کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی می‌کند؛

بخش اول) یاسوج شهر بی‌شهردار / شهروندان مشکلات شهریِ یاسوج را بیان کنند

24 اسفند 1400 ساعت 20:11

پایگاه خبری کبنانیوز در نظر دارد، مسائل شهریِ یاسوج را از نگاه مخاطبان بررسی کند. بنابراین از مخاطبان این سایت خبری درخواست می‌شود که تجربه زیسته خود در شهر یاسوج و مشکلات شهری یاسوج را در قالب کامنت، ذیل این خبر بنویسند تا همگی آنها به گوش مسئولین شهری و استانی برسد. بلکه تلاشی برای رفع آنها از سوی این مسئولین ترتیب داده شود.


پایگاه خبری کبنانیوز در نظر دارد، مسائل شهریِ یاسوج را از نگاه مخاطبان بررسی کند. بنابراین از مخاطبان این سایت خبری درخواست می‌شود که تجربه زیسته خود در شهر یاسوج و مشکلات شهری یاسوج را در قالب کامنت، ذیل این خبر بنویسند تا همگی آنها به گوش مسئولین شهری و استانی برسد. بلکه تلاشی برای رفع آنها از سوی این مسئولین ترتیب داده شود.
به گزارش کبنا، یاسوج شهری است که گویی بدون شهردار اداره می‌شود. مدیریت شهری به معنی مدرن آن در یاسوج وجود ندارد؛ مدیریت شهری در کهگیلویه و بویراحمد دچار روزمرگی شده است و نشانی از برنامه‌محوری در آن دیده نمی‌شود. حجم
البته این یک مسأله‌ی تاریخی است و صرفاً به یک یا دو سال اخیر مربوط نمی‌شود. اما نمی‌توان با صرف ریشه داشتن این مسأله در گذشته، مدیران فعلی و به ویژه شهردار را تبرئه کرد. هر چند این شهر مطالعات تفصیلی ندارد و بی اساس و بدون برنامه ساخته شده است، اما نستهن مقدم که پنج سال سکان شهرداری یاسوج را بر عهده دارد، می‌توانست تا حد زیادی از ادامه این رویه‌های نادرست جلوگیری کند. ولی متأسفانه می‌بینیم که نه تنها تلاشی در راستای حل مشکلات شهر نمی‌شود بلکه گاهاً نیز به این مشکلات دامن زده شده است.
جانمایی تاکسی‌ها در یاسوج از اساس غلط است. گاهی اوقات مکان ایستگاه این تاکسی‌ها از جمله ایستگاه شرف‌آباد، جهاد و سالم‌آباد خود باعث سد معبر و افزایش ترافیک در شهر می‌شوند. نبود سرویس‌های بهداشتی عمومی، روشنایی ناکافی در بسیاری از خیابان‌های مهم شهر از جمله راهنمایی و سالم‌آباد، عدم ساماندهی پارک‌ها و نبود فضای سبز کافی، حمل و نقل درون و برون‌شهری نامنظم، جولان سگ‌ها در خیابان‌های شهر، ساختمان‌های نیمه‌کاره که تبدیل به مکانی برای دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی شده است، از جمله ساختمان‌های نیمه‌کاره در محله سالم‌آباد، همگی نشان از نبود مدیریت صحیح شهری در یاسوج دارند.
چگونگی جمع‌آوری و امحای زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی نیز از دیگر مسائلی است که هنوز برای شهروندان یاسوجی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تعمیرگاه‌های منطقه بنسنجان به عنوان یکی از عوامل آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی و ترافیکی، نیز از دیگر مشکلات این شهر است که ضرورت انتقال آنها به مکانی دیگر به شدت احساس می‌شود.
افزون بر موارد فوق، مسأله ترافیک در یاسوج یکی از مسائل اصلی است که شهروندان هر روزه با آن دست به گریبان هستند. به ویژه مرکز شهر یاسوج از فلکه ساعت تا میدان جانباز بیشترین بار ترافیک را در شهر دارد. اما تاکنون تلاشی برای حل آن دیده نشده است.
از سوی دیگر، مدیریتی بر تاکسی تلنفی در شهر یاسوج نیست. هر یک از آنها قیمت خاص خود را دارند. یکسان‌سازی این قیمت‌ها حتماً باید در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد.
پل سوم بشار نیز چند سال است که بر زمین مانده و افتتاح نمی‌شود. این پل که زمانی قرار بود به عنوان نماد توسعه استان شود، بدل به نماد توسعه‌نیافتگی و ناکارآمدی مدیریتی در استان و به ویژه شهر یاسوج شده است.
سد معبر توسط مغازه‌داران که فضا و چهره بسیار نامناسبی به شهر داده است و ساخت و سازهای خلاف قانون و اصول نظام مهندسی همگی از جمله مسائلی است که شهر بی‌شهردار یاسوج با آنها روبرو است.
در بالا به بخشی از مشکلات شهری یاسوج اشاره شده است. اما بر همگان روشن است که مشکلات دیگری نیز در محله‌های مرکزی و به ویژه حاشیه شهر یاسوج وجود دارد که اشاره به همگی آنها در قالب یک نوشته نمی‌گنجند. از این رو پایگاه خبری کبنانیوز در نظر دارد، مسائل شهریِ یاسوج را از نگاه مخاطبان بررسی کند. بنابراین از مخاطبان این سایت خبری درخواست می‌شود که تجربه زیسته خود در شهر یاسوج و مشکلات شهری یاسوج را در قالب کامنت، ذیل این خبر بنویسند تا همگی آنها به گوش مسئولین شهری و استانی برسد. بلکه تلاشی برای رفع آنها از سوی این مسئولین ترتیب داده شود.


کد مطلب: 445872

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/445872/بخش-اول-یاسوج-شهر-بی-شهردار-شهروندان-مشکلات-شهری-بیان-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1