کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حواشی لغو سخنرانی تاجگردون در دانشگاه یاسوج با عنوان باید و نبایدهای بودجه 1401

تاجگردون: این اقدام دانشگاه یاسوج یک اشتباه استراتژیک است / ممکن است حکم هیئت امناییِ من را لغو کنند، مهم هم نیست

15 دی 1400 ساعت 16:52

در پی لغو جلسه سخنرانی تاجگردون در دانشگاه یاسوج، تاجگردون خطاب به برخی از مسئولین دانشگاه اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر ذره‌ای عقل و تدبیر می‌داشتند، برگزاری این جلسه به نفعشان بود تا لغو آن، و این اقدام آنها یک اشتباه استراتژیک است.


در پی لغو جلسه سخنرانی غلامرضا تاجگردون در دانشگاه یاسوج پیرامون باید و نبایدهای بودجه 1401، مردم برای شنیدن سخنان تاجگردون در پارک مهرورزی یاسوج تجمع کردند.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و دهم در خصوص لغو این سخنرانی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: زمانی که از بنده دعوت شد که درباره‌ی بودجه صحبت کنم، همان موقع اعلام کردم که من فقط بحث فنی می‌کنم.
             

بیشتر بخوانید:

سخنرانی تاجگردون با موضوع باید و نبایدهای بودجه 1401 در دانشگاه یاسوج لغو شد / مردم برای شنیدن سخنان تاجگردون در پارک مهروزی تجمع کردند

وی افزود: اما روز قبل دانشگاه اعلام کرد که ما باید فایل سخنرانی شما را قبل از شروع جلسه ببینیم. گفتم که در هیچ کجای دنیا در دانشگاه، آن هم برای من این رویه شایسته نیست. من هیئت امنای این دانشگاه هم هستم؛ البته تا الأن، چون ممکن است امشب تماس بگیرند که حکم هیئت امنایی من را لغو کرده‌اند که مهم هم نیست.
وی در ادامه با اشاره به ناپسندیده بودن این اقدام، عنوان کرد: در نهایت من گفتم که این کار پسندیده نیست و من فایل سخنرانی را به دانشگاه ارائه ندادم.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فشار زیادی هم آوردند که از بیرون کسی نیاید و فقط دانشجویان حضور داشته باشند. اما من جلسات اخیر دانشگاه یاسوج را که بررسی کردم، متوجه شدم در این سخنرانی‌ها افراد غیر دانشجو هم حضور داشته‌اند. اما دیدیم که امروز جلوی تمام درب‌های ورودی دانشگاه حفاظتی و حراستی گذاشته‌اند که غیر دانشجو کسی وارد دانشگاه نشود.
وی ضمن عذرخواهی از جامعه‌ی دانشگاهی گفت: حکم ادب ایجاب می‌کند از اساتید و دانشجویانی که در سالن حضور پیدا کرده بودند، عذرخواهی کنم.
تاجگردون بیان کرد: دیگر جلسات آینده دانشگاه یاسوج را هم ببینید؛ دانشگاه یاسوج این روال را ادامه خواهد داد.
نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم آزاداندیشی و اجازه آزادی بیان برای همه، رسالت اصلی دانشگاه است. حالا اگر هم دانشگاه اجازه ندهد، سایر فضاهای موجود اجازه بحث و تبادل نظر را می‌دهند.
تاجگردون در پایان اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر ذره‌ای عقل و تدبیر می‌داشتند، برگزاری این جلسه به نفعشان بود و این اقدام آنها یک اشتباه استراتژیک است.


کد مطلب: 443183

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/443183/تاجگردون-این-اقدام-دانشگاه-یاسوج-یک-اشتباه-استراتژیک-ممکن-حکم-هیئت-امنایی-لغو-کنند-مهم-هم-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1