تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۱۷۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع در اصفهان ( + فیلم )

۰
تجمع در اصفهان ( + فیلم  )
کبنا ؛تعدادی از مردم اصفهان امروز در بستر رودخانه زاینده رود تجمع کردند که چند نفری با شعارهای بی‌ربط قصد بی‌نظمی داشتند که نیروی انتظامی به این بی‌نظمی‌ها پایان داد. 
 به گزارش کبنا، پس از پایان تجمع کشاورزان، از صبح امروز در حالیکه تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه تجمع کرده بودند، چندنفری با شعارهای ساختار شکنانه، این تجمع را به سمت درگیری با نیروهای انتظامی هدایت کردند. ظاهر این افراد نشان می‌داد که از کشاورزان اصفهان نیستند و شعارهایشان هم در حمایت از کشاورزان و یا مطالبات آب و خشکسالی نبود. پلیس در این فضا برای پراکنده کردن این افراد به گاز اشک آور متوسل شد.
کشاورزان اصفهان پس از ۱۶ شبانه روز تحصن و برپایی چادر، از صبح روز گذشته پنج شنبه با قرائت بیانیه‌ای در قالب توافقنامه‌ای، به تجمع خود پایان دادند و بستر رودخانه زاینده رود را ترک و اعلام کردند به توافقنامه پایبند خواهند بود. نمایندگان صنف کشاورزان و مسؤولان استانی توافق کردند کمیته‌ای متشکل از استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان برای پیگیری امور مربوط به کشاورزان داخل استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مصوبات کارگروه سازگاری با کم‌آبی، شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود با دستور استاندار تشکیل و گزارش‌ها به صورت مستمر به استاندار ارائه شود. پیش از این توافقنامه رئیس جمهور در بیستم ابان ماه در دیدار با مجمع نمایندگات استان اصفهان دستور داد کارگروه زاینده رود احیاء شود و معاون اول رئیس جمهور به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد با فوریت موضوع آب زاینده رود را بررسی و راهکارهای خروج از این شرایط را اعلام کنند.
   
تجمع امروز مجوز نداشت / وضعیت اصفهان عادی شده است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای تجمع امروز در اصفهان هیچ مجوزی صادر نشده بود و این تجمع غیر قانونی بود.
محمدرضا جان‌نثاری درباره تجمعات امروز (جمعه ۵ آذر ماه 1400) در اصفهان، اظهار کرد: گزارش کامل تحولات امروز در شهر اصفهان در روزهای آتی توسط مقامات انتظامی ارائه خواهد شد. عده‌ای سعی داشتند تجمعاتی را در سطح شهر اصفهان شکل بدهند که چون این تجمع غیرقانونی بود پلیس مانع از شکل گیری این تجمعات شد که البته تنش‌هایی به وجود آمد که با تلاش ماموران انتظامی هم اکنون وضعیت شهر به حال عادی خود بازگشته است.
وی افزود: کشاورزان دو روز پیش اعلام کردند که تجمع آنان به پایان رسیده است و مطالبات خود درباره آب را از طریق مجاری قانونی و استانداری پیگیری می‌کنند. بنابراین در تجمعات امروز، کشاورزان حضور نداشتند و مجوزی هم برای چنین تجمعی صادر نشده بود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: هویت افرادی که در تجمع امروز اصفهان شرکت کرده بودند مشخص نبود و این افراد از هیچ صنف خاصی نبودند.
    
استقرار یگان حفاظت میراث جنب پل‌های تاریخی اصفهان
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان از استقرار یگان حفاظت اداره کل میراث استان جنب پل‌های تاریخی خواجو و سی و سه پل خبر داد.
 عبدالرضا عرب بافرانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از صبح امروز همراه با همکاران نیروی انتظامی و بسیج در بستر زاینده‌رود مستقر هستیم و تا این لحظه، اتفاقی برای پل خواجو و سی‌وسه‌پل نیفتاده است.
او گفت: اجازه نزدیک شدن به پل‌ها، به کسانی که مشکل دارند داده نمی‌شود و تجمع در فاصله دورتری است.
شماری از مردم شهر اصفهان برای مطالبه جریان دائمی زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، امروز جمعه پنجم آذر ماه در بستر خشک این رودخانه جمع شده‌اند.
مطالبه مردم اصفهان غیر سیاسی است
     

محسن حیدری فرد، فعال رسانه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با شبکه خبر، گفت: مطالبه صنفی و غیرسیاسی کشاورزان اصفهان باید در یک بستر غیرسیاسی فهم و تبیین شود.
وی افزود: پوشش تجمع هفته گذشته اصفهان در رسانه ملی، همانی بود که می‌بایست باشد و خردمندانه و مبتنی بر منافع ملی صورت گرفت.
تاکید کشاورزان بر پیگیری قانونی مطالبات
    

کشاورزان اصفهانی و نمایندگان آن‌ها بر پیگیری مطالبات خود از راه‌های قانونی اصرار دارند و از مسئولان می‌خواهند که هرچه سریع‌تر مشکلات آن‌ها را حل کنند.
 این قشر خود را تابع تصمیمات صنف کشاورزان می‌دانند و حضور کشاورزان در تجمعات غیر قانونی امروز را نفی می‌کنند.
 لازم است که به دولت جدید که تازه بر سر کار آمده فرصتی ولو حداقلی داده شود تا با پیگیری مجدّانه کشاورزان اصفهانی به سرانجام برسد.
آتش زدن موتور پلیس در اعتراضات امروز
بنابر مستندات موجود در فیلم، معترضان در شهر اصفهان موتور پلیس را به آتش کشیدند.
    
نام شما

آدرس ايميل شما

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1