کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چهل و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین؛

تغییر در فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین / سفیر روسیه: مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده‌ای نزدیک است / بوریس جانسون در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد / فرمانده سابق ارتش روسیه: شاید جنگ اوکراین به داخل روسیه کشیده شود / اوکراین به عضویت در اتحادیه اروپا نزدیک شد / قربانیان جنگ به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید / گرجستان: اوکراین از ما خواست جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کنیم؛ مخالفت کردیم

21 فروردين 1401 ساعت 0:45

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داده و گفته است: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.


یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را بازسازماندهی کرده است.
به گزارش کبنا، سفر مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین، اعلام ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از سوی آمریکا و انگلیس، وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع در این اتحادیه و تداوم عملیات روسیه در شرق اوکراین از مهمترین رویدادهای چهل و پنجمین روز جنگ اوکراین تاکنون بوده است.
روز گذشته سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که در نتیجه اصابت موشک به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک دست‌کم ۳۹ نفر غیر نظامی کشته‌شده اند. ۴ نفر از قربانیان کودک هستند.
همچنین شرکت راه آهن دولتی اوکراین اعلام کرد در پی اصابت دو موشک روسی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق این کشور، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.
از سوی دیگر وزیر انرژی اوکراین گفت: ۷۵ سرباز روسی پس از آنکه در معرض تشعشعات اتمی چرنوبیل قرار گرفتند، در بلاروس در حال سپری کردن مراحل درمان هستند.
و از همه مهمتر اینکه سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای اذعان کرد که روسیه «تلفات قابل‌توجهی» را متحمل شده است و آن را یک «تراژدی بزرگ» خواند. دیمیتری پسکوف از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داد و گفت: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.
آخرین و مهمترین اخبار امروز جنگ اوکراین را در ادامه می‌خوانید؛

ایتالیا سفارتش در کی‌‌یف را بازگشایی می‌کند

لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا به کارکنان این وزارتخانه گفته است که کشورش پس از عید پاک سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را بازگشایی خواهد کرد. 
به گزارش خبرگزاری آنسا وزیر خارجه ایتالیا به کارکنان واحد امور بحرانی در این وزارتخانه گفته است که کشورش از جمله اولین کشورهایی خواهد بود که سفارتش در کی‌یف را بازگشایی خواهد کرد. لوئیجی دی‌مایو تاکید کرده است که بازگشت دیپلمات‌های ایتالیایی به کی‌یف در هماهنگی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت. 
سفیر روسیه در آمریکا: مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده‌ای نزدیک است
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.
آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.
سفیر روسیه در واشنگتن در این گفتگو همچنین اظهار داشت: عملیات ویژه در اوکراین نتیجه عدم تمایل رژیم کی یف به توقف نسل کشی روس ها از طریق اجرای تعهدات بین المللی خود است.
وی افزود که همچنین تلاش کشورهای عضو ناتو برای ورود به اوکراین و استقرار در این کشور جهت مقابله با روسیه نیز کاملا مشخص است.
آنتونوف استدلال کرد که این "شور ملی گرایانه و احساسات بدخواهانه رژیم کی یف" بود که منجر به مرگ توافقات آتش بس مینسک شد زیرا اوکراین "مسیر نظامی سازی سریع" را با کمک غرب انتخاب کرد.
سفر نخستین رهبر گروه ۷ به اوکراین از زمان حمله روسیه / بوریس جانسون در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد
دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد بوریس جانسون عصر شنبه به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.
از روز گذشته این سومین مورد از سفر یک رهبر اروپایی به کی‌یف و دیدار با رئیس جمهوری اوکراین و همچنین بازدید از شهر مصیبت‌زده بوچا به شمار می‌رود. پیش از این اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون به همراه جوزپ بورل، رئیس کمیته روابط خارجی اروپا و همچنین کارل نهامر، صدر اعظم اتریش به اوکراین سفر کرده بودند.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین بوریس جانسون «پیشقراول تامین مالی اوکراین در جنگ با روسیه» و نخستین رهبر گروه ۷ معرفی شده است که از زمان آغاز حمله نظامی به این کشور سفر کرده است.
زلنسکی: هم می‌جنگیم هم آماده مذاکره با روسیه هستیم
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر بر آمادگی این کشور برای مذاکره با روسیه به منظور پایان دادن جنگ، تاکید کرد.
آقای زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور کارل نهامر، صدر اعظم اتریش گفت: «ما برای جنگ آماده‌ایم و همزمان راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می‌کنیم.»
صدر اعظم اتریش برای دیدار با مقام‌های اوکراینی و بازدید از شهر بوچا در حومه کی‌یف به پایتخت اوکراین سفر کرده است. روز گذشته اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرده باد.
فرمانده سابق ارتش روسیه: شاید جنگ اوکراین به داخل روسیه کشیده شود
در شرایطی که حمله روسیه وارد چهل و پنجمین روز خود شده است، یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه هشدار داد که درگیری با اوکراین شاید به زودی وارد قلمروی روسیه شود.
به نوشته مجله نیوزویک، "ایگور گیرکین" فرمانده سابق ارتش روسیه در جریان حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت، اگر روسیه نیروهای ارتش خود را بسیج نکند، جنگ با اوکراین وارد قلمروی روسیه می‌شود.
همچنین بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این فرمانده سابق ارتش روسیه پیشتر به عنوان "وزیر دفاع" برای نیروهای جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین خدمت می‌کرد.
اظهارات از سوی این فرمانده سابق ارتش روسیه در میانه گزارش‌هایی در این باره منتشر شده که نیروهای ارتش این کشور از کی‌یف در حال عقب‌نشینی هستند، پس از آنکه سربازان اوکراینی کنترل مجدد این شهر را به دست گرفته‌اند.
تجمع هزاران نیروی روسی در نزدیکی خارکف
یک مقام دفاعی آمریکا گفت نیروهای روسیه در حال تجمع در نزدیکی شهر خارکف هستند.
به گزارش خبرگزاری دویچه وله، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد هزاران نیروی روسی در نزدیکی شهر خارکف در شمال شرق اوکراین تجمع کرده اند.
به گفته این مقام، تعداد واحدهای تاکتیکی در نزدیکی شهر مرزی بلگورود روسیه از ۳۰ به ۴۰ واحد افزایش یافته است. این واحدها معمولاً از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ سرباز تشکیل شده اند.
این مقام دفاعی آمریکایی گفت که روسیه احتمالا بیش از ۶۰ هزار سرباز را در این منطقه مستقر خواهد کرد.
اوکراین به عضویت در اتحادیه اروپا نزدیک شد
در حالی‌که اتحادیه اروپا پنجمین بسته تشدید محدودیت‌ها علیه روسیه را تصویب کرد، رئیس کمیسیون اروپا پرسشنامه پیوستن به اتحادیه اروپا را به رئیس جمهوری اوکراین تحویل داده و گفت: اکنون کی‌یف راه نزدیکی برای ورود به خانواده اروپا باید طی کند.
"اورسولا فون درلاین"، رئیس کمیسیون اروپا، پرسشنامه‌ای را به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تسلیم کرد که پس از تکمیل آن، کمیسیون اروپا مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند.
وی شب گذشته، جمعه دریک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با رهبر اوکراین با اعلام این مطلب، یادآور شد: «اینجا ما جاده‌های متقاطع داریم، راه شما به اتحادیه اروپا آغاز می‌شود، این راه نزدیک است. من پوشه این پرسشنامه را به شما می‌دهم که حاوی سؤالاتی است که شما باید به آن‌ها پاسخ دهید. این‌ها توصیه‌های رسمی برای پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.»
این مقام اروپایی تاکید کرد که در خانواده اتحادیه اروپا جایی برای اوکراین وجود دارد و قول داد که روند بررسی چند هفته طول بکشد و نه چند سال، همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد. رئیس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را گامی بسیار مهم برای تبدیل شدن به عضوی از خانواده اروپا و مبنای مباحثات در هفته‌های آینده خواند.
رئیس جمهوری اوکراین نیز با قدردانی از این فرصت، گفت: «این یک ارسال علامت بسیار قوی است که اوکراین و اتحادیه اروپا در کنار یکدیگر هستند، با هم کار خواهیم کرد و مهمترین چیز آن است که ما ارزش‌های یکسانی داریم که برای آن‌ها مبارزه خواهیم کرد.»
پنتاگون: می‌خواهیم شاهد شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین باشیم
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که گمانه‌زنی روسیه درباره عدم دخالت در حمله به ایستگاه قطار در شرق اوکراین غیر قابل قبول است.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت: «به ارائه اطلاعات به ارتش اوکراین برای دفاع از کشورش ادامه خواهیم داد».
کربی گفت: «آمریکا خواستار آن است که شاهد شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین باشد».
وی با اشاره به عدم مداخله آمریکا درباره پیوستن کشور‌ها به ائتلاف ناتو گفت: «آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نظامی در اروپا دارد».
بایدن قانون ممنوعیت واردات نفت از روسیه و پایان روابط تجاری عادی را امضا کرد
بایدن قانون پایان دادن به واردات نفت روسیه که به طور قانونی واردات محصولات نفتی از روسیه را ممنوع می کند و قانون تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس که روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق در می آورد، امضا کرد.
آمریکا سامانه موشکی پاتریوت را در اسلواکی مستقر می‌کند
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از اسلواکی برای ارائه سامانه موشکی اس-۳۰۰ به اوکراین گفت که برای اطمینان از ادامه امنیت اسلواکی، سامانه موشکی پاتریوت را در این کشور مستقر خواهد کرد.
گرجستان: اوکراین از ما خواست جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کنیم؛ مخالفت کردیم
شالوا پاپواشویلی، رئیس پارلمان گرجستان ادعا کرد که اوکراین از این کشور خواسته است جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کند و گرجستان با این درخواست مخالفت کرده است.
پیش از این یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرده بود که روسیه برای پشتیبانی نیروهای خود در اوکراین در حال انتقال نیروهای نظامی مستقر در گرجستان به اوکراین است.
روسیه از سال ۲۰۰۸ در گرجستان نیرو مستقر کرده است.
قربانیان جنگ به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون، سه هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.
 تلاش مقامات اوکراین برای فرار 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:  شب ۸ آوریل، کی یف تلاش ناموفق جدیدی برای خارج کردن رهبران نازی های اوکراین از طریق دریا انجام داد.
کشتی باری اوکراینی "آپاچی" سعی داشت به بندر دریایی "ماریوپل" که توسط نیروهای ناوگان دریای سیاه مسدود شده است نفوذ کند.
 مسکو: اتحادیه اروپا بخشی از ناتو شده است
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحایده اروپا در خصوص  اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین تصریح کرد: اتحادیه اروپا بخشی از ناتو شده است
ذخیره تسلیحاتی ارتش آلمان برای کمک به اوکراین تمام شده است
«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان امروز اعلام کرد که توان ذخیره تسلیحاتی این کشور برای ارسال جنگ‌افزار به اوکراین تقریبا تمام شده است. 
به گفته وی، با این حال ارتش آلمان تلاش می‌کند از این پس، تولیدات نظامی را مستقیما از کارخانه‌ها اسلحه‌سازی به اوکراین بفرستد.
اروپا ورود خودروهای ثبت شده در بلاروس و روسیه را متوقف کرد
سرویس گمرک فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۸ آوریل ۲۰۲۲، گمرکات کشورهای اتحادیه اروپا هم مرز با فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس با اشاره به بسته پنجم تحریمی، ورود خودروهای ثبت شده در این کشورها به اتحادیه اروپا را متوقف کردند.
دیدار جانسون با زلنسکی در کی یف 
 دفتر ریاست جمهوری اوکراین هم اکنون با انتشار بیانیه ای از دیدار ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور این کشور با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کی یف خبر داد.
یوتیوب دومای روسیه محدود شد
ویتاچسلاو وولودین رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد: شبکه یوتیوبِ نهاد قانونگذاری این کشور مسدود شده است. وولودین این محدودیت را نشانه دیگری از اراده آمریکا برای انحصار انتشار اطلاعات توصیف کرد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار پستی در حساب تلگرام خود نوشت: یوتیوب با این کار حکم محکومیت خودش را صادر کرد.  زاخارووا تاکید کرد :روسیه پاسخ این کار را خواهد داد.
زلنسکی: برای جنگ و دیپلماسی آماده ایم 
رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور «کارل نهام» صدراعظم اتریش گفت: ما برای جنگ آماده ایم و همزمان راه‌ های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می کنیم.
 وزارت دفاع روسیه: کی‌یف در حال آماده‌سازی اقدامی تحریک‌آمیز علیه مسکو است
یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را سازماندهی مجدد کرده است.
گفته می‌شود که از این پس، ژنرال «الکساندر دورینکوف» فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه، هدایت عملیات ویژه این کشور در اوکراین را به عهده خواهد داشت.
گفته می‌شود که ژنرال دورنیکوف تجربه زیادی از عملیات‌های انجام شده در سوریه دارد و انتظار می‌رود که فرماندهی و کنترل کلی عملیات نظامی در اوکراین بهبود یابد.
به ادعای منابع غربی، انتصاب دورنیکوف در بحبوحه تلاش روسیه برای بهبود هماهنگی بین واحدهای نظامی مختلف آن صورت می‌گیرد.
تغییر در فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین
یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را بازسازماندهی کرده است.
گفته می‌شود که از این پس، ژنرال «الکساندر دوورینکوف» فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه، هدایت عملیات ویژه این کشور در اوکراین را به عهده خواهد داشت.
روسیه از ترکیه بابت فروش پهپاد به اوکراین انتقاد کرد
سی ان ان گزارش داد که روسیه از ترکیه بابت فروش پهپادهای «بیرقدار» به اوکراین انتقاد کرده است.
این درحالی است که یک مقام دولت آنکارا مدعی شده این پهپادها ساخت یک شرکت خصوصی است و فرایند فروش آنها قبل از آغاز جنگ طی شده است.
تداوم عملیات روسیه در شرق اوکراین
وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین به روز رسانی خود اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین بر منطقه دونباس، ماریوپل و میکولائیف متمرکز است.
 روسیه درباره امکان تقابل نظامی با آمریکا هشدار داد
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد اقدامات غرب در اوکراین خطرناک است و می‌تواند به تقابل نظامی میان مسکو - واشنگتن منجر شود.

 جمهوری چک تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرد
جمهوری چک تانک، موشک‌انداز چندمنظوره و خودروی جنگی پیاده نظام به اوکراین ارسال کرده است. گفته می‌شود که ارزش این محموله‌های نظامی به صدها میلیون دلار می‌رسد.
 اوکراین بیش از ۶ هزار خارجی را به گروگان گرفته است
«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی بیش از ۶۳۰۰ شهروند خارجی از ۱۳ کشور خارجی را به گروگان گرفته‌اند.
او گفت: «ملی گرایان اوکراینی همچنان ۶۳۶۲ شهروند خارجی از ۱۳ کشور را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته‌اند.»
وی همچنین گفت که بیش از ۱۹۶۰۰ نفر از جمله بیش از ۳۳۰۰ کودک در طول روز از مناطق خطرناک اوکراین و از جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک به روسیه منتقل شدند.
 وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع
اتحادیه اروپا وعده داده است که روند عضویت اوکراین در این اتحادیه مسیری کوتاه و فوری را طی خواهد کرد.
وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع
آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اسلواکی فرستاد
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که پنتاگون پس از ارسال یکی از سامانه‌های خود - اس -۳۰۰ ساخت روسیه - به اسلواکی، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت را نیز به این کشور ارسال کرده است.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهم از دولت اسلواکی به خاطر ارائه سامانه دفاع هوایی اس -۳۰۰ به اوکراین تشکر کنم، چیزی که رئیس‌جمهور [اوکراین] [ولودیمیر] زلنسکی شخصاً با من در گفتگوهایمان مطرح کرده است».
وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع
 کشورهای غربی نمی‌توانند به همه درخواست‌های اوکراین پاسخ دهند
نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که برای متحدان غربی امکان نیست که به تمام درخواست‌های اوکراین برای تأمین تسلیحاتی عمل کنند.
بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان پس از آنکه برلین از ارسال تانک‌های پیشرفته ماردر به اوکراین خودداری کرد، اعلام کرد که لندن بیش از ۱۰۰ میلیون پوند تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های ضد هوایی و ۸۰۰ موشک ضد تانک و مهمات دقیق را به اوکراین ارسال خواهد کرد. با این حال، جانسون گفت که غرب نمی‌تواند به تمام درخواست‌های تسلیحاتی ارائه‌شده توسط اوکراین پاسخ دهد.
جانسون در پاسخ به این سوال که آیا بریتانیا تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را به کیف می‌فرستد، پاسخ داد: «اصولاً حاضرم هر چیزی را از طریق تسلیحات دفاعی برای کمک به اوکراینی‌ها برای محافظت از خود و مردمشان در نظر بگیرم.» نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که ما تجهیزاتی بدهیم که واقعاً مفید هستند و توسط اوکراینی‌ها قابل استفاده هستند، این مورد توجه ما است. ممکن است حمایت از اوکراینی‌ها با پر کردن و اجازه دادن به برخی از کشورهای سابق پیمان ورشو برای تأمین بخشی نیازهای تسلیحاتی باشد.»
جانسون گفت: «واقعیت این است که ما تلاش می‌کنیم سلاح‌هایی را تهیه کنیم که مفید باشند و بتوان از آنها به خوبی استفاده کرد… موفقیت‌هایی که ارتش اوکراین تاکنون به دست آورده است نشان می‌دهد که این سلاح‌ها به ویژه تسلیحات مؤثر هستند.»
 جانسون: پوتین برای اروپا تهدید است و باید در اوکراین شکست بخورد
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین گفت: جنایات جنگی روسیه در اوکراین هرگز بدون بازخواست باقی نخواهد ماند.
جانسون ادامه داد: تصمیم گرفتیم بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کنیم. ما تصمیم آلمان را برای متنوع ساختن منابع انرژی وارداتی و توقف وابستگی به گاز روسیه تحسین می‌کنیم.
وی تصریح کرد: به ارسال سامانه‌های ضد هوایی و موشک‌های ضد زره به نیروهای اوکراینی ادامه خواهیم داد.
نخست وزیر انگلیس تأکید کرد: پوتین به تهدید برای اروپا تبدیل شده است و باید در اوکراین شکست بخورد. پوتین در عین حال اروپا را وادار ساخت تا در تسلیح دوباره خود تجدید نظر کند.
وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع
 مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کردند
دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با رئیس کمیسیون اروپا و همچنین با «جوزف بورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی که وارد اوکراین شده‌اند دیدار کرد.
از سوی دیگر، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در توییتی اعلام کرد که در اوکراین است و سفر خود را در بوچا، یکی از محل‌های وقوع جنایات جنگی آغاز کرده است.
این مقام اروپایی گفت: «شروع دیدار من در بوچا مهم بود. در بوچا انسانیت ما در هم شکست. پیام من به مردم اوکراین این است: مسئولین این جنایات به دست عدالت خواهند رسید. مبارزه شما مبارزه ماست من امروز در کیف هستم تا به شما بگویم که اروپا در کنار شماست.»
دیدار مقامات اروپایی از اوکراین همزمان با وقوع حمله به یک ایستگاه قطار صورت گرفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت راه آهن اوکراین اعلام کرد: در جریان حمله ایستگاه قطار کراماتورسک در منطقه دونباس، حداقل ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی شدند.


کد مطلب: 446754

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/446754/تغییر-فرماندهی-عملیات-نظامی-روسیه-اوکراین-سفیر-مسکو-دنبال-پایان-جنگ-آینده-ای-نزدیک-بوریس-جانسون-کی-یف-زلنسکی-دیدار-فرمانده-سابق-ارتش-شاید-داخل-کشیده-شود-عضویت-اتحادیه-اروپا-قربانیان-سه-هزار-۹۰۰-نفر-رسید-گرجستان-خواست-جبهه-دوم-علیه-ایجاد-کنیم-مخالفت-کردیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1