کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اختلاف بر سر افزایش قیمت شن و ماسه / منطقی یا غیرمنطقی؟!

7 آذر 1399 ساعت 11:39

کارخانه داران شن و ماسه در این استان خواستار افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت تجهیزات و لوازم جانبی دستگاه‌ها شدند و مسوولان افزایش قیمت را منطقی نمی‌دانند.


بحث افزایش قیمت در حالی مطرح می‌شود که نه مسوولان آن را قبول می‌کنند و نه معدن داران، اما مردم برای ساخت و ساز مجبورند آن را به هر قیمتی که ارائه می‌شود، خریداری کنند.
به گزارش کبنا، موضوع افزایش قیمت مسوولان کهگیلویه و بویراحمد را وادار به یک جلسه اضطراری کرد که در این جلسه به غیر از حسین سالارپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، سایر مسئولان بیان می‌کردند که هیچ توجیه منطقی برای افزایش قیمت شن و ماسه در یاسوج وجود ندارد.
سالار حسین پور رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: خواسته کارخانه داران شن و ماسه بررسی و تصمیمات گرفته شده به کارخانه داران و مردم اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد آرامش بخش بازار هست یا تشنج آفرین؟

رئیس سازمان صمت افزایش قیمت شن و ماسه را بدلیل افزایش لوازم جانبی لودرها و سایر ماشین‌های کار این کارخانجات منطقی اعلام کرد و خواستار افزایش قیمت‌ها و حمایت از حقوق تولید کنندگان شد.
این در حالی است که فرماندار بویراحمد افزایش قیمت شن و ماسه را باتوجه به اینکه طی همین سه ماه گذشته برای این محصول ۳۳ درصد افزایش قیمت و چیزی بالاتر از نرخ مصوب دولتی، مصوب کردند غیر منطقی دانست و گفت: کارخانه‌های شن و ماسه یاسوج تنها کارخانه‌هایی هستند که هیچ گونه عوارض و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، همچنین فاصله این کارخانه‌ها تا مرکز شهر بسیار ناچیز است و هزینه حمل و نقل این محصول ناچیز است.
شاهرخ کناری قیمت حال حاضر شن و ماسه را هم سطح قیمت شن و ماسه در کلان شهرها اعلام کرد و افزود: نباید کارخانه داران بدون منطق و دلیل به سازمان صمت برای افزایش قیمت فشار وارد کنند.
 

 فیلم ) اختلاف مسوولان بر سر افزایش قیمت شن و ماسه
 
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد هم افزایش شن و ماسه را با توجه به افزایش ۳۳ درصدی و بالاتر از نرخ مصوب دولت طی سه ماه گذشته بی منطق و فشار به مردم دانست و گفت: اگر بهانه افزایش لوازم جانبی است اعتباری برای این افزایش به ان‌ها اختصاص دهید، اما از افزایش قیمت امتناع کنید.
احد جمالی سرپرست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان تعیین تکلیف قیمت شن و ماسه را به جلسه بعد و منوط به پرداخت همه مالیات‌ها توسط این کارخانه‌ها، توجه به افزایش ۳۳ درصدی این محصول طی سه ماه گذشته و تشکیل یک صنف مشخص برای این محصول، موکول کرد.


کد مطلب: 427962

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/427962/اختلاف-سر-افزایش-قیمت-شن-ماسه-منطقی-یا-غیرمنطقی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1