کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

شهردار دوگنبدان با استاندارد بیگانه بود / آسانسورهای گچساران تأییدیه استاندارد ندارند / مسئولان نظارتی با مدیران سهل‌انگار برخورد کنند

21 مهر 1400 ساعت 11:11

وقتی شهردار دوگنبدان و شهرداری‌های دیگر با استاندارد بیگانه می‌شوند، سلامت جان مردم به خطر می‌افتد، دستگاه‌های نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد باید با مسئولانی که ترک فعل می‌کنند، قانونی برخورد کنند.


وقتی شهردار دوگنبدان و شهرداری‌های دیگر با استاندارد بیگانه می‌شوند، سلامت جان مردم به خطر می‌افتد، دستگاه‌های نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد باید با مسئولانی که ترک فعل می‌کنند، قانونی برخورد کنند.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (چهارشنبه 21 مهر ماه 1400) در جمع خبرنگاران دست روی سهل انگاری و ترک فعل شهردار دوگنبدان گذاشت و اظهار داشت: او هیچ وقت در خصوص استاندارد سازی آسانسورهای شهر دوگنبدان با اداره کل استاندارد همکاری نکرده و هر چقدر هم مکاتبه صورت گرفته، به این موضوع بی توجه بوده است.
رحمتی با بیان اینکه مشکل ما با شهرداری دوگنبدان همچنان باقی است، گفت: شهرداری دوگنبدان هیچ گونه همکاری با اداره کل استاندارد ندارند. شهرداری دوگنبدان پایان کارها را بدون مجوز اداره کل استاندارد در خصوص تأییدیه آسانسورهای ساختمان‌های این شهر صادر می‌کند. آسانسورهای ساختمان‌های شهر دوگنبدان بدون تأییدیه اداره کل استاندارد احداث شده‌اند. و ما این موضوع را طی مکاتبات مختلف با معاونت عمرانی، معاونت پیشگیری دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر نهادهای ذیربط اطلاع رسانی کرده‌ایم.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کم کاری شهرداری‌ها در خصوص استانداردسازی وسایل بازی شهربازی‌ها اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته 86 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها انجام شد که اکثر شهربازی‌های شهرستان‌ها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط کرونایی تعطیل هستند و این تعطیلی هم منجر شده که مسئول شهربازی‌ها اقدامی برای تأییدیه اداره کل استاندارد نکنند.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها خیلی دقت لازم را روی استانداردسازی وسایل شهربازی‌ها ندارند و ما روی این موضوع حساسیت داریم و اگر اتفاقی بیافتد هیچ ایرادی متوجه اداره کل استاندارد نیست، چرا که ما همیشه قانون را یادآور می‌شویم و به آنها می گوییم که اگر اتفاقی بیافتد باید پاسخگو باشند.
رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد نیز از رسانه‌ها خواست تا در بحث فرهنگ سازی استانداردسازی و علامت استاندارد بر محصولات نقش آفرینی کنند.
مسئولیت شهرداری دوگنبدان را در سال‌های اخیر، مسعود ظفری بر عهده داشت که نهادهای نظارتی صلاحیت او را برای شهرداری شهر دوگنبدان در دوره ششم تأیید نکردند.
 


کد مطلب: 440100

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/440100/شهردار-دوگنبدان-استاندارد-بیگانه-آسانسورهای-گچساران-تأییدیه-ندارند-مسئولان-نظارتی-مدیران-سهل-انگار-برخورد-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1