کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

پیش بینی بارش برف و باران در ۲۶ استان

23 بهمن 1400 ساعت 10:18

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.


سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مناطق مرکزی کشور و از اواخر وقت در شمال شرق بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
 فردا شنبه بارش‌ها در شمال غرب کشور قطع شده اما در سایر مناطق ذکر شده وو برخی مناطق استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، یزد و خراسان شمالی بارش پیش‌بینی شده است.
 یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود.
 دوشنبه در شمال خراسان رضوی، اردبیل، گیلان و سه‌شنبه در اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه در نوار شمالی و یکشنبه در نوار شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است. روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوبی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز در شمال خلیج‌فارس، شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز، یکشنبه و دوشنبه آینده نیز دریای عمان مواج خواهد بود. دریای خزر امروز و فردا مواج است.
آسمان تهران امروز نیمه ابری (پوشش ابر حدود 42 درصدی) است و احتمال بارش باران در پایتخت 5 درصد است. سرعت وزش باد جنوب غربی در پایتخت 9 تا 19 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بارش باران در تهران طی امشب 88 درصد و میزان بارش 1.1 میلیمتر پیش‌بینی شده است.
 توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی
 نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.
 منطقه اثر:
شنبه 1400/11/23: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.
 یکشنبه 1400/11/24: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.
 اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تأخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.
 توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.
 توصیف سامانه: وزش باد شدید
 زمان شروع: اوایل وقت جمعه 1400/11/22
 زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1400/11/25
 نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر
 منطقه اثر:
  شنبه 1400/11/23: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.
 یکشنبه 1400/11/24: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.
 دوشنبه 1400/11/25: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.
 اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.
 توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.
  پیش بینی وضع هوا
پیش‌بینی بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور
با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور شاهد بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهیم بود.
 در استان‌های شمال‌غرب و غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه جنوبی البرز مرکزی و نواحی مرکزی کشور بارش برف و باران خواهند داشت.
 همچنین از اواخر امروز در شمال شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی قابل پیش‌بینی است و در مناطق جنوبی بارش‌ها همراه با رعد و برق خواهد بود.
 فردا در شمال غرب بارش‌ها قطع می‌شود با این حال در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.
 همچنین فردا مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، یزد و خراسان جنوبی هم بارش خواهند داشت.
 براساس این گزارش، روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد و خراسان جنوبی بارش ادامه خواهد داشت.
 از نظر شرایط دمایی فردا در نوار شمالی و یکشنبه نوار شرقی کاهش دما قابل پیش‌بینی است و روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوبی کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود که در برخی نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.
 آب‌های خلیج فارس به ویژه شمال امروز مواج است. برای روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.
 آب‌های خزر نیز امروز و روز یکشنبه مواج و متلاطم خواهند بود.
 
کاهش ۸/۸ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری
آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۳۲۹ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۸.۸ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.
براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
 همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۳.۶ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.


کد مطلب: 444624

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/444624/پیش-بینی-بارش-برف-باران-۲۶-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1