تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۷۶۰
حواشی سفر فرزاد نجات‌نیا معاون پارلمانی و حقوقی وزارت راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

غیبت معنادار حاجی‌زاده / چه کسی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ / عیسی شهامت به معاونت نزدیک‌تر شد / جایگزین نیک‌اقبالی کیست؟

۳
۵
غیبت معنادار حاجی‌زاده / چه کسی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ / عیسی شهامت به معاونت نزدیک‌تر شد / جایگزین نیک‌اقبالی کیست؟
کبنا ؛
اتفاقات اخیر این موضوع را به افکار عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مخابره می‌کند که حاجی‌زاده رفتنی است و ممکن است عیسی شهامت، مدیر کل امور شهر و شهرداری‌های استانداری، جایگزین او شود. چرا که شنیده‌ها می‌گویند؛ عیسی شهامت قرار است جایگزین معاون عمرانی شود.
به گزارش کبنا، صبح روز پنجشنبه (۴ آذرماه ۱۴۰۰) فرزاد نجات‌نیا معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و به همراه مدیرکل راه و شهرسازی این استان و جمعی از مسئولین از برخی از پروژه‌های مربوطه دیدار کردند.
یکی از موارد جالب توجه در این سفر، غیبت کیامرث حاجی‌زاده معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود. هیچ عکسی از او در رسانه‌ها دیده نشد. گویی اصلاً هیچ حضوری نداشته است. حاجی‌زاده که به عنوان یکی از مسئولین پرحاشیه شناخته شده است، در دوران مسئولیت‌اش پروژه‌ی بزرگ و قابل توجهی در استان اجرا نشد؛ در واقع از زمان حضور حاجی‌زاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیش از آن که کار بزرگی از او دیده شود، بیشتر صدایش بلند بود که شنیده می‌شد. حال باید پرسید چرا حاجی‌زاده در سفر معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی به استان حضوری نیافته بود؟ شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کیامرث حاجی‌زاده نیز ممکن است رفتنی باشد و شخصی دیگر جای او را بگیرد.



اما جای خالی او را به نظر می‌رسد عیسی شهامت بتواند پر کند. چرا که یکی از اصلی‌ترین افراد در حضور معاون پارلمانی در استان، عیسی شهامت بود؛ شهامت در گچساران نیز به ایراد سخنانی پرداخت؛ سخنان شهامت در این نشست نشان از توانایی و شایستگی او داشت. شهامت در این نشست در حد یک مدیر ارشد استانی حاضر شد.  او که هم‌اکنون مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری است به عنوان یکی از نخبگان نظام مهندسی مطرح است. گفتنی است که حتی در جلسه‌ی خصوصی فرزاد نجات نیا با استاندار، معاونت عمرانی حاضر نبود، اما عیسی شهامت حضور داشت.



این اتفاقات و حضور و غیبت‌ها این فکر را به افکار عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مخابره می‌کند که حاجی‌زاده رفتنی است و ممکن است مدیر کل امور شهری استانداری، معاون عمرانی استاندار شود. البته بعضی از کارکنان و پیمانکاران نیز در حاشیه این سفر می‌گفتند؛ عیسی شهامت قرار است جایگزین پژمان نیک اقبالی و مدیر کل راه و شهرسازی شود.
گفتنی است که شهامت یکی از نخبگان و شخصیت‌های دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و از گذشته نیز به سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ نزدیک بوده است.
البته در کنار «عیسی شهامت»، محمد رستاد معاون اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از گزینه‌های مدیرکلی راه و شهرسازی استان است؛ گویا او هم ارتباط خوبی با موحد دارد.



گویی پژمان نیک اقبالی مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خسته شده و به این نتیجه رسیده که دیگر در این دولت جایی برای ماندن ندارد. نیک‌اقبالی با وجود معدود اقدامات مطلوبی که در دوره معاونت عمرانی خود در زمان سید موسی خادمی داشته، متأسفانه نارضایتی از عملکرد او در اداره‌کل راه و شهرسازی به وجود آمده. شنیده‌ها حاکی از برخی از اقدامات تبعیض‌آمیز او است؛ گفتنی است که حدود 11 میلیارد تومان بودجه به پروژه ملی بابامیدان - یاسوج - سمیرم اختصاص داده شده بود، اما مشحص نیست اعتبارات چگونه توزیع شده است. اینطوری شنیده شد که نیک اقبالی بخشی از این پول را بر خلاف قانون برای پروژه جاده سی‌سخت درنظر گرفته و بخشی از پول را به پیمانکاران نورچشمی داده است. همچنین می‌گویند که پژمان نیک‌اقبالی بخشی از اعتبارات این پروژه مهم را برای پرداخت بدهی پیمانکاری که حکمی علیه اداره کل راه و شهرسازی در دست دارد، اختصاص داده است. سوء مدیریت‌ها سبب می‌شود که پروژه‌های عمرانی سرعت‌شان کندتر شوند و مردم و استان زیان ببیند. این اقدامات او منجر به نارضایتی برخی از پیمانکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد شده و به نظر می‌رسد نیک‌اقبالی کار را رها کرده و فکر می‌کند در دولت جدید دیگر جایگاهی ندارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
از کوتهی ماست که دیوار بلند است
رضا
Iran, Islamic Republic of
هر آدمی پیمانکار میشه یه سال نشده یه ماشین ۲ملیاردی میزاره زیر پاش.خوب این پولها از کجا میاد?وقتی کارفرما ضعیفه, ناظر هم بیسواده پیمانکار هم بخور بخور میکنه.جاده سیسخت روبروی ده بر آفتاب الان ده ساله یه غلطک گذاشتن توش, رانندش میاد روزی چند ساعت غلطک بازی میکنه میره چپ میاد راست و شبم میره خونش.تو این ده سال این جاده هنوز نباید آسفالت میشد?
چرا اینقدر پیمانکاران بیسوادن?هر آدم بیسوادی رفته یک مدرک عمران گرفته اومده شرکت زده زن و بچه و خواهر و برادرشو عضو کرده, اومده پیمونهایه میلیاردی بهش میدن.نتیجش هم میشه این وضعیت اسفناک استان
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
معاون عمرانی باید از قوانین نظام مهندسی ، قوانین ثبت ، قوانین شهرداری ها ، از اقتصاد ، دردسرهای پیمانکاران و ... اطلاع کامل داشته باشه ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1