تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۲۱۹۴۴
بلاتکیلفی بر سر یک اعتبارنامه، داستان مجلس یازدهم و اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون؛

قصه تاجگردون و شکاف درون اصولگرايي / شوک ‌نمایندگان تازه‌کار

۰
شوک ‌نمایندگان تازه‌کار
کبنا ؛ماجراي مواجهه مجلس انقلابي اصولگرا با اعتبارنامه تاجگردون، جمعي از اصولگرايان جوان و فعالان رسانه‌اي‌شان را شوکه کرده است؛ جواناني که هيچ شناختي از مناسبات قدرت فراتر از دوقطبي اصلاح‌طلبي- اصولگرايي ندارند و نگاهشان به سياست بسيط و ساده، برمبناي آن چيزي است که در پروپاگانداي رسانه‌اي‌شان دميده مي‌شود؛ پروپاگاندايي که يک سمت سياست را خير و سمت ديگر را شر معرفي مي‌کند. گويي بساط مجلس شر برچيده شده و جمعي خيرانديش که هدفي جز منافع مردم ندارند گرد هم آمده‌اند. اصولگرايان جوان که مشتاقانه پيگير فعاليت مجلس يازدهم‌اند هيچ درکي از واقعيت سياست و آنچه در دالان‌های قدرت مي‌گذرد، ندارند. آنها که گوش فلک را با «هشتگ شفافيت» در مجلس دهم کر کرده و مدعي بودند آن مجلس با شفافيت آرا مشکل دارد، الان دچار اين دوگانگي، سرگشتگي و ابهام شده‌اند که در ماجراي بررسي اعتبارنامه تاجگردون با همه اعتراضات، حملات و افشاگري‌ها کدام اصولگرايان رأي موافق داده‌اند.
شرق نوشت: با چه استدلالي و چرا شفاف نمي‌شود. به نظر مي‌رسد تصوري که از يک مجلس اصولگراي انقلابي داشتند در همين ابتداي کار ترک‌هايي عميق برداشته است. چراکه شعبه 12 مجلس تماما اصولگرا اعتبارنامه تاجگردون متصف به اصلاح‌طلبي را که اين روزها عليه‌اش بسيار افشاگري شده، تأييد کرده است. شايد يکي از دلايلي که حالا اعلام شده بررسي اين اعتبارنامه به کميسيون تحقيق ارجاع داده شده است، علاوه بر اصرار مخالفان تأييد اين اعتبارنامه در شعبه 12 مجلس، همين واکنش‌هايي است که در فضاي مجازي ايجاد شده است.
يکي از کاربران ارزشي در توييتي نوشته است: «از برادر بزرگوار آقاي موسوي‌لارگاني، رئيس محترم شعبه ۱۲ و منتخب فراکسيون نيروهاي انقلاب در هئيت‌رئيسه مجلس خواهشمندم رأي خود به اعتبارنامه تاجگردون را شفاف کنند».
سيدعلي موسوي، از فعالان رسانه‌اي اصولگرا نوشته است: «حالا که اعتبارنامه تاجگردون تأييد شد. کاش شفافيت آرا بود تا بدانيم آن ۹ نفر موافق و هفت نفر مخالف چه کساني هستند؟ برخي نااميد شده‌اند که با اين وصف بايد فاتحه مجلس انقلابي را خواند اما برخي ديگر به آن برخي دلداري مي‌دهند که با تأييد اعتبار نامه تاجگردون نه نياز است فاتحه مجلس را خواند و نه بايد از مجلس انقلابي نااميد شد اينجا نقش شوراي محترم نگهبان خيلي تعيين‌کننده است شوراي نگهبان، هم نگهبان قبل از انتخابات است و هم نگهبان بعد از انتخابات پاشنه آشيل انقلاب همین‌جاست آقايان، بسم‌الله». ماجرا باعث شده خود نمايندگان اصولگرا هم عليه هم شوند. تا جايي که زهره الهيان، نماينده تهران نوشته است: «نمايندگاني که در شعبه، موافق تاجگردون رأي دادند در مقابل ملت و خون شهدا و فرداي قيامت بايد پاسخ‌گو باشند. فردا روز امتحان بزرگ براي مجلس است». نماينده کاشمر هم در باب تصميمي که در شعبه 12 مجلس گرفته شده بود، در توييتر نوشته است: «مردم از اعضای شعبه ۱۲ مطالبه شفافيت آرا کنند! -غايبان: ۲، موافقان: ۹ و مخالفان: ۷- تا عهدشکنان شناخته شوند...» يک کاربر ارزشي با عکس پروفايل سردار قاسم سليماني هم درباب غيبت قاليباف در جلسه رأي‌گيري شعبه 12 نوشته است: «يکي مي‌رفت وسط داعش تا ريشه فساد رو نابود کنه يکي ديگه در جلسه بررسي اعتبار يه فاسد غيبت مي‌کنه بعد هم ميگن ما آمديم تا راه حاج قاسم رو ادامه بديم و خاطره‌بازي مي‌کنند هي روزگار، چقدر داد زديم». يک روحاني اصولگرا با اشاره به اينکه اگر اعتبارنامه آقاي تاجگردون در صحن علني مجلس رأي بياورد، يعني مثل توييتر که خيلي‌ها ادعاي انقلابي‌بودن دارند اما درواقع انقلابي‌نما هستند، نوشته است: «اين مجلس هم اکثرا انقلابي‌نما هستند جز عده‌اي اندک. به‌زودي مشخص خواهد شد اين مجلس را چه بناميم!» بعد هم در واکنش به انقلابي‌بودن يا نبودن مجلس فعلي نوشته است: «بنده همان موقع نسبت به ليست واکنش داشتم و عرض کردم ليست را انقلابي نمي‌دانم. افراد بدي نيستند اما انقلابي هم نيستند، عملکردشان در گذشته يا گفتار دوپهلويشان ثابت مي‌کرد. اين هم حال فعلي!»
جريان اصولگرايي اين روزها از يک تناقص ذاتي رنج مي‌برد. بخشي از نسل جوانشان به‌شدت آرمان‌گرا و ضدعملگرايي و اقتصاد ليبرالي هستند، درحالي‌که زعماي‌شان در حوزه سياست به‌شدت عملگرا و حامي اقتصاد بازار هستند. از تقدير از تتلو توسط رائفي‌پور‌ ‌ و حميد رسايي تا رفتار اقتصادي شهردار سابق در رشد و توسعه مراکز تجاري و ساختمان‌هاي لوکس عظيم در تهران با حواشي زیاد.‌ اصولگرايان اگر نتوانند اين تناقض را درون خود حل کنند که بعيد است بتوانند، به‌زودي با يک شکاف عظيم گفتماني درون خودشان روبه‌رو مي‌شوند.

اعتبارنامه تاجگردون؛موضوع حیثیتی مجلس جدید
درحالی که گمان می‌رفت تمام شده اما کش آمد. از روز نخست افتتاح این مجلس تا کنون که سه هفته گذشته نمایندگان با اعتبارنامه تاجگردون مشغول هستند و حالا دست کم این ماجرا برای دو هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت! روز سه شنبه اعلام شد که شعبه 12 که وظیفه بررسی اعتبارنامه تاجگردون را دارد با 9 رای مثبت در برابر هفت رای منفی اعتبارنامه این نماینده گچساران را تایید کرده است.
آفتاب یزد نوشت: در همین زمینه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه سه نفر از منتخبین گفت: در جلسه‌ای که هیئت رئیسه مجلس درباره این موضوع برگزار کرد، جمع‌بندی نهایی این شد که به دنبال تایید اعتبارنامه‌های منتخبین فریدن،‌ صومعه‌سرا و گچساران در شعبه مربوطه، اعتبارنامه‌های این منتخبین در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و رای‌گیری در مورد آنها انجام نخواهد شد.
وی افزود: بر همین اساس به دنبال تایید اعتبارنامه‌های این منتخبین در شعب ۱۰ و ۱۲ اعتبارنامه‌های این افراد در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و نیازی به رای‌گیری نخواهد داشت.
سلیمی اظهار داشت:‌ در زمان اصلاح آئین‌نامه برای این موضوع، شورای نگهبان به اینکه اعتبارنامه‌های مورد اعتراض واقع شده تنها در صحن قرائت شود ایراد گرفته بود و این موضوع در آئین‌نامه ذکر شد که نمایندگان باید در مورد آن تصمیم بگیرند. عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس دو برداشت از مواد ۲۹ و ۳۲ آئین‌نامه در این باره انجام می‌شود یکی اینکه اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض واقع می‌شوند باید در صحن به رای‌گیری گذاشته شود و برداشت دوم اینکه این اعتبارنامه‌ها تنها باید قرائت شوند. وی افزود: در جلسه مفصلی که در هیئت رئیسه مجلس برای این موضوع برگزار شد نظر اکثریت اعضا بر این بود که رای‌گیری در این باره نیاز نیست و اعتبارنامه تنها باید قرائت شود.
این اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس سه شنبه شب انجام شد اما دیروز صبح مجلس یازدهم روال دیگری را برگزید! محمد علیپور سخنگوی شعبه ۱۲ با قرائت گزارش این شعبه گفت: در اجرای ماده ۲۹ آیین‌نامه داخلی، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران پس از انجام مراسم تحلیف در جلسه چهارشنبه هفتم خردادماه ۱۳۹۹ به این شعبه ارجاع شد و مورد اعتراض علیرضا زاکانی، علی‌اکبر کریمی، روح‌الله نجابت، علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، اقبال شاکری، احمد نادری، مالک شریعتی و مجتبی رضاخواه در جلسه ۲۰ خرداد ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا تایید شد. قالیباف رئیس مجلس بعد از توضیحات سخنگوی شعبه ۱۲ گفت: همان طور که سخنگوی شعبه ۱۲ توضیح داد دو مرحله رسیدگی درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون صورت گرفته و در شعبه رای‌گیری شده و گزارش آن ارائه شده است. اگر دوستان صحبت و یا اعتراضی دارند آن را بیان کنند تا براساس آیین‌نامه تصمیم‌گیری شود، با این کار اجماع می‌کنیم و یا اجماعی صورت نمی‌گیرد. لذا اگر نمایندگان اعتراض دارند، آن را بیان کنند.
> اعتراض مجدد زاکانی
علیرضا زاکانی نماینده تهران گفت: اخطاری با استناد به اصول ۹۳، ۸۵، ۷۲ و ۷۳ داشتم که با توجه به توضیحات رئیس مجلس این اخطار محل بحث نیست. اگر اعتراض‌نامه به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود من اخطار را مطرح نمی‌کنم وگرنه قصد بیان آن را دارم. رئیس مجلس از زاکانی خواست که به صورت روشن اخطارش را مطرح کند. زاکانی توضیح داد: طبق اصل ۹۳ درباره مجلس گفته شده که بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد مگر درباره تصویب اعتبارنامه نمایندگان؛ وقتی لفظ مجلس می‌آید یعنی دو سوم نمایندگان محل بحث و اظهار نظر است و حضور تک تک نمایندگان موضوعیت دارد. وی افزود: طبق اصل ۸۵ بحث نمایندگی قائم به شخص نیست و نمی‌توان حق رای نماینده را به شعبه واگذار کرد. نماینده تهران با اشاره به روند بررسی موضوع مربوط به اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان و ایراد شورای نگهبان به آن در سال ۹۷ گفت: آن زمان مجلس تصویب کرده بود که گزارش شعبه مربوط بعد از اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه‌ای تنها قرائت شود آن زمان شورای نگهبان ایراد گرفت که باید اعتبارنامه به تصویب مجلس برسد. در نهایت مجلس تصمیم گرفت که باید نمایندگان درباره اعتبارنامه تصمیم‌گیری کنند.
این نماینده مجلس توضیح داد: امروز تصمیمی که مجلس می‌گیرد تبدیل به رویه‌ای در دوره‌های بعدی هم می‌شود. اگر قرار باشد گزارش شعبه بعد از اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه‌ای تنها قرائت شده و درباره آن رای‌گیری نشود، آن وقت از مجلس سلب مسئولیت شده و تاکیدات امام هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد کما اینکه طبق قانون نمی‌توان حق رای‌گیری را از نماینده گرفت و به شعبه واگذار کرد. از رئیس مجلس می‌خواهم این اخطار را به رای بگذارد. محمدباقرقالیباف با وارد دانستن اخطار زاکانی گفت: با توجه به توضیحات آقای زاکانی و استناد به اصل ۸۵ قانون، در حقیقت رای نمایندگان قابل واگذاری نیست. او از نمایندگان خواست که نظرشان را درباره وارد دانستن این اخطار اعلام کنند تا بعد از آن براساس ماده ۱۹۴ توضیحاتی ارائه کند. به گزارش ایسنا، نمایندگان با ۱۵۹ رای موافق، ۷۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در مجلس اخطار زاکانی را وارد دانستند. بعد از رای مثبت مجلس به این اخطار، قالیباف گفت که براساس ماده ۱۹۴ اعتبارنامه تاجگردون برای بررسی به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود.
> تاجگردون: در این مجلس مظلومم
در همین حال غلامرضا تاجگردون در تذکری در جلسه علنی صبح دیروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و بعد از ارجاع اعتبارنامه‌اش به کمیسیون تحقیق خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من در انصاف و عدالت شما و هیئت رئیسه شکی ندارم اما خواهش می‌کنم شما و نمایندگان به این موضوع توجه کنید، البته انتظار داشتم قبل از رای‌گیری عنایت کنید اما اراده شما و جمع این بود که این اخطار وارد تشخیص داده شود و به رای گذاشته شود، برخلاف آن چه سخنگوی هیئت‌رئیسه در دو سه روز گذشته در ارتباط با رویه اعمال رای شعبه در صحن علنی گفتند.
وی افزود: من تا امروز به خدا توکل کردم و حرفی نزدم، دوستان عزیز فرآیندی را طی کردند و مجموعه‌ای از اطلاعات را تقدیم شورای نگهبان کردند و پاسخ‌ها را دریافت کردند. برخلاف همه قوانین آیین نامه‌ها در شعبه، نایب رئیس شما بعد از گذشت زمان اعتراضات به شورای نگهبان نامه نوشت. من وظیفه دارم از شورای نگهبان تشکر کنم. این دوره اول من نیست شورای نگهبان بعد از همه مکاتبات اظهار نظر کردند که اینها را دیدیم. در شعبه علیرغم این که قانون و آیین نامه اجازه نمی‌دهند موضوعات بررسی شد. هم من خدمت شما رسیدم و هم سخنگوی شما مصوبه را اعلام کردند. منتخب مردم گچساران خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم امروز براساس چه چیزی به این شکل عمل شد؟ آیا اگر کسانی دیگر در شعبه به آنها اعتراض می‌شد و یک نفر دیگر، امروز در مجلس می‌گفت بر اعتراضم باقی هستم که آن یکی غلامرضا تاجگردون نبود هم اینگونه عمل می‌شد که مظلومانه می‌خواهید در این مجلس با او برخورد کنید؟ این رویه رویه‌ خوبی نیست. من نه داعیه ماندن، نه تمایل به ماندن و نه اصراری به ماندن دارم. یک کیف در دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید.
تاجگردون در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است اعتبارنامه من به کمیسیون تحقیق برود، دنیا گوشه کوچکی از آخرت است. من در هر مقام و منصبی که باشم باید پاسخگوی هر احدالناسی از جامعه باشم، حتما هم در کمیسیون تحقیق حضور پیدا می‌کنم ولی خواهش می‌کنم به این بسنده نکنید، وظیفه شما این است که قانون، آیین‌نامه و شرع و قانون اساسی را رعایت کنید.
 ادامه فرآیند
درباره روند کمیسیون تحقیق حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی که پیش از این از تایید قطعی اعتبارنامه تاجگردون سخن گفته بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز مجلس تصمیم گرفت که اعتبارنامه آقای تاجگردون به کمیسیون تحقیق برای بررسی بیشتر ارجاع شود، فرصت کمیسیون تحقیق از امروز آغاز شده و باید حداکثر تا ۱۵ روز دیگر نظرش را اعلام کند.
وی افزود: اگر نظر کمیسیون تحقیق مبنی بر تایید اعتبارنامه باشد این گزارش به رای مجلس گذاشته می‌شود، چون در زمان اصلاح آیین‌نامه نظر شورای نگهبان این بود که مجلس باید در این موارد تصمیم‌گیری کند و صرفا قرائت گزارش کمیسیون تحقیق درست نیست.
وی افزود: اگر نظر کمیسیون تحقیق مبنی بر رد اعتبارنامه باشد این گزارش در صحن مجلس قرائت شده و آقای تاجگردون نیز حق دفاع دارد، در نهایت از مجلس رای‌گیری صورت می‌گیرد. این روند بدان معناست که در دو صورت رد و یا تایید اعتبارنامه، مجلس باید درباره گزارش کمیسیون تحقیق نظر دهد و از نمایندگان رای‌گیری می‌شود.
سلیمی درباره روند بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون تحقیق هم گفت که کمیسیون تحقیق از هر دو طرف یعنی آقای تاجگردون و معترضان به اعتبارنامه ایشان، دعوت می‌کند و صحبت‌ها را می‌شنود.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر اعتبارنامه تاجگردون در مجلس رد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اگر این اعتبارنامه رد شود دیگر آقای تاجگردون نماینده نیست. نمونه این اتفاق در ادوار قبل همچون دوره‌های اول و سوم هم رخ داده است.
علی‌اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم نیز دیروز درباره اعتبارنامه تاجگردون گفت: اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان و وارد دانستن آن توسط مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه آقای تاج‌گردون را به کمیسیون تحقیق ارجاع داده است. ما از امروز (چهارشنبه) آمادگی داریم کلیه مدارک را از دو طرف مورد بررسی قرار دهیم.
وی تاکید کرد: کمیسیون تحقیق به صورت دقیق و کامل و فارغ از تمامی مباحث حاشیه‌ای مدارک را مورد بررسی قرار داده و حرف‌های دو طرف را می‌شنوند، اعضای کمیسیون تحقیق در فرصت ۱۵ روزه به طور جدی و با دقت بررسی‌ها را انجام داده و گزارش خود را به صحن علنی ارجاع می‌دهد. باز هم تاکید می‌کنم که گزارش نهایی ما با دقت کافی تهیه شده و بر مبنای شنیدن حرف‌های دو طرف و طبق قانون خواهد بود.
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در مورد این‌که اگر این کمیسیون اعتبارنامه تاجگردون را تایید کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ توضیح داد: در هر صورت گزارش کمیسیون تحقیق چه درباره تایید و چه درباره رد اعتبارنامه آقای تاج‌گردون به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، گزارشی تخصصی که می‌تواند کمک‌کننده باشد. در هر دو صورت هم باید نمایندگان رای خود را درباره گزارش کمیسیون تحقیق اعلام کنند یعنی چه در صورت تایید و چه در صورت رد اعتبارنامه در این کمیسیون تصمیم‌گیری نهایی با صحن مجلس و نمایندگان خواهد بود.
 جعفرزاده: مجلس در بن بست افکار عمومی
اما درباره اینکه چطور ابتدا مبنا بر عدم رای‌گیری در صحن بود و بعدا تغییر کرد و به طور کلی ماجرای اعتبارنامه تاجگردون به کجا خواهد رسید گفت‌وگو کردیم با یک نماینده ادوار مجلس.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت:«به نظرم در این مورد بعد از تایید اعتبارنامه در شعبه 12 نیازی به رای‌گیری نبود البته یک اصل کلی وجود دارد که اگر قاطبه نمایندگان بر یک موضوع اصرار بورزند باید آن موضوع در دستورکار قرار گیرد بنابراین اینکه درنهایت نمایندگان اخطار را به رای گذاشته با توجه به اینکه نماینده در جایگاه قانون‌گذاری است، اتفاق دیروز قابل توجیه است با این حال به نظر می‌رسد اگر به جای آقای تاجگردون یک نماینده خودی بود آنها اقدام به رای‌گیری در صحن نمی‌کردند.»
او افزود:« به طور کلی به نظر می‌رسد این رویه درباره اعتبارنامه‌ها چندان مناسب نیست در واقع مبنا باید چه در ارزیابی‌های شورای نگهبان و چه در بررسی اعتبارنامه، قوه قضائیه باشد، به هرحال نمایندگان قاضی نیستند و قضاوت امری بسیار دشوار است بهتر است فرآیند به سمتی برود که به طور کلی اگر سندی یا پرونده‌ای وجود دارد به قوه قضائیه ارسال شود و دستگاه قضا بررسی‌های همه جانبه حکم دهد اینکه مثلا 20 نفر در یک کمیسیون یا شعبه مجلس جمع شوند و درباره تخلف یا عدم تخلف یک نماینده رای دهند به نظر می‌رسد جای اشکال دارد.»
این نماینده مجلس دهم اظهار داشت:«به نظر می‌رسد بر سر مسئله اعتبارنامه آقای تاجگردون مجلس یازدهم تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته است که چون برخی نمایندگان روی این موضوع و تخلفات تاجگردون مانور داده‌اند حالا احساس می‌کنند اگر اعتبارنامه او را تایید کنند پاسخی برای افکار عمومی نسبت به همه بحث و جدل‌هایی که مطرح کرده‌اند ندارند که البته چنین موضوعی بسیار خطرناک است که به این دلیل اصرار بورزند. مجلس نباید خود را در بن بست افکار عمومی قرار دهد.»
جعفرزاده ادامه داد: «با شخصی صحبت می‌کردم او نیز می‌گفت الان نمی‌توانیم بعداز این همه کش و قوس برسر این پرونده اعتبارنامه او را تایید کنیم با این حال معتقدم نمایندگان اگر متوجه شده‌اند یا توجیه شده‌اند بهتر است براین اساس تصمیم بگیرند.» این نماینده سابق درباره پیش‌بینی پایان ماجرای اعتبارنامه در پایان تاکید کرد:«درباره محتویات اطلاعاتی بیش از آنچه در رسانه‌ها منتشر شده ندارم اما بهتر است اگر سندی وجود دارد به قوه قضائیه ارسال شود و روال بررسی در کمیسیون تحقیق نیز به نظرم نمی‌تواند مناسب باشد.»
به نظر می‌رسد موضوع اعتبارنامه تاجگردون برای مجلس یازدهم درحال تبدیل شدن به موضوعی حیثیتی است. بررسی فعالیت‌های کاربران حامی مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از چنین امری است و چه بسا با توجه به حضور تعداد زیادی از این نمایندگان در شبکه توئیتر برخی فعالیت‌های کاربران نیز در به دامن زدن موضوع اعتبارنامه تاثیر داشته باشد. به عنوان نمونه از ابتدای امر که اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون مطرح شد کاربران بسیاری این موضوع را نشانی از ضد فساد بودن مجلس یازدهم دانستند و به عبارتی با مانور بسیار رسانه‌ای کوشیدند برای مجلس جدید لباسی از ضدیت با فساد بدوزند. با این حال زمانی که اعتبارنامه در شعبه 12 تایید شد همان کاربران با زیرسوال بردن نمایندگان جدید گفتند باید فاتحه این مجلس را خواند و دوباره با رای‌گیری دیروز نگاه‌ها عوض شد و مجلس یازدهم بار دیگر مجلسی با وقار و قوی در مبارزه با فساد لقب گرفت. فارغ از نتیجه نهایی رای اعتبارنامه تاجگردون و همچنین اتهاماتی که به او نسبت داده شده اما باید گفت مجلس یازدهم باید تلاش کند از رویه‌های زیگ زاگی پرهیز کند و حامیان این مجلس نیز در شبکه‌های اجتماعی باید توجه کنند نمی‌توان با هر اقدامی مجلس را قهرمان یا مجلس را ذلیل قلمداد کرد. چنین مسیری می‌تواند مجلس یازدهم را که قرار است تصمیماتی بسیار مهمتر از اعتبارنامه تاجگردون بگیرد، به یک باتلاق ببرد که از این مجلس حل مشکل که بیرون نیاید هیچ بلکه مشکلی نیز بر مشکلات افزوده شود. باید دید در آینده روال در این مجلس تغییر خواهدکرد یا آش همین است و کاسه همین!
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1