کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی اقدام غیراخلاقی انتشار فایل خصوصی اشخاص در استان؛

سرداران سلامت را بازیچه متاع دنیوی و منافع سیاسی نکنید

19 ارديبهشت 1401 ساعت 22:14

هر چند که می‌دانیم دستگاه‌های نظامی، قضایی و امنیتی همیشه در این صحنه‌ها پیشقدم بوده‌اند، اما در این وضعیت خاص انتظار داریم این دستگاه‌ها با منتشرکنندگان این فایل‌ها به جد برخورد کنند و گزارش آن را به صمع و نظر افکار عمومی نیز برسانند تا بار دیگر شاهد تکرار چنین اقدامات ناصوابی نباشیم


أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؛ آیا او ندانست که خدا (اعمال زشتش را) می‌بیند (و از او روزی انتقام می‌کشد)
صدایی منتسب به محمد غلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فضای مجازی منتشر شده که حرف و حدیث‌هایی را در پی داشته است.
از نحوه پخش و به‌کارگیری این فایل صوتی روشن است که سناریو از پیش تعیین شده و هدف از انتشار آن، آسیب زدن به وجهه نخبگان این استان است. چرا که روشن است این گفت‌وگوها در یک نشست خصوصی طرح شده و انتشار آن علاوه بر اینکه عملی غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی است، شرعاً نیز غیرقابل قبول است. باید گفت اگر این فایل واقعیت داشته باشد و متعلق به غلام‌نژاد باشد، اشتباه بزرگی است که این مدیر انجام داده است. اما اشتباه بزرگتر این است که از اعتماد او سوءاستفاده شده است.
گویا در این فایل صوتی اشاره‌هایی به دکتر جاودان سیرت رئیس اسبق بیمارستان شهید جلیل شده است. با اینکه این گفت‌وگو کاملاً شخصی و در فضایی کاملا خصوصی اتفاق افتاده است، نمی‌توان در مورد محتوای آن صحبت چندانی کرد. اما نکته مهمتر پیامدهای اجتماعی و سیاسی انتشار چنین فایل‌هایی است.
بر همه روشن است که غلام‌نژاد و جاودان سیرت هر دو از سرداران نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند. سرداران سلامت نیز از سرمایه‌های فرهنگی و معنوی هر جامعه هستند و تخریب آنها در نهایت به تخریب کل جامعه می‌انجامد.
جاودان سیرت یکی از سرمایه‌ها در استان است که در دوران شیوع کرونا بیشترین تلاش را برای نجات جان مردم کهگیلویه و بویراحمد از گزند ویروس کرونا صورت داد. خاطره اقدامات او هیچگاه از حافظه جمعی و تاریخی مردم این استان زدوده نخواهد شد. همانطور که غلام‌نژاد نیز یکی از سرمایه‌های فرهنگی و علمی در این استان است که با ورود به دانشگاه، بیشترین تلاش را در جهت بازگرداندن آرامش به دانشگاه از او دیدیم و البته تلاش‌های غلام‌نژاد در سنگر مبارزه با کرونا قابل کتمان نیست.
منتشرکنندگان چنین فایل‌هایی که با اهداف سیاسی و منفعت‌طلبانه اقدام به تخریب این چهره‌ها کرده‌اند، بیش از هر چیز باعث سیاسی شدن نظام سلامت و آسیب به سلامت عمومی جامعه می‌شوند. پیامد چنین اقداماتی در وهله اول آسیب به اعتماد عمومی را در پی دارد. در پی انتشار چنین فایل‌هایی بیش از همه اعتماد عمومی شهروندان به نهادهای اجتماعی و سیاسی از بین می‌رود. انتظار این است که به خاطر منافع سیاسی و اهداف دنیوی، اعتماد عمومی در جامعه را از بین نبریم. چرا که اعتماد شیرازه اصلی یک جامعه است و در نبود آن دیگر نمی‌توان از پدیده‌ای به نام جامعه سخن گفت.
هر چند که می‌دانیم دستگاه‌های نظامی، قضایی و امنیتی همیشه در این صحنه‌ها پیشقدم بوده‌اند، اما در این وضعیت خاص انتظار داریم این دستگاه‌ها با منتشرکنندگان این فایل‌ها به جد برخورد کنند و گزارش آن را به صمع و نظر افکار عمومی نیز برسانند تا بار دیگر شاهد تکرار چنین اقدامات ناصوابی نباشیم؛ چرا که تکرار آن علاوه بر آسیب به نظام سلامت، ممکن است در آینده دامن کل دستگاه‌های مدیریتی را نیز بگیرد.


کد مطلب: 447812

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447812/سرداران-سلامت-بازیچه-متاع-دنیوی-منافع-سیاسی-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1