تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۲۳۰۵۰
تحلیل سیاسی فضای گچساران بعد از رد اعتبار نامه تاجگردون؛

مردان میاندوره / گچساران داغ خواهد شد/ کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت

۷۴
۱۳
مردان میاندوره / گچساران داغ خواهد شد/ کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت
کبنا ؛
«اعتبار نامه تاجگردون رد شد»، گزاره یک جمله بیشتر نبود، اما پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی پیرامون این گزاره ایجاد خواهد شد. روز گذشته گفته شد کرسی منتخب حوزه انتخابیه گچساران و باشت در میان دوره‌ای مجلس یازدهم در خرداد 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد شد. یعنی گچساران و باشت تا آن موقع نماینده‌ای در مجلس ندارد.
شاید برای خیلی‌ها این سوال در ساعت‌های بعد رد اعتبارنامه تاجگردون به وجود می‌آید که آینده سیاسی گچساران و باشت چه می‌شود، خیلی‌ها این تصور را می‌کنند که در غیاب غلامرضا تاجگردون رفتاری با فرزندان دو شهرستان گچساران و باشت می‌شود که در دوران مجلس ششم و پس از نبود نماینده گچساران، و یا رفتاری که در زمان استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد روا داشتند و کمترین رشدی را به فرزندان این دو منطقه دادند پیش می آید و دوباره فضای مرکز استان برای گچسارانی ها و باشتی ها سنگین خواهد شد. اگر چه خیلی ها هم هستند و می گویند که غلامرضا تاجگردون خودش مانع رشد فرزند گچساران و باشت شد. بحث در این باره زیاد بوده و الان هم هست.
مردم گچساران و باشت در انتخابات 2 اسفند؛ 77 هزار و 841 تعرفه به صندوق رأی ریختند، رأیی که در واقع به پای انقلاب اسلامی ریخته شد، تاجگردون از این تعداد، 38 هزار و 422 رأی یعنی 50.2 آرا را به خود اختصاص داد و عنوان منتخب مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را به دست آورد. سید قدرت الله حسینی بحرینی با ۲۱ هزار و ۴۱۴ رأی، اردلان زینل زاده با ۸۹۷۷ رأی و هومان عسکری با ۷۶۳۷ رأی جایگاه‌های بعدی این ماراتن سیاسی را به خود اختصاص دادند.
اما روز گذشته (18 تیرماه 99) همزمان با اتفاق کوی دانشگاه تهران در سال 78، بعد از یک ماه پر فراز و نشیب برای تاجگردون و معترضان به وی، جلسه علنی مجلس با موضوع بررسی پرونده تاجگردون برگزار شد و نمایندگان مجلس با 128 رأی به رد اعتبار نامه تاجگردون پاسخ مثبت دادند. بر این اساس تاجگردون هم اکنون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیست، رد اعتبار نامه تاجگردون واکنش‌های متعددی را در فضای مجازی به دنبال داشت: «از اول انقلاب تا کنون هیچ نماینده‌ای به اندازه شما برای مردم گچساران و باشت مفید نبوده و بنده با همه اختلاف سلیقه‌ای که با حضرتعالی داشتم بر اساس همین وجدان بیداری که خداوند به امثال بنده عنایت فرموده است به شما خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم.» «این را بدان و آگاه باش که مردم فهیم ما بخوبی همه چیز را می‌دانند که بعضی مرکز نشینان نمی‌خواهند و نمی‌گذارند، نیروهای فرهیخته و آگاه در بعضی مناطق رشد کنند آن روزی که بنده فریاد زدم که این بالایی‌ها از ناف به زیر به هم وصل‌اند پسر یکی داماد آن یکی است و دختر این یکی عروس آن یکی است و آن نطق‌ها و تذکرات آتشینی که در فتنه ۸۸ سر دادم و آن نطقی که هنگام معرفی دولت روحانی ایراد کردم که خیلی از این انقلابی نماها جرئت نداشتند به خانواده هاشمی بگویند بالای چشمت ابرو، بنده دله دزدی آن‌ها را فریاد زدم بیشترین کسانی که تمسخر کردند و ما را بایکوت نمودند، همین به اصطلاح اصولگرایان و انقلابی‌ها بودند.» «قطعاً سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بر حقانیت شما در کمک به جبهه مقاومت شهادت خواهد داد و توقع این بود که سرداران و امیرانی که شاهد کمک‌های شما به نیروهای مسلح بودند در این موقعیت ساکت نمی‌نشستند.» این‌ها بخشی از نامه، علی محمد بزرگواری نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به تاجگردون بود که بزرگواری می‌گوید: با وجدان بیدار اینها را می گویم.
(تصاویر) غلامرضا تاچگردون مجلس را ترک کرد
احتمالاً رد اعتبار نامه تاجگردون تا مدتی سرخوردگی سیاسی در میان بخشی از جامعه ایجاد خواهد کرد که این از تبعات مجلس یازدهم برای گچساران و باشت خواهد بود، اما از طرفی برای برخی افراد ممکن است پرسش‌های زیادی در خصوص انتخابات میان دوره 1400 و اینکه چه کسانی در انتخابات میان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت کاندیدا می‌شوند، پیش بیاید.
نظر زینل زاده درباره اجماع خود با سیدقدرت حسینی و عسگری/ تاکنون جلسه مشترکی با آقای حسینی و عسگری نداشتیم
اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان
آیا دو باره سید قدرت حسینی بحرینی، زینل زاده، هومان عسکری پا به عرصه انتخابات می‌گذارند؟ یا اصولگرایان گچساران و باشت برنامه دیگری برای انتخابات آینده این دو شهرستان دارند. آیا دوباره علیمراد جعفری تن به رأی شورای اصولگرایان می‌گذارد و در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند؟ آیا شورای اصولگرایان میدان را برای ظهور جوانترهای تحصیل کرده و مدیری همانند غلامرضا پاکدل مرتفع می‌کنند. این‌ها سئوالاتی است که پرسیده می‌شود و کم کم فضای گچساران سیاسی‌ خواهد شد و کاندیداهای احتمالی به تکاپو می افتند. اصلاح طلبان گچساران و باشت قطعاً نقشه راهی دارند، آن‌ها دیگر خودشان را در مقابل با تاجگردون نمی‌دانند و حتماً با برنامه منسجم‌تری پا به عرصه می‌گذارند. معادلات سیاسی گچساران بسیار پیچده تر شده است، تاجگردونی ها به هیچ وجه نمی‌خواهند میدان را به سید قدرت و هواداران او بدهند، زینل زاده‌ها هم میانه خوبی با سید قدرت ندارند، از طرفی تاجگردونی ها بهتر می‌توانند با زینل زاده‌ها تعامل داشته باشند تا با سید قدرت و هوادارانش.
سید قدرت حسینی‌‌پور آب پاکی را روی دست مخالفان وحدت ریخت؛ تمام قد از گزینه نهایی اصولگرایان هر کس که باشد، حمایت می‌کنم و به نظر دوستانم احترام می‌گذارم
سید قدرت حسینی بحرینی
سید قدرت حسینی و خورشیدی دو فردی هستند که قبل از انتخابات اسفند 98 و بعد از آن انتقادهای زیادی از تاجگردون داشتند و این دو در نظر هواداران تاجگردون خیلی خوشایند نیستند. اما زینل زاده که روحیه متعادل‌تری از خود نشان داد، و کمتر از سایر هم حزبی‌های خود، تاجگردون را به باد انتقادهای تند و تیز گرفت، می‌تواند چشمی به سبد آرای تاجگردون داشته باشد.
اتحاد اصولگرایان در غیاب غلامرضا تاجگردون تا حدودی به هم می‌ریزد، و بر پیچیدگی انتخابات میان دوره مجلس یازدهم افزوده می‌شود. قشقایی‌ها هومان عسکری را دارند، کاندیدایی که محصول تاکتیک خورشیدی و فولادی وندا است. آیا او دوباره حاضر می‌شود که در این کارزار برای اصولگرایان و خورشیدی نقش ایفا کند یا خیر؟ فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.
در مقابل، اصلاح طلبان حضور دارند، اصلاح طلبانی که از دست تاجگردون دل خور بودند و اصولگرایان را مخالف قلمداد می‌کنند.
تاجگردون به عنوان وزنه سنگین رقابت‌های انتخاباتی در گچساران، حتماً گزینه‌هایی دارد که روی میز بیاورد. او در جشن معروف خیابان بلادیان گفته بود؛ «اگر من نباشم، این ما هستیم که مشخص می‌کنیم چه کسی به مجلس برود.» شاید این حرف تاجگردون در آن روز، به نوعی پیش بینی آینده سیاسی خود بود.
ساسان تاجگردون، هادی زارع پور و عبدالرحیم رحیمی گزینه‌های هستند که احتمال دارد غلامرضا تاجگردون روی آنها نظر داشته باشد.
پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت «تاج امیری»
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
هادی زارع پور (مدیرکل فعلی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد) در جایی گفته بود تا «حاج غلام» باشد من کاندیدای مجلس نمی‌شوم. او حدود 6 سال است که سکانداری آموزش و پرورش استان را برعهده دارد، چهره‌ای خوش اخلاق و کاریزماتیک که در اکثر محافل از او به نیکی یاد می‌کنند، زارع پور تنها مدیر تاجگردون است که کمترین حرف و حدیثی پیرامون او وجود دارد.
عبدالرحیم رحیمی: از نیروهای تاجگردون که با پرچم اصلاح طلبی به سمت فرماندار گچساران منصوب شد، جزو 4 فرماندار برتر در کشور شد اما در زمان رفتن رحیمی به بروجرد یکی از گمانه زنی‌هایی که به گوش می‌رسید این بود که رحیمی قصد کاندیداتوری داشته و به همین دلیل به بروجرد تبعید شد. اما همچنان یکی از شانس‌های کاندیداتوری و رفیق شفیق تاجگردون محسوب می‌شود. او از خود یک فرماندار مقتدر ساخت، تودیع پرطمطراق او از فرمانداری گچساران داد سایر فرمانداران شهرستان‌های استان را در آورد. معاون سیاسی و استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد تا هفته‌ها پاسخگوی معترضین و فعالین رسانه‌ای بودند.
ساسان تاجگردون: در انتخابات مجلس اخیر، نام ساسان تاجگردون به عنوان کاندیدا به گوش می‌خورد ولی همه اینها در صورتی بود که غلامرضا نخواهد نماینده شود، اما ساسان تاجگردون که در دوره‌ای رئیس برنامه و بودجه استان فارس بود و در حال حاضر نیز به عنوان معاونت وزارت گردشگری سمت دارد، یکی از ذخیره‌های خانواده تاجگردون و یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات گچساران و باشت خواهد بود، اما اینها در صورتی است که ساسان بخواهد از معاونت وزارت گردشگری دست بکشد و به رقابت‌های تنگاتنگ انتخاباتی در گچساران و باشت وارد شود.
اما اصولگرایان صف سنگین و شلوغی برای کاندیداتوری دارند. سیدقدرت حسینی: همچنان شانس بزرگ اصولگرایان سنتی است. هر چند سیدقدرت در روزهای آخر انتخاباتی و آخرین نطق خود کنش‌های جوزده و ذوق زده‌ی سیاسی داشت ولی پیش بینی برنده شدنش در انتخابات درست از آب درنیامد. همینطور احتمالاً کمک او به معترضان برای جمع آوری تخلفات تاجگردون و شتابزدگی و عکس او و هدایت خواه در فرودگاه، اشتباه دیگر حسینی بود. حسینی باید بداند که به خاطر همین شتابزدگی در شناسایی تخلفات تاجگردون و کمک به معترضان ممکن است حتی رأی موافقان خود را از دست بدهد. زیرا که بزرگ منشی یکی از خصلت‌های مردان بزرگ است.
هومان عسکری: خود را اصلاح طلبی معرفی کرد که با خیلی از اصولگرایان کار کرده است و البته در انتخابات اخیر توسط اصولگرایان به گود انتخابات وارد شد. جوان و باتجربه است و دغدغه دارد، با آنکه اهل استان فارس است ولی طی حضور با تاخیر خود که حتی یک ماه هم تبلیغات رسمی و غیررسمی نداشت، آرای خوبی از قشقایی را از آن خود کرد و یک پله پایین‌تر از زینل زاده‌ای ایستاد که حداقل یک سال در حال رایزنی برای حضور در انتخابات بود و تبلیغات به نسبت خوبی هم داشت.
اردلان زینل زاده: زینل زاده آنطور که از سخنانش برداشت می‌شد از نظر سیاسی مستقل است، ولی گزینه‌ی روی میز مسئول جبهه پایداری گچساران بود. زینل زاده که آراء بویراحمد گرمسیر را پشت خود داشت، سیاست آرام و بی حاشیه بودن را پیش گرفته بود که خصیصه شخصی خود وی نیز هست، ولی همانطور آرام هم، نفر سوم انتخابات شد و کنار رفت. زینل زاده تجربیات خوبی دارد ولی به نظر می‌آید وی باید سمت‌های مختلف مدیریتی را به دست بگیرد و با کوله بار بیشتری وارد گود انتخابات شود.

پاکدل موضع انتخاباتی خود را روشن کرد؛ بر وحدت آقایان زینل زاده و حسینی اصرار دارم /  هر دو عزیز در صحنه باشند، از آقای حسینی حمایت می‌کنم
غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت نفت گچساران
غلامرضا پاکدل: مرد گفت و گو. کسی که یکی از منتقدان سرسخت تاجگردون در چند سال اخیر بود و از همین جهت مخالفان زیادی پیدا کرد. ولی پاکدل اهل گفت و گو، هیچ گاه دست از کنش رسانه‌ای برنداشت، نه مثل بعضی سیاستمدارها در انتقاد از رقیب، توهین در زبان چرخاند، و نه آرام است. شاید بتوان نام مدیر صریح و مؤدب را روی او گذاشت. پاکدل تجربه خوبی را در سطوح مختلف مدیریتی دارد، از طرفی فردی دانشگاهی و اهل گفت و گو است، متواضع است و در دوره اخیر، با وجود شایستگی از دور رقابت کنار کشید، همینطور به نظر می‌آید درد مردم را می‌فهمد ولی به دنبال عوام فریبی نیست. اما پاکدل در خصوص اینکه چرا کاندیدا نشده، در ماه‌های قبل از انتخابات گفته بود «در صورت استقبال و اقبال عمومی به خود کاندیدا خواهد شد». که به نظر می‌آید این گفته پاکدل ناشی از سرخوردگی مردم از نمایندگان ادوار گذشته و بی تفاوتی مردم، با وجود تعصبات شدید در جامعه، بوده است.
هوای گچساران و باشت در روزهای آینده داغ‌تر می‌شود و انتخابات میاندوره 1400 بر این داغی یقیناً بیشتر می‌افزاید. رسانه ها در این راستا نقش روشنگری بدون تعصب باید داشته باشند، همچنین مردم نیز باید با دیدگاه باز و بدون تعصب و با دنبال کردن دیدگاه های کاندیداهای مختلف و رزومه کاری آنها دست به انتخاب بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ساسان تاجگردون بیاد که جوابی کوبنده باشه در مقابل استعمارگران مرکزی و تهران
علی
Iran, Islamic Republic of
ساسان هم برادرغلام تاجگردون است
لر
United States
تاج گردون مرد است من هم بویراحمدی هیچ منفعتی نه از او داشتم ونمی خواهم داشته باشم ولی دلیر است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
فقط زینل زاده حق آمدن ندارد
Iran, Islamic Republic of
په دهبونی اورو چه کنه؟
گشین
Iran, Islamic Republic of
به هر کی ری بدیم به حاج هادی رای نمیدیم نظر کلیه جوانان گشین را من گفتم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقاط یاسیچ این اینگونه صحبت کردن ادبیات یه آدم باکلاس نیست. بیشتر ادبیات چاله میدونیه
گچساران، یاسوج ، دهدشت.... ایران، همه سرای ماست‌. تاجگردون انصافا برای کل استان تلاش میکرد. با تلاش بی وقفه ایشون استان از بن بست جاده ایز بیرون اومد. گچساران هنوزم نخبه های زیادی داره که قطعا با کمک و مشاوره تاجگردون به جاهای خواهند رسید و برای ابادانی استان و ایران تلاش خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم ایطور نیست برادر عزیز
گشینی
Iran, Islamic Republic of
شما جای گشین اظهار نظر نکن
فرررررشید
Iran, Islamic Republic of
بانظرتون کاملا موافقم
شهروند
United States
سید قدرت حسینی پیروز است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بشین تا بره مجلس
لر
United States
یعنی بدبختی رفتن به ۵۰سال عقب تر
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ما هر کسی رو بخوایم مثل حسینی نمبخواهیم.
United Arab Emirates
فقط سید قدرت نره
بل ت
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
/ از صبا قرآن به دست به در خانه هایی می برد که مردم در خانه را به خاطر کرونا بر روی هیچ کس باز نمیکنه . البته دیگه ۷۰ سالشه اگه کرونا بگیره دیگه کارش تمومه
همش هیچ
Iran, Islamic Republic of
همش هیچ
Iran, Islamic Republic of
شما فکر میکنید سیدقدرت حسینی با حمله هایی که به شورای نگهبان کرد تایید میشه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کینه توزی و منفعت طلبی های چون قدرت حسینی و وپاکدل تا ابدالدهر ار ذهن ملت پاک نخواهد شد اینها باید برای همیشه از صحنه سیاسی گچساران پاک شوند
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا ازخانواده های تاجگردون وحسینی درانتخاب آینده کسی وجود ندارد . هردو ازطرف شورای نگهبان پیش از ثبت نام خط میخورند .واین دوقطبی دراین میان دوره ای تحت هیچ شرایطب تکرار نخواهد شد رقابت بین زبنل زاده قشقایی ویک باوی که یا رحیمی یا زارع پوراست ولی احتمال اینکه تاجگردون یک قشقایی را به صحنه بیاورد هم کم نیست
Iran, Islamic Republic of
تو چطور به این نتیجه رسیدی،فقط داداش ساسان بیاد با همکاری برادزش حاج غلام گچسارانی اباد خواهیم داشت
ااا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قالیباف
Iran, Islamic Republic of
قالیبافت هنوز نمیدونه قانون اساسی چند ماده وایین نامه دارد چطور میتونه مشکلات مردم را حل کنه
بله
Iran, Islamic Republic of
عمرا به این ادمارای بدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تمام اینا ک میخوان نماینده گچساران بشن همشون ب نبوه خودشون زیان اور بودن.
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
هر کدوم بیاد دیگه فرقی به حالشون نمیکنه همه چیز سر جای خودش برگشت و عادی شد دوباره یاسوج مرکز استان شد به امید پیروزی بیشتر
Iran, Islamic Republic of
هرموقع ازفروش بلوط کاری کردین بیاین درموردنفت حرف بزنید
Iran, Islamic Republic of
تعیین نماینده جدید به دست تاج گردون رقم خواهد خورد حتی اگر چوب کبریت معرفی کند
روزبه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که به قول طرفداراش میخواد ۱۴۰۰ رئیس جمهور بشه دیگه نمایندکی گچساران براش افت داره!!!
زهی خیال باطل....
روزبه
Iran, Islamic Republic of
البته اگر تا انتخابات بعدی .. کسی که فسادش محرز شد تحت تعقیب قرار میگیره ..
لنده
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط زارع پور ، سی قدرت حسینی که اصالتا از نور آباد هستش چه ربطی به گچساران داره ،
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم تو اصلا میدونی گچساران کجاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت نورابادی نیست برادر
Iran, Islamic Republic of
واقعا که رسانه کثیفی هستی
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
نفر دومی که جفت تاج گردونی، زمین و زمان یکی وابو تو پاته من مجلس نینی ، خیالت تخت تخت بو ،اصلا فکرشه نکن ،
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
زارع پور،؟؟!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
روز قیامت پاسخ خواهند داد.
United States
کبنا خیلی عجله کردی هنوز نه به داره نه به باره
استاد دانشگاه گچستران
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز
در گچساران بوده و هست .
والسلام
Iran, Islamic Republic of
خدایا تاجگردون حذف بشه کی بیاد جاش... خدا فقط خودت انتقام بگیر
حتما / که دلش برعکس اسمش چرکین هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مردم‌‌باشت‌وگچساران
United States
باورکنیدیکی ازدلایلی که تاجگردون رازیادانتقادوخیلی اوراباود/خیلی ازیاسوج بدش می اگگد=به قول قدیمی هانون برافتاب می‌خورد پارس زمین غیرقابل کشت) هرچه داشت ازیاسوج بدست آورد ازهمه چی امانامردی که درحق یاسوج کردتاابدننگ اوست چندوقت دیگه خدمت تمام وانشاالله مردم خوب. بامرام گچساران انخورندبدانیدذگرتاجگردون ایشون راحامی برای میاندوره مجلس کردبدانیدکه حقش بودازمجلس بیرونش کنند... اما تهرونشینا ودست بالاهانمیزارندافرادی ازشهرستانهاپابگیرند چون همه به هم وصلندوماغریبه..
Iran, Islamic Republic of
خداییش خودت یه بار متنی نوشتی بخون ببینم میشه خوندش
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام. تا 100 سال دیگر کسی مثل غلامرضا تاجگردون انسان شجاع وباغیرت وطرفد ار مردم محروم و... برا باشت وگچساران نمی آید که واقعا به ناحق حذف شد. وآرای مردم رابی دلیل سوختند.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
برای حسینی و پاکدل آبرویی نمانده احتمالا این دو نفر خود را کاندید نکنند .
Iran, Islamic Republic of
کبنا انتخابات شهریور ماه هست
باوی
United States
با سلام احتمالا نویسنده محترم در این شهر حضور ندارندواز کاندیداهای اصلی بی اطلاع قطعا قدرتمند ترین فرد برای جانشینی دکتر تاجگردون دکتر افشین پور هست
Netherlands
اختلاف نظر یا "سلیقه " تا اونجایی که بنده میدانم میگند سلیقه بازی. که معنای آن خیلی اسف ملک هست .
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
هرکی بجز حسینی بحرینی و تاجگردون اگر از یک پرکاه هم حمایت کنه رای میاره... البته حسینی با حرفایی که به شورای نگهبان زد محاله که تایید بشه.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
و تو نظر نخواسن.. سیدقدرت مرد بسیار شریفی دایی جان.. خدا حفظش کنه
دولیاری ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
ک انصافا جز اولی و اخری کدوم یکیشون قیافشون و مجلس ایخره،،، ای بنازومتون شیرل کل ظفر
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا یکصدا سید قدرت اله حسینی باقدرت شکی نکنید
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
هر کدوم بیاد دیگه فرقی به حالشون نمیکنه همه چیز سر جای خودش برگشت و عادی شد دوباره یاسوج مرکز استان شد به امید پیروزی بیشتر
Iran, Islamic Republic of
خود آقای تاجگردون دوباره با توه به قانون وتایید شورای نگهبان می تواند کاندیدا شود و رای بیاورد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم حاج زارع پور گزینه مناسبیه در هر صورت به کسی رای میدیم که تاجگردون بگه...
سعیدغریب
Iran, Islamic Republic of
باسلام واقعا یکی از نماینده های شهرستان گچساران وباشت بلید دکتر پاکدل باشه مرد روشن فکر و نترس
بهنام ا
Iran, Islamic Republic of
مهندس پاکدل واقعا حق داره نماینده شهر بشه چون واقعا بزرگ مرده
جمال
Iran, Islamic Republic of
پاکدل مردی بزرگ و مدیری لایق واقعا نمایندگی هم کمشه
سجاد باشت
Iran, Islamic Republic of
مدیر بالیاقت حاج پاکدل واقعا حیف که ازمون دوره وتهرانه
جواد
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس پاکدل،انسانی فوق العاده با سواد و روشنفکر وبا درایت که شایسته مجلس میباشد.
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
پرونده سیاسی تاجگردون برای همیشه در گچساران بسته شد،،،
United States
دیگه حالمان از انتخابات بهم میخوره
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
هر کدوم بیاد دیگه فرقی به حالشون نمیکنه همه چیز سر جای خودش برگشت و عادی شد دوباره یاسوج مرکز استان شد به امید پیروزی بیشتر
ابوتراب انصاری
Iran, Islamic Republic of
سلام
صحبت های اقای تاجگردان در مجلس خوب و سازنده بود .
اکثر نماینده گان جدید بودند و نمیشناختند دستور را اجرا کردند .
ایشان بعدا به درجات بالاتری خواهند رفت اگر شایسته سالاری باشد . من حرفهای زاکانی را کوش دادم فقط سعی در خراب کردن دارد راه کاری نمیدهد .
Iran, Islamic Republic of
تنها فرد شایسته بعد از دکتر تاجگردون دکتر افشین پور است
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
مجلس خودش یکی را انتخاب کنه..مگه رای مردم مهمه
صفرحسینزاده
Iran, Islamic Republic of
تاج
صفرحسینزاده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نعمت بزرگی برای توسعه اون منطقه بودتاقبل تاجگردون بودجه رو بازمان ایشون مقایسه کنیدمتوجه میشید
Iran, Islamic Republic of
حکومت 7 ساله میر حسین روحانی و دوستانش سرخوردگی را رقم زده،
بهتر از خواب بیدار شید
شیخ جلیل
Iran, Islamic Republic of
یادتان رفته که گزینه اصلی و مورد حمایت دکتر تاجگردون جناب دکتر افشین پور هست و ایشان درتمام پایتخت نفوذ دارد
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده بدرد هم نمیخوره لیدر زینل زاده امین حسینی که الان در شهرداری خدمت میکند پس مواظب باشید از چاله به چاه نیوفتید. در گچساران در شهرداری هست شورای شهر گچساران و کارمندان این شهرداری همه هستند. مردم گچساران مواظب باشید افرادی که از شهرداری ها چه سابق چه فعلی کاندید میشوند بهشون رای ندید زینل زاده که بعد خواهید شناخت.
ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
ازهمه انا بهتر جعفری
ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
ازهمه انا بهتر جعفری
جوانان گچساران باشت و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
پایبنده به خون شهدا ومردم انصافا اقای جعفری مظلوم وپاکدست
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1