تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۴۰۷۰۴
کبنا تغییر مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داد

نه استقلال و نه تغییر

۷
۲
نه استقلال و نه تغییر
کبنا ؛«تغییر وضع موجود» شعار اصلی  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در کوران فعالیت‌ها و تبلیغات انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری بود و بخش زیادی از مردم متأثر از همین شعار از وی حمایت کردند. تعریف و تفسیر تغییر اما نیازمند تحلیل و بررسی اساسی است و نباید تغییر را صرفاً در تغییر مدیران خلاصه کرد که تغییر مدیران ضعیف تنها می‌تواند بخشی از تغییر بزرگتر باشد.
در کنار شعار تغییر اما شعار استقلال و جلوگیری از دخالت‌ها و سهم خواهی در خارج از دولت و از مجاری خارج از قانون در کار و فعالیت قوه مجریه  نیز از شعارهای محوری دولت یازدهم بوده است که در کهگیلویه و بویراحمد نیز استاندار جدید در بدو حضور در استان و در جلسات و نشست‌های مختلف بر ضرورت تغییر و بویژه موضوع استقلال تاکید داشته‌اند.
در عمل و با نگاهی به چند تغییر در استان کهگیلویه و بویراحمد و گمانه‌ها از تغییرات پیش رو  نه تنها هیچ ردی از استقلال دیده نمی‌شود که گویا مسئولیت‌ها سهامی عام است که در این دوره بی‌پرواتر و بعضاً با تاکید بر اعلام رسمی  آن یعنی حمایت فلان نماینده یا بیان اینکه فلان گزینه نیروی کدام نماینده است در حال انجام است. بعد از معرفی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خیلی زود اعلام شد که با توجه به اینکه استاندار از شهرستان باشت است معاونت‌ها میان دو نماینده دیگر تقسیم خواهد شد و هر نامی که  تاکنون به عنوان گزینه به میان آمده است  به یکی از نمایندگان وصل و منتسب است  و در نهایت نیز دو معاونی که تا کنون حکم دریافت کرده‌اند به گونه‌ای در رسانه‌ها معرفی شدند که بیش از ان که معاون استاندار باشند نیروی نماینده‌های مجلس هستند.
در سایر دستگاه‌ها نیز شرایط کاملاً مشابه پیش می‌رود و نام هر دستگاهی به میان می‌آید مهمتر از آن که راجع به صلاحیت و شایستگی وی سخن گفته شود وصل و نصب بودنش به نماینده محل اثر و بحث  است.
  در چنین ساختار و  مناسباتی یقیناً سخن گفتن از شایسته سالاری و تغییر و استقلال حرف‌های بی معنایی است و در همچنان بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید. کسی دنبال حذف و نادیده گرفتن نمایندگان به عنوان منتخبین مردم  در مناسبات استان نیست ولی نباید حضور و همکاری با نمایندگان از چارچوب قانون خارج شود و استقلال قوا به طور کامل مخدوش گردد. از طرف دیگر نمایندگان هیچ مسئولیتی در ادامه از بابت عملکرد مدیران مورد حمایت خود نخواهند پذیرفت و در نهایت کسی که باید پاسخگوی وضعیت اجرایی و عمرانی استان و گزارش عملکرد باشد استاندار خواهد بود که با اعتماد رئیس جمهور و دولت به این جایگاه رسیده است  تا بتواند به تغییر و توسعه استان یاری رساند.
نکته دیگر آن که بخش زیادی از اطرافیان نمایندگان مدیرانی هستند که معمولاً در هر دوره‌ای به مدد همین نزدیک به نمایندگان در قدرت هستند و به خوبی رمز و راز ماندگاری را می‌دانند. بنابراین اگر کماکان قرار بر ادامه کار این نوع ا زمدیران باشد پس تغییر حرف بی مبنا و بی اساسی بوده است که نباید به آن امیدوار بود.
این نوشته به این معنا نیست که همه مدیران باید تغییر کنند و یا هیچ مشورتی و هماهنگی با نمایندگان در کار نباشد بلکه بیشتر تاکید بر آن است که استقلال استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ شود و برای نمونه  معاون سیاسی و امنیتی منتسب به نماینده و یا سایر مسئولین بیش از آن که مدیران دولت برای خدمت به مردم باشند فردا روز عضوی از ستادهای انتخاباتی نمایندگان خواهند بود که تنها نگرانی‌شان پیروزی مجدد نمایندگان حامی آنهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
اگر استاندار نیرو ازبیرون بیاره که دادبیداد بلند میشه که مگر دراستان قحط الرجال است اگر هم ازنیروهای بومی استفاده کند هم تحت هرشرایطی متعلق به یک شهرستان وحوزه انتخابیه یک نماینده است .شما بفرمایید ایشان این مدیران را از کره مریخ بیارن که نه غیربومی باشند ونه در حوزه هیچ کدام ازنمایندگان.لطفا دست بردارید از این جنجال سازیها
شاهد
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنم استانداری که هم بومی استان ودارای آگاهی کامل نسبت به تمام نیروها وظرفیت های استان وهم باتجربه وکارکشته نیاز به این همه اظهار نظر داشته باشد.شما اجازه بدید ایشان کارشون را بلدند.
دنا
Iran, Islamic Republic of
این همه دخالت در کار استاندار در هیچ دوره ای نه استانداران بومی نه غیربومی سابقه نداشته.بزارید ایشان حداقل شش ماه تا یکسال کارکنند بعد قضاوت کنید.غلط گرفتن از املای نانوشته عادلانه است؟
Iran, Islamic Republic of
عسکری کار هدایت خواست
Iran, Islamic Republic of
عسکری کار هدایت خواست
Romania
بهترین و موثرترین ومفید ترین روش آوردن مدیر از سایر استانهاست تا این همه بحث و جدل خاتمه پیدا کند ولا غیر،هر کاریش کنی در این استان سهم خواهی نمایندگان فراتر از این حرفهاست بنابراین استاندار هم ماندنی نیست چرا که اگر خواسته نماینده اجراء نشه استیضاح وزیر کشور مطرح میشه و استاندار تغیر میکنه بنابراین این چرخه وجود دارد و صندلی مدیریت لرزان است و واقعیتی است انکار ناپذیر چه بخواهی چه نخواهی بنابراین کبنا زیاد خودتو زحمت نینداز .
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدودنا که نماینده نداردهدایت خواه تصمیم میگیرد
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1