کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر انتخابات میاندوره گچساران و باشت؛

تاجگردون جمعه آمد / تقابل جعفری و سید قدرت حسینی کار اصولگرایان را سخت کرد

20 دی 1399 ساعت 5:08

تقابل جعفری و سید قدرت کار را برای اصولگرایان سخت کرده، اصولگرایان الان بر سر دوراهی سید قدرت حسینی و جعفری گیر افتاده‌اند. غلامرضا تاجگردون به گفته رسانه‌ها به گچساران آمده و رویارویی او با سید قدرت حسینی از طرف دیگر داغ خواهد بود. از برنامه‌های تاجگردون اطلاعی در دست نیست


انتخابات میاندوره گچساران و باشت به مرحله حساس خود نزدیک می‌شود، علیمراد جعفری که در انتخابات اسفند 98، نظر اصولگرایان را پذیرفت و از رقابت در این عرصه کنارگیری کرده بود، برای انتخابات میان دوره 1400 تا این لحظه حضوری پُررنگ از خود نشان داده و به نظر می‌رسد او بتواند بخش قابل توجهی از فضای عمومی را به سمت خود هدایت کند.
انتخابات 1400 گچساران و باشت به این سادگی تمام نمی‌شود، غلامرضا تاجگردون به دلیل رد اعتبار نامه‌اش از ترکیب مجلس یازدهم بیرون آمد، از سوی طیف تاجگردون این تصور می‌رفت که ساسان تاجگردون بتواند همچون غلامرضا در سپهر سیاسی گچساران و باشت نقش آفرینی کند، اما حضور ساسان این انتظار را به ظهور نرساند و از همان ابتدای فعالیت ساسان، هواداران غلامرضا تاجگردون می‌گفتند حتماً «حاج غلام» باید به منطقه بیاید.
مخالفان و موافقان اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اینگونه تصور می‌کردند که با رد اعتبار نامه تاجگردون او دیگر جایی در عالم سیاست برای خود پیدا نکند، اما به نظر می‌آید، صبوری تاجگردون او را از بحران «مهره سوخته» رهایی داده و شامگاه جمعه وقتی که خبر حضور غلامرضا تاجگردون بعد از ماه‌ها دوری از حوزه انتخابیه گچساران و باشت در فضای مجازی منتشر شد، نظرات مختلفی مطرح می‌شد و تاحدودی یخ رقابت انتخابات 1400 شکست.
تاجگردون قبلاً وعده داده بود که ما مشخص می‌کنیم، چه کسی به مجلس برود و او برای کمک به ساسان آمده و همین موضوع اکنون تنور انتخابات 1400 را گرم می‌کند، ساسان تاجگردون سال‌ها از زادگاهش دور بوده و بیشتر عمر مدیریتی و اداری‌اش را در فارس گذرانده و مردم گچساران و باشت کمتر اسم او را شنیده بودند، و سایه سال‌ها دوری او از زادگاهش بر سر او سنگینی می‌کند.
شرایط کرونایی نیز تاحدودی قدرت مانور را از ساسان تاجگردون که بیشتر مدیر اجرایی بوده و فعالیت سیاسی چندانی از او دیده نمی‌شد، گرفت.
غلامرضا تاجگردون جمعه آمد و فعالین مجازی نزدیک به او نوشتند که ورق برگشت. زمستان و بهار داغی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت پیش بینی می‌شود. نزدیکان حاج غلام او را قهرمان می‌خوانند و گاهی هم از او به عنوان رهبر یک جریان نام می‌برند که رقبایش را با چالش جدی روبرو می‌کند.
   انتخابات میاندوره گچساران و باشت یک آچمز دارد
بیشتر بخوانید:

گچساران و باشت، بازگشت به نقطه صفر / آیا «محمد قائم» بازی تاجگردون دوم را بهم می‌زند؟

انتخابات میاندوره گچساران و باشت یک آچمز دارد

گره در کار اصولگرایان گچساران و باشت افتاده / رحیمی: گزینه طلایی هستم و در زمین کسی بازی نمی‌کنم

اردلان زینل زاده پا را از عرصه رقابت سیاسی بیرون کشیده و اکنون در غیاب او کاندیداها به بویراحمد گرمسیر نظرها دوخته‌اند، حضور سید قدرت حسینی در بویراحمد گرمسیر با واکنش‌های متعددی روبرو شد و برخی به اختلاف زینل زاده و سید قدرت اشاره می‌کردند ولی تیم رسانه‌ای «سید قدرت»، این دو (زینل زاده و حسینی) را یکی می‌دانند و منکر این اختلافات می‌شوند. سکوت اردلان زینل زاده تا به این لحظه دلخوری او از جریان اصولگرایی را تقویت کرده است. یکی از لیدرهای زینل زاده به تخریب‌هایی که علیه او منتشر شد واکنش جالبی نشان داد و زینل زاده و مخالفینش را به عقاب و پرنده‌ای به نام دورنگوی (پرنده سیاه) تشبیه می‌کند و می نویسد: «تنها پرنده‌ای که جرات می‌کند عقاب را نوک بزند، دورنگوی (نوعی پرنده) سیاه است. به پشت عقاب می‌نشیند و گردنش را گاز می‌گیرد. با این حال، عقاب هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و با دورنگو نمی‌جنگد. او وقت و انرژی خود را تلف نمی‌کند. فقط بال‌های خود را باز می‌کند و شروع به پرواز بالاتر در آسمان می‌کند. هر چه پرواز بالاتر باشد پرواز برای دورنگو سخت‌تر است. و سرانجام بدلیل کمبود اکسیژن دورنگو سقوط می‌کند. نیازی نیست که به همه نبردها واکنش نشان دهید. نیازی نیست به همه استدلال‌ها یا منتقدان پاسخ داده شود.»
 مردان باوی این روزها توجهشان بیشتر به منطقه بویراحمد گرمسیر هست، سید قدرت حسینی و ساسان تاجگردون در این منطقه عرض اندام کرده‌اند. اما حضور علیمراد جعفری در بویراحمد گرمسیر تا حدودی آمال سید قدرت و ساسان تاجگردون را در این منطقه به باد داده، جعفری دیدارهای سنگین و پرُوزنی را در بویراحمد گرمسیر برگزار کرده و رسانه‌های او، حضور علیمراد جعفری را در این منطقه به سونامی تشبیه کرده‌اند.

    

جعفری خیلی منظم و منسجم برنامه‌هایش را جلو می‌برد، تاکتیک او برای اتحاد بویراحمد گرمسیر مشخص نیست، او می‌داند که انتخابات 1400، همه چیز را یا برایش تمام می‌کند و یا هم او را به بهارستان می‌رساند. جعفری ارتباط نزدیکی با محمد باقر قالیباف دارد و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیش از هر کس دیگری، پیروزی جعفری را می‌پسندد. روشنفکر از ارتباط حسنه سید قدرت و ستار هدایت خواه و اصولگرایان جمنا اطلاع دارد. در صورتی که دولت آینده به اصولگرایان برسد، پیروزی ساسان تاجگردون برای روشنفکر و سید محمد موحد خوشایندتر خواهد بود.
دوئل جعفری، ساسان تاجگردون و حسینی در منطقه بویراحمد گرمسیر و قشقایی‌ها نظرها را به خود جلب کرده، یارگیری آنها در بین اهالی بویراحمد گرمسیر و قشقایی‌ها ادامه دارد. جعفری خیلی عجله ندارد و شتاب زده هم عمل نمی‌کند، او آرام آرام خودش را به صدر می‌کشاند. حضور بزرگانی از منطقه بویراحمد در نشست انتخاباتی جعفری، نظر رسانه‌ها و سیاسیون را به خود جلب کرد. 
سید قدرت حسینی نیز در باشت کمتر دیده می‌شود، او فعلاً تمرکزش را روی بویراحمد گرمسیر جمع کرده و دیدارهایی را هم با قشقایی‌ها داشته، حضور حسینی در منطقه بویراحمد دلیل از دست دادن پایگاه او در باشت باوی نیست، بلکه او با برنامه و هوشیارتر عمل می‌کند، جذب تعدادی از یاران تاجگردون زنگ خطر را برای هواداران غلامرضا تاجگردون به صدا در آورد.
کاندیدای قشقایی‌ها در ایستگاه میان دوره 1400 فعلاً مشخص نیست، علی فولادی وندا و احمد خورشیدی در این دوره چه نقشه‌ای دارند؟ فیلتر شورای نگهبان تغییر و تحولات زیادی را رقم خواهد زد.
پیچیدگی انتخابات 1400 کلافه کننده است. عبدالرحیم رحیمی خود را گزینه طلایی معرفی می‌کند. فعلاً خبری از فعالیت‌های انتخاباتی او به بیرون درج نشده و تنها به دو یا سه گفت وگو با رسانه‌ها اکتفا کرده است و در آخرین لایو اینستاگرامی خود، گفته که گزینه طلایی هستم و دیگران باید برای من کنار بکشند. رسانه‌های نزدیک به سید قدرت حسینی تلاش می‌کردند که این را مخالفت رحیمی با تاجگردون بنامد و پُررنگش کنند، اما افکار عمومی این مسئله را نپذیرفت و به نظر می‌آید، رحیمی نتواند، از خود یک چهره کاریزماتیک بسازد.
تقابل جعفری و سید قدرت کار را برای اصولگرایان سخت کرده، اصولگرایان الان بر سر دوراهی سید قدرت حسینی و جعفری گیر افتاده‌اند. غلامرضا تاجگردون به گفته رسانه‌ها به گچساران آمده و رویارویی او با سید قدرت حسینی از طرف دیگر داغ خواهد بود. از برنامه‌های تاجگردون اطلاعی در دست نیست، به زودی کتاب خاطرات غلامرضا تاجگردون منتشر خواهد شد که بخش زیادی از آن مربوط به خاطرات رد اعتبارنامه‌اش است. رسانه‌ها از ساسان تاجگردون، حاج رحیمی، یوسف باقری (یا یک قشقایی دیگر)، علیمراد جعفری و ریحان محمد پور به عنوان کاندیداهای مورد حمایت غلامرضا تاجگردون نام می‌برند، حالا با چه سازوکاری کاندیدای نهایی مشخص می‌شود، اطلاعاتی وجود ندارد. دشواری‌های زیادی در میانه راه بر سر راه تاجگردون هست، آیا او می‌تواند مردم را برای کاندیدای نهایی مورد نظرش متقاعد کند یا خیر؟ پرسشی است که همه منتظر پاسخ آن هستند.
غلامرضا تاجگردون حالا که به گچساران برگشته، استراتژی او چیست؟ در غیاب غلامرضا، سید قدرت حسینی به جز چند مورد نتوانسته، سنگرخاصی از غلامرضا تاجگردون را تصاحب شود. بازگشت تاجگردون می‌تواند صحنه رقابت را تغییر دهد، تاجگردون تلاش می‌کند که مهره‌ها را به نفع خود بچیند، او خبرگی لازم را دارد و می‌داند که نباید حریفانش را سر دستی بگیرد. سید قدرت حسینی علاوه بر تقابلی که با جعفری دارد باید با غلامرضا تاجگردون (ساسان تاجگردون) روبرو شود.
در ایستگاه 1400 کدام یک از کاندیداها پیش می‌افتد، آیا تاجگردون دوباره سید قدرت را زمین گیر خواهد کرد و یا حسینی این بار به مقصدش می‌رسد. تاجگردون (غلامرضا) رقابتش را آغاز کرده و باید ببینیم تا پایان راه چه تاکتیک‌های را اجرا خواهد کرد؟
او از تکیه زدن بر کرسی سبز مجلس منع شد.
آیا تاجگردون غم انگیز ترین اتفاق حیات سیاسی‌اش را می‌تواند، جبران کند؟ و با کدام گزینه؟


کد مطلب: 429488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/429488/تاجگردون-جمعه-آمد-تقابل-جعفری-سید-قدرت-حسینی-کار-اصولگرایان-سخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1