تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۴۲۰۹۴
به مناسبت روز دانشجو؛

نشست دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ دانشجویان: انتصابات نباید در پستوها توسط چند لیدر انجام بگیرد / آقای استاندار از دخالت نمایندگان در انتصابات جلوگیری شود

۵
۱
نشست دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ دانشجویان: انتصابات نباید در پستوها توسط چند لیدر انجام بگیرد / آقای استاندار از دخالت نمایندگان در انتصابات جلوگیری شود
کبنا ؛ نشست دانشجویان با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز 16 آذر، روز دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج برگزار شد و در این نشست برخی از دانشجویان از انتصابات و دخالت نمایندگان در آنها به شدت گلایه کردند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه 16 آذر ماه 1400) نشست دانشجویان با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این نشست دانشجویان به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف دانشگاه پرداختند.

در ابتدای این نشست، بهادر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج اظهار داشت: به پیشنهاد استاندار این نشست برگزار شده و چنین نشست‌هایی در آینده نیز با حضور مسئولان ارشد استانی خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: روز دانشجو روز رشادت‌هایی است که دانشجویان در برابر عوامل قدرت از خود نشان دادند و نشان دهنده این است که دانشجو طالب مبارزه با ظلم و ستم و دیکتاتوری است و نتیجه این آزادیخواهی شهادت ۳ دانشجوی عزیز بود گفت: هیچ وقت آمریکا و استکبار جهانی با ما سر رفاقت و دوستی نداشتند و اگر رهبری این همه تاکید می‌کند فریب این بازی‌ها و تغییر رنگ‌ها را نخورید به همین معنی است.
حجت‌الاسلام قلندری نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج در این نشست به جلسه رهبر انقلاب با دانشجویان در روز اربعین اشاره کرد و گفت: حجمه بر علیه انقلاب اسلامی به قدری زیاد شده که مسیر انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند، در این دیدار رهبر رساله دانشجویی را تبیین کردند مواردی که خیلی از عوامل در جریان نیستند.
 قلندری به موضوعات تحت عنوان مطالبه گری که بیشتر بیشتر تخریب مطرح است, گفت: دانشجو باید آگاه باشد بنابراین هر مطالبه گری که بوی تخریب دهد صحیح نیست.
وی افزود: مطالبه‌گری‌ها باید در راستای تقویت نظام و انقلاب باشد.
سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک روز دانشجو گفت: مایه خوشحالی است که بعد از چندین سال در محیط دانشگاهی هستیم و اصل جلسه شنیدن حرف آنهاست کسانی که معمولاً در همه مسائل پیش رو؛ بوده و طلایه دار مبارزه با استکبار جهانی هستند وی با اشاره به تاریخچه‌ای از نهضت دانشجویی در کشور و حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ تصریح کرد اولین گروه آگاه و استکبارستیز دانشجویان بودند که با آگاهی و مطالبه گری در مقابل استبداد ایستادند.
احمد زاده گفت: این روز نشان دهنده باورمندی و اعتقاد دانشجویان را مطالبه‌گری است و باید همیشه این روز را گرامی بداریم استاندار تصریح کرد دانشجویان در همه موضوعات با بصیرت و آگاهی و استکبار ستیزی در دفاع از آرمان‌ها در صحنه هستند و ما نیز تمایل داریم که همواره در در میان این قشر بصیر باشیم.
 وی به کودتای ننگین در سال ۳۲ اشاره کرد و اینکه قرار بود نیکسون آمریکا وارد ایران شود و دکتری افتخاری به او داده شود، گفت: ارتباط غرب با سردستگی نیکسون در ایران سبب تلاطم‌هایی شد در این شرایط دانشجویان با آگاهی و هوشیاری ایستادگی کردند و سبب شهادت آنها در دانشگاه تهران شد.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان دانشجویان را طلایه دار حفظ ارزش‌ها، باورها و اندوخته‌های یک ملت دانست و گفت: دانشجویان در دفاع از ارزش‌های فرهنگی و دینی جلودار و پرچم دار است و داشنجویان با بصیرت افزایی و هوشیاری در خداوند اعتلای انقلاب اسلامی باشد.
وی گفت: انتظار داشتیم که در یک جمع بزرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره حضور داشته باشیم البته خود من با این فضای دانشجویی آشنا بوده‌ام استاندار تصریح کرد: این نشست آزاد است و هیچ نهاد نظارتی حق پرسشگری از دانشجویان را به دلیل مطالبه گری از ما ندارد و باید در فضای آزاد حرف‌های خود را بزنند من نیز صادقانه حرف‌های آنها را پاسخ خواهم داد اما نباید اهانتی به هیچ شخصی شود.
مسعود پرهیزگار رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به مطالبه گری و هوشیاری و در میدان بودن دانشجویان اشاره کرد و گفت: مسئولان دانشگاه، وزیر علوم اجازه دهید دانشجو مطالبه گر ارمان خواه باشد ممکن است مشکلاتی برای مطالبه گری وجود نداشته باشد اما موانعی در این جریان ممکن است ایجاد شود، اعتقاد این است برخی جریان سبب کندی حرکت دانشجویی شده است در این راستا امید می‌رود آیت الله رئیسی به مطالبه گری ها دانشجویان در کشور و در استان توجه شود.
وی با بیان اینکه در دولت روحانی به دانشجو یک نگاه فوق امنیتی می‌شد، گفت: دانشجو هیچ منفعت سیاسی، گروهی و سیاسی ندارد و باید حرف آنها را شنید تا ظهور و بروز داشته باشند.
پرهیزگار به ترس برخی سیاسیون از حرکت‌های مطالبه‌گری اشاره کرد و گفت: سیاسیون می‌خواهند که سمت و سوی مطالبه‌گری تغییر دهند و اما باید به سمت چند صدایی و مطالبه گری دانشجویان بازگشت و اجازه ظهور و بروز دانشجویان داده شود و فعالیت آنها پررنگ شود.

وی افزود: باید زمینه جهاد تبیین فراهم باشد تا این امر محقق شود و از جمله ضرورت‌های تحقق آنها ارمان خواهی است.
وی به شناسایی اولویت‌های استانی، و واگذاری به مسئولان اجرایی مربوطه و احصای مسائل و نظامنامه استان توسط بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بعد تهیه و تدوین، تقدیم استاندار می‌شود.
پرهیزگاری خواستار ارتباط تنگاتنگ استاندار با دانشجویان شد.
وی به انتظارات از دولت رئیسی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از صدای دانشجویان و حضور مستمر با دانشجویان تاکید کرد و گفت: اگر تشکل‌های دانشجویی سکون و بروز داشتند به رشد و نمو آنها کمک کنید.
 نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با انتقاد از نمایندگان مجلس به خاطر عدم حضور در دانشگاه یاسوج و اینکه دعوت‌های تشکل‌های دانشجویی بی‌پاسخ می‌ماند، گفت: از دولت انقلابی می‌خواهیم انتصابات بدور از حاشیه، رانت، آشنایی و طایفه گرایی است شنیده می‌شود در بدنه اجرایی افرادی انتصاب می‌شوند که دلسوز و انقلابی نبودند.
 وی با انتقاد از تأخیر در انتصاب فرمانداران، گفت: آقای استاندار باید از ورود نمایندگان و دخالت آنان در انتصابات جلوگیری شود. باید تمام انتصابات بر اساس شاخص‌های شایسته‌سالاری و توسط استاندار انجام بگیرد. مسئولان و نهادهای اجرایی باید در دانشگاه حضور یافته و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشند و استاندار محقق کننده این امر باشد.
میرقلندری نماینده انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج در این نشست از انتصاباتی که در استانداری صورت گرفت گلایه و انتقاد خود را بیان کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به گلایه از انتصابات خواستار شفافیت شد و گفت: اگر عنوان این انتصابات را بیان نمی‌شود حداقل به صورت عام در خصوص این انتصابات در استانداری صحبت شود تا اشکالات کار را بدانیم.
دهبان نژاد عضو بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: دانشجو نباید درگیر سیاسی بازی شود و اگر از حریت دور شود دانشجوی اسوه در تراز انقلاب نخواهد بود.

وی با گلایه از عدم پرداخت به بیانه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت؛ مسئله اصلی گام دوم جوانان و موتور متحرک این بیانیه است جوانان در مسائل سیاسی خلاصه نمی‌شود.
 دهبان نژاد با بیان اینکه مدیران خسته باید تغییر کنند، گفت: زیرا زمینه ساز تحول و برآورده کردن انتظارات با مدیران پرکار انجام می‌گیرد، نظرات نخبگان، دلسوزان باید دیده شود در این شرایط نباید انتصابات توسط چند لیدر در پستوها گرفته نشود و این موضوع نباید تکرار شود در این راستا خبرهای بدی به گوش می‌رسد.
 وی به جلوگیری استاندار از دخالت نمایندگان در انتصابات اشاره کرد و گفت: استاندار نباید در انتصابات تحت فشار نمایندگان و لیدرها قرار بگیرند تا امیدواری در جامعه ایجاد شود.








نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استاندار استان همین آقاست جون هیچ سابقه انقلابی نداشتههمین امر باعث شدهتا بسیار ضعیف عمل کند
Iran, Islamic Republic of
مسئولان بسیج دانشجویی، مسئولان دانشگاه،دانشجویان بسیجی انتخابی در جلسه و ... همگی گرمسیری هستند بویراحمدی ها کجایند؟؟؟؟
Romania
خوب كه چي
Iran, Islamic Republic of
انتصابات فقط توسط نمایندکان ولیدرها انجام میشود به خدا قسم هیچ چیز بجز رای برای دوره بعد ند نظرشان نیست شایسته سالاری بهانه برای رسیدن نیروهای ضعیفسان درمدیریت هاست
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد تشکل‌های دانشجویی اصلا وابسته ::::ب/ ::: دانشجو باید استقلال فکری و عملی و علمی داشته باشد ::::::مانند رسانه که باید آزادانه وبدون زور سخن ملت را بیان کند :::::بارها افراد متحجر وفرصت طلب ونفوذی :::::این تشکلها را مجبور به حکمهایی تحت عنوان بیانه وپشتیبانی کرده اند ::::::::::بدون اطلاع از حکم قاضی ::::بدور از واقع ::::::نظر منظورین را بنام خود می دادند :::::که درتاریخ ثبت میشوند ::::که چقدر با دانشجویان ::: قبل وزمان انقلاب متفاوتند :::::باید دفاع از حق کرد حتی باجان ومال :::::نه دفاع از شعار دیگرانی که قصدشان. قدرته :::::۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1