تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۴۸۲۷۶
اعضای شورای شهر سی‌سخت کیانوش صیادی را سئوال پیچ کردند

جلسه پُر از ابهام و پرسش شورای شهر با شهردار سی‌سخت

۲
۰
جلسه پُر از ابهام و پرسش شورای شهر با شهردار سی‌سخت
کبنا ؛جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر سی‌سخت از شهردار برگزار شد. در ابتدای جلسه حمید تقی‌زاده به عنوان رئیس شورای شهر سی‌سخت گفت: قرار نبود سؤال از شهردار به صورت علنی صورت گیرد ولی ابهاماتی در فضای شهر شکل گرفت که با هماهنگی با شهردار تصمیم گرفته شد به صورت علنی این جلسه برگزار شود و هیچ غرض شخصی و حزبی و جناحی در کار نیست و هدف رضایت الهی است.
توقع شخصی از شهردار نداریم
وی افزود: من با شهردار سی‌سخت رفیق هستم و مناسبت‌های شخصی با هم داریم ولی قرار نیست رفاقت‌هایمان را دخالت دهیم در روابط کاری، ما نماینده مردم هستیم و باید به مردم پاسخگو باشیم، در فضای مجازی عده‌ای سعی بر شلوغ کردن فضا دارند که صحیح نیست ما در برابر مردم مسئول هستیم.
 تقی‌زاده عنوان کرد: ابهامات پیش آمده از سوی من بوده، عده‌ای فکر می‌کنند شهردار باید فساد داشته باشد یا پاکدست نباشد یا اختلاس کند تا مورد پرسش و پاسخ قرار گیرد، ولی اینگونه نیست هیچ یک از اعضای شورای شهر توقعات شخصی از شهردار ندارد.
 در ادامه گفته‌های تقی‌زاده، ناصر رهامی دیگر عضو شورای شهر گفت: شهردار را در برابر قرآن قسم می‌دهیم که اگر درخواست‌های شخصی و یا منافع شخصی عضوی از شورای شهر در میان بوده یا کسی از اعضا درخواست شخصی داشته است بدون تردید آن را مطرح کند تا ذهن مردم روشن شود و آنهایی که می‌گویند چون شهردار منافع شورا را تأمین نکرده است مورد سؤال و استیضاح قرار گرفته است.
برخی به دنبال شیطنت هستند

کیانوش صیادی شهردار سی‌سخت در ادامه گفت: تشکر می‌کنم از شورای پویا و فعال شهر سی سخت که طرح سؤال از شهردار را استارت زدند که نشان از پویایی دارد، انتقاد سازنده بدون قصد و غرض باعث پیشرفت خواهد شد و از آن استقبال می‌کنم، عده‌ای به دنبال جو سازی بین شورا و شهرداری هستند و با شیطنت لفظ «شورای شهرداری» را به کار می‌برند.
وی افزود: پرسش و پاسخ از شهردار حق طبیعی شوراست ولی برخی رسانه‌ها از آن سو استفاده کرده‌اند وگر نه بارها شهرداری مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است و ابهامات مطرح شده است.
تقی زاده در ادامه این نشست سؤالات مورد انتظار شورا از شهرداری سی سخت را مطرح کرد.
تقی زاده پرسید: آیا شهرداری نیروی متخصص ندارد و دلیل عدم تعیین تکلیف امور اداری و مالی چه بوده؟
صیادی در جواب گفت: با وجوی که برای یکی‌از افراد حکم امور مالی و اداری صادر شده ولی به دلیل مسائل پیش آمده برای او و تهدیداتی که شد مانع از ادامه کار وی در این سمت شد ولی با این وجود یکی دیگر از نیروها با حکمی در حال انجام امور اداری و مالی است وگرنه هیچ کار مالی و اداری صورت نمی‌گرفت.
 تقی زاده در تکمیل این سؤال گفت: آیا نیروی مورد اعتمادی نداشتید که برای این سمت معرفی کنید تا این که از شخصی که تخصصی در این حوزه نداره بصورت مشترک استفاده کنید؟
شهردار در پاسخ گفت: قانون گذار این اختیار را به شهردار داده است که نیروهای خود را انتخاب کند، ولی به دلیل شرایط روحی و روانی که برای مسئول امور اداری پیشین به وجود آورده بودند و تهدید و برخوردهای فیزیکی افراد ناشناس با او در حال حاضر قادر به ادامه کار در این سمت نبود.
تقی زاده با تاکید بر لزوم قانون مند بودن شهردار سی سخت در سؤال بعد پرسید: در بحث عوارض شهرداری چرا لایحه بودجه و عوارض در وقت مقرر ارائه نشد؟
صیادی در تأیید صحبت تقی زاده گفت: من خود مسئول بودجه شورای شهر و شهرداری در سال‌های گذشته بوده و اشراف کامل بر قوانین و مقررات دارم و مشکلات شهرداری را می‌دانستم، تفریق بودجه در سال ۹۷ تا کنون به هر دلیلی در شهرداری سی سخت انجام نشده بود پس برای ارائه بودجه و عوارضات مشکلاتی را به وجو آورده بود، با این وجود در موعد مقرر تعرفه عوارض ۱۴۰۱ را پیشنهاد دادیم ولی تأخیر آن از سوی شورای شهر و استانداری بوده که پروسه آن حدود ۲ ماه طول کشید که مشکلی به وجود نمی‌آورد.
در خصوص اینکه بودجه ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۰ مطرح و ارسال شد پس از ۳۸ روز جواب آن را دریافت کردیم، و دلیل تأخیر این بود که باید بودجه ۹ ماه اول کامل مشخص باشد، با وجود اینکه حدود ۹ ماه از حضور من در شهرداری می‌گذرد و تفریق بودجه صورت نگرفته بود، با جمع آوری میزان بدهی‌های شهرداری کمی طول کشید ولی این قول را می‌دهم که تا قبل از سال مالی جدید اسناد مالی را با همکاری نیروهای شهرداری جمع آوری و ارائه دهم.
تقی زاده به عنوان سؤال بعدی پرسید؛ مردم به ما می گویند چرا با نگاه کلان شهرهایی مثل مشهد نوشته شده است و آیا شهری هم طراز با سی سخت نبود که طبق آن نوشته شود!؟ صیادی در پاسخ گفت: شهرداری به دنبال کسب درآمد و تأمین اعتبار هست، ما این طرح را بومی سازی کردیم و عوارض را به موقع ارائه دادیم که دو ماه طول کشید تا به ما ابلاغ شد.
تقی زاده با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر حسن عملکرد و مسائل مالی شهردار است به عنوان سؤال بعدی پرسید: چرا تا کنون حسابرسی سال‌های گذشته شهردای صورت نگرفته است؟
یک شرکت حسابرسی باید دارای تأییدیه باشد تا بتوان با آن قرارداد ببندیم، طبق نامه شورای شهر که شرکتی را برای حسابرسی معرفی کرده بود پس از بررسی مورد تأیید قرار نگرفت و حدنصاب لازم را نداشت و در نامه‌ای این موضوع به شورای شهر جهت معرفی شرکت دیگری مکاتبه شد ولی پاسخی دریافت نشد.
تقی زاده گفت: شورا تا کنون در خصوص عدم دریافت حسابرسی اخطاریه دریافت کرده است و این دلیل نمی‌شود که صرفاً موضوع معرفی شرکت جایگزین را به صورت کتبی مطرح کنیم! چرا که شرکت را به صورت شفاهی معرفی کردیم!
چرا تا کنون گزارش عملکردی از سوی شهردار برای شورای شهر ارسال نشده است؟
صیادی گفت: شهردرای گزارش ۶ ماهه خود را ارائه داده است ولی طبق گفته رئیس شورای شهر فرمت آن مورد تأیید شورا نبود! و گزارش کار دومی نیز ارائه شد، که تقی زاده گفت: این گزارش عملکرد در یک برگه کاغد معمولی در چند خط به شورای شهر ارائه شد که مورد قبول واقع نشد و به هیچ وجه در شأن شورای شهر و اذهان عمومی نبود.
تقی زاده اظهار داشت: توهین‌های سنگین به من و همکارانم شد که کم کاری‌های صورت گرفته در شهرداری به خاطر شما اعضای شورای شهر است، من این را قبول می‌کنم و از مردم و کارکنان شهرداری عذرخواهی می‌کنم 
تقی زاده در سؤال بعدی پرسید: چرا حقوق و مزایا کارکنان شهرداری و بیمه آنها پرداخت نشده است؟
صیادی در پاسخ گفت: شهرداری سی سخت یک شهردای ورشکسته بود چرا که ۱۳ ماه حقوق عقب افتاده داشتیم، و حدود ۱۵ میلیارد بدهی داشته، در ایام حضور من تا قبل از بسته شدن حساب ما توسط شرکت گاز یعنی حدود ۶ ماه پرداخت شده است و به محض باز شدن حساب‌ها این امکان وجود دارد مابقی پرداخت شود، آیا ما دوست نداریم حقوق عقب افتاده نیروها را بدهیم؟ این یک بحران است و باید با همکاری هم از آن رد شویم، ما شبانه روز برای تأمین حقوق عقب افتاده نیروها تلاش کردم.
چرا تأمین اجتماعی حرف از مصادره اموال شهردای میزند و دلیل بی توجهی به مصالح شهردای چیست؟

بدهی‌های سنوات گذشته شهرداری به سیان جی حدود یک میلیارد بود که شرکت گاز حساب‌های شهرداری را مسدود کرد، که طی چند جلسه با شرکت گاز بازگشایی شد و مشکل آن مربوط به سنوات گذشته است، با وجود قسط بندی شدن بدهی‌ها و پرداخت منظم و طبق قوانین شرکت گاز حساب شهرداری بسته شد.
تقی زاده پرسید: در خصوصیات یک فرد انقلابی، نظم سرلوحه امور قرار دارد، اما چرا به بهانه حضور در محل کار تا پاسی از شب (که در این خصوص تقدیر می‌کنیم)، چرا گاها صبح زود در محل کار حاضر نمی‌شوید که باعث نارضایتی ارباب رجوع می‌شود؟ 
صیادی در پاسخ گفت: کمترین وقتی که برای شهرداری گذاشتم ۱۶ ساعت در روز بوده و دلیل انتخاب دو روز در هفته برای دیدار با ارباب رجوع رسیدگی به امورات مردم و شهر بوده که آن دو روز کامل بتوانم به صورت رو در رو ارباب رجوع را ببینم، ولی عدم حضور من در دفتر کار دلیل بر عدم انجام امور نبوده، حتماً نیرویی جایگزین مشخص کردم که امورات را به غیر از صدور پروانه‌ها انجام دهد.
وی همچنین گفت: در روزهای اعتکاف که در ایام تعطیل بوده در مسجد بودم پرونده‌های مردم را نیز با خود همراه داشتم که مشکلات مردم را در حد امکان حل کنم.
تقی زاده در سئوال بعدی خود گفت: چرا به هیچ کدام از کارکنان خود اعتماد ندارید آیا ناشی از عدم تخصص یا پاکدستی آن‌هاست؟ چرا در خصوص شهرسازی که مشکل اصلی مردم است به نیروی خود تفویض امر نمی‌کنید و شخصاً وارد موارد سانتی متری صدور پروانه‌ها می‌شوید؟  
شهرار سی سخت در پاسخ گفت: در حال حاضر ۷ نفر از کارکنان شهرداری اگر همین ۷ نفر این موضوع را تأیید کنید که به آنها اعتماد ندارم این برچسب را می‌پذیرم، اختیارات کامل را به نیروهای خود دادم، و اعتماد کامل را دارم ولی در خصوص صدور پروانه‌ها حساس هستم و به خاطر دفاع از حقوق شهرداری بر روی آن تاکید می‌کنم.
تقی زاده سؤال بعدی خود را در خصوص وضعیت جاده‌های نابسامان اینگونه مطرح کرد: چرا مناقصه‌ها در زمان مقرر خود برگزار نشد که خطر امکان برگشت ۴۰ میلیارد از بودجه را به همراه داشته باشد؟ تا یک ماه دیگر این بودجه برگشت می‌خورد! آیا مسئولان استانی با شما مشکل دارند؟. چرا در مناقصه ارائه شد اخیر لیست قیمت مشخص نشد؟ چرا مزایده پارک سربندان تا کنون برگزار نشد؟
معابر شهر چندین سال است که دچار مشکل شده است و مربوط به حال نیست، هزینه آسفالت بالا است و روزهای اول حضور من چاله چوله‌های اصلی که باعث آسیب به خودروها می‌شد را اصلاح کردیم.
در تمام جلسات استان مناقصات شهرداری را پیگیری می‌کنم، که حتی بیش از بودجه مصوب بوده است، تا ۳۱ تیرماه که پایان سال مالی محسوب می‌شود برگشت بودجه صورت نمی‌گیرد، و دلیل عدم انجام آن تا کنون این بوده که باید زیرسازی مناسب صورت گیرد نه اینکه فقط یک لایه آسفالت صرفه جهت گزارش کار ریخته شود، کار باید اصولی و مهندسی شده باشد.
رئیس شورای شهر سی سخت در ادامه نشست طرح سؤال از شهردار گفت: آیا متعهد می‌شوید در صورتی که بودجه به دلیل عدم صدور صورت وضعیت‌ها برگشت خورد خسارت آن را متقبل شوید؟
شهردار سی سخت در پاسخ گفت: چه کسی دوست دارد بودجه‌اش برگشت بخورد؟ باید اتحاد بین شورا و شهردای صورت بگیرد، اگر هر کوتاهی در حق مردم کرده باشم ضامن هستم که باید خسارت پرداخت کنم ولی باید دست به دست هم دهیم و اگر آسفالت خیابانی با تأخیر همراه بوده به دلیل انجام شبکه فاضلاب بوده است که بیت المال به هدر نرود.
تقی زاده پرسید: یکی از نشانه‌های مدیران موفق داشتن تعامل سازنده با مسئولان است، دلیل عدم تعامل شما با مسئولان استانی و شهرستانی چیست؟
صیادی گفت: تعامل با ادارات نباید با باج گیری سو برداشت شود، شهرداری یک نهاد غیر دولتی است،
برخی ادارت انتظار داشتند ماشین آلات شهرداری مجانی برای آنها کار کند، و هزینه از آنها دریافت نکنیم، که من قبول نمی‌کردم، ایا این می‌شود عدم تعامل؟ مگر نباید شهرداری درآمدی داشته باشد؟ حق و حقوق نیروهای شهرداری را چگونه باید تأمین کنیم.؟ در مقابل باج خواهی برخی مدیران ایستاده‌ام، نه با بی احترامی بلکه با کمال احترام، چرا که حقوق ۱۰ ماه پرسنل شهرداری که حدود ۴ میلیارد است از طریق همین 
شورای شهر تا کنون هیچ گونه باج خواهی و یا سواستفاده از شهرادی نداشته ولی برخی از مسئولان انتظارات بی جا دارند و من نمی‌توان از حق و حقوق پرسنل بگذرم. 
تقی زاده تاکید کرد: هیج مدیری در شهرستان دنا نداریم که تا کنون باج خواهی از شهرداری داشته باشد، شهرداری خود را سپر بلا کرد.
تقی زاده به عنواد سؤال بعدی خود پرسید: چرا بیش از ۹۰ درصد مکاتبات رئیس شورای شهر با شهردار پاسخ داده نشده است؟
برخی از دوستان شما در فضای مجازی عنوان کرده‌اند چون توقعات و درخواست‌های شخصی تقی زاده رئیس شورای شهر برآورده نشده است اقدام به طرح سؤال و استیضاح کرده است! اگر این گونه است شفاف سازی کنید؟
یک نفر را مسئول انجام مکاتبات بین شورای شهر و شهرداری قرار داده‌ام و جواب نامه‌های دریافتی را داده‌ام مگر نامه‌های که بخاطر یکسری معارضات محلی امکان انجام آن وجود نداشت. 
از حواشی این جلسه اعتراض ناصر رهامی عضو شورای شهر به این موضوع بود که چرا طرح استیضاح از شهردار به من نسبت داده می‌شود؟ چرا در فضای مجازی می گویند چون منافع شورا تأمین نشده است استیضاح را راه انداخته است؟ چرا مردم اینگونه برداشت می‌کنند که منافعی شخصی در میان است. چه کسی سؤالات جلسه استیضاح را لو داده است؟
جلسه پس از وقفه چند دقیقه‌ای مجدد از سر گرفته شد.

تقی زاده به عنوان سؤال بعدی خود پرسید در خصوص جلسه توافقات شهرداری با مردم توضیح خواست، که مردم اکثر در این خصوص ناراضی هستند و می گویند به اجبار و از روی ناچاری توافق کردم! آیا این باج گیری نیست؟
صیادی شهردار سی سخت گفت: اگر معبری بخواهد بازگشایی شود باید حق و حقوق مردم پرداخت شود و باید رضایت مالک کسب شود، شهردای هزینه‌ای جهت خرید بخشی از زمین مالک ندارد، به همین دلیل طی توافقی که از آن به عنوان جلسه توافقات یاد می‌شود مطرح و حل می‌شود. شهرداری در خصوص شخصی که مورد مثال شورای شهر هست به تعهدات خود عمل کرده است.
تقی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه حقوق مردم در برخی موارد ضایع شده است گفت: ادامه دادن این رویه اگر موجب تضییع حق مردم شود از شورا استعفا می‌دهم.
تقی زاده سؤال بعد خود را اینگونه مطرح کرد: چرا کارخانه شن و ماسه شهرداری و کشتارگاه تعطیل شده است؟ 
 صیادی گفت: سنگ شکن به دلیل نداشتن معدن از قبل تعطیل بوده و در زمان تصدی من در شهرداری نبوده است، نامه نگاری‌هایی جهت کارشناسی و تعیین محل صورت گرفت که وجود معارضات محلی مانع شد و با سازوکارهای دیگر در حال انجام است. شخص دیگری از سی سخت درخواست داده بود که شورای شهر مخالفت کرد.
صیادی همچنین گفت: دلیل منحل شد مناقصه‌های شهرداری نداشتن مصوبه شورا بوده که ساعت ۱۱ شب در فضای مجازی منتشر و ساعت ۱۰ صبح منحل شد و منتظر مصوبه شورای شهر در این خصوص هستیم. 
تقی زاده افزود: مزایده را خلاف قانون می‌دانستیم نامه منحل شدنان را زدیم، نامه شورا به منزله مصوبه نیست بلکه برای هماهنگی و اظهار نظر و موافقت شورا است، قیمت باید توسط شهردار مشخص می‌شد.
صیادی در خصوص کشتارگاه گفت: در حال حاضر کشتارگاه تعطیل نیست، مجوز مزایده باید توسط شورا صادر شود که این موضوع از موارد مورد اخلاف شهرداری و شورای شهر بوده است.
دلیل واگذاری املاک شهرداری به اقوام درجه یک کارکنان شهردای چیست؟
صیادی در پاسخ گفت: اگر اینگونه بوده هم در زمان تصدی من در شهرداری نبوده است ولی نامه تخلیه ملک برای این افراد ارسال شده است، قرارداد جدید این املاک که در اختیار افراد نزدیک به کارکنان شهرداری بوده را امضا نکرده‌ام، که در این لحظه رهامی با اعتراض به شهردار گفت "چرا نامه زدید و برخی از این مغازه‌ها را از لیست مزایده خارج کردید؟ که صیادی گفت: به دلیل هماهنگی‌هایی که نیاز بود با شهرداران قبلی صورت گیرد و نیاز به اطلاع از آن وجود داشت این نامه زده شد که پس از مخالفت شورای شهر، شهرداری آن مغازه‌ها را نیز به مزایده گذاشت.
تقی زاده در سؤال بعدی خود گفت: مستهلک شدن املاک شهرداری قابل پذیرش نیست. چرا در این خصوص بی تفاوت هستید؟ 
صیادی در پاسخ گفت: حساسیت زیادی در خصوص املاک شهرداری داشته و دارم و اولین حکمی که برا نیروها زدم امین اموال بود، حتی از برخی از همکاران طلب خسارت برای اموال شهرداری کردم. رهامی عضو شورای شهر در ادامه از شهردار پرسید چرا ممیزی املاک که از وعده‌های شما بوده در مدت ۸ ماهه تصدی شما صورت نگرفته است؟
صیادی در پاسخ گفت ممیزی املاک نیاز به یک میلیارد تومان هزینه دارد که پیگیر آن هستیم.
رهامی درخصوص بهسازی بلوار کمربندی سی سخت که پر از خار شده است از شهردار سی سخت توضیح خواست. که صیادی در پاسخ گفت: بلوار شهرداری از محدوده خدمات شهرداری خارج است ولی رنگ آمیزی و بهسازی آن در حال انجام است. 
رهامی سؤال کرد: چرا مناقصه سیل بند و آرامستان سی سخت تا کنون انجام نگرفته است؟ صیادی گفت: باتوجه به اعتبارات آرامستان اگر تخصیص آن صادر شود انجام می‌شود.
رهامی سؤال کرد: چرا کمیسیون ماده ۵ تا کنون برگزار نشده است؟
صیادی گفت بیش از ۵۰ مورد نامه درخواست داشتیم که هر ۵۰ نفر تعیین تکلیف شد و نامه نگاری‌های زیادی به راه و شهرسازی که دبیر کمیسیون است زده شده است که برگزاری آن از دست ما خارج است.
گفتنی است که در این جلسه شورای شهر سؤالات خود را مطرح کرد که قرار است در روز دوشنبه که جلسه رسمی شورا برگزار می‌شود درباره نشست امروز تصمیم گرفته شود که اگر قانع شده بودند که شهردار می‌تواند به کارش ادامه دهد و آگه سه نفر از اعضای شورا قانع نشدند طرح استیضاح مطرح خواهد شد و پس از یک فرصت ده روزه مجدداً سؤالات مطرح خواهد شد که در صورت قانع نشدن جلسه رأی اعتماد برگزار و در مورد ماندن یا رفتن شهردار رأی گیری خواهد شد.
 


 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سی سخت ،با آن همه استعداد وسرمایه انسانی وفرهنگی وبسترهای لازم برای گردشگری شهرداری توانمند وبه روز می خواهد وشورای شهرسی سخت باید فردی توانمندی را برای شهر سی سخت انتخاب نمایند
مستاجرسیسخت
Iran, Islamic Republic of
همین کمربندی سیسخت آدم می بینش عقش میگیره...بابا شده بیابون...کی صاحبش میشه؟این کمربندی بایدپربودازسبزه ودرخت وگل ...حیف این بهشت که بااین پتانسیل های خدادادی ازسالها پیش دست ادمهای کارنابلدافتآدکه غیرازنیروگرفتن سربارواززیرکاردرو هنری نداشتند
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1