کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از گزینه‌های احتمالی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

چه کسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟

7 شهريور 1400 ساعت 16:51

تعدد ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری الان این توقع را برای گروه‌های مختلف ایجاد کرده که لیست استانداران و مدیران آینده مورد نظرشان را به پایتخت برسانند.


سوم / شهریور ماه / 1400 - کابینه دولت سیزدهم رأی اعتماد از مجلس گرفت و وزرا کارشان را آغاز کردند، تنور گمانه زنی در باره استانداران داغ شده و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز موتور گمانه‌زنی‌ها مثل همیشه شتاب بیشتری دارد. تعدد ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری الان این توقع را برای گروه‌های مختلف ایجاد کرده که لیست استانداران و مدیران آینده مورد نظرشان را به پایتخت برسانند.
در کنار ستادهای مختلف انتخاباتی، اصولگرایان، شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی سهم بیشتری از کرسی‌های مدیریتی طلب می‌کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می‌دانند که بخش عمده از موفقیتشان به گذاشتن صندلی مدیریت‌ها زیر پای نیروهای نزدیک به خودشان ربط دارد و لذا با علم به این موضوع یقیناً به این سادگی میدان را برای عرض اندام دیگران [شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی] خالی نمی‌کنند.
در طول چند ماه گذشته نام‌های زیادی چه در سامانه معرفی مدیران دولت و چه از سوی نظرسنجی‌های رسانه‌ای به عنوان گزینه‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد به میان آمد. برخی از این نام‌ها غیرواقعی بود اما با این وجود گزینه‌های مستعدی در این‌میان است که حالا با معرفی وزیر کشور و رأی اعتماد مجلس به وی به صورت جدی‌تر پیگیر و برای این سمت مهم مطرح هستند.
 در زیر به تعدادی از این گزینه‌ها اشاره می‌کنیم:
 سید حشمت الله احمد زاده فرماندار اسبق گچساران که مهر ماه 99 با اذن سید ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه، معاون شورای حل اختلاف کشور شد از گزینه‌های جدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. احمد زاده از نیروهای نزدیک به سید قدرت حسینی بحرینی است. او ارتباط خوبی با اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد دارد و مسئولیت‌های همچون؛ معاون اداری و مالی استانداری قم، معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور و ریاست بازرسی قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.
 ستار هدایت خواه یکی دیگر از این گزینه‌ها است که مطرح شده، هر چند او صراحتاً اعلام کرده که در این استان مسئولیت نمی‌گیرد.
صدرالله دولت معاون پارلمانی وزارت صمت نیز از گزینه‌های مطرح و جدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. گفته می‌شود، مهدی روشنفکر و سید محمد موحد نیز با او مخالفتی ندارند. از ایروان مسعودی به عنوان گزینه مورد حمایت روشنفکر، یدالله مرادی گزینه مورد حمایت سید ناصر حسینی پور و ذوالفقار زمان گزینه مورد حمایت موحد نیز برای این سمت نام برده می‌شود. البته مسعودی اصل از گزینه‌های احتمالی در بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز است که همزمان با گمانه‌زنی‌ها برای استانداری استان نام وی در محافل سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به میان آمده است.
نام مراد علی پیوند، شیرعلی خرامین و خلیفه خلقی پور نیز برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود. در کنار اینها نام افراد غیربومی دیگری هم شنیده می‌شود؛ - عیسی فرهادی، - احمد اسفندیاری - سید صولت مرتضوی،- روح الله سلگی، - مهندس روح الله اکبری، - علیرضا احمدی فینی، و سید محمد آقامیری، گفته می‌شود اینها در تیم مهرداد بذرپاش هستند که بعضی از آنها سابقه مدیریتی ندارند و حتی مدارک غیرمرتبط و سابقه غیر مرتبط آنها نیز بحث برانگیز است.
 
 


کد مطلب: 438384

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/438384/کسی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1