کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد

بیانیه اصلاح‌طلبان گچساران پیرامون عملکرد نمایندگان دولت در کهگیلویه و بویراحمد و انتصابات جدید

6 بهمن 1399 ساعت 23:01

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون عملکرد نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد و انتصابات جدید بیانیه صادر کرد.


شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون عملکرد نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد و انتصابات جدید بیانیه صادر کرد.
به گزارش کبنا، در این بیانیه آمده است؛
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی با تمام ملاحظات و درنگ‌هایی که برای آینده ایران و نظام داریم برخی اقدامات مسئولین و نمایندگان دولت در استان و خاصه شهرستان گچساران در تغییر و تودیع و معارفه‌های جدید را که گاهاً بیمورد و با تأسی از دولت انحرافی قبل و با همان شیوه انجام گرفته است ناامید کننده و موجب دلسردی مردم می دانیم.
در حالی که با توجه به نظرات و پیش بینی‌های دولت در جلسه استانداران و ابراز نگرانی از فضای سرد انتخابات و تاکید بر این که "هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است" و ابراز نگرانی از این وضعیت، متاسفانه اقدامات استانداری و معاونت سیاسی استان در تغییر مسئولین بر نگرانی‌های می‌افزاید.
برای داشتن یک دولت مقتدر و کارآمد پشتوانه مردمی ضروری است و این مهم بدست نمی‌آید مگر بر شرکت گسترده مردم در انتخابات و یکی از انحاء بسیج افکار عمومی، فعالیت حزبی و حضور فعالین سیاسی و اجتماعی در صحنه است و با توجه به روند حذفی که مسئولین دولتی در پیش گرفته‌اند و عدم تعامل و مشورت با احزاب و فعالین مدنی و سیاسی و همچنین ستادهایی که به حمایت از آقای روحانی فعالیت داشته‌اند بدون تردید مشکلاتی را پیش خواهد آورد.
همان‌طور که برکشانندگان دولت انحرافی، امروز در برابر وجدان خودشان و در برابر ملت ما مسؤول‌اند (و اگر ذره‌ای شرم و حیا داشته باشند، شرمسار نیز هستند)، ما نیز در آینده مسؤول خواهیم بود لذا ضروری است که نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر خویش بیش از این ناظر باشند و متوجه باشند که مشارکت مدنی بخشی از هویت سیاسی است و به این مهم عنایت داشته باشند که تغییرات و انتصابات جدید و بدون مطالعه و از روی لجاجت و بدون در نظر گرفتن موقعیت و زمان و مناسبات اجتماعی می‌تواند یکبار دیگر اشغالگران حقوق ملت را بر مسند نشاند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران بدون آنکه حمایت و یا مخالفتی از مسئولین تغییر یافته و یا منتصبین جدید داشته باشد و یا قصد دفاع از کاندیدای خاصی را بنماید، اتفاقات اخیر در حوزه سیاسی و اجتماعی و تغییرات پیش آمده را موجب بروز اختلاف میان مردم و نیز مسئوین و همچنین اختلافات قومی و قبیله‌ای و مهمتر اختلاف میان شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند و عملکرد مسئولین در این ارتباط را اشتباه محاسباتی و عدم توجه به خواست بر حق مردم ارزیابی می‌کند.
در تصمیمات و عملکرد مسئولین نسبت میان حقوق و مسئولیت‌ها و تکالیف مدنی و شهروندی لحاظ نشده است و مسئولین امر به نوعی استبداد در رأی دارند بطوریکه احزاب و سیاسیون و فعاین انتخاباتی دکتر روحانی را نیز بحساب نیاورده و ظاهراً از مشورت گرفتن عاجزند و گویی چار اسبه می‌تازند تا این استان را رو به سقوط برند؛ ما نسبت به عواقب خطرناک این یکه تازی هشدار می‌دهیم و هر گونه اختلاف و نارضایتی بر اثر این انتصابات را متوجه اهل بیت وزارت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانیم. که این خود مکری است که نباید از آن غافل شد.
أَفَأَمِنُوا مَکرَ اللَّهِ ۚ فَلَا یأْمَنُ مَکرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ
آیا از مکر خدا (یعنی آزمایش و مجازات خدا) غافل و ایمن گردیده‌اند؟ که از آن مکر و انتقام البته کسی غافل نشود مگر مردم زیانکار.
حضرت علی( علیه السلام) می‌فرماید: حتّی بر نیکوکاران این امّت از کیفر الهی ایمن مباش، زیرا خداوند می‌فرماید: «فَلا یأْمَنُ مَکرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ».
در این "آبگینه شکستن" و دلسرد کردن مردم و ایجاد فضای نومیدی؛ از خود بپرسند چه کسی سود می‌برد؟ و چرا زمینه بروز خشم و خشونت و بی عدالتی را از روی غفلت ایجاد می‌کنند؟
بدانید که آخرالامر راوی و نویسنده‌ی اصلی این داستان تلخ مردم خواهند بود و آنان شکست و تلخکامی خود را برای نسل فردا مربوط به عملکرد مدیران امروز خواهند دانست و اختلافات و تفرقه و دوری همه از هم را و انزجار و نفرتی که پدید آمده است را به مسئولین ربط خواهند داد و روایت خواهند کرد.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران
6/11/99
 


کد مطلب: 430076

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/430076/بیانیه-اصلاح-طلبان-گچساران-پیرامون-عملکرد-نمایندگان-دولت-کهگیلویه-بویراحمد-انتصابات-جدید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1