کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فرار رو به جلوی مدیر صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد / مستندات موجود است

19 آذر 1399 ساعت 11:27

در این راستا، ده‌ها گزارش مردمی قبل از گزارش و پوشش خبری کبنانیوز مبنی بر فشار این صندوق بر گیرندگان و ضامنین موجود است که بعد از پوشش خبری این مسأله نیز تماس‌های مکرر مردمی از باب تأیید این گزارش و تقدیر از پوشش خبری آن وجود دارد که در صورت ضرورت می‌توان اسامی آنها (که برخی وام گیرنده و برخی ضامن هستند) را برای اثبات مساله و تماس و بررسی و صحت سنجی ارائه داد.


متعاقب گزارش «هر هفته با مسئولان»، تحت عنوان «رکود و تعطیلی کسب و کارها و اشتغال و فشار صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد برای بازپرداخت وام‌ها» از سوی پایگاه خبری تحلیلی کبنانیوز، اخیراً رئیس محترم صندوق کارآفرینی امید مصاحبه‌ای ترتیب داده و متن آن را در اختیار برخی از رسانه‌ها قرار داده که در این خصوص نکات جالبی مورد توجه است؛
1- رویکرد کلی این مصاحبه به گونه‌ای است که خواننده تصور می‌کند هیچ مسأله ای نبوده و این صندوق از ابتدای شیوع کرونا همراه و همگام و حامی گیرندگان وام‌های خوداشتغالی بوده و به صورت تلویحی گزارش خبری پایگاه تحلیلی خبری کبنانیوز را کذب می‌نمایاند که اساساً این شیوه نخ نما نوعی فرار به جلو و پاک کردن صورت مسأله است!
2- ریاست محترم صندوق کارآفرینی امید در این مصاحبه سعی بر آن داشته که خود و صندوق تحت مدیریت خویش را مبرای از نقایص گفته شده نشان داده و در کلیه عرصه‌ها این صندوق را در راستای حل مشکلات کرونایی نشان داده که با تمامی کسب و کارهای وام گیرنده نهایت همکاری را داشته و به صورت فوق برنامه کمک‌ها و تسهیلات ویژه نیز در اختیار آنها قرار داده است!
3- بنا بر صحبت‌های جناب آقای ارسالان حسن پور هیچ گونه اقدام اداری و یا قضایی و ... علیه گیرندگان وام‌های اشتغال زایی از این صندوق انجام نشده، در حالیکه فایل ضبط شده برخی از تماس‌هایی که از طرف عوامل وصول و وکلای این صندوق با برخی از مردم در آبان و آذرماه اخیر گرفته شده، موجود است. در این مکالمات گیرندگان و ضامنین وام‌ها تهدید به اقدامات و پیگیری قضایی شده و شنونده پشت خط صراحتاً به ایشان تذکر می‌دهد که در این ماه‌های آبان و آذر که غالب بازار تعطیل است، چه انتظاری از مردم برای بازپرداخت وام‌ها دارید؟ (در متن مکالمات میان تماس گیرنده از صندوق کارآفرینی و گیرنده وام و ضامنین به کل سال کرونایی و مهمتر از آن به ماه آبان و آذر 99 اشاره می‌شود.)
4- در این راستا، ده‌ها گزارش مردمی قبل از گزارش و پوشش خبری کبنانیوز مبنی بر فشار این صندوق بر گیرندگان و ضامنین موجود است که بعد از پوشش خبری این مسأله نیز تماس‌های مکرر مردمی از باب تأیید این گزارش و تقدیر از پوشش خبری آن وجود دارد که در صورت ضرورت می‌توان اسامی آنها (که برخی وام گیرنده و برخی ضامن هستند) را برای اثبات مساله و تماس و بررسی و صحت سنجی ارائه داد.
پی نوشت:
توضیح تعبیر فرار به جلو؛
عبارت فرار به جلو اشاره به تاکتیکی معروف و نوعی مغالطه از مغالطات مقام دفاع دارد که در آن فردِ موردِ نقد، که قادر به دفاع منطقی از موقعیت خود نیست، از پاسخگویی فرار می‌کند، و با محّق جلوه دادن خود سعی دارد به جای موضع ضعف از موضع قدرت سخن بگوید.
کسانی که از تاکتیک فرار به جلو استفاده می‌کنند قصد بحث ندارند بلکه در پی شکست دادن طرف دیگر یا اطراف دخیل در بحث، یا مدیریت بحران در شرایط ضعف هستند.

----------------------------------------------------------------
به گزارش کبنا، خبری که مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گزارش کبنا، در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، به شرح زیر می‌باشد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد  اقدامات این صندوق از بدو شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد.
 ارسلان حسن پور گفت: صندوق کارآفرینی امید به منظور حمایت از وام گیرندگان و کارآفرینان صندوق  و همچنین کمک‌ انسان دوستانه به هموطنان در جلوگیری و کاهش شیوع این ویروس منحوس نقش بسزا و تاثیر‌گذاری داشته و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و تا ریشه‌کن شدن این بیماری همچنان تلاش خواهد کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به برخی از این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۴ هزار و ۵۱۵ فقره پرونده تسهیلاتی استان مشمول دریافت ۳ ماهه استمهال کرونا تا پایان خرداد ۹۹ شد
وی عنوان کرد: همچنین تعداد 150 فقره پرونده تسهیلات مشمول دریافت شش ماه تا یکسال استمهال شدند، بخشش 100 درصد وجه التزام تاخیر تادیه دین(جریمه دیرکرد) از دیگر اقدام صندوق بود.
وی در ادامه گفت : صندوق کارآفرینی امید پرداخت مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه به وام گیرندگان سنوات ۸۱ تا ۸۹ با نرخ ۴ درصد و باز پرداخت ۲۴ تا ۴۸ ماهه به افرادی که توان بازپرداخت اقساط خود را نداشته‌اند در دستور کار قرار داد.
حسن‌پور از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یکصد میلیون ریال با نرخ ۴ درصد به وام گیرندگان سنوات ۹۰ تا ۹۷ که توان پرداخت بدهی خود را ندارند با بازپرداخت ۲۴ تا ۳۶ ماهه خبر داد و گفت: علی‌رغم دوره تنفسی که از قبل برای تمامی طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی که از محل اعتبارات روستایی تسهیلات دریافت کرده بودند با صندوق مرکز برای دوره تنفسی مجدد رایزنی شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امیدکهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیرو فرمان مقام معظم رهبری صندوق کارآفرینی امید استان اقدام به توزیع ۵۰ بسته کمک‌ مومنانه به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کرد.
حسن پور تصریح کرد: همچنین صندوق در راستایی کمک به سلامتی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستگاه‌های ثابت و سیار(پوز فروشگاهی) در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داد‌.
وی بیان کرد: این اقدام با اولویت دستگاه‌های سیار به تعدادی از صنوف که عملاً امکان استفاده از دستگاه ثابت را نداشته و دارای بیشترین گردش وجه نقد بوده از جمله تاکسی بیسیم‌ها، وانت بارها، تاکسی‌های عمومی، کسب و کارهای سیار، دامداری و دام‌فروشی‌ها انجام شد و بدون شک تاثیر زیادی در کاهش انتقال ویروس داشته و  مزایایی از جمله کاهش دست به دست شدن وجه نقد  و کاهش مراجعات مردم به بانک را در پی داشته است.
حسن‌پور خاطرنشان کرد:  مزایایی دیگر این اقدام استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد جهت پایداری طرح‌ها و همچنین توسعه کسب و کارها که عملا این تسهیلات نقش بسزایی در پایداری طرح‌ها در این روزها داشته است.


کد مطلب: 428349

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/428349/فرار-رو-جلوی-مدیر-صندوق-کارآفرینی-کهگیلویه-بویراحمد-مستندات-موجود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1