تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۴۷۹۰۰
کبنا حواشی تغییر مدیر جهاد کشاورزی گچساران را بررسی کرد؛

علت تغییر مدیر جهاد کشاورزی گچساران؛ فشارهای سیاسی یا همسویی با دولت؟

۶
۱
علت تغییر مدیر جهاد کشاورزی گچساران؛ فشارهای سیاسی یا همسویی با دولت؟
کبنا ؛
سوءمدیریت‌هایی که به عنوان میراث تاج‌الدینی برای معتمدی‌پور به ارث رسیده بودند، اکنون نیز ادامه دارند و به نظر نمی‌رسد که معتمدی‌پور عزمی جدی برای تغییرات اساسی در این سازمان داشته باشد. حداقل، اقدامات معتمدی‌پور تاکنون چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. نمود آن را نیز در برخی از انتصابات و قائله کمبود روغن به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
به گزارش کبنا، تغییر و تحولات در مدیران شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی شروع شده است؛ هدف از تغییر دولت‌ها نیز همین است که نیروهای همسو با دولت مدیریت دستگاه‌ها و سازمان‌ها را بر عهده بگیرند. روشن است که در تغییر مدیران، علاوه بر همسویی با دولت، باید شایستگی و تجربه مدیر نیز در نظر گرفته شود؛ چرا که هدف نهایی از این تغییر و تحولات در نهایت، کارایی و بهره‌وریِ بیشترِ سازمان است.  
اما حرف و حدیث‌ها و ابهامات زیادی پیرامون برخی از تغییر و تحولات در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. در سازمان جهاد کشاورزی استان، اخیراً مدیر جهاد کشاوری گچساران تغییر کرده است. حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون این تغییر وجود دارد. لیلا عطارزاده مدیر جهاد کشاوری گچساران بود که اخیراً برکنار و علی دستباف جایگزین او شده است. پیش از عطارزاده سیدعبدالوهاب پورالحسینی مدیر این شهرستان بود. پس از برکناری عطارزاده نیز قرار بود پورالحسینی دوباره مدیر شود. اما در تغییری ناگهانی، علی دستباف به عنوان مدیر جهاد کشاورزی گچساران منصوب شد.
عطارزاده در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: پیش از این سابقه هفت سال ریاست اداره امور دام و همچنین سابقه فعالیت در ستاد انتخاباتی رئیسی را هم در کارنامه خود داشته و یک سال و نیم مدیر جهاد گچساران بوده‌ام. وی گفت: در دوران مدیریت جهاد نیز توانسته بودم رضایت معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان را نیز جلب کنم؛ حتی خود معتمدی‌پور نیز از برکناری من رضایت نداشت، اما فشارهای سیاسی باعث شده که در نهایت، رئیس جهاد استان، به برکناری من رضایت داده و دستباف را به جای من منصوب کند.
وی عنوان کرد: در دوران مدیریت من، به دلیل عدم فروش نفت که مسأله‌ای ملی و بی‌المللی بود، اعتبار چندانی برای جهاد گچساران باقی نمانده بود که برای شروع پروژه‌های جدید در نظر گرفته شود. اندک اعتباراتی هم که تخصیص می‌یافت، صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران که از گذشته باقی مانده بود، می‌شد؛ در این دوره مبلغی حدود 7 میلیارد تومان بدهیِ پیمانکاران بود و اعتبارات جزئی نیز صرف پرداخت این مطالبات می‌شد.
تغییر و تحولات در سازمان‌ها و دستگاه‌ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط می‌تواند به پیشبرد امور نیز کمک کند. اما متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد، بخش زیادی از این تغییرات بر اساس تعاملات و پیوندهای سیاسی و قومی صورت می‌گیرند. در سازمانی همچون جهاد کشاورزی که یکی از تخصصی‌ترین سازمان‌ها در هر استان است، غلبه تعاملات سیاسی بر شایسته‌سالاری می‌تواند پیامدهای نامطلوب بسیاری در پی داشته باشد. سوءمدیریت‌هایی که به عنوان میراث تاج‌الدینی برای معتمدی‌پور به ارث رسیده بودند، اکنون نیز ادامه دارند و به نظر نمی‌رسد که معتمدی‌پور عزمی جدی برای تغییرات اساسی در این سازمان داشته باشد. حداقل برخی از اقدامات معتمدی‌پور تاکنون چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. نمود آن را نیز در برخی از انتصابات و قائله کمبود روغن به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دستلاف هست نه دستباف
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
از استاندار استان میخواهیم که معتمدی پور را عزل کند باور کنید که ایشون اینکاره نیست بازار نابود شده مشکلات کشاورزان چندبرابرشده
همین الان برکنارش کنین بهتره تا سه ماه دیگه
دبیر بازنشسته اموزش وپرورش گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود.یک خسته نباشی بگم‌به خانم عطا زاده که در مدت مدیریتش ،از خدمت به فرزندانش گذشت ودر صندلی مدیریت جهاد کشاورزی نشت خانم عطا زاده ببین که جنابعالی با وجودی که از اعضای ستاد رییسی بودید شاید در سال قبولی ایشان هم نیم نگاهی به ستادش داشتید ولیکن تاج گردون به شما اعتماد کرد وکسی که تمام فکر ش در چهار چوب تفکر اصولگرایی بود را به مدیریت انتخاب کردند ولی دوستان هم فکر ورای وخودتان تاب وتحمل شما را نداشته اند پس به باید مدیون تفکر تاج گردونیها باشید واین را هم جرلت نکردی که بیان کنید از اقای نظری مدیر عزل شده یاد بگیر خداوند به شما وهمفکرانتان صمیمیت عطا کند
Iran, Islamic Republic of
چرا فکر میکنی هرچی به فکرت رسید درسته.
Iran, Islamic Republic of
دستلاف داداش دستلاف
Iran, Islamic Republic of
مگه روی پست ریاست همیشگی هست؟امروز نشد فردا دل خوش به این پستها نکنید بالاخره باید میرفتی به زندگیت برس
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1