تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۲۸۸۵۷
کبنا گزارش می‌دهد؛

 وقتی معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای کسی مهم نیست / سکوت نمایندگان در قبال بلاتکلیفی معاونت عمرانی

۱۱
۰
 وقتی معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای کسی مهم نیست / سکوت نمایندگان در قبال بلاتکلیفی معاونت عمرانی
کبنا ؛ شاخص سنجش یک مدیر چیست؟ آیا با اتکا به شعار دادن و حرف زدن و دلسوزی کلامی می‌توان یک مدیر را مدیر موفق دانست؟ شرایط نامطلوب امروز کهگیلویه و بویراحمد در  بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، صنعتی و ... که عنوان محرومیت و توسعه نیافتگی را همواره همراه خود دارد نتیجه بی مدیریتی‌ها و بی توجهی مسئولین از ابتدا تاکنون بوده است. پرداختن به این موضوع یعنی ضعف مدیریتی نیازمند یک تحقیق و بررسی گسترده است و حدیث مفصلی است که جز حسرت و تأسف نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
برای نمونه و تاکید بر عمق این معضل به یک مورد فعلی در استان می‌پردازیم و آن هم بلاتکلیفی معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد است. معاون عمرانی قبلی در ابتدای آبان امسال بنا به هر علتی استعفا داد و از استان رفت ولی از آن تاریخ تاکنون سرپرستی این معاونت مهم به طور همزمان به دیگر معاون استاندار یعنی معاون سیاسی و امنیتی داده شده است و هیچ نشانه‌ای از تعیین تکلیف این معاونت دیده نمی‌شود. براستی چه عنوانی می‌توان بر این رفتار گذاشت؛ بی توجهی، بی مسئولیتی، بی اهمیت بودن حوزه عمرانی و زیر ساختی، عدم مشغله بالای استاندار و ...؟  و یا اینکه معاونت عمرانی مهم نیست و یا اساساً کاری نیست که نیاز به معاون داشته  باشد و گرنه چگونه ممکن است دو معاونت کاملاً متفاوت را یک فرد که دست بر قضا در همان معاونت اصلی نیز کارنامه خاصی ندارد انجام دهد؟ آیا هیچ نیرویی در استان و حتی کشور وجود ندارد که بتوان برای وی حکم سرپرست زد تا در فرصت مناسب معاون عمرانی منصوب شود؟  مگر قرار نیست در نهایت یک معاون شبیه سایر معاونین محترم در حوزه‌های توسعه منابع معرفی گردد که خروجی خاصی نیز نداشته باشند پس اینهمه تعلل چیست؟ آیا همین که قرار نیست اتفاقی بیفتد سبب شده است معرفی معاون عمرانی چندان اولویتی نداشته باشد؟
 تیتر این مطلب یک ادعا و شعار نیست بلکه تأمل در همین تعلل معرفی معاون عمرانی عمق واقعیت تیتر را نشان می‌دهد. در سال‌های بحران بودجه و کاهش شدید بودجه عمرانی به همراه بیشمار طرح‌های نیمه تمام عمرانی در استان کفایت می‌کند تا این معاونت بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت و یک نیروی توانمند و پیگیر خیلی سریع برای آن معرفی می‌شد. به هر حال این تعلیق طولانی هیچ توجیهی ندارد و تا همین جا هم سند خوبی است تا در تاریخ بررسی عملکرد استانداران استان با اتکا به آن روند توسعه در استان و عملکرد شخص استاندار فعلی سنجیده شود. اگر مشکل بودجه باشد، اگر مشکل تحریم باشد آن زمان می‌شد ادعا کرد که نباید از استاندار انتظار زیادی داشت. هر چند همان شرایط نیز فرصتی است برای سنجش یک مدیر واقعی. اما اینکه یک حکم این همه طولانی شود و این همه بی دلیل معاون عمرانی معرفی نشود جز ضعف و جز بی توجهی به واقعیات و نیازهای استان هیچ تعریف و برداشتی دیگری ندارد.
بی توجهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجیهی ندارد اما سکوت سایر مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه نمایندگان استان که هیچ مطالبه و انتقادی نسبت به این موضوع نداشته و ندارند نیز در نوع خود تأمل برانگیز است. آیا اصلاً مشکل و مانع اصلی عدم معرفی معاون عمرانی به خواست و سهم خواهی احتمالی سایرین بر می‌گردد و آیا آنها نیز چون استاندار کهگیلویه و بویراحمد قائل به اهمیت معاونت عمرانی نیستند و یا نمی‌خواهند چیزی بگویند که احیاناً موجب رنجش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جناب آقای جمالی شود. هر چه است این اتفاق نشانه‌ای از ضعف مدیریتی در استان و بحران حوزه عمرانی استان است. حوزه‌ای که چند مدت پیش معاون عمرانی کشور با کلی سروصدا و منت گذاری این و آن به استان آمد و وعده‌های بیشماری به مردم داده شد ولی چطور می‌توان به اندکی از آن وعده‌ها امیدوار  بود وقتی استان معاون عمرانی ندارد و این موضوع برای استاندار و نمایندگان مهم نیست؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان کیلویی چند؟
عمران و آبادانی خرواری چند؟
هر که به فکر خویشه!
سعید محمد حسینی بیاره
Iran, Islamic Republic of
یاری اندر کس نمی بینم، یاران را چه شد
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد
شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد
گوی توفیق و کرامت در میان افکنده اند
کس به میدان در نمی آید، سواران را چه شد
حافظ، اسرار الهی کس نمی داند، خموش
از که می پرسی که دور روزگاران را چه شد
( عارف بزرگ لسلان الغیب حافظ شیرازی )
معاونت عمرانی استانداری باید و باید و الزاما مراتب و پله های مدیریتی را یکی به یک طی کرده باشد. به دلیل سوابق کاری و علمی به سیستم های اجرایی شهری و استانی به خوبی آشنا باشد و مشکلات، ضعف ها و همینطور پتانسیل های استان را به خوبی بشناسد. از تمام مدیران استان کار آمد تر،با تجربه تر و توان مدیریت قاطع جلسات را داشته باشد. همینکه فرد شد مهندس عمران نمیتواند این جایگاه عظیم و بزرگ را به دست بگیرد باید دارای سوابق مدیر کلی عالی و جزو مدیران موفق استان یا خارج از استان باشد دارای قدرت نفوِذ بین مدیران استانی و مدیران ملی باشد دارای قدرت چانه زنی با بهره گیری از بهترین مدلهای مدیریتی باشد بیاییم با این قضایا احسایی و قومیتی برخورد نکنیم و فکر نکنیم کی به کی رای داده یا نداده بیایید اجاز دهیم برای خروج از این وضعیت اسفبار یکبار هم که شده فردی قوی دارای رزومه خوب کار آمد دلسوز مردم انتخاب کنند من در آن مجموعه مدتی مدیر بودم خود ضعفهای اساسی داشتم از بابت تمام کم کاریها و ندانم کاری از مردم نجیب استان عذر خواهی میکنم، بینی و بین الله معاونت عمرانی جایگاه بالا و رفیعی است در این جایگاه کار هر کسی نیست که خدای نخواسته فردی را انتخاب کنند نتواند فردا خسارت بیش از حدی به استان وارد کند، از مسولین عالی استدعا داریم بدون زیر بار رفتن سیاسیون و قوم گرایی برای حراست از قران و پاسداشت خون شهدا و خدمت به این مردم مظلوم فردی آگاه باسواد با تجربه قوی حتی قوی تر از استاندار برای این سمت انتخاب کنند ، حتی اگر لازم باشد از نیروهای خوب سایر استانها بیاورید هر چند در این استان نیروهای گمنام کم نیستند.امیدوارم از خداوتد متعال یکبار هم که شده یک انتخاب درست با طی فرایندهای قانونی انجام گیرد تا مردم مظلوم طعم خوش کار و خدمت را بچشند. به امید آنروز و فرداهای بهتر برای استان و مردم عزیز و ستم کشیده. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
سعید محمد حسینی بیاره
Iran, Islamic Republic of
برای معاونت عمرانی میتوان از افراد زیر و دهها نیروی دیگر استان استفاده کرد:
۱_ دکتر آرام عضو هیات علمی دانشگاه مدیر کل سابق دفتر فنی استانداری
۲_ دکتر ابراهیم عبدالی عضو هیات علمی دانشگاه مدیر کل سابق دفتر فنی استانداری.
۳_ مهندس صیدالی مدیر عامل شرکت گاز و مدیر عامل پخش فروارده های گچساران.
۴_ مهندس محمدی مدیر بحران استان شهردار سیسخت گچساران چرام.
۵- مهندس امیدی پور
همکار
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای تخریب معاون اقتصادی استانداری جناب آقای صمیمی که شبانه روز و در ایام تعطیلات وقت خود را برای سر و سامان دادن حوزه اقتصادی ، طرح ها و برنامه ها ، جذب اعتبارات و تسهیلات و نظارت بر اجرای دقیق طرحها و تسهیلات و رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار و کمک به رفع مشکلات کارخانه های تولیدی و تبدیلی چه در بحث تاسیس و چه در بخش تولید و عرضه یا صادرات گذاشته هم گزارشی تهیه و خبری توسط خبرنگاران به رشته تحریر در می آمد تا تفاوت و ارزش مدیران کاربلد و زحمت کش زیر سوال نرود. تا جایی که ما اطلاع داریم ایشان در طی قریب به ۳ سال گذشته یک بار برای درگذشت برادرش فقط ۲ روز مرخصی استفاده کرده و در تمام بعد از ظهر و تعطیلات رسمی هم سر کار هست و در هر ساعاتی از شبانه روز پاسخگوی تلفن ارباب رجوع از هر جای استان بوده و هست
Iran, Islamic Republic of
نمیانده داریم ایا
مختار
Iran, Islamic Republic of
خدایی کبنا اول، چرا این قدر فشار میاری، فشار مشکوک،،، دوم، کلا پست معاونت عمرانی، تشریفاتی است، بودن و نبونی ندارد، سوم، مصداق، آقای فیلی، خوب یا بد، و نیک اقبالی خوب یابد، چ کردند،،،، چهارم،،، هر چه مدیران امروزی کمتر باشد، خسارت کمتر است، خواهش دارم برای کسی کبنا جان ، دلگ گشاد ندوز
Iran, Islamic Republic of
به قول جنابعالی وقتی بقیه معاونين بی تاثیر است پس به همین شکل اداره شود بهتر است
محسن
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا یه عده اینقدر دایه دلسوز تر از مادر شده اند .
آقای استاندار انسان با تجربه و مدبری است تا الان خیلی خوب مدیریت کرده مطمئن باشه از من وشما به امورات حوزه کاریش حساسیت بیشتری داره.
حالا کسانی که اینهمه هیاهو می کنند آیا حتی یک بار از آقای فیلی پرسیدند چکار می کنه؟
وقتی معاون عمرانی مثل مرحوم مهندس رودشتیان که انصافأ هنوز که هنوز است آثار خدماتش پیداست و حتی در زمان درگذشت این عزیز در هیچ یک از این سایت ها نه اسمی بردند و نه یادی کردند .نمی دانم اون موقع این عزیزان کجا بودن.
متاسفانه هرکس فقط و فقط به فکر خودش و باندش و قوم وقبیله اش است و اینها دلسوزی نیست/
ن
Iran, Islamic Republic of
یه کلانتری دیگر بیارندبرای معاون.
Iran, Islamic Republic of
وقتی نه استاندار نه نمایندگان..و به نظرم هیچ کدام از مسولین رشته مرتبط به کار ندارند..مثل رییس جهاد کشاورزی رشته الهیات .. رییس بانک رشته هنر مدرک دارد تحصیلی در رشته بازیگری وگریم..نمایندگان هم که رشته تحصیلیشان.یکی از آنها حوزه..پیگیر غ تحصیلی کشاورزی.ادبیات زبان فارسی ..چطور میخواهیم استان پیشرفت عمرانی ویا در مجلس بودجه باش تصویب بشه..مگه قرار هرکس نماینده شد فقط از اقوام خودش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌پست مدیریتی و سرپرستی بدهد ... ادامه ندهید تو را به خدا سعی کنید به استان.مردم باشید...
Iran, Islamic Republic of
نیروهای خیلی خوبی در استان داریم چرا ازشون استفاده نمیکننید
مهندس جانی پور
مهندس افشون
مهندس نوید موسوی
مهندس رستاد
مهندس قباد احمدی
مهندس لایقی مطلق
مهندس علی آرام
مهندس محرابی
مهندس پاک نژاد
مهندس انتظام سهمگبن
وخیلی های دبگه
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1