تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۳۸۱۲۳
چه کسی باید پاسخگو باشد؟

دلیل این ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

۱۵
۰
دلیل این ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
کبنا ؛
مجموعه‌ی مدیرتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه شخص استاندار و معاون سیاسی امنیتی او باید تا پیش از تحویل دادن استانداری به استاندار جدید، در مقابل چنین اتفاقاتی پاسخگو باشند و شفاف به افکار عمومی پاسخ دهند دلیل این حجم از ناکارآمدی چیست. تا دیگر بار شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
به گزارش کبنا، چندی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در نوعی بن‌بستِ مدیریتی و سیاسی قرار گرفته است. در بالاترین سطح مدیریتیِ استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی استانداری، مسائلی مشاهده می‌شود که تحمل آن برای دلسوزانِ استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت و غم‌انگیز است. زمانی که در یک استان، مجموعه‌ی استانداری با چنین مسائلی روبرو شود، از صدر تا ذیلِ استان و تقریباً در تمامیِ مجموعه‌های مدیریتی در آن، اشکالات و کژکارکردی‌هایی به وجود می‌آید. با تغییر دولت زمزمه‌هایی از گشودگی در فضای استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌خورد ولی هنوز «در بر همان پاشنه» می‌چرخد. مدتی از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد ولی همچنان حرف و حدیث‌ها در مورد نحوه‌ی اجرا و نظارت بر آن انتخابات نه تنها کاهش نیافته بلکه ابعاد تازه‌ای از سوءمدیریت‌های پیرامون آن بر نظاره‌گران روشن و آشکار می‌شود.
گفتنی است بخش‌دار مرکزی بویراحمد حدود ده ماه است که سرپرستیِ بخشداری را بر عهده دارد، بر اساس قانون، اگر کسی سرپرستی‌اش بیش از چهار ماه طول بکشد باید حتماً تعیین تکلیف شود. اما ما می‌بینیم این فرد الان ده ماه است که سرپرست بخشداری است و آب از آب هم تکان نخورده است. مشکل کجاست که نه بشخداری آن تأیید شده و نه برکنار شده است؟ چرا باید چنین عدولی از قانون در این سطح در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد؟ شنیده‌ها حاکی از آن هستند که برای ادامه فعالیت او در سمت بخشداری ایراداتی وجود دارد و نهادهای نظارتی دست روی آن گذاشته‌اند. اما او همچنان سرپرست بخشداری است. این‌که چرا به توصیه‌ی این نهادها پاسخی داده نشده است یکی از پرسش‌ها برای دلسوزان استان کهگیلویه و بویراحمد است. اگر موضوع و مسأله‌ای وجود دارد چرا شفاف به مردم گفته نمی‌شود؟
علاوه بر این موضوع، اجرای انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد با مسائل حاشیه‌ای همراه بود. طوری که این انتخابات به طور قابل توجهی مورد سوءاستفاده‌ی شبکه‌های بیگانه و خارجی قرار بگیرد. حالا قضیه‌ی انتخابات شورا هم مثل داستان انتخاب بخشدار مرکزی بویراحمد شده است؛ شخص و یا اشخاصی که استعلامشان جواب نداده و یا رد شده است، می‌بینیم به عنوان عضو شورا انتخاب شده‌اند. سؤال این است چرا فرماندار شهرستان و ستاد اجرایی انتخابات، درخواست کد به وزارت کشور می‌دهند؟ چرا فردی را که هیأت نظارت رد کرده است برایش درخواست کد داده می‌شود تا در انتخابات شرکت کند؟ حالا هم که انتخاب شده‌اند. افراد زیادی هم به آن‌ها رأی داده‌اند. بنابراین هم برای مردم و هم این افراد حق به وجود آمده است. آیا هیئت نظارت و ستاد اجرایی هماهنگ نبوده‌اند؟ علت این اتفاقات چه بوده؟
برخی می‌گویند درخواست کد برای این افراد تحت تأثیر برخی از نمایندگان بوده است. مسئولین حتماً باید به این مورد پاسخ دهند که چرا چنین اتفاقی افتاده است. الأن هم مردم، هم شورای شهرو هم شهرداری یاسوج، دهدشت و سی‌سخت بلاتکلیف هستند و مشخص نیست که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. مسأله‌ای که نمی‌شود به راحتی از کنار آن عبور کرد. دلیل این‌که در استانی که شورای آن این‌گونه انتخاب می‌شود، وضعیت بخشدار مرکزیِ آن مشخص نیست و شهرداری و شورای شهر آن در وضعیتی چنین معلق قرار دارند را چه کسی باید پاسخ دهد؟ آیا نباید با چنین سطحی از سوءمدیریت برخورد شود تا دیگر بار شاهد آن نباشیم؟
اخیراً هم که شورای کالوس منحل شده و حرف و حدیث‌های بسیاری را موجب شده است. شنیده می‌شود فردی غیربومی که شناختی هم نسبت به روستای کالوس ندارد، به عنوان دهیار آن‌جا انتخاب شده است. شخصی که نحوه‌ی ورودش به بخشداری هنوز مشخص نیست و گفته می‌شود در قسمت امور مالی دهیاری مشغول بوده و در بخشداری نیز فعالیت داشته است. حالا همین فرد دهیار کالوس شده است. بر اساس قانون، یا شورای روستا دهیار را انتخاب می‌کند یا شورای بخش. اگر چنین شرایطی مهیا نشد، باید فردی که شناخت کافی و وافی دارد و ساکن آن روستا است موقت انتخاب شود و یا مهم‌تر از همه، همان دهیار قبلی تا زمان تعیین تکلیف وضعیت دهیاری، سکان دهیاری را بر عهده داشته باشد. اما ما هیچ‌کدام از این موارد را نمی‌بینیم و در مقابل مشاهده می‌کنیم چنین فردی با حکم بخشدار مرکزی که خود هنوز سرپرست است، به عنوان دهیار انتخاب شده است. اگر قانون برای شهردار یاسوج می‌گوید که فعلا باید شهردار بماند و کارش را ادامه دهد تا تعیین تکلیف شود، در مورد روستا هم باید همین اتفاق می‌افتاد. باید دهیار قبلی کار را ادامه می داد تا شورای بخش تشکیل شود و سپس دهیار جدید هم انتخاب شود.
این حجم از سوءمدیریت آن هم در چنین فاصله‌ی زمانیِ کوتاهی این فکر را به جامعه مخاطره می‌کند که نکند استاندار، به طور کلی مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد را وانهاده است. چرا که ما می‌بینیم  در مورد مسأله‌ی مهمی مثل کرونا نیز چنین اتفاقی افتاده است. در پیک پنجم کرونا که باید با قاطعیتِ استاندار کهگیلویه و بویراحمد همراه می‌بود، نه تنها مدیریت صحیحی صورت نگرفت بلکه ما گاهاً شاهد باز بودن برخی صنوف، پارک‌ها، میادین و ورودی و خروجی‌های شهری بودیم. در واقع در بدترین شرایط کرونایی، محدودیت‌های چندانی ایجاد نشده است. شلوغی برخی پارک‌ها را هم که هر روز می‌توان دید. سؤال این است: الأن که وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم و بیشترین تلفات و خسارات را متحمل می‌شویم، چرا بعضی صنوف بسته نشده‌اند؟ چرا منع تردد و ترافیک از ساعت 9 به بعد دیگر سفت و سخت اجرا نشد؟ چرا نظارتی بر دانشگاه علوم پزشکی که از مسئولین اصلی در مورد مدیریت و مبارزه با کرونا است دیده نمی‌شود و باید هر روزه بشنویم در مورد مسائل نگران کننده در دانشگاه علوم پزشکی و بعضاً بکارگیری نیروها و... هیچ کنترلی بر آن نمی‌شود؟ دلیل اخراج‌ها و استخدام‌های فله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال‌های اخیر چه بود و چرا این کار بعضاً تکرار می‌شود؟ چرا پرستاران و کادر درمان که این روزها بیشترین فشار را متحمل می‌شوند هنوز باید نگران کارانه و پاداششان باشند؟ حتی دانشگاه علوم پزشکی هنوز نتوانسته است این اعتماد عمومی در شهر یاسوج را به وجود بیاورد که بیایید واکسن بزنید.
جابه‌جایی بی‌دلیل و ناموجه نیروهای دلسوز در نهادهای مختلف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هم مسأله‌ی دیگری است که بر افکار عمومی پوشیده نیست. همه‌ی این موارد و به‌ویژه بی‌حرمتی به شهید عزیز، مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد را با چالش‌های جدی روبرو کرده است. مجموعه‌ی مدیرتی استانداری، به ویژه شخص استاندار و معاون سیاسی امنیتی او باید تا پیش از تحویل دادن استانداری کهگیلویه و بویراحمد به استاندار جدید، در مقابل چنین اتفاقاتی پاسخگو باشند و شفاف به افکار عمومی پاسخ دهند دلیل این ضعف و ناکارآمدی چیست. تا دیگر بار شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
امید می‌رود آغاز به کارِ دولت سیزدهم، مهر پایانی باشد بر این حجم از ضعف‌ها و ناتوانی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کالوس مهد سیاست استان همچنان بلا تکلیف
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بی عدالتی تا کی؟بی قانونی تا کی؟ چرا بخشدار مرکزی که صلاحیتش تایید نشده و توسط استانداری عزل نشده است؟؟؟؟؟
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ماه به طور غیر قانونی بخشدار مرکزی داره فعالیت میکنه هیچکس برخوردی نکرده خخخ
داریوش
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش را باید هرچه زود تر اخراج کنند چون استعلامش منفی در اومده و معلوم نیست چرا بخشدار مونده
Iran, Islamic Republic of
منتظر جواب آقای استاندار محترم هستیم صادقانه وخداپسندانه وقانع کننده جواب دهید مواردی که نویسنده محترم طرح کرده اند
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس در این استان در جای خودش نیست
. صدا سیمای دنا میشه شهردار
لیسانس حقوق میشه مدیر اب و فاضلاب
سرایدار میشه کارشناس تدارکات
اموزگار دبستان میشه معاونت مالی اداره
لیسانس کامپیوتر میشه راننده تاکسی
راننده تاکسی میشه کارشناس حمل و نقل
و.....
تا کی بسوزیم
United States
این که سهل است!
مدیر مخابرات استان اقای امیری الان بیش از 2 سال سرپرست هست که تاکنون در استان سابقه نداشته است و به علت ضعف و ناکارامدی تاکنون مخابرات ایران حکم رسمی بودن به نماینده ها صادر نکرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این استاندار تحت تاثیر معاون سیاسی خویش قرار گرفته بطور کلی عامل اینهمه اشفتگی وبی برنامگی آقای جمالی میباشد ایکاش بقیه رسانه ها هم مثل کبنا بوده وبه نوعی بله قربانگوی مدیران نمیبودند ومشکلات را عنوان میکردند
درحالی که اکثر رسانه‌های این استان آیینه مشکلات جامعه نیستند وعلت این رویکرد را هم مردم میدانند
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
نیاز به توضیح زیادی ندارد. ناکارامدی و ضعف مدیران و استاندار و مسیولین استان. دلیل اصلی مشکلات است.
مدیر باید جهادی انقلابی بسیجی و خستگی ناپذیر خوش فکر و سالم و پاک دست باشد . که متاسفانه دولت بی تدبیر و ناامید اینچنین نبود.
اکثر و بلکه تمام‌مدیران و کسانی که مسیولیتی داشتند ضعیف بوده اند و باید کنار گذاشته شوند ....
برادر جان استاندار و معاون سیاسی فقط به آینده سیاسی و بازنشستگی خود فکر می کنند.
اگر کننده بودند در ایلام و فارس که استان خودشان هست کاری می کردند.
برادر جان همه ما سرکاریم. کسی قرار نیست برای استان ما کاری کند.
گرفتار سیاسی کاری شدیم!!
مردم استان باید یکصدا و یکدست بدون توجه به چپ و راست حرفشان بزنند و خواستار تغییر وضعیت ناجور استان باشند.
تا کی سکوت و خواب !!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا در این چند روز تعطیلی تردد ماشین های دولتی در شهر بیشتر از بقیه روزها بود مگه اداره ها تعطیل نبودن؟چرا کارمندان دستگاه های دولتی از اموال دولتی سوء استفاده می کنند؟چرا مقامات استانی از جایگاهشان سوء استفاده می کنند؟نقش دستگاه های نظارتی چیست؟
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کجای کاری
دنا
Iran, Islamic Republic of
چرا بخشداری که هنوز تکلیفش مشخص نیست نزدیک یکسال هست هنوز سرپرست هست چرا مسئولین قانون را زیر پا میگذارند
چرا جریانی هست همه چیز تایید ش نکردند چرا باید بخشدار باشد هنوز ....
ما باید کجا داد بزنیم که کسی داد ما را بشنود .....
Iran, Islamic Republic of
ادم قحطی اومده که ناتوان و رد شده ۱۰ ماهه سرپرسته و کسی هم صداش در نیومده
هجیر بخشایش
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت استار محترم نه به آن شوری شور نه به این کم نمکی جناب استاندار ماهای اولیه که تشریف آورده بودی باکلی تلاش ورابطه خدمتت رسیدم واز مشکلات منطقه مان که در۲۵ کیلومتری اتاق استانداری بود صحبت کردم که منطقه فاقدکلیه امکانات جاده روستایی آب آشامیدنی گاز مدرسه درروستای چاه پازنان تاچشمه تاکی وچشمه بلوطک واقع دردشتروم هستیم حضرتعالی قول دادی که به همراه مدیران آب وفاضلاب راه روستایی گاز وغیره به منطقه بازدید وحتما دوموردش راتا آخرسال۹۹ حل خواهم کرد تورابه پروردگارقسمت داده ام برای شادی دل همین ۱۴ خانواده شهید منطقه بازدید فرمایید که انشاالا قدم مبارکت برکتی برای حل مشکل این منطقه باشد شمارهتلفن حقیر ۰۹۱۷۳۴۱۱۸۰۰ فرهنگی بازنشسته به امید دیدار
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1