تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۲۷۷۵۴
هشدار و تقاضای عاجزانه از مسئولین نظارتی:

مافیای پتروشیمی و ظلم بزرگ به شهروندان گچساران را رسوا نمایید!

۱۹
۱
مافیای پتروشیمی و ظلم بزرگ به شهروندان گچساران را رسوا نمایید!
کبنا ؛ شهرستان گچساران به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های نفت و گاز ایران دارای سابقه‌ای طولانی به درازای تاریخ صنعت نفت در خاورمیانه می‌باشد. اما ضمن تشکر از برخی خدمات، این سابقه طولانی در تاریخ صنعت نفت و گاز تاکنون منافع چندانی برای این شهرستان و شهروندان درد کشیده و همیشه مظلوم آن نداشته است.
شهرستان گچساران با داشتن مخازن و میادین بزرگ نفت و گاز طی چند دهه اخیر مورد بی‌اعتنایی و ظلم بی‌سابقه‌ای قرار داشته و سرمایه‌های عمومی کم نظیر آن همواره توسط برخی افراد یا گروه‌ها به تاراج رفته است. در کنار تاراج سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، سرمایه و ظرفیت صنعت نفت و گاز را می‌توان برجسته‌ترین حوزه‌ای دانست که مورد غارت و شبیخون افراد یا گروه‌های خاص بوده است.
شهرستانی که با داشتن بزرگترین مخازن و میادین نفت و گاز، طولانی‌ترین خطوط انتقال و قدیمی‌ترین تأسیسات نفت و گاز در کشور، از داشتن حتی یک واحد پتروشیمی یا پالایشگاه محروم است، طی دو دهه گذشته درگیر ماجرای بحث برانگیزی به نام پتروشیمی گچساران بوده است که خود یکی از نشانه‌های عقب نگه داشتن این شهرستان است.
با توجه به ماجرای اعتراض سهامداران پتروشیمی گچساران به افزایش سرمایه این شرکت و انتشار این اعتراض در سطح ملی و منطقه‌ای که خود احتمالاً نشان از رازهای پشت‌پرده و ابهامات یا تخلفات بزرگ اقتصادی و مالی در پتروشیمی گچساران دارد، لازم است تا افکار عمومی به خصوص شهروندان گچساران، مسئولین نهادهای امنیتی و نظارتی پرسش‌های زیر را از مدیران پتروشیمی گچساران و حتی نماینده سابق گچساران که خود یکی از دست‌های پشت پرده این ماجراست، پیگیری نمایند:
 1- چرا پذیره نویسی عمومی پتروشیمی گچساران تاکنون صورت نگرفته است؟
در حالی که بیش از دو دهه از طرح و گلنگ‌زنی‌های متعدد این پتروشیمی می‌گذرد، هیچ خبری از پذیره نویسی عمومی برای پتروشیمی گچساران منتشر نشده است.
سهامدارن پتروشیمی گچساران (پتروشیمی کازرون، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی بروجن، بانک صادرات، بیمه توسعه، هلدینگ خلیج فارس) همگی دارای شخصیت حقوقی هستند و تاکنون هیچ سهمی از سهام ارزشمند پتروشیمی گچساران به مردم واگذار نشده است.
جالب اینکه حدود 30 درصد از سهام پتروشیمی‌های کازرون، دهدشت، ممسنی و بروجن از طریق پذیره نویسی و با قیمت اسمی 100 تومان به شهروندان این مناطق واگذار شده است. یعنی بسیاری از شهروندان و سهامداران پتروشیمی کازرون، دهدشت، ممسنی و بروجن را می‌توان سهامدار پتروشمی گچساران دانست در حالی که شهروندان گچساران هیچ سهمی در پتروشیمی شهر خود ندارند!
شهروندان گچسارانی نیز باید مانند دیگر شهروندان و سهامداران خط دنا (پتروشیمی کازرون، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی بروجن) می‌توانستند سهام پتروشیمی شهر خود گچساران، آنهم به قیمت هر سهم 100 تومان را خریداری نمایند.
 2- 20 درصد سهام اختصاصی شهروندان گچساران در پتروشیمی گچساران را چه کسانی غارت کردند؟
بر اساس طرح اولیه پتروشیمی‌های خط اتیلن غرب و خط دنا، قرار بود حدود 40 درصد از سهام شرکت‌های پتروشیمی این طرح بزرگ از طریق پذیره نویسی عمومی به شهروندان سراسر کشور واگذار شود که این سیاست واگذاری سهام به عموم مردم تاحدودی اجرایی شد. اما در مورد شرکت پتروشیمی گچساران با توجه به مصوبه دولت دکتر احمدی‌نژاد و مکاتباتی مبنی بر توافقات فوق که نسخ آنها در فرمانداری موجود است، قرار شد تا از سهم 40 درصدی پذیره نویسی عمومی، 20 درصد سهام به صورت کاملاً اختصاصی و با شرایط ویژه به شهروندان گچساران واگذار شود.
بر اساس برخی اسناد و توافقات صورت گرفته فرمانداری گچساران در اواخر دهه 1380، طی یک مصوبه قرار شد تا 20 درصد سهام اختصاصی شهروندان گچسارانی از پتروشیمی گچساران در بلوک‌های 5 درصدی به شهروندان در قشرهایی مانند: شرکت نفت و گاز، فرهنگیان، سایر ادارات و بازاریان و عموم مردم ..... فروخته شود.
        مدیرعامل تازه منصوب شده پتروشیمی گچساران توسط ربیعی برکنار شد - <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
علی‌رغم چنین مصوباتی تاکنون حتی یک سهم از 20 درصد سهام اختصاصی شهروندان گچسانی به آنان داده نشده و سرنوشت این سهام ارزشمند (حدود یک میلیارد و 50 میلیون سهم) در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در واقع سهام و منافع اختصاصی 20 درصدی مردم گچساران در پتروشیمی این شهر، از سوی برخی افراد و گروه‌های خاص به تاراج رفته است که آقای تاجگردون نماینده پرادعای سابق گچساران به خوبی از این ماجرا آگاه هستند.
 3- تخفیف ویژه سهام 20 درصدی اختصاصی گچسارانی‌ها را کسانی به جیب زده‌اند؟
در یکی از مصوبات دولت دکتر احمدی‌نژاد و بر اساس توافقات حاصله میان فرمانداری و شرکت پتروشیمی، در مقابل همکاری و ارائه زمین مناسب به پتروشیمی گچساران، قرار شد تا 20 درصد سهام اختصاصی شهروندان گچساران با تخفیف ویژه حدود 30 درصدی یعنی هر سهم 70 تومان به شهروندان گچساران واگذار شود.
اما با گذشت بیش از 10 سال از این توافق و مصوبه ارزشمند برای گچساران، هنوز هیچ خبری از واگذاری سهام ارزان پتروشیمی گچساران به شهروندان این شهر نیست!
سهامی که قرار بود با قیمت 70 تومان به شهروندان گچساران واگذار شود، اکنون دارای قیمتی بیش از 1000 تومان است و می‌توانست یک سرمایه‌گذاری بسیار سودمند برای شهروندان گچساران باشد.
به نظر می‌رسد دست‌های پشت‌پرده و مافیای پتروشیمی گچساران تخفیف ویژه شهروندان گچساران در پتروشیمی را نیز به جیب‌های بزرگ خود واریز نموده‌اند.
 4- ماجرای تسهیلات ارزی پتروشیمی گچساران و بدهی چند هزار میلیارد تومانی آن چیست؟
یکی از مسائل عجیب پتروشیمی گچساران به میزان سرمایه‌گذاری ارزی و تسهیلات ارزی در این پتروشیمی برمی‌گردد که علاوه بر اینکه میزان واقعی و دقیق این تسهیلات مشخص نیست، به نظر می‌آید پدرخوانده مافیای این شرکت با یک برنامه دقیق تسهیلات ارزی که در زمان یوروی 1300 تومانی بوده است را طی چند سال گذشته با نرخ 15 هزار تومان محاسبه و به بدهی‌های پتروشیمی گچساران افزوده است!
محاسبات مشکوک تسهیلات ارزی پتروشیمی گچساران را یکی از دلایل بدهی چند هزار میلیارد تومانی این شرکت به هلدینگ خلیج فارس می‌دانند که سبب شده تا افزایش سرمایه بیش از 5 هزار میلیارد تومانی اخیر پتروشیمی گچساران فقط به افزایش سهام هلدینگ خلیج فارس منجر شده و سهم حدود 11 درصدی این هلدینگ در پتروشیمی گچساران به حدود 45 درصد افزایش یابد!
به نظر می‌آید مافیای پتروشیمی گچساران با مدیریت هلدینگ خلیج فارس و کمک برخی افراد خاص طی چند سال اخیر طی معاملات خاصی که میان شرکت‌های خانواده هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته، هزاران میلیارد تومان و ده‌ها هزار دلار و یورو را به تاراج برده‌اند.
 5- نقش نمایندگان و فرمانداران سابق و کنونی گچساران در غارت سرمایه‌های گچساران چیست؟
اولین بازخواست پیرامون پتروشیمی باید از آقای غلامرضا تاجگردون باشد که از ابتدای طرح پتروشیمی تاکنون همواره یکی از مطلعین و صاحبان نفوذ در تمامی ارکان این شرکت بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دست‌های پشت پرده پتروشیمی گچساران چه کسانی هستند؟ / نامه‌ برای وزیر نفت

ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد / اعلام آمادگی برای پاسخ به هر ابهام سهامداران

تاجگردون طی 8 سال دوره نمایندگی خود در مجلس همواره سخن از تخصیص چند صد میلیون ارز برای اتمام پتروشیمی گچساران می‌دادند، اما هرگز معلوم نشد که این چند صد میلیون ارز اختصاصی کجا و چگونه هزینه شده است؟
مصاحبه‌ها و ادعاهای آقای تاجگردون پیرامون واگذاری 20 درصد سهام اختصاصی شهروندان گچساران با شرایط ویژه که نمونه آن در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان در سال 1391 بود، تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و ایشان طی 8 سال تسلط اختاپوسی خود بر شهرستان گچساران هرگز به فکر احقاق حق بزرگ مردم گچساران نبودند و بزرگترین ضربه و آسیب اقتصادی را به شهروندان گچساران تحت هدایت و راهنمایی تاجگردون بوده است.
جالب اینکه غلامرضا تاجگردون ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی به پتروشیمی گچساران را منوط به واگذاری 20 درصد از سهام پتروشیمی به عموم مردم به خصوص گچساران می‌دانند و صراحت قانون را در واگذاری سهام به شهروندان اعلام می‌کنند، اما معلوم نمی‌شود گه چرا و چگونه در حالی که هیچ سهمی از پتروشیمی گچساران به مردم واگذار نشده، تسهیلات صندوق توسعه ملی را برای پتروشیمی گچساران دریافت کرده‌اند؟
آقای تاجگردون که خود و بعضی از نزدیکانشان بخشی از مطلعین پشت‌پرده پتروشیمی گچساران هستند و همچنین دو فرماندار سابق و اسبق و فرماندار کنونی باید به سهم خود شفاف سازی کرده و پاسخگوی غارت سرمایه‌های مردم گچساران به نام پتروشیمی گچساران باشند.
 در نهایت از نهادهای نظارتی به خصوص ریاست محترم دادگستری، ریاست دیوان محاسبات و اداره اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد خواهشمندیم تا نسبت به بررسی و افشای مسائل پشت‌پرده پتروشیمی گچساران اقدام نموده و به خصوص حق 20 درصد سهم اختصاصی شهروندان گچساران را از مافیای پتروشیمی بگیرند.
 -----------------------------------------------------------
جمع کثیری از مردم شهرستان گچساران
اول آذرماه ۹۹
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی انحصاری خانواده تاجگردون
ما مردم عادی هیچ حقی در پتروشیمی نداریم
شاه
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت به داد مردم از دست ظلم و استبداد
سعیدغ
Iran, Islamic Republic of
واقعا خانوادی تاج گردون درحق مردم گچساران ظلم کردن خدا به فریاد مردم.گچساران برسه
سعیدغ
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون وقتی باید عاقبت جوان های ما اینچنین بشه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اخ سی شهر بی صاحب . پتروشیمی گچساران که سهامدار ان نماینده باشه آخرش معلومه چی میشه .
جوان بیکار
United States
مافیای خانوادگی . در پتروشیمی گچساران آنهادر همه ادارات گچساران جز فقر و بیکاری چیزی برای مردم نداشته فقط نفع خانوادگی و اطرافیان منتسب به خود را در برداشته کسانی که به راحتی با سفارش تاجگردون وام میلیلردی گرفتند ودر این آشفته بازار سود میلیاردی به جیب زدند وای به حال مردمی که محتاج نان شب هستندکاش صدای این مردم رو یکی می شنید و به داد آنها می رسید..
مطلع دقیق
Iran, Islamic Republic of
اطلاع رسانی در خصوص 20 درصد سهام پتروشیمی گچساران بسیار تامل برانگیز است به گونه ای که حتی در سایت های استانی اطلاع رسانی نشد
چون افرادی با رانت های ویژه با اسم و هویت های مستعار و جعلی به عنوان سهامداران اولیه خریداری کردند و سودهای بسیار کلان به جیب زدند و خیلی هوشمندانه پتروشیمی گچساران را مقروض هلدینگ خلیج فارس کردند که باعث و بانی اصلی‌ش هم/ و به همین خاطر مدیر عامل و اعضای هیت مدیره پتروشیمی گچساران تا الان یک فرد بومی انتخاب نشده به خاطر اینکه کسی از کارشون سر در نیاره و نهایت سو استفاده را کردند و 20 درصد مردم را چپاول کردند
نعمت
Iran, Islamic Republic of
باید هرچه زودتر مردم مظلوم وشریف گچساران از خواب بیدار بشن و این سیستم به راه انداخته اند را جمع کنند

التماس تفکر
رسوا
Iran, Islamic Republic of
به اسم مردم گچساران افراد دیگری مردم را غارت کردن باور کنید فسادی که این چند سال اتفاق افتاده اختلاس خاوری و بانک سرمایه پیشش ناچیزه
چرا نهادهای نظارتی به این مسله ورود نمیکنه مثل روز روشن مافیای پشت پرده پتروشیمی گچساران و هلدینگ خلیج فارس سرمایه مردم را و هیچکس هم گوشش بدهکار حقوق تضییع شده مردم نیست به داد مردم برسید نهادهای نطارتی و قضایی
حیدری پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
پیمانکاران و بخش تامین تجهزات و مافیای شرکت های برادران ظهیر امامی و تاجگردون و ارتباط اینها با هم اگه بررسی بشه خیلی از مسایل روشن خواهد میشود
گچساراني
Iran, Islamic Republic of
چرا سهام پتروشيمي گچساران در بورس عرضه نمي شود ؟؟؟؟؟؟
psk ;lhgd
Iran, Islamic Republic of
اگرمراجع قضائی مقتدری داشته باشیم؛آقای تاجگردون باید برای بسیاری از مسائل ومشکلات پشت پرده مافیایی نفت وپتروشیمی و قیر ومازوت و طرح ها و پروژه های دیگری که تحت عنوان عمران وآبادی منطقه و مردم محروم بودجه و اعتبارمالی دریافت می نمود ودرجاهای دیگر یا درجیب مافیای هم پیمانانش سرازیر باشد پاسخگو باشد!!!
قلعه باشت
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی / پدر مردم درآورده وهرچه گذاشته تو پتروشیمی ونیروهای فنی هم غیربومی است. با دادن امتیاز به لیدرا خود را حلال مشکلات مردم دونسته. آیا توی گچساران وباشت کسی که دارای ایده وفکر وکاربلد باشه نیست جز خانواده تاجگردون.
چرا اینهمه پیمانکاری به چند نفر داده میشه. سینما. و...
خدا شکر که فعلا باشت نجات یافته. خدا خودش کمک کنه
پژمان
United States
چطوری میشه که هنوز یه عده دارن ازاین خانواده دفاع میکنند،آخه به چه قیمتی همشهریاتون رو دارید میفروشید؟بترسید وبترسید وبترسید ازآه مظلومان ازاین ستمی که روا داشته اند برعلیه شان وشما هم دانسته یاندانسته فریب بازی های راخورده اید وپاگذاشته اید روی گلوی همشهریانتان
عسلویه
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی که به بهره برداری نرسیده دو هزار نیرو جذب نموده . دیگه خودتون آینده ناموفق این پتروشیمی را ببینید .
اینجا در عسلویه غالب پالایشگاه های پترکشیمی ۷۰۰ یا هفتصدو پناج و بیشتر ، مبین که جزو قوی ترین پتروشیمی های خاورمیانا است ۱۲۰۰ نیرو دارد ، حالا در گچساران چه خبر است و چرا هلدینگ مافوق پتروشیمی گچساران چگونه آینده موفق و اقتصادی را برای این پتروشیمی مد نظر دارد اللله اعلم . .
بیکار
Iran, Islamic Republic of
برای چاپیدن و سوء استفاده از شهرستان و مردم و ظلم در حق بیکاران دو چیز لازمه:
فرماندار ضعیف
و
اداره کار ضعیف
کشکولی
Iran, Islamic Republic of
دیگه پتروشیمی نمونده. زمانی مهندس پاکدل خیلی روشنگری کرد ولی نمی‌خواستیم قبول کنیم. ولی الان عاجزانه از مهندس پاکدل طلب بخشش دارم. واقعا تمام نقدهای شما دقیق بوده والان این موضوع برا همه ثابت شده. ما قشقایی ها دیگه مثل دور قبل امکان نداره به تاجگردون رای بدیم
باوی
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنیم بعنوان جوانان گچساران و باشت قوقضاییه به بحث پتروشیمی گچساران ورود کند مردم این دیار خسته از تبعیض بی عدالتی فساد هستند
اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
فرض بر اینکه سهام پتروشیمی گچساران در بورس عرضه بشه، مگه الان به تولید رسیده؟؟؟؟ سهام زمانی به درد میخوره که به تولید برسه تا سهم ارزش پیدا کنه.
لطفا کمی مطالعه کنیم.
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1