تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۲۶۹۰۳
بررسی فضای سیاسی و مجازی گچساران و باشت:

قضیه‌ی «فنجان» نسکافه‌ی تاجگردون / آیا «محمد قائم تاجگردون» با تاجگردون هماهنگ است؟ / انتقاد یک اصلاح طلب از رحیمی + نظر کاربران

۹
۲
قضیه‌ی «فنجان» نسکافه‌ی تاجگردون / آیا «محمد قائم تاجگردون» با تاجگردون هماهنگ است؟ / انتقاد یک اصلاح طلب از رحیمی  + نظر کاربران
کبنا ؛موتور انتخابات میاندوره گچساران و باشت به حرکت در آمد. انتخابات دو قطب بیشتر ندارد. گزینه «غلامرضا تاجگردون» یک قطب انتخابات 1400 و طرف دیگر این نبرد سیاسی، سیدقدرت حسینی بحرینی و سایر کاندیداهای احتمالی حضور دارند. انتخابات میاندوره برای «تاجگردون» حیثیتی است و قصد دارد پاسخ محکمی به مخالفین اعتبار نامه‌اش بدهد. «سید قدرت حسینی که بیش از هر زمان دیگری خود را در یک قدمی مجلس می‌بیند، به هیچ وجه نمی‌خواهد میدان را خالی کند، او تحرکاتش را آغاز کرده و با دست گذاشتن روی ایرادات دوران زمامداری تاجگردون در تلاش هست که آراء بیشتری را به سبد خود اضافه کند.
استعفای محمد قائم تاجگردون پر سر و صدا بود، اما دیگر خبری از او نشد. رسانه‌ها استعفای او را به منزله‌ی حضور در انتخابات میاندوره 1400 گچساران و باشت قلمداد کردند، «تاجگردون» در طول دوره نمایندگی‌اش با تعداد زیادی از موکلینش عکس سفلی به یادگار گرفت و به نمایش گذاشت، اما او هیچ وقت عکسی از محمدقائم یا سایر فرزندان «حاج بهرام» به نمایش نگذاشت و جایی هم دیده نشده که بهرام تاجگردون در حمایت از غلامرضا تاجگردون سخنی گفته و یا در جلسه‌ای رسمی و یا سخنرانی‌های انتخاباتی «غلامرضا تاجگردون» نامی یا تصویری از وی دیده شده باشد و مطلبی در وصف او هم ننوشت. آخرین عکسی که بهرام تاجگردون و غلامرضا تاجگردون کنار هم قرار گرفتند، مربوط می‌شود به وفات مادر شهید «احمد تاجگردون».
 استراتژی «غلامرضا تاجگردون» و هراس «سید قدرت حسینی» /  سید قدرت حسینی: تاجگردون تمامیت‌خواه است، به «محمد قائم» فرصت کاندیداتوری را نمی‌دهد / اصلاح‌طلبان شجاعت رقابت با تاجگردون را ندارند
به نظر نمی‌آید «محمد قائم تاجگردون» برای ورود به عرصه سیاسی با «تاجگردون» هماهنگ کرده باشد، حضور ساسان تاجگردون بر این طبل ناهماهنگی می‌کوبد. شاید هم «محمدقائم تاجگردون» گزینه پوششی، «ساسان تاجگردون» باشد. معرفی کاندیدای واحد از سوی تاجگردون تا حدودی سخت شده است. حاج رحیمی در مصاحبه‌اش با کبنا گفته بر خِرد جمعی تأکید دارم و به هیچ وجه با تک روی، خودخواهی و یک طرفه تصمیم گرفتن، موافق نخواهم بود.
طیف اصولگرایان گچساران و باشت هنوز برای معرفی کاندیدای واحد این جریان نشستی نداشته‌اند. سیدقدرت حسینی بیشترین آرا را در بین سایر کاندیداهای اصولگرا دارد. زینل زاده، جعفری، هومان عسکری، خورشیدی آزاد، علی فولادی وندا و سایر چهره‌های دیگر اصولگرایی سکوت و هیچ اظهار نظری درباره انتخابات تاکنون نکرده‌اند.
غلامرضا تاجگردون در پست اینستاگرامی خود، تصاویری از یک فنجان نسکافه، قلم و کاغذ نشان داد و نوشت: «سکوت، یک فنجان نسکافه و قلم و کاغذ. فرصتی که کمتر نصیب هر کسی می‌شود.» به نظر می‌رسد او در حال نوشتن خاطراتش باشد که شاید به «رد اعتبارنامه» خود پرداخته باشد. انتشار این خاطرات در سطح جامعه، تاحدودی فضای کشور، استان و به ویژه شهرستان‌های گچساران و باشت را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به نظر نگارنده تاجگردون تصمیم دارد که با انتشار خاطراتش در روزهای آتی پرده از خیلی از مسائل شهرستان‌های گچساران و باشت، استان و یا کشور بر دارد. اینگونه به نظر می‌آید که انتشار خاطرات تاجگردون تا حدودی بتواند فضای سیاسی گچساران را به خود مشغول کند و سوژه‌ای ناب برای رسانه‌های استان و کشور رقم بزند. او تصمیم دارد که با انتشار خاطراتش به جنگ با مخالفینش برود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426903-1.jpg

کاربران به کاندیداتوری حاج رحیمی واکنش‌های متعددی نشان دادند.
یکی از کاربران نوشت: «درود بر مدیر توانمند اصلاحات، مردمی، توانمند و پیگیر.»
کاربر دیگری از رحیمی به دلیل اینکه نامی از اصلاح طلبان نبرده، انتقاد می‌کند و می‌گوید: «از ماست که بر ماست. واقعاً جای شرم و کمی بی انصافی هست. شخصی که یک روز جریان اصلاحات از آن به عنوان مهره اصلاحات یاد و نردبان آن تا به ترقی امروزش، شده بود. انتظار داشتیم امروز در بدر ورودتان به انتخابات میان دوره‌ای شهرستانهای باشت و گچساران ضمن احترام به نظر شورای نگهبان، طوایف و... حداقل احترامی هم برای این جناح فکری [اصلاحات]، قائل بودید. هر چند که نقد زیاد است...»
 کاربر دیگری نوشت: «درود بر حاج رحیمی عزیز / شما برای مردم گچساران و باشت شناخته شده و اثبات شده هستید دوره مسئولیت شما و پشتکار و تلاش شبانه روزی خود بهترین گواه بر توانمندی و صداقت و پاکدستی شماست جنابعالی بارها صداقت خود را در تصمیمات سیاسی به همفکران و تصمیم‌گیران جبهه اصلاحات به اثبات رسانده‌ای و احترام به معتمدین و خرد جمعی یکی از مهمترین دلایل محبوبیت شما در بین مردم و افکار عمومی بوده و هست امیدوارم سایر عزیزانی که قصد ورود به این رقابت را دارند نیز به نظر بزرگان و اجماع معتمدین احترام گذاشته و از تک روی و خود بزرگ بینی بپرهیزند که آفت بزرگی است در راه انتخاب اصلح. برای جنابعالی و همه مردم بزرگوار و مظلوم شهرستانهای گچساران و باشت که الحق و الانصاف به ناحق رأی پاک آنها مورد بی مهری قرار گرفت سلامتی و سعادت آرزو می‌کنم.»
فرد دیگری خطاب به رحیمی نوشت: «با آرزوی موفقیت برای شما حاج رحیمی و با آرزوی تاییدی صلاحیت شما در شورای نگهبان البته اگر دوستان شما که نفوذ در شورای نگهبان دارند که برای تأیید صلاحیت خود از هیچ ابزاری دریغ نکردند و به قول خودشان تأیید صلاحیتشان در جیبشان هست. امیدوارم که این دوستان برای به کرسی نشاندن برادر و خانواده خود بر روی آن صندلی که از هیچ چیزی ترسی ندارند و بی مهابا هر کاری برای به قدرت رسیدن می‌کنند پا بروی دوستی رفاقت نگذارند و کمال همکاری را در این مسیر با شما داشته باشند. که البته این حق قانونی شماست که در این صحنه حضور داشته باشید و این حق شماست که مورد حمایت این دوستانی که برادری شما ثابت شده است قرار بگیرید، البته اگر خوی قدرت طلبی و جاه طلبی دوستان شما اجازه بدهد. این بار نوبت اثبات برادری این خانواده به شما هست نه اثبات برادری خود به برادر خود.»
عبدالرحیم رحیمی: تابع خرد جمعی هستم /تابع پست اینستاگرامی آقای تاجگردون هستم /  به دلیل اختلافات فرزندان کهگیلویه و بویراحمد تخریب می‌شوند / سید قدرت حسینی در رد اعتبار نامه تاجگردون بدنام شده است / نظر «حاج رحیمی» در باره دعوای سید قدرت و تاجگردون/ این حرف آقای حسینی در باره تاجگردون را قبول ندارم

کاربر دیگری آورده است: «برای شما آرزوی موفقیت دارم که بسیار انسان مفید و کاردانی هستید و بسیار در کار جدی و انسانی ریشه دار و اصیل هستید.
و امیدوارم که تا روز آخر این انتخابات در صحنه بمانید تا حتی اگر این دوستان از زیاده خواهی خود کوتاه نیایند شما پایگاه مردمی خود را برای دورهای آینده تشکیل بدهید و بدانیم که یک نخبه پا به صحنه گذاشته، نخبه‌ای که به قول جناب تاجگردون از بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس توانمتدتر خواهند بود که در مورد شما این موضوع صدق می‌کند. به امید روزی که تمامیت خواهی قدرت برای یک خانواده و خاندان به پایان برسد و اجازه ورود نخبه‌های هم طیف این شهرستان هارا به میدان بدهد.»
کاربری نوشت: «خودت و تاجگردون (رستم و زال) هستین مگه کسی هم هست ک توان مقابله را داشته باشه ...ما مشخص می‌کنیم ک کی باید بره بالا، به امید روز پیروزی شیر مرد ایل باوی»
فرد دیگری نوشت: «درود بر جناب فرماندار عزیز، زحمات که شما برای مردم گچساران کشیدید هیچ گاه فراموش نمی‌شود، ضمن ارادتی که به حضرت عالی داریم، هر کاندیدای که از فیلتر شورای نگهبان رد شد و مورد حمایت دکتر تاجگردون قرار گرفت بی شک رأی همه مردم گچساران و باشت سزاوار اوست، ما به عهدی که با حاج غلام بستیم پایبندیم تا آخرین لحظه.»

نقشه علی فولادی وندا و احمد خورشیدی آزاد برای اتحاد آراء قشقایی‌ها در انتخابات اسفند 98 به ثمر ننشست، آن‌ها هومان عسکری را وارد گود کردند و با حدود 7 هزار رأی به کارش پایان داد.
قشقایی‌ها رأی بسیار بالا و تأثیرگذاری دارند و در دوره‌های مختلف کاندیداها تلاش داشتند که این پایگاه مهم رأی را تصاحب شوند. حرکتی از قشقایی‌ها تاکنون برای انتخابات میاندوره 1400 صورت نگرفته، برای رقابت داغ انتخابات هنوز دیر نشده است.
 پیج های متعددی در حمایت از ساسان تاجگردون فعالیتشان را شروع کرده‌اند و کلیپ‌هایی هم در حمایت از او منتشر و دست به دست می‌چرخد.
  
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برو تاجگردون
انلاین
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی هر کی میخواد بشه بجز حاج رحیمی
انلاین
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی هر کی میخواد بشه بجز حاج رحیمی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جون خوت رحیمی به قول معروف سر چیل وش نینه
پویا
Iran, Islamic Republic of
تا حالا این حجم از چرندیات یه جا نخونده بودم
جوان
Iran, Islamic Republic of
اول بهرام دوم غلام سوم شهرام چهارم ساسان پنجم پسر بهرام ششم نوه هفتم نتیجه هشتم نبیره این میشه دمکراسی هه هه هه هه هه 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
غلو
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله نوم خدا کی نوبت بچه رعیت ها میشه 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
طرفدار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با توجه به اینکه حدود دوازده سال پاشنه کشیدیم و تمام عرصه سیاسی را برای مخالفین تاجگردون تنگ نمودیم تا ایشان با اقتدار به مجلس راه یابند ولی پس از گذشت این مدت تازه متوجه شدیم که کاملا اشتباه کردیم و پشیمان شدیم ، اما پشیمانی ما خیلی طول نکشید تا اینکه راه بهارستان را بر ایشان بستند و به قول معروف روسیاهی به زغال میماند.
تاجگردون با این همه توانایی و ظرفیت و نفوذی که داشت ، هیچ قدم مثبتی در مسیر ظرفیت سازی و تصدی پستهای مدیریتی در سطح کشور و پایتخت و مرکز استان برای فرزندان گچساران بر ندتشت ، ایشان نه ظرفیت سازی بلکه ظرفیت سوزی نمودند و تمام نیروی انسانی توانمند گچساران و باشت را به قهقرا بردند ، تا خودش بود با اصرار و التماس و واسطه گری .با هزار منت برای فردی که گره در کارش بود ، با سیاست مرموزانه شاید کاری میکرد اما امروز که نیست ماها و خیلی های دیگر که حرف برای گفتن دارند و بخاطر حفظ حرمت و یا ترس از آبرویشان و ترس از نیاز درآینده زبان بسته اند و هیچ حرفی نمیزنند ، میفهمند که اگر تاجگردون نیروی انسانی توانمند بکار میگرفت امروز حال و روز مردم گچساران و باشت این نبود .
اگر میدید که چها ریال بودجه به شهرستان می آورد دلیلش این بود که فقط می خواست استفاده سیاسی و برداشتهای انتخاباتی داشته باشد و دائم بر این طبل مینواخت که فلان کار را کردم و فلان پروژه را کلید زدم ، که این چند غاز هم برای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور خیلی ناچیز بود ، در ضمن پروژه های کلان را هم به اسم طرح ملی در تهران با مدیریت خاص به افرادخود مثل خادمی و گوهرگانی و جعفری و ... واگذار میکرد، تا استفاده های خود را ببرد .
خلاصه اینکه ما مردم کج اقبال فدای سیاسی کاریهای این شخص شدیم و پشیمانیم و انشااله براش جبران خواهیم کرد.
تحلیل گر
Iran, Islamic Republic of
به همان علت که غلام تاج گردون رد شد ساسان هم رد می شود حاج رحیمی کمربند خود را محکم ببندد که رقابت با حاج حسینی بحرینی خیلی سخت است
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1