تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۲۷۳۷۹
تحلیل سیاسی حوزه انتخابیه گچساران و باشت؛

گچساران و باشت، بازگشت به نقطه صفر / آیا «محمد قائم» بازی تاجگردون دوم را بهم می‌زند؟

۳۷
۵
گچساران و باشت، بازگشت به نقطه صفر / آیا «محمد قائم» بازی تاجگردون دوم را بهم می‌زند؟
کبنا ؛حوزه انتخابیه گچساران و باشت که در ۷ سال گذشته یک نمونه موفق از توسعه و سازندگی حتی در سطح کشور بود حالا استثنایی‌ترین شرایط سیاسی در سطح کشور را دارد. اعتبارنامه نماینده منتخب مردم این حوزه بیشتر با یک لج سیاسی رد شد تا گچساران و باشت از داشتن نماینده محروم شوند. مطابق قانون باید خیلی پیش از این یکی از دو نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی کفالت نمایندگی این حوزه را بر عهده می‌گرفت اما گویا فشارها و البته سنگینی کار تاکنون‌مانع از چنین اتفاقی شده است و گچساران باید تا خرداد سال آینده همین‌گونه در تعلیق و بی نمایندگی به سر برد. نتیجه این بی نمایندگی برای گچسارانی که بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته بود سخت و هزینه زا است. دیگر خبری از مدیران اثرگذار گچسارانی در مناسبات سیاسی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، پروژه‌های مهم در این دو شهرستان تعطیل شده‌اند و برخی مدیران منتسب به تاجگردون یا از کار کنار گذاشته شده‌اند و یا در زیر فشار قرار دارند.
این وضعیت برای هیچ کس مهم نیست و کسی نیز خود را پاسخگو نمی‌داند اما در عوض در هر کوی و برزن و هر محفلی صحبت از انتخابات آینده مجلس است و از مدت‌ها قبل نشانه‌های ورود گچساران به یک فضای پر التهاب دیگر سیاسی دیده می‌شود. قطعاً انتخابات آینده یک انتخابات آرام و بدون از حاشیه برای گچساران و باشت نخواهد بود. تا همین جای کار بسیاری صحبت از آمدن کرده‌اند و قطعاً در آینده نزدیک به این جمع افزوده خواهد شد.
از ابتدا و همان لحظه که تعداد رأی منفی به اعتبار نامه تاجگردون اندکی بیش از موافقینش اعلام شد و وی مجبور به خروج از مجلس شد دو گزینه برای انتخابات میان دوره گچساران و باشت قطعی بود. یک؛ گزینه نماینده‌ای بود که با پرونده رد اعتبارنامه‌اش مواجه شد و دیگری گزینه‌ای بود که طیف اولی معتقدند عامل و صحنه گردان اصلی رد اعتبارنامه بوده است.
البته گزینه اول متمرکز بر یک فرد نیست بلکه منظور تاجگردون‌ها بود. هر چند برخی از ابتدا تا هنوز بر ثبت نام غلام رضا تاجگردون اصرار دارند ولی کاملاً روشن است که این اقدام نمی‌تواند یک اقدام منطقی و از سر تدبیر باشد و ممکن است هزینه‌های سنگین‌تری در پی داشته باشد. استعفای ساسان تاجگردون نیز تاییدی است بر این که غلام رضا تاجگردون واقعیت سیاست را پذیرفته است و قصد نامزدی ندارد. در نقطه مقابل اما سید قدرت اولین کسی بود که رسماً اعلام کرد برای انتخابات میان دوره‌ای خواهد آمد. وی حالا خود را محق‌تر از بقیه می‌داند و خواب نمایندگی گچساران و باشت را می‌بیند. به نظر می‌رسد انتخابات میان دوره‌ای گچساران و باشت با فرض تأیید ساسان تاجگردون چهارمین دوئل تاجگردون‌ها و حسینی بحرینی‌ها باشد. قطعاً انتخابات به این دوگانه محدود نخواهد شد و در دو طیف نیروهای بیشتری نامزد خواهند شد. تا همین جای کار برخی از نزدیکان تاجگردون به اصرار وی بر نامزدی یکی از اعضای خانواده‌اش اعتراض شدید دارند و آن را نوعی انحصار طلبی می‌دانند. با این وجود ساسان تاجگردون فارغ از وابستگی به برادر کوچکتر سابقه مدیریتی بالا در دوران ریاست بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و معاونت در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دارد. او اما هرگز در قامت یک فرد سیاسی در سپهر سیاسی گچساران ظاهر نشده است و حتی در اوج رقابت‌های برادرش با رقبا اظهار نظر و یا فعالیت چندانی نداشته است. در این خانواده بعد از غلامرضا یکی از خواهرانش پروین تاجگردون فعال‌ترین آن‌هاست. تاجگردون خواهر، همانی است که فعالیت‌هایش و و بویژه برخی مسائل مربوط به یک باغ تفریحی متعلق به وی با نام «بنوشکه» محل حواشی زیادی قبل و حین انتخابات در گچساران بود. محمد قائم تاجگردون یکی دیگر از تاجگردون‌های باوی است. او یک چهره کاملاً ناشناخته است که البته به لطف نام بزرگ پدرش یعنی بهرام تاجگردون آمده است، ولی بعید به نظر می‌رسد که مشورت و نظری از غلام رضا تاجگردون برای حضور خواسته باشد. سید قدرت حسینی نیز در یک اظهار نظر زیرکانه گفت که محمد قائم تربیت خوبی دارد. نام تنها نمی‌تواند به کسی کمک کند اما این نام می‌تواند بازی حلقه تاجگردون دوم را به هم بزند. در کنار ساسان اما گزینه جدی‌تر این طیف که قطعاً و رسمی برای انتخابات برنامه دارد. عبدالرحیم رحیمی است. او فرماندار بروجرد در استان لرستان بود و برای شرکت در انتخابات بیانیه داد. رحیمی البته گفته است که با تاجگردون هماهنگ خواهد بود و قطعاً نگاهی به موضوع تأیید صلاحیت‌ها دارد و نمی‌خواهد از هم اکنون حمایت تاجگردون ها را از دست دهد. حسن نوروزی نیز می‌تواند یک گزینه بالقوه دیگر برای این طیف باشد. وی برای حضور نیازی به استعفا از مسئولیت خود نداشت. با این وجود نوروزی هیچ اظهار نظری راجع به حضور در انتخابات نداشته است.

بیشتر بخوانید:

هماورد دو باره تاجگردون و سید قدرت در میاندوره / فراخوان تاجگردون برای یارانش

عبدالرحیم رحیمی: تابع خرد جمعی هستم / سید قدرت حسینی در رد اعتبار نامه تاجگردون بدنام شده است

استراتژی «غلامرضا تاجگردون» و هراس «سید قدرت حسینی» / سید قدرت حسینی: تاجگردون تمامیت‌خواه است، به «محمد قائم» فرصت کاندیداتوری را نمی‌دهد / اصلاح‌طلبان شجاعت رقابت با تاجگردون را ندارند


در طیف مقابل سید قدرت حالا به صورت روانی خود را قوی‌تر از گذشته می‌بیند او بخوبی می‌داند عوامل زیادی در انتخابات تأثیر گذار خواهد بود. او چهره محبوب اصولگرایان سنتی گچساران نیست. همچنانکه در انتخابات گذشته برخی رهبران این طیف به صورت رسمی حمایتی از وی نداشتند و در حال حاضر نیز علیمراد جعفری تحرکاتی دال بر حضور در انتخابات از خود بروز داده است و این موضوع به انشقاق بیشتر در طیف اصولگرایان سنتی و نو منجر خواهد شد. سید قدرت نه تنها برای این گروه ادله محکم برای نزدیکی ندارد که در دوره دهم نیز حاضر به حمایت از فولادی وندا نامزد اصولگرای آن دوره و عضوی از جامعه ترک‌های قشقایی گچساران و باشت نشد و خیلی‌ها معقتدند او در دوره دهم طرف غلام رضا گچساران بود. سید قدرت قبل از تمرکز بر مبارزه با رقیب اصلی، رقبای زیادی در درون جریان اصولگرایی دارد وی در انتخابات گذشته دو رقیب اصولگرای دیگر نیز داشت. اردلان زینل زاده تکنوکرات اصولگرا که چندان به مسائل ایدئولوژیکی و شعاری این جریان ورود نمی‌کند و در پی جذب رأی منطقه دیل و آرو و بخش‌های خاکستری اصولگرایان است یکی از آن دو است. شاید در ابتدا پیش بینی از رأی زینل زاده بیشتر از آنی بود که در 2 اسفند 98 کسب کرد ولی بر کسی پوشیده نیست که آن کارزار، کارزار سختی بود و علاوه بر تاجگردون و سید قدرت یک رقیب اصولگرای دیگر نیز در صحنه حاضر بود به نام هومن عسکری که یک پایگاه قوی قومی در میان قشقایی‌های گچساران داشت.
در طول مدتی که از رد اعتبارنامه تاجگردون می‌گذرد هیچ نشانه‌ای حتی غیر رسمی از احتمال نامزدی زینل زاده و عسکری به بیرون درز نکرده است ولی کاملاً روشن است که وی و حتی عسکری در حال رصد کردن اوضاع می‌باشند و فرصت حضور در این انتخابات را از دست نخواهند داد چرا که مشخص نیست سه سال دیگر چه اتفاقی رخ دهد.
علاوه بر این دو حتماً سایر گزینه‌هایی که زمانی سودای نامزدی در گچساران و باشت در انتخابات دوره یازدهم را داشتند حالا نیم گاهی به این انتخابات دارند گزینه‌هایی مانند یعقوب زارعت کیش و سید قدرت بیعت اصل.
در انتخابات دهم مجلس برخی گروه‌ها که در ظاهر فاصله سیاسی نیز با هم داشتند برای بر زمین زدن تاجگردون سعی کردند بر روی یک گزینه به اجماع برسند آن زمان گفته می‌شد گزینه مد نظر قوام فروزان است. او دارای عقبه سیاسی اصلاح طلبی و پایگاه قوی قومی در میان بخش‌هایی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت بود. البته در نهایت فروزان نیامد ولی حالا زمزمه‌هایی است که بخش‌هایی از گروه‌های اصلاح طلب و قومی در پی پیاده کردن طرح پنج سال پیش خود هستند.
فروزان نیروی قوه قضائیه است و قاضی بوده است. البته فروزان تنها قاضی نیست که احتمال حضورش در انتخابات وجود دارد علاوه بر فروزان، قاضی دیگر با نام ریحان محمد پور در انتخابات اعلام حضور کرده است. وی در تهران زندگی می‌کند و در بخش حفاظت قوه قضائیه حضور دارد که گفته می‌شود تعامل خوبی با مردم دارد. محمد پور اهل ده بزرگ است و همولایتی حسینی بحرینی ده بزرگی است. قاضی سوم کوروش کرمی است که در حال حاضر دارای مسئولیت در مجمتع های قضایی استان تهران است و سابقه معاونت قضایی کل محاکم عمومی و انقلاب تهران و هم چنین ریاست دادگستری شهرستان بهمئی را در کارنامه خود دارد.
 تقسیم بندی فضای انتخاباتی گچساران و باشت صرفاً از دریچه تقسیم بندی جناحی نمی‌تواند در برگیرنده همه اتفاقات و تحرکات این حوزه انتخابیه باشد بلکه علاوه بر تأثیر مسائل سیاسی و جناحی در انتخابات مسائل قومی، منطقه‌ای و محفلی و حتی خانوادگی نیز تعیین کننده است. هنوز برای قضاوت انتخابات و اتفاقات آن در گچساران و باشت زود است ولی از هم اکنون‌می توان یک فضای پر استرس و ملتهب را برای گچساران و باشت پیش بینی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخرش فروزان چپ یا راست
دنیا
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به احترام به خانواده تاجگردن با اومدن ساسان همه مردم موروثی بودن بیان میکنند ک دلیل خوبی هس ساسان تو شهرستان نبوده وخبر ندارد الان باید جا رابرای حاج رحیمی خالی کرد اون تنها فردیه ک ۶ساله تونست گچساران داخل کشور نامدار کند جز رتبه۳کشور بین تمام فرمان داران کشور شد با اینکه خودم یک تاحگرونبم ولی خاج غلام نباید میذاشت داداشش بیاد وارد صحنه.ابنکه هم ک میگویند غلام بی خبر است راه ساسان جداس همه مردم میدوننن ک همش الکیه
اصولگرای اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
گزینه اول ساسان تاج گردون
گزینه دوم محمدقایم تاج گردون
گزینه سوم یک ترک قشقایی که احتمالا آقای باقری باشد.
بقیه گزینه ها یا نخواهند آمد یا رد خواهند شد.
بین جعفری و زینل زاده یک نفر می آید.
عسکری دیگر نمی آید.
اصولگرای اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
گزینه اول ساسان تاج گردون
گزینه دوم محمدقایم تاج گردون
گزینه سوم یک ترک قشقایی که احتمالا آقای باقری باشد.
بقیه گزینه ها یا نخواهند آمد یا رد خواهند شد.
بین جعفری و زینل زاده یک نفر می آید.
عسکری دیگر نمی آید.
ایل بزرگ
Iran, Islamic Republic of
فروزان اینجا فروزان اونجا فروزان همه جا


قوام فروزان فروغش و فروزانیش با اینهنه زیگزاک بازی سیاسی و کاندیدا عوض کردن های مختلف
حتی در میان خاندان بزرگ فروزان هم جایگاهی ندارد چه به رسد به اصولگرایان و یا اصلاح طلبان
قوام فروزان در دور دهم کاندیدای اختصاصی رئیس ستاد احمدی نژاد آقای یدالله مرادی و سهراب سعادت رئس موتلفه گچساران از اصولگرایان ریشه دار گچساران بود که تلاش ها و رایزنی های بسیاری با جریان قومی و اصولگرا نمود. ولی همه گان جوابش کردند و بی محلش
و تاجگردون و فولادی را بر فروزان خاص یدالله مرادی ترجیح دادند و نهایتا ایشان باز به تاجگردون پیوست و از ایشان حمایت کرد در حالی که رایی کمتر از ۶۰ دونه هم نداشت.

در انتخابات دور اخیر بویراحمد ادای کاندیداتوری نمود و سپس رایزنی هایی گسترده با بابکانی ها و فامیلش کرد ولی همه جوابش کردند لذا با زیرکی به نفع کاندیدای اصلی اطلاح طلبان یاسوج یعنی اردوان ایزدپناه کنار رفت .
پس از رد صلاحیت ایزدپناه اینبار قوام فروزان در یک چرخش ۱۸۰ درجه میزبان حاج نادر منتظریان کاندیدای اصلی اصولگرای یاسوج شد و از ایشان حمایت نمود .که تعحب همه گان را در پی داشت .
فروزان به یمن قضاوت و کارش در تهران در تهران شمال تهران به دست آورده است وی همیشه چند ماهی قبل از انتخابات از طریق برادر زاده یا خواهر زاده های خودش چند مطلب در تعریف و تمجیدش در سایتها نوشته و بعد از جلب توجه به نفع یکی کنار می رود و امتیازات استخدامی و مالی می گیرد .
این کار شگرد اوست .
حالا حاج فروزان بیایید تو یاسوج برا شورای شهر ثبتنام کند اگر حتی تو طایفه خودش رای آورد اونوقت بیاد دور آینده تا بجای روشنفکر برود تو مجلس.
Iran, Islamic Republic of
دوره قبل قرار بود اصولگراها بیارنش بعدش چپ شد. موندم چی بگم
نیکان
Iran, Islamic Republic of
دوره رگه سیاسی قوام فروزان که کماکان نام ایشان به خوش اخلاقی و تعامل با مردم
ودلسوز و پیگیر مطالبات مردم بین مراجعان هنوز مایع تاسف است که چرا همچون شخصیتی باید بعلت بازنشسته ای از سیستم اداری دور باشد و بعضی متاثراند که ای کاش این اتفاق نمی افتاد
ولی هر چند ایشان از منصب قضا ( قضایی) بازنشسته شده است ولی ایشان در قامت یک وکیل پایه یک کانون وکلای مرکز می‌باشد

ارتباط مستقیم و عمومی ایشان با مسولین کشوری ، استانی و محلی بیشک نقطه عطفی است که ایشان در صورت ثبت نام و رای اوری بتواند برای شهرستان و مردم مفید باشد
عقبه سیاسی ایشان از زمان کودکی و در پیچاب و باشت و مسایل اخلاقی. را نزد پدر مرحومش حاج سیف الله فروزان از طایفه باباکانی بویر احمد و مادرش از طایفه بزرگ بابامیشخی باشت بود

ایشان فردی ساده و زیرک و باهوش و شخصیتی صالح مقبول است که بزرگان همه طیف ها برایش احترام قایل هستند و متقابلاً ایشان از کوچک نظمی خاصی برخوردار است
ولی ایکاش شرایط کشور و مجلس طوری بود وارد مجلس شد


ایشان زمینه رای اوری بالای دارد و عقبه سیاسی قوی
اصلاح طلب باوی
Iran, Islamic Republic of
تنها گزینه توانمند حاج قوام فروزان است کسی که داری عقبه شفاف مالی در تمام دوران خدمتش است.قوام فروزان بدون شک از شایستگی های برخوردار است که در این مبحث نمی گنجد به آن اشاره کنم.قوام فروزان می تواند صدای واقعی مردم باشد.
بدون شک بهترین فرصت برای مردم باشت وگچساران
خواهد بود.
اخلاق مداری،شفاف بودن،پاک دست بودن،جسور بودن،
شجاع بودن،
تنها گوشه ای از خصوصیات قوام فروزان است
مردی که آگاه بر حقوق شهروندی است
Iran, Islamic Republic of
سقوط محض حساب می شود اگر حسینی تایید شود
با حجمه سیاسی تاجگردون منتخب مردم را از دور خارج کرد حالا بیاید تایید شود؟!!!
حسینی باید رد صلاحیت شود این مطالبه 40 هزار نفر یعنی 70 درصد مردم گچساران و باشت است
روزبه
Iran, Islamic Republic of
اخه یه دلیلی باید برای عدم تایید حسینی باشه.. یا باید دهها شرکت داشته باشه.. یا رانت خوار باشه یا افراد خانواده و فک و فامیلش در تمام فعالیتهای اقتصادی کشور سهیم باشند..!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قدرت حسینی/ به مرد گچساران و باشته
لیاقت نمایندگی مردم را نداره
Iran, Islamic Republic of
مدد طلبی ترامپ از / برای رد اعتبار نامه جو بایدن
ترامپ با توجه به تجربه بالا در رد اعتبار نامه منتخب مردم از او دعوت کرده تا در تیم زیرآبزنی جمهوری خواهان شرکت کند
قدرت حسینی در پاسخ گفته
چوووکار داری حلش می کنم
Iran, Islamic Republic of
هرکس به حسینی بخواهد رای بدهد /به مردم شریک هست
Iran, Islamic Republic of
فردزان خیلی جالبه
حخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
دیگه کسی به خانواده تاجگردون رای نخواهد داد
مگر ساسان یه کارشناس نبود که به لطف برادارش به مقام هایی رسید پس چیزی از بقیه نخبگان باوی بالاتر ندارد
مردم از حکومت خانوادگی خسته شدن
Iran, Islamic Republic of
گچساران و باشت میراث پدری و ملک شخصی این خانواده هست.. کسی جرات نداره در صحنه سیاسی این خطه عرض اندام بکنه.. سنت شکنی کرده و بدعت اورده.مردم منطقه تا اخر دنیا به اینا بدهکارن.. !!! .از گل نازکتر هم نباید بهشون بگی...
مهدی موسوی نژاد
United States
انشالله شخصی نماینده مردم گچساران شود
که دلسوزانه بفکر خدمت صادقانه به این
امت شهید پرور باشد.
Iran, Islamic Republic of
با نگاه حل مسائل اجتماعی سیاسی در این حوزه نیاز به حضور فردی با سبغه خوب عملگرایانه و توانمند هست
اقای فروزان در تهران یک فرد سیاسی قدرتمند و ذی نفوذ هست
تلاش برای رشد نیروی انسانی داره
ارتباط قوی با سیاسیون کلان کشور
پشتوانه قوی در حوزه های مختلف کشور
Iran, Islamic Republic of
واقعا افرادی انحصار طلب و قدرت طلبی هستن بخدا داخل گچساران و باشت قحط الرجال نیومده که باید همیشه شما قدرت دستتون باشه یکبار هم که شده شما بکشید کنار بزارید بقیه بیان و اوضاع منطقه رو بگیرن دست خدا رو چه دیدن شاید بهتر از شما تونستن به فریاد مردم و جوانان منطقه برسن اینقدر به فکر خودتون نباشید یکبار هم شده دلتون به حال مردم بدبخت بسوزه آقا هر چی خیر از شما دیدیم دیگه بسه
Iran, Islamic Republic of
کبنا چه .ساسان بی بی کیف پیل گرهتنش زدنش و
Iran, Islamic Republic of
البته این سایت کاملا یکطرفه و مغرضانه و به نفع تاجگردون سخن گفته
روزبه
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشین خدمت دست اندر کاران سایت کبنا نیوز
اقای ساسان تاجگردون در طول سالیان مدیریتش چه در سطح استان فارس چه کشور چند بار برای مردم شهر گچساران کاری کرده و یا اصلا وارد گچساران میشده حال و روز کشور به خاطر همینه که آشفته چون یکی همچون / تاجگردون میخواد وارد سیاست بشه و تنها کسیه که غلامرضا تاجگردون به خاک سیاه نشاند با دخالتهای بیجاش و اما محمد قائم .... تا چند روز پیش کسی جز فامیل نزدیک خانواده تاجگردون اطلاع نداشت چنین شخصی هست یا نه ولی پست بالای در استان بوشهر داشته نظر به اینکه خانواده تاجگردون به فکر مردم نیستن..
آقایی
Iran, Islamic Republic of
فروزان اینجا فروزان اونجا فروزان همه جا


قوام فروزان فروغش و فروزانیش با اینهنه زیگزاک بازی سیاسی و کاندیدا عوض کردن های مختلف
حتی در میان خاندان بزرگ فروزان هم جایگاهی ندارد چه به رسد به اصولگرایان و یا اصلاح طلبان
قوام فروزان در دور دهم کاندیدای اختصاصی رئیس ستاد احمدی نژاد آقای یدالله مرادی و سهراب سعادت رئس موتلفه گچساران از اصولگرایان ریشه دار گچساران بود که تلاش ها و رایزنی های بسیاری با جریان قومی و اصولگرا نمود. ولی همه گان جوابش کردند و بی محلش
و تاجگردون و فولادی را بر فروزان خاص یدالله مرادی ترجیح دادند و نهایتا ایشان باز به تاجگردون پیوست و از ایشان حمایت کرد در حالی که رایی کمتر از ۶۰ دونه هم نداشت.

در انتخابات دور اخیر بویراحمد ادای کاندیداتوری نمود و سپس رایزنی هایی گسترده با بابکانی ها و فامیلش کرد ولی همه جوابش کردند لذا با زیرکی به نفع کاندیدای اصلی اطلاح طلبان یاسوج یعنی اردوان ایزدپناه کنار رفت .
پس از رد صلاحیت ایزدپناه اینبار قوام فروزان در یک چرخش ۱۸۰ درجه میزبان حاج نادر منتظریان کاندیدای اصلی اصولگرای یاسوج شد و از ایشان حمایت نمود .که تعحب همه گان را در پی داشت .
فروزان به یمن قضاوت و کارش در تهران در تهران شمال تهران به دست آورده است وی همیشه چند ماهی قبل از انتخابات از طریق برادر زاده یا خواهر زاده های خودش چند مطلب در تعریف و تمجیدش در سایتها نوشته و بعد از جلب توجه به نفع یکی کنار می رود و امتیازات استخدامی و مالی می گیرد .
این کار شگرد اوست .
حالا حاج فروزان بیایید تو یاسوج برا شورای شهر ثبتنام کند اگر حتی تو طایفه خودش رای آورد اونوقت بیاد دور آینده تا بجای روشنفکر برود تو مجلس.
ساشا
Iran, Islamic Republic of
ساسان دیسک شدید داره کاندیدای پوششی هست همین زودیها از حسن نوروزی کاندیدای اصلی توسط کاکا غلام رونمایی میشه 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت سی مردم باشت وگچساران ایگوم مه ده آدم نی غیر از خانواده‌ تاج چقدر ما جوان ناب وتحصیلکرده داریم که تاج وامثال تاج را برای تو جیبی هم نمیخوام
برازنده دولیاری
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به نظرات افراد مختلف که کامنت گذاشته اند۰قطعا کانی که میگویند حاج رحیمی و ...هدفشان فقط انشقاق و تفرقه هست تا حسینی بالا بیاد.قطعا حاج رحیمی رای بالا میاره ولی نه رای قبولی ولی سا سان تاجگردونبیاد قطعا کار تمامه تمام
Iran, Islamic Republic of
قرون قوام فروزان ۱۶۰ تا رای هم نداره آبرو بدبخت نبرید.
محمدپور هم ۲۰۰ تا
زینل زاده ۱۵۰۰ تا
جعفری ۴۵۰۰ تا
ساسان ۳۵ هزارتا
سی قدرت شیر زرد هم ۴۰ هزارتا
وسلام
ساسان
Iran, Islamic Republic of
ساسان همان راه علام را می رود ؟؟
اگر اینگونه باسد به والله رای نخواهد آورد باید تحدید نظر جدی کنند.
وگر نه فقط رحیمی حاج رحیمی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بی شک بهترین گزینه فروزان هستش
باوی
Iran, Islamic Republic of
من باوی هستم و اگر حاج قوام فروزان بخواهد وارد انتخابات شود من و کل طایفه باوی با قدرت از او حمایت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
مگه تو چند نفری که از طرف کل باوی ازش حمایت میکنی
فروزان کیه؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا نیامرزد بانیان رد صلاحیت اقای تاجگردون را که هم در این دنیا روسیاه هستند و هم اون دنیا
Iran, Islamic Republic of
. گرفتن با کیف پول شب انتخابات هست واقعا چه کفاره ای بدهکاریم که این شخص بره معاون وزیر بشه چقد این خانواده خودخواه هستن اینا باید بفکر دادگاه باشن تا مجلس
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به رای مردم خیانت کرده؟
مردم با قدرت پاسخش را میدهند
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چرا مردم بدبخت غلام حلقه به گوش خانواده ای خاص شدن یه ذره تفکر کنید در میان طوایف مختلف باوی باور کنید از هر خانواده ای یک یا دو نفر نخبه هست در گشین مگه کم ادم تحصیلکرده داریم در سادات عنا - شاه زینعلی - زاد احمدی -بیدک - تکیه و دهبزرگ و ... در لار و کوهسرک و تلچگاه کم ادم تحصیل کرده و نخبه نداریم در بامیشخی درمیر سی چندین وچند پزشک و مردمدار داریم در نیمدور و فتح و شاه بهرام و .. در لار و دیل و ارو و و طوایف دلیر بابکانی و مارین و اسپر ....واقعا کسانی هستند توانمند و کاری بیایید برای یکبار هم که شده خودمان تصمیم بگیریم و به خیلی چیزها نه بگوییم اگر هدف خدمت به مردم هست بگذارن مردم خودشان تصمیم بگیرن نه با وعده و وعید
جانثارایثارگران
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اقای جعفری بدون برنامه نیامده این بار که امده با ارای بالا قبول است ین جمله که نوشته شده نظر اکثریت مردم است
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط قوام فروزان (یا الله)
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1