تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۴۶۷۸۴
کبنا گزارش می دهد؛

طرح تذکر لسانی روزه خواران در کهگیلویه و بویراحمد

۰
طرح تذکر لسانی روزه خواران در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛گشت های مشترک تذکرلسانی در ماه رمضان برای پیشگیری از روزه خواری در ملاء عام در راه اندازی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه‌ نظارت و برنامه ریزی برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان با حضور نهاد‌های انتظامی و فرهنگی در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار شد.
حجت الاسلام پیش قدم در این جلسه گفت: طرح فراگیر امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مطالبه گری و نظارت در شهرهای استان به صورت فراگیر سازماندهی شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان پذیرش جامعه را نسبت به تذکر لسانی مطلوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد در ماه مبارک رمضان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هر چه بیشتر و بهتر نهادینه شود.
حجت الاسلام پیش قدم نرمی برخورد در تذکرهای لسانی را بسیار موثر دانسته و گفت: کمتر کسی است که در مقابل رفتار محترمانه همراه با دلسوزی مقاومت داشته باشد و اکثر افراد این تذکرها را پذیرا هستند.
وی با ابراز گلایه از آماده نبودن فضای شهری در برخی ادارات برای ماه رمضان گفت: دستگاههای متولی در این خصوص کم کاری کردند.
پیش قدم اضافه کرد: از چند روز قبل از حلول ماه رمضان در برخی استانهای کشور المان‌های مرتبط با ماه رمضان نصب و اجرا می شود و فضا، حال و هوای ماه رمضان می‌گیرد در حالی که دراستان کهگیلویه و بویراحمد از این موضوع غفلت شده است.
وی یکی از تکالیفی که شرع بر عهده مکلف قرار داده است را انجام فریضه واجب روزه عنوان کرد و ادامه داد: تظاهر به روزه نبودن با توجه به آثار سوء آن برای جامعه جرم است.
پیش قدم بیان کرد: قانون در خصوص روزه خواری در ملأ عام مطابق با شریعت، حکم وضع کرده که قطعا اثر گذار و لازم الاجرا است و نسبت به این موضوع دستگاه‌ها باید حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری به خرج بدهند تا شاهد روزه خواری در شهر نباشیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اینکه مردم استان به دلیل بالا بودن پایه‌های اعتقادی و دینی، در انجام این تکلیف، حساسیت ویژه‌ای دارند، اما گاهی اوقات عده‌ای محدود تظاهر به روزه خواری در ملأ عام می‌کنند که خلاف قانون است و مردم باید با تذکر لسانی برای نگه داشتن حرمت این ماه تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1