کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از محمدرضا شیوا؛

جناب روشنفکر؛ در رکود تاریخی اقتصاد کشور ادعای رکورد بودجه تاریخی برای استان را دارید!/ شب دراز است و قلندر بیدار...

22 فروردين 1400 ساعت 10:52

دفتر نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ادعای تحول عمرانی و رکورد تاریخی بودجه را دارد. یقیناً چنین ادعایی که تحول بزرگ و تاریخی در بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد و کل مردم کهگیلویه و بویراحمد را نوید به تحول عمرانی و بودجه تاریخی می‌دهد، حاکی از نوعی توهم خوشبینانه است که یا اطلاع از وضعیت اقتصادی کشور ندارند و یا از جایی دیگر و از منابع مالی دیگری در این کشور خبر دارند که بقیه بی اطلاع هستند! قول و وعده‌ای که اینان داده‌اند گویی بودجه عمرانی که قرار است به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود از کلیه بودجه‌های عمرانی سال‌های قبل بیشتر و چشم گیرتر است و البته این مایه مسرت است که مردم استان را خوشحال می‌کنند و با این توصیف باید در سال 1400 استان در امور عمرانی به قله‌های اوج و شکوفایی برسد و کلیه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی رو به اتمام و یا به اتمام برسند!


یادداشتی از محمدرضا شیوا؛ پیش از این نماینده سابق گچساران در خصوص عدم افزایش میزان بودجه طرح‌های عمرانی استان در مجلس (بیش از میزان مقرر در لایحه بودجه دولت)، اظهاراتی داشت و جداولی در این خصوص نیز منتشر شد که بیش از همه انتقادات را متوجه مهدی روشنفکر نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نمود، چراکه وی عضو کمیسیون تلفیق بودجه بود و می‌بایست در این خصوص به افکار عمومی استان پاسخگو باشد. از طرفی در یادداشتی تحت عنوان «روشنفکر در کمیسیون تلفیق بودجه؛ هیاهو برای هیچ»، اشاره رفت که در هنگام انتخاب آقای روشنفکر به عضویت کمیسیون تلفیق توسط کمیسیون میزبان وی (کمیسیون آموزش)، هیاهوهای بسیاری در بزرگ نمایی این مسأله و بهره برداری از آن شد و می‌بایست اکنون پاسخ دهد که نتیجه این عضویت و آن همه هیاهو چه شد و چه شد آن همه جنب و جوش و خروش و چه شد آن همه مستی و شور و شوق...؟
در این راستا دفتر نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون با ارسال جوابیه‌ای شتاب زده تحت عنوان «مردم کهگیلویه و بویراحمد منتظر یک رکورد تاریخی در مصوبات بودجه طرح‌های عمرانی باشند» به پایگاه خبری کبنا نیوز، به زعم خود درصدد پاسخگویی و شفاف سازی برآمده که در این خصوص مطالبی چند به عرض خواهد رسید؛
1. دفتر جناب روشنفکر جداولی ارائه داده و تحلیل‌هایی داشته که در سال‌های اخیر بودجه طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در کمترین میزان ممکن افزایش داشته و صرفاً در بودجه 1400 که ایشان عضویت کمیسیون تلفیق بودجه را داشته، بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد جهشی قابل توجه داشته است. در خصوص صحت و سقم این جداول و تحلیل‌ها و ادعای آن‌ها می‌بایست با توجه به برخی مؤلفه‌ها و شواهد مردم داوری کنند. ضمن اینکه متخصصان امر و مردم می‌توانند قوانین بودجه را بررسی کنند و داوری نمایند.
2. اگر در خصوص سوابق کاری و مدارک تحصیلی نماینده مدعی عدم افزایش بودجه طرح‌های عمرانی استان و آقای روشنفکر نگریسته شود، تا حدودی زوایای برخی مسائل روشن می‌شود؛ یحتمل که ادعای آنکه اقتصاد را حداقل در مقطع کارشناسی ارشد از یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور فارغ التحصیل شده تا کسی که در رشته‌های نامرتبط با بودجه (علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت و ...) تلمذ کرده، منطقی‌تر به نظر آید. طُرفه آنکه، آن اولی قریب 30 ساله سابقه کار اقتصادی در سطوح بالای اداری اجرایی کشور را دارد و این دومی قریب 30 سال سابقه کار در آموزش و پروش و در مدارس را دارد! حال کدام یک جداول بودجه را بهتر می‌شناسند و می‌دانند، به میل ما بستگی ندارد...
3. دفتر نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ادعای تحول عمرانی و رکورد تاریخی بودجه را دارد. یقیناً چنین ادعایی که تحول بزرگ و تاریخی در بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد و کل مردم کهگیلویه و بویراحمد را نوید به تحول عمرانی و بودجه تاریخی می‌دهد، حاکی از نوعی توهم خوشبینانه است که یا اطلاع از وضعیت اقتصادی کشور ندارند و یا از جایی دیگر و از منابع مالی دیگری در این کشور خبر دارند که بقیه بی اطلاع هستند! قول و وعده‌ای که اینان داده‌اند گویی بودجه عمرانی که قرار است به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود از کلیه بودجه‌های عمرانی سال‌های قبل بیشتر و چشم گیرتر است و البته این مایه مسرت است که مردم استان را خوشحال می‌کنند و با این توصیف باید در سال 1400 استان در امور عمرانی به قله‌های اوج و شکوفایی برسد و کلیه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی رو به اتمام و یا به اتمام برسند!
4. اینان وعده تخصیص بودجه چشم گیر و تاریخی و انفجاری را در سال 1400 داده‌اند، در حالیکه پرونده قانون بودجه سال 1400 دیگر بسته شده و اینکه وعده افزایش بودجه چشمگیر می‌دهند نشان از کم اطلاعی از مسائل بودجه‌ای است و ایشان باید منتظر باشد در آذر و دی ماه آینده آیا دوباره فرصت عضویت در کمیسیون تلفیق فراهم می‌شود یا نه، تا در آن وقت برای بودجه صفر عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کند و آنچه را در حال حاضر اتفاق افتاده رفو نماید.
5. با توجه به اینکه پیش از این اردوگاه نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون در خصوص طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی و طرح رتبه بندی معلمان نیز ادعا کرده بود که مبدع و مبتکر و پیشنهاد دهنده این طرح‌ها جناب آقای روشنفکر است، در حالیکه همه می‌دانستند و می‌دانند که این طرح‌ها سال‌ها محل بحث و جدل دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و اینکه سعی شود در پایان راه صرفاً به جهت صحبت چند دقیقه‌ای در حمایت از این طرح در کمیسیون تلفیق این طرح‌ها به نام این نماینده ثبت شود، کاری غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است. لذا با این سابقه که در بزرگ نمایی و ادعاهای نادرست دارند و البته با توجه به عدم تجارب و تحصیلات اقتصادی و ... جناب نماینده، به نظر می‌رسد جداول ارائه شده از سوی دفتر نماینده محل تردید جدی باشد.
7. در راستای بند قبل و تردید در جداول مبهم و ادعاهای بسیار خوشبینانه و اتهام‌های در خصوص بودجه سال‌های قبل استان، پیشنهاد می‌شود که ترتیب مناظره‌ای میان نماینده محترم بویراحمد، دنا و مارگون با یکی از کارشناسان اقتصادی و یا نماینده سابق گچساران داده شود تا عیان شود هر که در او غش باشد.
8. کاش به جای چنین پاسخ‌ها و ادعاهای عجیب و غریب رسانه‌ای، نماینده محترم و دفتر نماینده محترم مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون تلاش می‌کردند تا چنین فضاحت‌هایی به بار نیاید، مردم را آگاه فرض کنند و بدانند که با چنین جوابیه‌ها و به قول خود شفاف سازی ها صرفاً عرض خود می‌برند!
به هر حال با تمام توصیفات، اگر فرض بر صحت ادعای نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گذاشته شود، در سال جاری مردم استان می‌بایست منتظر سرریز شدن بودجه عمرانی به کل استان باشند و دوران توسعه و رونق آغاز خواهد شد و در پایان سال کلیه طرح‌های عمرانی یا به اتمام رسیده‌اند و یا با جهش قابل توجه مواجه خواهند شد!
بنابراین مردم منتظر خروجی ادعای نماینده محترم بویراحمد هستند و خیال نکنند سخنی گفتند و در رفتند که به قول خودشان دوران بزن در رویی تمام شده و باید اگر ادعایی دارند آن را به اثبات برسانند که مردم هشیار و آگاهند و منتظر؛ که شب دراز است و قلندر بیدار....
 


کد مطلب: 432917

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/432917/جناب-روشنفکر-رکود-تاریخی-اقتصاد-کشور-ادعای-رکورد-بودجه-استان-دارید-شب-دراز-قلندر-بیدار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1