تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۰۱۶۸
بیانیه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خطاب به وزیر علوم؛

دانشجویان خطاب به وزیر علوم؛ می‌خواهند تاریخ تلخ دانشگاه یاسوج را تکرار کنند / بر کوس سیاست زدگی و لابی‌گری‌ها دمیده‌اند

۱۲
۱
دانشجویان خطاب به وزیر علوم؛ می‌خواهند تاریخ تلخ دانشگاه یاسوج را تکرار کنند / بر کوس سیاست زدگی و لابی‌گری‌ها دمیده‌اند
کبنا ؛ بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج در بیانیه‌‍ای خطاب به وزیر علوم نوشت: «هرگونه مسامحه و سهل انگاری در سرنوشت دانشگاه یاسوج خیانت به جامعه نخبگانی استان کهگیلویه و بویراحمد و انقلاب اسلامی می‌باشد و باید از آن احراز گردد.»
به گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است؛
«إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الاَْماناتِ إِلی أَهْلِها - خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بسپارید»
 با استقرار دولت سیزدهم و روی کار آمدن تیم مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و لزوم تغییر مدیریت در دانشگاه یاسوج، شنده ها حاکی از این است که مدیریت این دانشگاه نیز در تقسیم بندی شرکت سهامی نمایندگان قرار گرفته است.
و از سوی دیگر، گروه‌ها، دسته‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی، طایفه‌ای، منفعتی و ... نیز ساکت ننشسته‌اند و در تلاش‌اند تا گزینه مورد نظر خود را بر صندلی ریاست دانشگاه بنشانند.
اگرچه مطمئن  و معتقدیم که وزیر محترم علوم که خود از انسان‌های متعهد و متخصص این مجموعه عظیم علمی است به این مهم توجه خواهند داشت؛ اما لازم به تذکر است که تعیین مدیر دانشگاه از این مسیر، توهین به شعور جامعه دانشگاهی، اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان بوده و در تضاد با استقلال علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌باشد.
 جناب وزیر نیک می‌داند که برای تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه، علی الخصوص در دولت انقلابی سیزدهم، چه شاخصه‌هایی باید مورد توجه قرار گیرد که جایگاه حقیقی دانشگاه، دانشجو و استاد که سالها اسیر دست سیاست زدگی سیاسیون جناح زده بود، به روال سابق خود برگردد و با شتاب بیش از پیش به سمت فتح قله‌های علمی و فرهنگی درشان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران حرکت کند.
 بلاشک مطالبه جدی فرزندان انقلابی و دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز انتصاب مدیری شایسته، در این دانشگاه است که دارای شاخصه‌های مورد اشاره می‌باشد.
- عدم وابستگی، وامداری و سرسپردگی به احزاب، جناح‌ها، جریانات، گروه‌ها و دسته‌های مختلف سیاسی، طایفه‌ای، دوستی، منفعت گرا و ...
- داشتن روحیه انقلابی، جهادی و تحول خواه
- دارای استقلال رأی، جسارت مدیریت و شجاعت انقلابی
- دارای روح و روحیه‌ی جوانی و جوانگرایی در مدیریت‌ها
- دارای نگاه تحول خواه به عرصه رشد علمی و محوریت دانشگاه در طی این طریق
- داشتن جایگاه و شان علمی و مدیریتی درشان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد
- داشتن حسن سابقه فکری، مدیریتی، مالی و اجتماعی
 لازم به یادآوری است، دانشگاه یاسوج، در بخشی از تاریخ خود شاهد بی توجهی به مشکلات جدی و اصلی دانشگاه و دانشجو بوده و دانشگاه را به بزنگاه جناح‌های سیاسی تبدیل کرده بودند و با سوء استفاده از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی و اساتید، به استفاده ابزاری از این فضای مترقی برخاسته و شان و منزلت و قداست دانشگاه را لکه دار کرده‌اند.
و امروز دوباره خبرهای نا خوشایندی از لابی‌گری‌ها و وساطت طیف‌های دیگری از سیاسیون و جریان‌ها و گروه‌های مختلف برای تکرار این قسمت از تاریخ تلخ دانشگاه یاسوج به گوش می‌رسد که انگار دوباره تاریخ می‌خواد از سوی دیگر بر کوس سیاست زدگی دانشگاه یاسوج بدمد.
چیزی که بلاشک با خواسته‌های دشمنان انقلاب مبنی بر دلمردگی، پژمردگی و عدم پویایی در بین دانشجویان و دانشگاهیان در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قرین و رفیق است.
 ضعف نشاط معنوی بین دانشجویان و  ناکافی بودن هوای سالم فرهنگی در دانشگاه یاسوج، یکی دیگر از خساراتی است که طی سالیان بر این دانشگاه سایه انداخته و انتظار ما دانشجویان انقلابی از وزیر علوم، توجه به این نکته در انتصاب ریاست جدید دانشگاه یاسوج می‌باشد. مدیری با برنامه فرهنگی جامع و نگاه دقیق و صحیحی به نیازهای فرهنگی دانشجو، دانشگاه و محیط دانشگاهی.
 و اما آنچه که به نمایندگی از فعالان دانشجویی دانشگاه یاسوج مرقوم شد تنها بخشی از نکاتی بود  که موجب نگرانی ما از آینده این دانشگاه، به عنوان مبدأ همه تحولات در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد است
 و برآن شدیم تا ضمن اعلام در جهت جلوگیری از رسیدن آسیب تقاضا کنیم تحقیقات لازم را مجدداً انجام داده و درپایان اعلام کنیم هرگونه مسامحه و سهل انگاری در سرنوشت دانشگاه یاسوج خیانت به جامعه نخبگانی استان و انقلاب اسلامی می‌باشد و باید از آن احراز گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خدا کند که بهادر کرمی رئیس نشود
محممود
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زیاد نویسنده این مطالب یک اصلاح طلب هست که نوشته دوران تلخ 8سال گذشته!!!
واقعا اصول گرایان در اقلیتند!

اخه 8سال اصلاحات برای دانشگاهها علی الخصوص دانشگاه یاسوج دوران تلخ بود یا دوران 8 سال اصولگرایان؟؟؟


نمیدانم نویسنده کیست ولی باید مواظب نفوذی ها بود
Iran, Islamic Republic of
بیانیه دانشجویان یا منفعت طلبان
ارژنگ بود بیانیه
عسکری بود همین طور
رمضانی بود همچنین
عریان هست همین طور
تا کی پشت نقاب دلسوزی دنبال خواسته های خود هستید
Iran, Islamic Republic of
این هم ازبیانه بیگلری مشاوره نماینده است
Iran, Islamic Republic of
دس بردار
United States
مطمئنا شما هم دست نشانده طیف سیاسی دیگر هستید ولاغیر
مهندسی
Iran, Islamic Republic of
عاموو بشینیت. الان دوره اصولگرایله. دقیقا یه اصولگرا که نماینده‌یل سرش توافق کنن تا تقسیمش کنن ایابوو رئیس. تربک هم من بیانه‌یل نی. هرکه هم وابوو رئیس دانشگاه، بلزم دانشگاه یاسوج یک دانشگاه سطح۳ درحد بوشهر. شهرکرد. ایلام و …. شق‌القمر وانیبوو
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج نماد شهر یاسوج است
باید یک بویراحمدی رییسش باشد
عادل
Iran, Islamic Republic of
کسانی که جدیدا انقلابی شده و در دولت قبل هم پست داشتند در تلاش برای ریاست دانشگاه هستند با لابی
Iran, Islamic Republic of
آقای شهرام مهدوی عزیز
امین موسایی (از یاران غار تاجگردون) اونی نیست که خیال میکنی
از حمایت بیجا و غیرمنطقیت دست بردار
دانشچو
Iran, Islamic Republic of
واقعا از مدیریت دانشگاه که هیچ توجیه وفکر فرهنگی در سیستم فرهنگی نداشته و2 سال دانشگاه را به بن بست برده هیچ توقعی نداریم
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1