تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۱۹۹۷۶
ادعای همراه با توهین علی مطهری:

کدخدایی از رد صلاحيت‌های بي‌حساب و سیاسی دچار عذاب وجدان شده!/ قلب او هنوز به ‌طور كامل سياه نشده

۰
کدخدایی از رد صلاحيت‌های بي‌حساب و سیاسی دچار عذاب وجدان شده!/ قلب او هنوز به ‌طور كامل سياه نشده
کبنا ؛اين يك نقطه مثبت است چراكه نشان مي‌دهد كه هنوز وجدان و فطرت انساني در او زنده است و زنگارهاي ناشي از ظلم‌هايي كه به نامزدها شده‌، قلب او را به ‌طور كامل سياه نكرده است.
 علی مطهری، نماینده حاشیه ساز مجلس دهم که معتقد است: «مجلس دهم از دو دوره قبل بسیار بهتر بود ولی تبلیغ کردند که این مجلس بی‌کفایت است!» و بعد از ردصلاحیت برای انتخابات مجلس یازدهم هم گفته بود: «ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب اسلامی نگران شدم!» با انتشار یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب اعتماد مدعی شده است که کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از رد صلاحيت‌هاي بي‌حساب دچار عذاب وجدان شده و دنبال آرام كردن وجدان خويش است! این اظهارنظر مطهری به بهانه یادداشت انتقادی سخنگوی شورای نگهبان از عدم زمان سنجی و شاید منفعت گرایی برخی نمایندگان مجلس -خصوصا ردصلاحیت شده ها- برای اصلاح قانون انتخابات، آن هم در روزهای کرونایی پساانتخابات است. امری که بارها شورای نگهبان از مطعل نگه داشتن آن انتقاد کرده بود که به وقت نیاز کشور انجام نشد و بدون نتیجه ماند. کدخدایی نوشته بود: «در خبرها آمده بود که مجلس بعد از تعطیلات کرونایی و غیرکرونایی جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح دوفوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت. وسط بحران کرونا چه‌چیز واجب‌تر از اصلاح قانون انتخابات؟! انتظاری که 4 سال به‌پای آن نشسته بودیم! اول خیال کردم وظیفه ناتمام مجلس یعنی اصلاح قانون انتخابات و اجرای سیاست‌های کلی انتخابات موضوع دوفوریتی است! اما زهی خیال باطل! احقاق حق آن دسته از نمایندگانی که علیه آنها مثلاً گزارش خلاف واقع داده شده است!» مطهری هم در بخشی از یادداشت خود اعتراف نموده که این کار به دلیل احقاق حقوق چند نماینده مجلس که در حق آنان جفا شده، انجام شده است!
متن کامل یادداشت مطهری را در ادامه خواهید خواند:
واكنش‌هاي آقاي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان نسبت به مسائل مربوط به انتخابات گذشته از حد متعارف خارج شده است. مي‌توان گفت نسبت به اين موضوع آلرژي و حساسيت پيدا كرده است به‌ طوري كه با كمترين بهانه‌اي وارد اين گود مي‌شود و از خود دفاع مي‌كند و بدون آنكه كسي از او سوال كند بر درستي رد صلاحيت‌ها اصرار مي‌ورزد. به نظر مي‌رسد كه او به خاطر رد صلاحيت‌هاي بي‌حساب دچار عذاب وجدان شده و دنبال آرام كردن وجدان خويش است. اگر چنين باشد، امر مباركي است و نشانه آن است كه هنوز وجدان و فطرت انساني در ايشان زنده است.
حساسيتي كه ايشان نسبت به مطرح شدن طرح دوفوريتي اصلاح قانون انتخابات در مجلس از خود نشان داده و حرف‌هاي بي‌اساس زده است، قابل تامل است ضمن اينكه با جايگاه ايشان يعني عضويت و سخنگويي شوراي نگهبان نيز تناسب ندارد. اولا با لحن تمسخرآميز با مجلس سخن گفته است.
سخن از تعطيلات كرونايي و غيركرونايي مجلس به ميان آورده است، كنايه از اينكه بخشي از تعطيلات مجلس ناشي از عكس‌العمل او در مقابل رد صلاحيت‌ها بوده حال آنكه اين تعطيلات به دنبال دستور وزارت بهداشت بوده است و اين روزها هم كه جلسات آن تشكيل مي‌شود به نظر من كار درستي نيست و بيشتر از ترس رسانه‌هاست.
ايشان اظهار تعجب كرده كه چرا وسط بحران كرونا، طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح شده است. مثل اين است كه بگوييم چرا شوراي نگهبان وسط بحران كرونا به بررسي مصوبات مجلس از لايحه ماليات بر ارزش افزوده پرداخته است. گويي در اين روزها همه بايد فقط درباره كرونا حرف بزنيم. از آن طرف مي‌گويد چرا جلسات مجلس تعطيل شد از اين طرف مي‌گويد چرا برقرار شده و طرحي را غير از كرونا مطرح كرده‌ايد.
ظاهرا شوراي نگهبان مي‌خواهد از اين پس علاوه بر منطبق كردن اعمال، نيات و اظهارنظرهاي نمايندگان مجلس با منويات خود، دستور جلسات مجلس را نيز تنظيم و ابلاغ كند كه اين طرح يا لايحه را مطرح كنيد و آن را نه و لابد بعد هم فرمان صادر كند كه به آن رأي مثبت بدهيد يا منفي. با رويه‌اي كه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها در پيش گرفته و مي‌گويد چرا در فلان موضوع اين را گفتي بايد نظر ما را مي‌گفتي، دور نيست كه به چنين روزي هم برسيم.

آقاي كدخدايي احقاق حق نمايندگاني را كه عليه آنها گزارش خلاف واقع داده شده و به همين دليل رد صلاحيت شده‌اند، تحقير مي‌كند و امر كوچكي مي‌شمارد و مي‌گويد در وسط بحران كرونا چرا به اين موضوع پرداخته‌ايد؟ گويي احقاق حق زمان خاص دارد و مثلا بايد همه امور در حالت عادي باشد تا بتوان با ظلمي مبارزه كرد. دستور قرآن را فراموش كرده است كه به كسي كه مظلوم واقع شده، اجازه فرياد و بدگويي به ظالم داده است. از طرف ديگر سخنگوي شوراي نگهبان كه همواره مي‌گفت منتظر اصلاح قانون انتخابات در مجلس هستيم، اكنون كه طرحي براي اين منظور در مجلس مطرح شده آن را به تمسخر گرفته كه «روزهاي آخر مجلس چه وقت اين كار است؟» مگر اول و آخر مجلس با هم فرق دارد؟ لابد مجلس يازدهم هم تا مدتي مجاز نيست، دست به قانون انتخابات بزند چون اول مجلس است!
آنچه در مجموع از سخنان آقاي كدخدايي فهميده مي‌شود همان است كه ايشان از رد صلاحيت‌هاي گسترده و بعضا بي‌حساب و احيانا سياسي و دستوري كه موجب كاهش مشاركت مردم شد، دچار عذاب وجدان شده و اكنون ناخودآگاه وارد هر ميداني مرتبط با انتخابات مي‌شود تا خود را بي‌تقصير جلوه دهد و وجدانش را آرام كند. البته اين يك نقطه مثبت است چراكه نشان مي‌دهد كه هنوز وجدان و فطرت انساني در او زنده است و زنگارهاي ناشي از ظلم‌هايي كه به نامزدها شده‌، قلب او را به ‌طور كامل سياه نكرده است. (جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1