کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفتگوی اختصاصی با فرماندار لنده

هیچ نگرانی بابت تامین کالا های اساسی در شهرستان نداریم/توزیع عادلانه یارانه ها به نفع مردم است/اقتصاد مملکت از قِبَل تصمیم بسیار خوب دولت دچار تحول خواهد شد.

22 ارديبهشت 1401 ساعت 21:42

خبرنگار کبنانیوز در خصوص وضعیت این روزهای بازار شهرستان لنده،تامین کالاهای اساسی شهروندان و نظارت بر بازار با فرماندار لنده گفتگوی اختصاصی انجام داد.


خبرنگار کبنانیوز در خصوص وضعیت این روزهای بازار شهرستان لنده،تامین کالاهای اساسی شهروندان،توزیع عادلانه یارانه ها،حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و نظارت بر بازار شهرستان با فرماندار لنده گفتگوی اختصاصی انجام داد.
به گزارش کبنانیوز؛ جلال دانش در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تامین کالا در شهرستان گفت: ما در بحث مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه یارانه ها به مردم این اطمینان را خواهیم داد که به جهت تامین کالا در بازار هیچ گونه مشکلی نداریم و از مردم عزیز این خواهش را داریم که از هرگونه تقاضای هیجانی پرهیز شود چرا که حضور آنها به صورت متراکم جهت خرید کالا هم باعث میشود بعضی از افراد سودجو سواستفاده کنند و در بازار قیمت های کاذبی را به آنها اعلام می کنند.

وی همچنین در خصوص نظارت و رصد بازار اظهار داشت: حتما نظارت های مستمر و ویژه خواهد شد و به صورت جدی،تعزیرات حکومتی،جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار،بازرسان صنعت معدن و تجارت،اصناف،بسیج اصناف همه پای کار هستند و به صورت مداوم بازرسی کامل و سریع انجام خواهد شد.

همچنین دادستان محترم در همین رابطه موضع گیری بسیار خوبی را خواهند داشت و با افرادی که کالا ها را احتکار یا گران‌فروشی و یا بخواهند در وضعیت بازار اخلال ایجاد کنند به شدت برخورد و هر واحد صنفی یا مغازه ای که تخلف کند پلمپ خواهد شد و جهت اعمال قانون به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

فرماندار لنده در ادامه گفت: مردم حتما جهت تامین کالاهایی که در بازار نیازمند آن هستند،نگرانی نداشته باشند.

جلال دانش در خصوص سؤال خبرنگار مبنی بر سیاست دولت در خصوص توزیع یارانه ها گفت: سیاستی که دولت در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها در پیش گرفته حتما به نفع مردم خواهد بود،به خصوص اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه که حتما قدرت خریدشان افزایش پیدا خواهد کرد و رانتی را که از این بابت به جیب دلالان و رانتخواران و آنهایی که با ارز۴۲۰۰ تومانی سرمایه شان افزایش پیدا کرد کنترل خواهد شد و این یارانه مستقیم به مردم برخواهد گشت.

وی همچنین در مورد تامین روغن و مرغ در شهرستان اظهار داشت: در بحث روغن سرخ کردنی و مرغ حتما روغن و مرغ وارد بازار خواهد شد و خواهشی که از مردم داریم این هست که به سمت بازار هجوم نیاورند چرا که اقلام مورد نیاز تامین خواهد شد و هیچ نگرانی بابت تامین کالا برای مردم نداریم.

دانش افزود: در مورد چهار قلم کالایی که بحث افزایش قیمت آنها مطرح است دولت قبل از اینکه افزایش قیمت را اعلام کند،هزینه دو ماه را به صورت نقد به حساب خانواده ها واریز کرد و از این جهت نگرانی وجود ندارد و به هیچ عنوان نباید سایر اقلام افزایش قیمت داده شود.
در بحث نان هم حتما مشکلی نخواهیم داشت و نانوایی ها به صورت تمام وقت به کارشان ادامه خواهند داد.

فرماندار لنده درخصوص سوال دیگر خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر چگونگی نظارت بر بازار گفت: اگر مردم تخلفی را شاهدبودند یا گران‌فروشی نسبت به قیمت مصوب و یا احتکار و کم فروشی صورت بگیرد و کسی بخواهد اخلالی در بازار ایجاد کند، فورا به بازرسان بازار،فرمانداری،جهاد کشاورزی،تعزیرات حکومتی و صنعت معدن و تجارت گزارش دهند،حتما در اسرع وقت بررسی و خارج از نوبت به آن تخلف رسیدگی خواهد شد.

وی توصیه ای هم به بازاریان شهرستان داشت و افزود: خواهش ما از کسبه و بازاریان این هست که رعایت حال مردم را بکنند چرا که جالب نیست مغازه و محل کسب آنها پلمپ شود.
 
جلال دانش در پایان گفت: این اطمینان را به مردم خواهیم داد که نه کمبود کالا داریم و نه اجازه خواهیم داد که گرانی و سواستفاده ای در بازار بیفتد و جای هیچ نگرانی نیست،چرا که ما در کنار مردم خواهیم بود و انشالله اقتصاد مملکت از قِبَل این تصمیم بسیار درستی که دولت گرفته است دچار تحول شود و به نفع مردم خصوصا اقشار کم درآمد رقم خواهد خورد.

خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 447908

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447908/هیچ-نگرانی-بابت-تامین-کالا-های-اساسی-شهرستان-نداریم-توزیع-عادلانه-یارانه-نفع-مردم-اقتصاد-مملکت-ق-ب-ل-تصمیم-بسیار-خوب-دولت-دچار-تحول-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1