزی خادم در مجمع 10 خرداد 1401 تنها 4 رأی بیاورد و باقی اعضا به عزل دائم او رأی دهند. این پایان کار رئیس فدراسیونی بود که قرار بود یک فدراسیون جوان، علمی، مدرن، پاک و آینده نگر بسازد.
 مجمع بیدار شد
یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش شود به ایران ورزشی گفت: «مجمع بیدار شده و می‌خواهد تصمیم‌های درست برای فوتبال ایران بگیرد. ما به‌دنبال آن هستیم که اختیار عزل (چه دائم، چه موقت) را به مجمع بدهیم تا رئیس که توسط همه اعضای مجمع انتخاب شده با رأی همه مجمع خلع یا عزل شود.»
این عضو مجمع ادامه داد: «8 شهریور نامه‌ای به دبیرخانه مجمع زده‌ایم تا همه این تصمیم‌ها را آنجا به تصویب مجمع برسانیم.»
آن طور که این عضو مجمع می‌گوید، بر خلاف مجامع قبلی، اعضای تأثیرگذار مجمع این بار نمی‌خواهند منفعل عمل کنند و برای مجمع انتخاباتی پیش رو، برنامه‌ای کامل دارند.
 ملاقات تعیین‌کننده با دادکان

30 عضو مجمع تصمیم گرفته‌اند با اعضای دیگر گفت‌و‌گو کرده و آنها را با خود همراه کنند. آنها تصمیم گرفته‌اند در نزدیکترین زمان ممکن، دیداری با محمد دادکان داشته باشند. مردی که نزد اهالی فوتبال، مقبولیت مطلق دارد و همه پیشکسوتان فوتبال هم برای او احترامی فراوان قائلند.
این جلسه شاید سرنوشت فوتبال ما را مشخص ‌کند. در میان این 30 عضو مجمع که رؤسای هیأت‌ها و مدیران باشگاه‌ها هم در آن دیده می‌شوند، افرادی هستند که رابطه‌ای حسنه با دادکان دارند و یقین دارند می‌توانند دادکان را به بازگشت راضی کنند. آنها البته معتقدند می‌توانند راهی برای رضایت مدیران بالادستی برای حضور یک بازنشسته در فوتبال بیابند و به همین دلیل جلسه‌ای هم با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان خواهند داشت.
 عابدینی و فتح‌الله‌زاده هم می‌آیند
اگر دادکان راضی به بازگشت شود، مدیران فراوانی حاضرند به‌عنوان بال اجرایی در کنار او قرار گیرند و علی فتح‌الله‌زاده و امیر عابدینی دو نفر از آنها هستند. این دو مدیر که امتحان مدیریت‌شان را به بهترین شکل ممکن در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت پس داده‌اند، رابطه‌ای بسیار خوب با دادکان دارند و ساختمان فعلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در زمان مدیریت این دو نفر و توسط دادکان به دو باشگاه داده شد.
 همین یک بار دلتان به رحم بیاید
اگر دادکان بیاید، مجمع 10 شهریور گرمای انتخاباتی خود را از دست خواهد داد؛ اما روزهایی داغ را برای فوتبال ما خواهد ساخت. فوتبال ما به ویرانه‌ای زشت تبدیل شده و امیدواریم آنها که برای ورزش کشور تصمیم می‌گیرند، همین یک بار دلشان به رحم بیاید و اجازه دهند فوتبال راهی به سوی آبادانی پیدا کند. در سال جام جهانی قرار داریم و تنها فردی که می‌تواند همه اهالی فوتبال را در کنار هم قرار دهد، بی‌تردید محمد دادکان است.
 


کد مطلب: 448806

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/448806/ریاست-دادکان-فوتبال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1