تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۷۷۸۳
کبنا آخرین وضعیت کرونا و کمبود اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج را بررسی کرد

تماس وزیر بهداشت با کهگیلویه و بویراحمد / ماجرای نارسایی اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل / یزدان‌پناه دست پیش بگیرد / افزایش نگران کننده قیمت‌ کالاهای پزشکی در یاسوج

۳
۰
تماس وزیر بهداشت با کهگیلویه و بویراحمد / ماجرای نارسایی اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل / یزدان‌پناه دست پیش بگیرد / افزایش نگران کننده قیمت‌ کالاهای پزشکی در یاسوج
کبنا ؛کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به یک چالش تبدیل شده است و به گفته احد جمالی معاون سیاسی استاندار چند روز پیش در بیمارستان شهید جلیل افت اکسیژن داشتیم که مشکلاتی به وجود آمد. پرویز یزدان‌پناه و تیم او بعد از 9 ماه الان به فکر تأمین اکسیژن افتاده‌اند و گفته اکسیژن 20 تنی هفته آینده در بیمارستان شهید جلیل نصب می‌شود. و این در حالی است که روز به روز جلوی چشمان یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آمار مرگ و میرها زیادتر می‌شود و یقیناً او و تیمش باید تدبیر بهتری برای تأمین امکانات و تجهیزات اتخاذ کنند نه اینکه بگذارند، کار از کار بگذرد و بعد به فکر تجهیزات باشند. تیم دانشگاه از همین الان باید به فکر اکسیژن برای سایر بیمارستان‌ها باشند. گاهی طرح شائبه‌ها نگران کننده است و مدیریت دانشگاه باید برای دور زدن کرونا دست پیش بگیرد، بر اساس اطلاعات پایگاه خبری کبنا، برای هر هفته 600 میلیون تومان دانشگاه علوم پزشکی جهت تأمین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان شهید جلیل یاسوج هزینه می‌کند. اگر این دانشگاه می‌توانست به جای خریداری مرتب منبع ذخیره اکسیژن مایع 20 تنی و 6 تنی دستگاه اکسیژن خریداری می‌کرد، شاید بهتر بتواند، مشکل اکسیژن بیمارستان را برطرف کند. اطلاعات پایگاه خبری از قیمت‌ها به روز نیست، اما به نظر می‌رسد خرید اکسیژن از اصفهان و سایر شهرها برای استان کهگیلویه و بویراحمد که هر روز بر آمار بیماران کرونایی آن افزوده می‌شود، مقرون به صرفه نیست و باید مسئولان به فکر خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز  ویژه بیمارستان‌ها باشند که در شرایط حادتر استان را از کمبود اکسیژن نجات دهد و حتی می‌تواند دست دلالان کپسول‌های اکسیژن را در بازار کهگیلویه و بویراحمد قطع کنند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: شمار جانباختگان کووید 19 استان کهگیلویه و بویراحمد به 282 نفر رسید و طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
 یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 464 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 181 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 14445 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی اذعان داشت: از 443 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۶۰ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (۴۱ درصد)، کهگیلویه (۱۹ درصد)، گچساران (۱۵ درصد)، چرام (۹ درصد)، بهمئی (۸ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.
 دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کووید 19 افزایشی است، گفت: هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌ها می‌باشد و ظرفیت تخت‌های بیمارستانهای کرونایی در حال تکمیل می‌باشند.
 یزدان پناه مرتب تکرار می‌کند: «متاسفانه عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد، عامل بحرانی شدن استان است که می‌طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند و به‌جز مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا شاهد کنترل این ویروس خطرناک باشیم.»
 وی افزود: در حال حاضر بیشترین راه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دورهمی های خانوادگی و تجمعات می‌باشد که مردم باید احتیاط بیشتری بنمایند.
یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش قیمت کالاهای پزشکی را نگران کننده عنوان و بیان کرد: این مساله مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در استان و به ویژه مرکز استان، بیمارستان شهید رجایی یاسوج درهفته جاری برای پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی راه اندازی می‌شود.
یزدان پناه ابراز داشت: هفته جاری دستگاه اکسیژن ساز ۲۰ تنی در یاسوج نصب و مشکل کمبود اکسیژن رفع می‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427783-1.jpg

محدودیت تأمین اکسیژن برای بیمارستان‌های استان وجود ندارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ محدودیتی برای تأمین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های استان وجود ندارد و در این مدت بیش از سه برابر میزان اعلام شده مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی، اکسیژن وارد منطقه شده است.
 حسین کلانتری اظهار داشت: می‌توانیم به راحتی اکسیژن مورد نیاز استان را از استان‌های مجاور همچون اصفهان تهیه کنیم و حتی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌هایی همچون گچساران و کهگیلویه بهره ببریم.
  رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه گذشته اعلام کرد که مهم تربن چالش در بیمارستان‌های استان بحث اکسیژن است.
 کلانتری افزود: هیچ استثنایی در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا برای مردم و دستگاه‌ها وجود ندارد و با افراد متخلف در عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد قانونی می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با هیچ دستگاه و یا مدیری تعارف نداریم و در این مدت نباید فراخوان برگزار شود.
 کلانتری عنوان کرد: دستگاه‌ها بیشتر خدمات غیرحضوری و اینترنتی به مردم ارائه دهند.
 وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شده، تاکید کرد: وضعیت استان و شهرستان بویراحمد فوق قرمز است و باید در اجرای طرح محدودیت‌های جدید تمامی شهرستان‌ها دیده شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این محدودیت‌ها از سر ناچاری اعمال شده و این دو هفته بسیار حیاتی است و باید با اجرای موفق و با قاطعیت محدودیت‌های اعلام شده ویروس کرونا را کنترل کنیم.
 کلانتری افزود: جامعه باید از افرادی که این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، مطالبه گری کنند و آن‌ها را انگشت نما کنند، زیرا که همه ملزم به رعایت آن‌ها هستند.
وی گفت: با وجود هشدارها هنوز هم شاهد برگزاری مراسمات شلوغ در آرامستان های استان هستیم که این وضعیت نگران کننده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی خودروهای افرادی که در تشییع جنازه شرکت می‌کنند، جریمه می‌شوند زیرا که برگزاری مراسمات در استان با بیش از ۱۵ نفر جمعیت ممنوع است.
 کلانتری عنوان کرد: وضعیت بویراحمد و کهگیلویه قرمز، گچساران و چرام و باشت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های لنده و بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.
 وی ابراز داشت: در شهرهای زرد مشاغل ۱ و ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند چنانچه مراجعان پروتکل‌ها را رعایت کنند به آن‌ها خدمات داده می‌شود و تنها فعالیت دسته چهارم مشاغل ممنوع است.
 استاندار کهگیلویه و بپیراحمد تصریح کرد: تردد در منطقه زرد آزاد است و محدودیتی نیست و در این شهرها ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می‌کنند.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427783-2.jpg
 وی تاکید کرد: شهرهای با وضعیت نارنجی مشمول ممنوعیت تردد می‌شوند از ۲۱ تا ۴ بامداد به غیر از کشیک‌ها و کارهای اداری تردد ممنوع است و تنها گروه شغلی یک حق فعالیت دارند و گروه شغلی دو و سه و چهار کاملاً در این ۱۵ روز ممنوع است.
 کلانتری تاکید کرد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به منطقه و خروج آن در منطقه نارنجی ممنوع است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ورود پلاک‌های غیر بومی ممنوع و جریمه‌های سنگین ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی دارد.
 وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان تنها مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند.
 کلانتری با اشاره به طرح محله محور به نام حاج قاسم سلیمانی، گفت: این طرح با ۷ راهبرد در سراسر استان اجرایی می‌شود.
 وی یکی از دلایل اصلی فوت بیماران کرونایی را مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان‌ها اعلام کرد و افزود: در این طرح شناسایی هر چه سریع‌تر بیماران کرونایی و یا افراد آسیب پذیر و در معرض خطر صورت می‌گیرد.
 احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در خصوص اکسیژن بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: بحث مفصلی پیرامون اکسیژن بیمارستان‌های انجام گرفت.
وی افزود: اکسیژن هم زیادش مشکل ساز است و هم کم آن.
جمالی از نارسایی اکسیژن در چند شب گذشته بیمارستان شهید جلیل یاسوج سخن گفت و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید از خبرگی کامل تأسیسات بیمارستان اطلاع داشته باشد. مسئله حفظ و سلامت جان مردم است و نباید کوتاهی صورت بگیرد. که خدای نکرده مشکلی پیش بیاید.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان نباید از گفتن مسائل برآشفته شوند و باید ظرفیت خودشان را بالا ببرند. چرا که بیان این صحبت‌ها برای چاره اندیشی بهتر و رفع مشکلات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار بودجه ماهانه دانشگاه را بین مردم تقسیم کند امار مرگ و میر کاهش می یابد.اینها اول حقوقهای چند صد میلیونی رو می دن بعد پول داروی بیماران را.در شهر انسولین پیدا نمی شه شما به فکر درمان کرونا هستید؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله بحق امام حسین و دل سوخته حضرت زینب (س) اونایی که با جون مردم بازی می کنن آتش جهنم هم بهشون جا نده.
علی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هست اگه بازرسی ورود کنه،معلوممیشه دیگه جمع آوریش ممکن نیست
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1