کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

آقای موحد؛ شایستگان کهگیلویه را حمایت کنید

29 فروردين 1399 ساعت 3:03

شهرستان‌های حوزه انتخابیه آقای موحد و استان کهگیلویه و بویراحمد لبریز از نیروی استانی توانمند است که در سال‌ها است مورد بی مهری قرار گرفته است و حالا با انتخاب مجدد و حضور موحد و با توجه به اعتبار و نفوذ سیاسی وی این امیدواری وجود دارد وی در این حوزه نیز فعال باشد و متعاقب آن نیروهای ملی نیز به شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند.


سید محمد موحد با سابقه چندین دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی همواره از سوی مخالفانش متهم به عدم کادرسازی و حمایت‌های لازم جهت رشد نیروهای انسانی و کادر متخصص برای آینده شهرستان بوده است. اما حقیقت امر و نگاهی مختصر به کارنامه حضور وی در مجلس موحد چیزی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. موحد در دوران نمایندگی خود هم به رشد نیروی انسانی شهرستان در سطح استان و هم از مهمترین عوامل رشد نیروهای استان در سطح کشور بوده است. بی گمان در رشد و ترقی هر نیروی استانی توانمندی و شایسته بودن فرد معیار اول و اصلی است ولی چه بسیار نیروهای شایسته و توانمند دیگری که در شهرستان استان بوده است که به دلیل حمایت نشدن نتوانسته‌اند به چیزی که شایستگی‌اش را داشته‌اند برسند.
علی مژدهی پور، دانش، صدرالله دولت، عدل هاشمی پور و ... نیروهایی بودند که در دوران نمایندگی موحد با حمایت و همراهی موحد به مسئولیت‌های بالا در سطح ملی دست یافتند. یکی از ویژگی‌های شاخص موحد نگاه فراجناحی و فرا منطقه‌ای وی بوده است که بدون از در نظر گرفتن محدودیت و تنگی نظری از نیروهای شایسته حمایت لازم را بعمل آورده است. این خصوصیت نیز در این دوره سبب شد بخش عظیمی از گروه‌های مختلف جامعه با سلایق مختلف از وی حمایت نمایند و رأی بسیار بالایی به نام‌موحد در انتخابات به ثبت برسد.
نداشتن نیرو در وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشور یکی از مشکلات بزرگ چهار حوزه انتخابیه بوده است، همین موضوع آسیب زیادی به شهرستان و جوانان استان وارد آورده است.
در کهگیلویه از گذشته تا به اکنون نیروهای شایسته و توانمندی در اکثر بخش‌ها و در گروه‌های سیاسی مختلف حضور داشته‌اند که در هر جایگاه و منصبی به کار گرفته شده‌اند عامل خیر و برکت برای مردم و کشور بوده‌اند. این نیروها در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و همراهی مردم و نمایندگان مجلس هستند و نکته دیگر اینکه با توجه به تجربه چند دوره گذشته و شناختی که از حجه الاسلام موحد وجود دارد بسیاری از نیروهای شایسته استان در این دوره در کنار محمد موحد به بازگشت عزت به کهگیلویه کمک کردند. حالا نیز انتظار می‌رود که با انتخاب دوباره موحد رشد و ارتقا این نیروها را در سطح استان و کشور شاهد باشیم.
شاید نیازی به نام بردن و معرفی این نیروها و مدیران نباشد اما چند مورد از این مدیران و کارنامه خوب آنها در بخش‌ها و وزارتخانه‌های محل خدمت آنان برای معرفی و شناخت بیشتر اشاره می‌شود. امید که خیلی زود شاهد رشد و ارتقا این عزیزان و از سوی دیگر حمایت این نیروها به توسعه شهرستان و حمایت از سایر سرمایه‌های اجتماعی در استان باشیم. ناگفته پیداست که ظرفیت شهرستان بسیار بیشتر از تعداد نیروهایی است که در ادامه خواهد آمد و این چند مورد نیز صرفاً جهت معرفی بیشتر و به عنوان نمونه آورده می‌شود.
قادر آشنا نیازی به معرفی ندارد چرا که حاج آشنا در حال حاضر از شایسته‌ترین نیروهای فرهنگی در سطح ملی است. در کارنامه آشنا سوابق درخشانی وجود دارد که تنها جای وی در پست وزارت و یا یکی از معاونت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خالی است. یکی از بارزترین ویژگی‌های آشنا حضور در سطوح بالای مدیریتی در هر دو دولت است که این موضوع تنها به سبب توانمندی وی است؛ آشنا و آشناهای بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر استان حضور دارند که هر کدام با کوچکترین حمایت توانایی حضور در بالاترین سطوح مدیریتی فرهنگی و هنری از کشور را دارند.
 رضا چمن یکی دیگر از مدیران ملی کهگیلویه‌ای است که سوابق خوبی در حوزه علوم پزشکی کشور دارد. وی سابقه ریاست چندین دانشگاه علوم پزشکی در کشور را در کارنامه خود دارد و یک مهره مستعد برای حضور در بالاترین سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. حضور چمن و هر نیروی دیگری در سطح ملی در حمایت و تخصیص بودجه و امکانات به استان می‌تواند مؤثر باشد. نگاهی به عملکرد سید کامل تقوی نژاد در وزارت بهداشت نژاد کمک خوبی به استان بوده است و بخشی از توان و رایزنی موحد نیز باید بر حفظ امثال تقوی نژاد در وزارت بهداشت متمرکز باشد. علاوه بر تقوی نژاد در حال حاضر نیروهای دیگری از کهگیلویه در برخی از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز وجود دارد که نه تنها باید با رایزنی و حمایت حفظ شوند که با حمایت از این نیروهای شایسته به ارتقا آنها نیز کمک گردد.
در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیز نیروهای شایسته‌ای از شهرستان در حال حاضر در سطوح مختلف وزارت خانه حضور دارند؛ علی محقق از جمله این نیروها است. محقق با سن کم در یکی از بالاترین سطوح وزراتخانه یعنی ریاست روابط عمومی وزارت بزرگ جهاد کشاورزی حضور داشت.
 گرشاسب جمشید نژاد یکی دیگر از نیروهای مستعد کهگیلویه است که از همان سال‌های ابتدایی خدمت خود در دولت اصلاحات تاکنون سوابق مدیریتی بالایی را در وزارت پست، تلگراف و تلفن سابق و پس از آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کرده است و هم اکنون نیز در وزارت خانه جایگاه خوبی دارد. نگاهی به کارنامه جمشید نژاد نشان می‌دهد وی یک نیروی فعال و مدیر است که حمایت خوبی از جوانان شایسته شهرستان و حتی استان داشته است. جمشید نژاد نیز مانند سایر نیروهای هم استانی این کارنامه و توان را دارد که در سطوح بالاتری در وزارت خانه قرار گیرد.
جهانگیر حبیبی یکی دیگر از این مدیران دارای رزومه و شناخته شده‌ی کهیگلویه است که در سطوح میانی و بالای وزارت نیرو مسئولیت‌های قابل قبولی داشته است که ارتقا وی در یک وزارت خانه مهم بی تأثیر در روند رشد و توسعه شهرستان در کوتاه مدت و میان مدت نخواهد بود.
حسین فیاض بخش نیز یکی از نزدیکترین نیروها به موحد محسوب می‌شود فیاض بخش نیز ظرفیت خوبی برای حمایت و قرار گرفتن در سمت‌های مدیریتی بالا در سطح استان و کشور را دارا می‌باشد.
شهرستان‌های حوزه انتخابیه آقای موحد و استان کهگیلویه و بویراحمد لبریز از نیروی استانی توانمند است که در سال‌ها است مورد بی مهری قرار گرفته است و حالا با انتخاب مجدد و حضور موحد و با توجه به اعتبار و نفوذ سیاسی وی این امیدواری وجود دارد وی در این حوزه نیز فعال باشد و متعاقب آن نیروهای ملی نیز به شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
توصیه به حمایت از این دست نیروها نباید یک موضوع مهم‌تر را به حاشیه ببرد و آن هم حمایت از جوانان و رشد آنان به عنوان موتور محرکه جامعه است. جوانانی که در انتخابات اکثراً در کنار موحد بودند ولی سال‌هاست هیچ حمایت کننده‌ای در شهرستان و استان ندارند.
 


کد مطلب: 419922

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/419922/آقای-موحد-شایستگان-کهگیلویه-حمایت-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1