تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۲۲۳۱۶
آخرین وضعیت پرونده اعتبار نامه تاجگردون؛

جزئیات دیدار «قالیباف» با اعضای کمیسیون تحقیق درباره پرونده تاجگردون / جلسه کمیته تحقیق با شورای نگهبان و وزرات اطلاعات / بررسی پرونده «تاجگردون» باید هفته آینده نهایی شود / آیا تاجگردون از اسناد سرّی کمیسیون بودجه سوء استفاده کرده؟

۳
۰
جزئیات دیدار «قالیباف» با اعضای کمیسیون تحقیق درباره پرونده تاجگردون / جلسه کمیته تحقیق با شورای نگهبان و وزرات اطلاعات / بررسی پرونده «تاجگردون» باید هفته آینده نهایی شود / آیا تاجگردون از اسناد سرّی کمیسیون بودجه سوء استفاده کرده؟
کبنا ؛پرونده اعتبار نامه تاجگردون به مرحله حساس خودش رسیده است و کمیسیون تحقیق اعتبار نامه منتخب مردم گچساران و باشت جلسه در خواست جلسه‌ای با شورای نگهبان و وزارت اطلاعات به منظور بررسی پرونده تاجگردون کرده‌اند.

 بررسی پرونده آقای تاجگردون باید تا دوشنبه هفته آینده به نتیجه برسد
به گزارش کبنا، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه مجلس یازدهم از درخواست کتبی کمیته پنج نفره برای برگزاری جلسه با شورای نگهبان و وزارت اطلاعات به منظور بررسی پرونده «غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران» خبر داد.
 او افزود: فرصت زیادی باقی نمانده و بررسی پرونده آقای تاجگردون باید تا دوشنبه هفته آینده به نتیجه برسد.
 فیروزی گفت: معترضان به اعتبارنامه آقای تاجگردون و شخص نماینده مذکور باید امروز مطالب، مستندات و مدارک خود را به صورت کتبی به کمیسیون تحقیق ارائه کنند.
 
دیدار مهم قالیباف با کمیسیون تحقیق درباره تاجگردون
 سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی از تاکید رییس مجلس بر رعایت قانون در بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون و جلوگیری از تضییع حق وی خبر داد.
حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه برخی اعضای کمیسیون تحقیق با محمدباقر قالیباف اظهار کرد: پیش از این قرار بود اعضای کمیته بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون دیداری با رییس مجلس شورای اسلامی داشته باشیم در همین راستا من و آقایان میرتاج‌الدینی و کاظمی امروز در دیدار با آقای قالیباف گزارشی از روند فعالیت‌های کمیسیون تحقیق و کمیته را برایشان تشریح کردیم، همچنین سرفصل‌های مطالبی که توسط معترضین مطرح شده بود و دفاعیات آقای تاجگردون برای ایشان توضیح داده شد ایشان هم روی چند نکته تاکید ویژه داشتند از جمله رعایت کامل چارچوب‌های شرعی و قانونی و تاکید کردند که مر قانون در بررسی این پرونده رعایت شود.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای قالیباف در این دیدار گفت که نباید اجازه داده شود فضاهای رسانه‌ای و سیاسی در بررسی‌ها اثرگذار باشد بلکه کمیسیون تحقیق باید بی‌طرفانه، منصفانه و در چارچوب قانون کارش را انجام دهد و نباید مصادیق عنوان شده توسط معترضان در فضای عمومی مطرح شود زیرا اینها در حد اعتراض به معترضین است و ما مرجع تشخیص و اثبات آنها نیستیم، لذا باید تا زمانی که آن مراجع تعیین تکلیف نکرده‌اند از بیان این موضوعات در فضای عمومی پرهیز شود و نسبت به حفظ آبروی اشخاص حساسیت وجود داشته باشد.
 فیروزی ادامه داد: رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که در بررسی این پرونده از اعمال سلیقه شخصی پرهیز شود اگر هم نمایندگان دیدگاه‌های شخصی دارند
نباید آن را بیان کنند بلکه آنچه قانون است و مستندات می‌گوید رعایت شود مثلاً اگر موردی قبلاً توسط شورای نگهبان رسیدگی شده کمیسیون تحقیق نباید به آن ورودی داشته باشد بلکه تنها اسنادی که توسط شورای نگهبان رسیدگی نشده یا اسناد و مدارک و اتفاقاتی که بعد از تأیید صلاحیت تا فاصله تشکیل مجلس شورای اسلامی به وجود آمده مورد بررسی قرار گیرد.
 سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید قالیباف بر نگاه منصفانه و بی‌طرفانه اعضای کمیسیون تحقیق اظهار کرد: رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که ضمن رعایت دغدغه معترضان توضیحات آقای تاجگردون استدلال و مستندات ایشان هم مورد توجه قرار گیرد تا حقی ضایع نشود و با توجه به این‌که گزارش کمیسیون تحقیق حجت شرعی و دلیل قابل اتکاء برای نمایندگان محسوب می‌شود، گزارش قوی، مستدل و قانونی تهیه شود.
 فیروزی همچنین گفت: رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای کمیسیون تحقیق گفت که شما وظیفه رعایت مصلحت‌ها را ندارید بلکه وظیفه شما رعایت قانون است کار قانونی خود را انجام دهید و نگذارید فضاهای سیاسی بر رأی شما اثر داشته باشد سعی کنید اتفاق نظر و اجماعی نسبت به گزارش کمیسیون تحقیق داشته باشید تا این گزارش برای صحن هم قابل اتکاء باشد.
 سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته کمیسیون تحقیق همچنین قرار است روز دوشنبه با مسئولان مرتبط در وزارت اطلاعات و همچنین شورای نگهبان دو جلسه جداگانه داشته باشد.
  علیرضا زاکانی نماینده قم همچنین امروز در جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: موضوع بررسی اعتبارنامه تاجگردون، نماینده فعلی و دوره پیشین مجلس شورای اسلامی اکنون به طور جدی روی میز نمایندگان قرار دارد و حتی برخی از نهادهای نظارتی قبلاً نظر نامساعد خود را با توجه به برخی مداخلات اقتصادی درباره وی اعلام کرده بودند.
 زاکانی  با بیان اینکه عده معدودی در صدد هستند که اجازه ندهند مجلس نقش خود را در جریان مبارزه با فساد و در موضوع بررسی اعتبارنامه نمایندگان آن طور که باید و شاید ایفا کند، گفت: در عین حال عزم نمایندگان در این زمینه جدی است؛ کما اینکه تاجگردون به رکنی‌ترین کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون برنامه و بودجه در دوره گذشته متصل بوده و به اسناد سری کشور در این حوزه دسترسی داشته است؛ بنابراین باید مشخص شود که آیا از موقعیت خود در کمیسیون در اختصاص بودجه به شرکت‌ها و غیره سوء استفاده کرده است یا نه.
وی معتقد است ظرفیت انقلابی گری مجلس یازدهم حتی به مراتب از مجلس هفتم بیشتر است و در نتیجه می‌توان به نتیجه این آزمون شفافیت امیدوار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تاج جنوب است نفت وگاز و آب و برنامه وبودجه و سرمایه جنوب است ما نمی گذاریم مانند بیت المال بیت الحال گردد ماهمه تاجگردونیم
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت انقلابی گری یا ظرفیت هیاهو؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما..
ان شاالله که این تلاش ها مثمر ثمر خواهد بود و نتیجه شفافیت دقت دین داری و لدالت محوری را در رای نمایندگان به این موضوع ببینیم..
ان شاالله که مرحله بعد را حضرت ایت الله رئیسی پیگری خواهند کرد..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1