تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۲۶۵۲۶
تحلیلی بر گفت‌وگوی سید قدرت حسینی بحرینی کاندیدای انتخابات میاندوره گچساران و باشت؛

استراتژی «غلامرضا تاجگردون» و هراس «سید قدرت حسینی» / سید قدرت حسینی: تاجگردون تمامیت‌خواه است، به «محمد قائم» فرصت کاندیداتوری را نمی‌دهد / اصلاح‌طلبان شجاعت رقابت با تاجگردون را ندارند

۱۱
۱
استراتژی «غلامرضا تاجگردون» و هراس «سید قدرت حسینی» /  سید قدرت حسینی: تاجگردون تمامیت‌خواه است، به «محمد قائم» فرصت کاندیداتوری را نمی‌دهد / اصلاح‌طلبان شجاعت رقابت با تاجگردون را ندارند
کبنا ؛بعد از اینکه غلامرضا تاجگردون گفته بود که ما تصمیم می‌گیریم که چه کسی نماینده مجلس می‌شود و پست پر سر و صدایش مبنی بر اینکه «خیلی شفاف با هم تصمیم خواهیم گرفت، اگر بخواهیم باشیم.» همه منتظر هستند که بلاخره تاجگردون چه استراتژی را برای انتخابات میاندوره گچساران و باشت پی افکنی می‌کند. او بعد اینکه تصاویری از همراهنش را منتشر کرد، نوشت: « قبل از انتخابات دوره یازدهم روزی گفتم اگر قرار است من نباشم ما تصمیم می‌گیریم که کی باشد… این حرف خیلی‌ها را ناراحت کرد و حتی در طول بررسی اعتبارنامه من، معترضین مرتب اشاره به این حرف می‌کردند و گویا مخالفین ما سختشان بود که خودشان تعیین‌کننده نباشند!
حال که به هر دلیلی مقرر شد در ادامه دوره یازدهم مجلس من نباشم، مهم این است که چگونه کسی باشد.
انسان‌های نخبه، متشخص، باتجربه، بزرگان طوایف و دیگر اقشار در سه دوره گذشته بی‌توقع و با رأی پاک، من را انتخاب کردند. اطرافم را که نگاه می‌کنم فراوان انسان‌هایی می‌بینم که به‌جرأت می‌گویم اینان ترازشان حداقل از ۷۰ درصد نمایندگان فعلی بالاتر است و برخی اگر در مجلس باشند در شمار ۵ درصد اول این مجلس خواهند بود. حیفم آمد یاران بی‌توقعم را به رخ دیگران نکشم و یادآور شوم که منظور از ما تعیین می‌کنیم یعنی اینان هستند و دیگرانی که به سهو و حجم بالای یاران از قلم افتاده‌اند و امیدوارم مرا عفو کنند و اگر عزیزی از قلم افتاده است به طریق مقتضی به من اعلام تا اضافه گردد. این روزها و در جمع ما هیچ‌کس قیم کسی نیست. اتاق دربسته‌ای هم نیست و آقابالاسر هم نداریم. خیلی شفاف باهم تصمیم خواهیم گرفت اگر بخواهیم باشیم»
عبدالرحیم رحیمی فرماندار سابق گچساران شاخص‌ترین چهره نزدیک به تاجگردون است که در باره کاندیداتوری او صحبت‌هایی مطرح شد، بعد از او استعفای محمد قائم تاجگردون فرزند «حاج بهرام» سیاسی‌ترین حرکتی بود که اخیراً رسانه‌ها به آن پرداختند. حضور محمد قائم تاجگردون در انتخابات میاندوره گچساران و باشت شاید نقطه عطف اتحاد اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه باشد، «حاج بهرام» هنوز برای مردم گچساران و باشت و کهگیلویه محبوب است و نطق‌های آتشین او هنوز در گوش‌ها می‌پیچد. در حالی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خبرگزاری میراث آریا وابسته به این وزارت هیچ خبری مبنی بر استعفای ساسان تاجگردون را منتشر نکرده‌اند، اما برخی وبلاگ‌ها و گروه‌های واتس آپی از استعفای او خبر دادند. خبر استعفای ساسان تاجگردون شوک بزرگی در فضای سیاسی گچساران و باشت ایجاد کرد. خیلی‌ها معتقد هستند که ساسان تاجگردون از غلامرضا تاجگردون قوی‌تر عمل خواهد کرد. اگر چه عده‌ای هم بر این باور هستند که انتشار اینگونه خبرها اگر شایعه خوانده شود نیز بیراه هم نگفته‌ایم، برای این است که هواداران و یاران تاجگردون پراکنده نشود و همبستگی آنها برای انتخابات میاندوره 1400 برقرار باشد. اگر استعفای محمد قائم تاجگردون و خبر شایعه استعفای «ساسان تاجگردون» از تاکتیک‌های «غلامرضا تاجگردون» قلمداد شود، می‌توان گفت او تا به اینجای کار توانسته است که رقبایش را در حالت دفاعی، نگه دارد، همان تاکتیکی که در انتخابات اسفند 98 به کار گرفت و توانست با وجود تلاش‌های شبانه روز رقبایش، گوی سبقت را از آنها برباید. نقشه اصولگرایان گچساران و باشت برای شکست تاجگردون در اسفند 98 کار ساز نبود، آن‌ها با سه کاندیدا وارد عرصه رقابت با تاجگردون شدند، و شکست سنگینی را متحمل شدند.
سید قدرت حسینی بحرینی که خودش را پیش‌تر کاندیدای اصلی اصولگرایان گچساران و باشت معرفی کرده و حضور هر فردی را در انتخابات رقیب خود خطاب کرد، اخیراً در گفت و گویی با خبرآوران به استعفای «محمد قائم تاجگردون» و «ساسان تاجگردون» واکنش نشان داد و گفته که «محمد قائم تاجگردون» تربیت خوبی داشته است. با وارسی گفت و گوی سید قدرت حسینی نکات قابل توجهی قابل طرح است، هنوز خبر استعفای ساسان تاجگردون قطعی نشده که حسینی بحرینی به آن واکنش نسبتاً تندی نشان داده و آن را حاکمیت موروثی و خانوادگی خوانده، که به نظر می‌آید، سید قدرت حسینی از قدرت رقیبش هراس دارد و نتوانسته که ترس خود را بپوشاند.
او در گفت وگویش «محمد قائم تاجگردون» را دارای تربیت خوب، سالم و متدین دانسته و «رحیمی» را برادر و عزیز خود خوانده که اینگونه به نظر می‌آید؛ «سید قدرت حسینی» به دنبال تعدد کاندیداها در هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب است. حسینی بحرینی می‌خواهد که محمد قائم تاجگردون و «رحیمی» در صحنه به شرط کاندیداتوری تا آخر بمانند و قطعاً انشقاق بین تاجگردونی ها به سود «حسینی بحرینی» خواهد بود. و تأکید حسینی مبنی بر اینکه تاجگردون به کسی به غیر از خانواده‌اش، اجازه کاندیداتوری نمی‌دهد، دلیلی بر همین ادعا است. اگر اصولگرایان با چند کاندیدا و اصلاح طلبان نیز به اجماع نرسند و با کاندیداهای متعددی در انتخابات میاندوره‌ای 1400 شرکت کنند، همه اینها به نفع «حسینی» تمام خواهد شد که از پشتوانه راست سنتی برخوردار است. هنوز هیچ تحرکی از اردلان زینل‌زاده، هومان عسکری و علیمراد جعفری و... دیده نشده است.
طرفداران «غلامرضا تاجگردون» به دلیل اتفاقات سیاسی در خصوص اعتبار نامه او، به شدت نگران و عصبانی هستند و اکنون دو حالت را بیشتر نمی‌توان برای آنان در انتخابات 1400 پیش بینی کرد. یا آنها اصلاً به صندوق‌های رأی روی خوش نشان نمی‌دهند و یا هم اینکه برای انتقام گرفتن از مخالفین رأیشان و رد اعتبار نامه «غلامرضا تاجگردون» با حضوری حداکثری پاسخ محکم‌تری به رقیب و مخالفین اعتبار نامه تاجگردون خواهند داد، چرا که اکثر طرفداران تاجگردون، سیدقدرت حسینی و اصولگرایان را عامل اصلی رد اعتبارنامه تاجگردون می‌دانند.
دوستی تاجگردون و عبدالرحیم رحیمی مربوط به گذشته است، غلامرضا تاجگردون می‌گوید: «دوستی و برادری من با «حاج رحیمی» به دوران فرمانداری باز نمی‌گردد. بلکه ما در دوران مدرسه، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش و کنار هم بوده‌ایم.» با این توصیف اگر اختلافی هم بین حاج رحیمی و تاجگردون باشد، به نظر نمی‌آید، ریشه‌ای و کهنه باشد که قابل حل و رفع نباشد.
 
 
 
 
متن گفت و گوی سید قدرت حسینی بحرینی به شرح زیر است؛
 جناب آقای سید قدرت الله حسینی بحرینی به عنوان نخستین سئوال، می‌خواهم بدانم دیدگاه جنابعالی در خصوص استعفای آقای محمدقائم تاجگردون از سمت خود چیست، آیا این استعفا را در راستای شرکت در انتخابات میاندوره ای مجلس به عنوان کاندیدای گچساران و باشت می‌دانید، چه شناختی از نامبرده دارید؟
با سلام و تشکر از جنابعالی، در پاسخ به سوالتان باید عرض کنم با توجه به موقعیت زمانی استعفای ایشان، اقدام نامبرده عقلاً باید برای کاندیدا شدن باشد، از مشارالیه شناختی ندارم ولی باتوجه به این که والدینش افرادی متدین هستند، باید تحت تربیت مشارالیها سالم و متدین باشد.
امروز در بعضی گروه‌ها در فضای مجازی اخباری مبنی بر استعفای آقای «ساسان تاجگردون» مطرح شده آیا شما در این خصوص اطلاعاتی دارید و در صورت صحت موضوع دوست دارم نظرتان را بدانم؟
باید خدمتتان عرض کنم نماینده سابق گچساران و باشت اخیراً تصاویر تعداد زیادی از شهروندان گچسارانی و باشتی را در پیج اینستاگرامی خود قرار داده و آنها را معرفی نموده وادعا کرده که این جماعت از ۷۵ درصد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی توانمندترند و ارجعیت دارند بر اساس این تفکر اگر فریب مردم و همان اقدامات پوپولیستی نباشد، نباید برادرش را به عنوان کاندیدا به صحنه بیاورد، بلکه اجازه بدهد تا نمایندگی مجلس در گچساران و باشت، از سیستم موروثی خارج و به همفکرانش اجازه عرض اندام بدهد تا ثابت کند به این ادعای بزرگی که مطرح نموده اعتقاد دارد، وقتی می‌گوید از ۷۵
درصد نمایندگان فعلی مجلس قوی‌ترند یعنی ۱۹۰ نفر از طرفدارانش توانمندی و شایستگی نماینده شدن را دارند، پس بسم الله، از این ۱۹۰ نفر یکی را معرفی کند تا بر ادعایش صحه گذاشته باشد نه این که ۱۸۹ نفر را که پتانسیل نماینده شدن را دارند فدای خانواده‌اش کند.
آیا او به دیگران نیز فرصت عرض اندام خواهد داد؟
با توجه به روحیه و تفکر تمامیت خواهی من فکر می‌کنم حتی به آقای محمدقائم تاجگردون هم این فرصت را نمی‌دهد که در صحنه باشد تا چه رسد به امثال برادر عزیزم حاج عبدالرحیم رحیمی و قشقایی‌های بزرگوار و بویراحمدی‌های محترم و دیگران.
واقعاً به آقای محمدقائم تاجگردون هم این فرصت را نمی‌دهد؟ چرا؟
قطعاً همینطور است چون جناب مهندس محمدقائم نمی‌تواند اهداف دنیوی ایشان را محقق نماید. [وی در پاسخ سئوال او گفته است که از محمد قائم تاجگردون شناختی ندارم، حال چگونه چند دقیقه بعد این شناخت را پیدا می‌کند، الله اعلم.]
آقای حسینی اگر آقای تاجگردون به غیر از خانواده خودش به فرد دیگری از طیف همراهانش اجازه دهد که کاندیدا شود، شما حاضرید به نفع یکی ازهمفکران خود کنار بروید؟
مانعی سر راه همفکران من جهت کاندیداشدن وجود ندارد، حقیر به تشخیص همفکران و بویژه عامه مردم که وابسته به اصولگرا و اصلاح طلب نیستند، احترام می‌گذارم، همین الان اگر اکثریت آنان تشخیص بدهند که به غیر از اینجانب فرد دیگری از همراهان فکری من در شرایط فعلی بستر مناسب رأی آوری را داشته باشد، با طیب خاطر به تشخیص ایشان احترام می‌گذارم. مشکل اینجاست که در طیف اصلاح طلبان اراده‌ای قوی و شجاعت لازم برای رقابت با نماینده سابق وجود ندارد و در طیف ما غالب کسانیکه قصد حضور در انتخابات را دارند. هم دچار تحلیل محاسباتی غیرواقعی هستند و هم فکر می‌کند اگر من نباشم آراء جماعت حامی، یک کاسه به سبد رأی آنان واریز می‌شود و دلیل اصلی آن عدم شناخت از جامعه است و چون نماینده شدن در مذاقشان شیرین است، نمی‌توانند واقعیت‌ها را ببینند، لذا همه آنان اینجانب را سد راه خود می‌دانند.
 آقای حسینی موضوعی عجیب را در برخی محافل و از زبان مخالفان و رقبای شما شنیده‌ام و آن این است که شما رد صلاحیت می‌شوید، دلیل این ادعا چیست؟
احتمالاً یا علم غیب دارند و باید اسامی آنها در لیست رجال الغیب ثبت شود یا ممکن است با ملائکه‌ی الله و اجنٌه مرتبط باشند که بعید نیست بدلیل تقوای فوق العاده بالا، این اعتبار را کسب نموده باشند. وقتی دستشان از موارد منفی در مورد اینجانب و برادرانم کاملاً خالی است باید به مردم تلقین کنند تا بلکه طرفداران خود را حفظ کنند یا افرادی به آنها گرایش پیدا نمایند. این تبلیغ سوء توسط بعضی از کاندیداها یا افراد هر دو طیف مطرح شده است.
نمی‌خواهید جوابی به آنها بدهید؟
بگذارید آب در هاون بکوبند.
نام شما

آدرس ايميل شما

غلام
India
هر کسی بره غیر از سی قدرت خدایی بیعت بیاد بهش رای میدم
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
واقعا سی پی یوی آدم هنگ میکنه با این مطالب.آقای تاجگردون کم خدمت نکردن به شهر و استانمون.هر چند انتقاد هایی هم هست و گاها به جا است اما این دلیل نمیشود که قدردان نباشیم .بعضی هایمان جوری رفتار میکنند که انگار ایشان دشمن مردم دیارش هست.عملکرد آقایان در مدت نمایندگی خود گواه بسیار خوبی است و نیاز به تعریف و تمجید بی اساس نیست.مردم گچساران و باشت آقای تاجگردون را انتخاب کردند اما با نهایت بی توجهی رای این مردمان عزیز را نادیده گرفتن و حقشان را پایمال کردند و حالا هم هر کسی که در مسیر تحقق حقوقشان قدم بردارد را حمایت همه جانبه خواهند کرد.
دلیران
Iran, Islamic Republic of
انتخابات ۱۴۰۰ گچساران فقط انتقال از پرونده سازی ها و خود زنی ها و برادر کشی های//
Iran, Islamic Republic of
یه عکسایی رو دیدم که بدجور و چه ها که نگفتن بعدچطور اینجا عکسشون بود؟!؟! عجباااااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جون خد نینی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردونها برای همیشه مردود شده هستند و دیگر دستشان برای همه رو شده اون طرفداران سالمی هم که داشتن وقتی متوجه تخلفات گسترده و رانت خواریهاشون شدند ازشون متنفر شدند و هرگز هیچ حمایتی از هیچ تاجی نخواهند داشت. تمام
حیدرزاده
Iran, Islamic Republic of
جناب .. و هم فکرانش ادعا کردند که شورای نگهبان و مراجع چهارگانه را تاجگردون با پول و رانت مطیع کردند و الی نباید تایید میشد .آیا امکان ندارد با همان شیوه هم شما رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت شوید ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
قدرت حسینی ، بهار نیومده..😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
من کاری به گچساران ندارم ولی به عنوان یک خواننده بی طرف عرض کنم متن کبنا کاملا مغرضانه و یک طرفه بود
Iran, Islamic Republic of
گفته های اقای حسینی خلاف واقع است، ایشون مگر چند روز پیش نگفت هرکس بیاید مقابل من است، اگه ایشون انتظار گذشت دارند پس چرا خودش اجازه ورود به افرادی چون سردار طاهری، دکتر قاضی فر ،دکتر اسماعیلی برادران دلاویز شیخ کرمی ،اقای محمدپور و.....که با تمام وجود از او حمایت کردن نمی دهد، آقای حسینی باید قبل ازهر اظهار نظری به حافظه اش رجوع کنه که چه گفته، به هر حال آقای ساسان تاجگردون حق شهروندی داره همانطور که آقای حسینی از این حق برخورداره، ایشون باید از ورود آقای تاجگردون اسقبال می کرد، تخریب کار ساز نیست باید مسیر اخلاق را پیش گرفت تا محبوبیت پیدا کنی با تخریب دیگران چیزی عاید هیچ کس نخواهد شد
روزبه
Iran, Islamic Republic of
شما اجازه بدین ببینم اصلا اقای ساسان تاجگردون از لحاظ قانونی صلاحیت و مجوز کاندیدا شدن را دارند یا نه.. هیچکسی این قدرت را ندارد که دیگران را از کاندیدا شدن برای شهرش منع بکند مگرعدم مطابقت رفتارهای ان شخص با قانون اساسی جمهوری اسلامی که این هم در حوزه اختیار نهادی به نام شورای نگهبان هست..که ماشاا.. خانواده تاجگردون تجربه لازم برای گذشتن از فیلتر شورای نگهبان را دارند.....
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1