تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۵۰۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

پیمانکارانی که عامل تجمع و اعتراض‌اند

۱
پیمانکارانی که عامل تجمع و اعتراض‌اند
کبنا ؛سال‌های اخیر همواره خبر تجمع کارگران و نیروهای شرکتی ادارات، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در رسانه‌های استان کهگیلویه وبویراحمد منتشر می‌شود و از قرار معلوم پیمانکاران طرف قرارداد دستگاه‌های دولتی از پرداخت حقوق و مزایای این کارگران و پرسنل خودداری می‌کنند. پیمانکاران با قراردادهای یک طرفه کارگران را به خدمت می‌گیرند و وقتی حقوق‌شان را طلب می‌کنند، تهدید به اخراج می‌شود و کسی هم نیست به دادشان برسند. بعضی از پیمانکاران پشت شان به چه کسانی گرم است که پول را می‌گیرند اما حق و حقوق کارگران بینوا را نمی‌دهند. 
به گزارش کبنا، کارگران شهرداری یاسوج دوباره به وضعیت پرداخت حقوق‌های خود اعتراض کردند تا نشان داده شود که چنین اعتراضاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد پایانی ندارد. متاسفانه در سال‌های اخیر بیشتر نیروهای شرکتی در ادارات و دستگاه‌های مختلف از آبداران گرفته تا نیروهای بهداشت و درمان و پاکبانان شهرداری‌ها نسبت به چنین وضعیتی در استان اعتراض داشته و تجمعات زیادی تاکنون برپا کرده‌اند.
دلیل چنین وضعیتی در استان به پیمانکارانی برمی‌گردد که با حداقل صلاحیت‌ها برای برون سپاری کارها و خدمات انتخاب می‌شوند و قراردادهای سست و خالی از تعهد با کارگران بی‌نوا می‌بندند که عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز به آن اشاره می‌کند.
عطاءالله دانشی می‌گوید: قرارداد پیمانکاران با نیروهای شهرداری یک طرفه است بدون اعمال نظر کارگر و همچنین قوانین اداره کار قرارداد یک طرفه با کارگر می‌بندند و همین موجب مشکلات زیاد برای کارگران شده که امیدواریم اصلاح صورت گیرد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم می‌گوید: پولی که در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم صرف حقوق می‌شود آن وقت هر جایی کارگران ما را می‌بینید جلوی مرا می‌گیرند که چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم! استاندار البته به نیروهای مازاد در شهرداری‌ها هم اشاره کرد که بلای جان شهرداری‌ها شده و پول برای پرداخت حقوق آنها کم می‌آورند.
 فارس در ادامه نوشت: همین قراردادها موجب شده تا پیمانکاران دغدغه‌ای برای پرداخت حق و حقوق کارگران شرکتی نداشته باشند و هر روز شاهد چنین وضعیتی در استان باشیم و آبروی کهگیلویه و بویراحمد در رسانه و فضای مجازی به حراج گذاشته شود.
 به همین خاطر نیاز است که دستگاه‌های نظارتی بیشتر وارد صحنه شده و جلوی چنین بی نظمی توسط پیمانکاران را بگیرند تا روزانه شاهد تجمعات و اعتراضات اقشار مختلف کارگری و نیروهای شرکتی در استان نباشیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1