تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب : ۴۱۰۶۸۵
مدیریت یک زن در اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد؛

مدیریت موفق بانوی «کار» کهگیلویه و بویراحمد (+ اسناد )

۸
۰
مدیریت موفق بانوی «کار» کهگیلویه و بویراحمد (+ اسناد )
کبنا ؛بیکاری درد بزرگی است که به جان استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده و محصول سال‌ها بی تدبیری است که هیچ وقت دولتمردان و مدیران استان به دنبال راه‌های اشتغالزایی نبودند، نه کارخانه بزرگی تعریف شد و نه از داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و معادن آن بهره بردند.
پروانه نیک مرام نخستین زنی که در وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی به جایگاه مدیرکلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید و او اولین زن کهگیلویه و بویراحمدی هست که مدیریت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بر عهده می‌گیرد، او را قبل از اینکه اولین مدیرکل بنامند، باید اولین مدافع کارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد نامید. نیک مرام در دفاع از حق و حقوق کارگران هیچ وقت کوتاه نیامد و نامش زبان زد همه کارگران و کارفرمایان هست.
نیک مرام در این مدت مسئولیتش توانست چهره موفقی از عملکرد بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان دهد و نظر مسئولان کشوری و استانی را به سمت خود جلب نماید.
مسئولیت او همزمان شد با برنامه‌های جدی دولت در حوزه اشتغال و از همین‌رو روزها و شب‌های پرکاری بر او و همکارانش در اداره‌کل کار گذشت.
کهگیلویه و بویراحمد سال 97 در یکی از سخت‌ترین و دشوارترین سال‌ها به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی توانست با فرماندهی یک زن حائز رتبه دوم در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و رونق کسب و کار شود.
 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی وضعیت استان‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در همین زمینه با ارسال نامه‌ای خطاب به استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد کسب این موفقیت را به وی و تیم اقتصادی استان تبریک گفت.
استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین عملکرد تسهیلات مشاغل روستایی با ۱۳۴ درصد پرداختی نسبت به سهمیه آن استان در بین ۵ استان برتر قرار گرفت.
در فاز نخست این طرح ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل قانون مذکور به استان اختصاص داده شد که با توجه به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.
این میزان پرداخت بیانگر رشد ۱۳۴ درصدی در زمینه جذب تسهلات اشتغالزایی بود.
در فاز دوم این طرح نیز حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۵ میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که از این میزان ۲۱۹ میلیارد تومان سهم بخش‌های اقتصادی بود.
کسب این موفقیت نتیجه تلاش، همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی و اعضای کارگروه اشتغال، توسعه و سرمایه گذاری استان اعم از بخش دولتی و خصوصی بوده و البته مدیریت کارآمد و جهاد گونه در اداره کل تعاون استان بوده است.

جایگاه کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی
کهگیلویه وبویراحمد، استانی است که همواره در سایه عدم تعادل‌ها، شکاف عمیق توسعه‌ای، نابرابری‌های اجتماعی و برخی بی مهری‌ها و سوءمدیریت ها در سالیان متمادی با واژه نامانوس محرومیت عجین بوده اکنون با تلاش و توجه ویژه دولت تدبیر و امید در مسیر رشد شتابان توسعه قرار گرفته است.
مصادیق و شاخص‌های مهم ارزیابی در سیر تحولات، کارکردها و نگاه توسعه مدارانه و راهبردی دولت تدبیر و امید ظرف پنج سال گذشته بیانگر توجه ویژه و توام با برنامه ریزی اصولی این دولت در راستای تحقق خواسته بحق استان‌های محروم مبنی بر توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات و منابع بوده است.
آمارها نشان می‌دهد که کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای نامتوازن و نابرابری‌های اجتماعی و مشکلات انباشت شده از گذشته به نظر می‌رسد شرایطی به مراتب ناخوشایندتر نسبت به سایر مناطق را همچنان تجربه می‌کند.
این استان که همواره با بحران جدی بویژه در زمینه نرخ بالای بیکاری بین استان‌های یکم تا پنجم کشور دست و پا می‌زد و حتی اوج روند ناخوشایند و رشد قارچ گونه آن در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به بالای ۱۷ درصد نیز رسید، نیازمند نگاه و توجه ویژه از سوی مسئولان و متولیان امر در سطح ملی است.
در میان همه مشکلات و دغدغه‌های ریز و درشت در مناطق محروم دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته گام‌های مثبتی برای سامان بخشیدن و اجرای سیاست توسعه متوازن برداشته است.

 پرداخت 2100 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
دولت در بهمن ماه سال ۹۶ با اختصاص یک ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی طرح اشتغال روستایی و عشایری را کلید زد.
آمارها نشان می‌دهد که دولت همه تلاش خود را برای اجرای این طرح در پیش گرفته تا با حل معضل اشتغال روستایی بسیاری از مشکلات و مسائل این بخش از جامعه نیز حل شود.
اختصاص این رقم از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان در کنار بسیاری از دستاوردهای ریز و درشت را می‌توان از جمله اقدامات ارزشمند دولت دانست.
جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش مهاجرت معکوس به روستا و همچنین احیا و حفظ فرهنگ‌های بومی و عشایری و ایجاد طرح‌های بوم گردی از نتایج مثبت در جهت توسعه متوازن و پایدار روستاها به شمار می‌رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار با پرداخت افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال ۶ هزار و ۲۴۸ نفر فراهم شده است.
پروانه نیک مرام گفت: این میزان تسهیلات به ۲ هزار و ۳۳۰ طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی افزود: این تسهیلات در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت در این استان به متقضیان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
 نیک مرام تصریح کرد: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان نیز جمعیت عشایر هستند.
 وی عنوان کرد: در راستای حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی دولت تدبیر و امید طرح‌های مطلوبی ارائه داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین طرح‌ها است.
به نظر نیک مرام از جمله اهداف مهم در اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تأمین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استانها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است.

 زمینه اشتغال 6275 نفر در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار با پرداخت حدود 2 هزار میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال 6 هزار و 275 نفر فراهم شده است.
، پروانه نیک مرام روز شنبه اظهار داشت: این میزان تسهیلات به 2 هزار و 346 طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: شهرستان‌های بویراحمد و چرام به ترتیب بیشترین و کم‌ترین پرداختی تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
نیک مرام عنوان کرد: به تفکیک شهرستانی در بویراحمد یک هزار و 46 طرح، بهمئی 285 طرح، گچساران 200 طرح، کهگیلویه 311، دنا 184، باشت 111، لنده 109 و چرام 100 طرح اجرا شده است.
وی تصریح کرد: آمار طرح‌های منعقد شده در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در مجموع 2 هزار و 491 طرح با اشتغال 6 هزار و 541 نفر به مبلغ 2 هزار و 147 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پرهیز از پول پاشی به بهانه اشتغال زایی را مورد تاکید قرار داد.
نیک مرام از جمله اهداف مهم در اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تأمین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استانها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی دانست.
دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه‌هاست.

188 میلیارد ریال مشوق کارآفرینی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۸۸ میلیارد ریال اعتبار برای تشویق سرمایه گذاران به کارآفرینی در این استان اختصاص یافته است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح‌های کارورزی، یارانه حقوق و دستمزد، مهارت آموزی و مشوق‌های بیمه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان در سال گذشته به وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اجرایی شده است که امسال ۱۲۸ میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت‌های شغلی است.
وی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۴۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت می‌شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند می‌توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می‌شود.
نیک مرام تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغالزایی روستایی و عشایری در این استان پرداخت شده است.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با هدف شفاف سازی طرح‌هایی که برای آنان از طریق تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر اعتبار تصویب شده است از طریق پورتال این اداره کل در سال گذشته منتشر شد.
نیک مرام تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه‌هاست.

حواشی لیست انتشار تسهیلات اشتغالزایی
انتشار لیست مشترک تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد این روزها یکی از دستاوردهای قابل دفاع تیم کار گروه اشتغالزایی استان بود که با ابهاماتی مواجه شد، این مسئله را مورد بررسی قرار دادیم تا معلوم شود، پروانه نیک‌مرام به عنوان بانوی اول کار و اشتغال در این استان، در حوزه تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال روستایی چه کرده است؟ تسهیلاتی که در ۲ حوزه طرح‌های زیر مجموعه کارگروه اشتغال و همچنین طرح‌های اشتغالی نهادهای حمایتی، برای اولین‌بار به صورت عمومی منتشر شدند.
 او در اقدامی قابل تحسین لیست تمامی کسانی که از کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد وام اشتغال روستایی گرفتند بر روی سایت اداره‌کل کار قرار داد و حتی آدرس طرح و تلفن مالک نیز ضمیمه آن شد تا جای هیچ ابهامی نباشد و برای عموم مردم معلوم شود که چه کسانی در این استان از کارگروه اشتغال وام ارزان روستایی گرفتند و با این پول چه کرده‌اند؟
 هم اینک لیست تمامی وام گیرندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد [ برای دیدن لیست کامل کلیک کنید] (از قبیل لیستی که در کارگروه اشتغال بررسی و از فیلتر اداره کار گذشته و نیز لیست دستگاه‌های حمایتی که به طور مستقیم (بدون مداخله اداره کار استان) در کارگروه تهران معرفی می‌شوند) بر روی سایت وزارت کار قرار گرفته‌اند.[ برای دیدن لیست کامل اینجا کلیک کنید]
 او آنقدر خوب کارش را انجام می‌دهد و برای کارش وقت می‌گذارد که بدون اغراق هیچ‌ کس نگفت، کاش کس دیگری به عنوان مدیرکل کار این استان انتخاب می‌شد. حالا در روزهایی که به زعم بسیاری از کارشناسان، این مدیر زن پاسخ اعتماد دیگر مسئولان ارشد را داده است، یک حاشیه هدفمند برای او به وجود آوردند که مبنای آن یک اشتباه در برداشت از یک لیست اشتغالی بوده است.
  خانم نیک‌مرام خودش پیشقدم یک شفاف‌سازی شد که همین هم دستمایه حاشیه شد؛ حاشیه‌ای که البته دستور وزارت آن را تشدید کرد.
مدتی بعد از وزارت با او تماس می‌گیرند که لیست کلی اشتغال روستایی جایگزین این لیست شود و به اصطلاح لیست استانی شود و طرح‌های اشتغالی کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی نیز اضافه شوند.
 همین مبنای حاشیه جدید شد چرا که خانم نیک‌مرام فقط پاسخگوی تسهیلات و طرح‌هایی است که در کارگروهی که دبیری آن را بر عهده دارد، تصویب و به بانک‌ها ارسال می‌شود.
 هم لیست مشاغل اولویت‌دار و هم موضوع نظارت و تأیید فنی این طرح‌ها در دو بخش کارگروه اشتغال استان و طرح‌های اشتغال روستایی نهادهای حمایتی با هم تفاوت دارد.
 تفاوت در این است که بر اساس قانون و بخش‌نامه ارسالی دولت، طرح‌های اشتغال روستایی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید، به هیچ‌عنوان در کارگروه اشتغال استانی مطرح نمی‌شوند و مستقیم به کارگروه ملی اشتغال می‌روند و از همان‌جا بدون دخالت و نظر اداره‌کل کار در صورت تأیید به بانک‌ها ارسال می‌شوند.
 اداره‌کل کار هم در کمیته فنی خود و هم در کارگروه استانی اشتغال، فقط طرح‌های متناسب و اولویت‌دار را تأیید می‌کردند ولی این الزام در طرح‌های اشتغالی نهادهای حمایتی نبود و همین موجب شد که در لیست تجمیع شده‌ای که روی سایت وزارت کار قرار گرفت، مشاغل کوچک و خاصی چون کافی‌نت، چلوکبابی، سوپرمارکت و … هم دیده شود و دستمایه انتقاد قرار گیرد. البته بعداً همه هم متوجه شدند که نیک مرام کارش را درست انجام داده است.
پایان بخش این گزارش، به قدردانی کارگران شهرداری دوگنبدان [برای دیدن متن کامل پیام کلیک کنید] از مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی اشاره می‌کنیم که نوشته‌اند؛ «از آنجا که از بدو ورود دکتر پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تحقق برنامه و اهداف وزارت کار دربررسی و حل مشکلات بخش تولید تسهیلات و کارگران کارفرمایان و ارائه راهکار مناسب و تخصصی که درراستای رونق تولید استان صورت گرفته تقدیر و تشکر می‌گردد.»

https://kb.mcls.gov.ir/icm_content/media/image/2019/06/291782_orig.jpg

https://kb.mcls.gov.ir/icm_content/media/image/2019/06/291784_orig.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
عملکرد ایشون در قسمت تعاون استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست. تعاونی های بزرگی همچون 2536 سی سخت در اوج فلاکت و انباشت بدهی قرار گرفته اند ولی با توجه به مراجعات بسیار. ایشون هیچ اقدام و عملکردی نداشته اند. حتی در کارگروه های تشکیل شده برای رفع موانع تولید کارخانه این تعاونی هم حاضر نمی شوند.
کیفیت را فدای کمیت نکنیم و ماهی گیری را با ماهی دادن سرپوش ننهیم.
ما به شدت از عملکرد ایشون در بخش تعاون ناراضی بوده و می نالیم. در دو ماه اخیر بارها به دفتر ایشون مراجعه کرده ایم ولی دریغ از یک پاسخگویی. همواره درب را بسته و پشت دیوار شانه خالی کردن بوده اند.
از سی سخت
Romania
بزرگترین تعاونی استان و گاهی کشور تعاونی 2536 سی سخت بوده که با 5000 عضو همچنان مورد بی خیالی و بی مهری خانم نیک مرام مدیر کل است، آنرا پشت گوش انداخته و بی خیال سرنوشت آن است.
به آمار وامها چسبیده اند و از سایر بخشهای اداره کل غافل شده اند.
اگر ایشون معتقد به تعاونی و کار تعاون نیست پس لطفأ زیرشاخه تعاون را در استان حذف نمایند و این همه اتاق و دفتر و دستک و کارمند بخش تعاون را تعطیل نمایند.
Romania
اتفاقأ ما از خانم نیک مرام یک اقدام عملی در دفاع از حقوق کارگران ندیده ایم بارها گفته ایم یک کارگاه با ظرفیت ۵۰ نفر اشتغال مستقیم داریم که لنگ یک وام سرمایه در گردش است ولی ایشون فقط به وامهای انفرادی چسبیده اند که معمولأ این وامها منجر به اشتغال پایدار نمی شوند ولی چون تعداد آمارش بالاتره شوق ایشون به اون سمته.
Iran, Islamic Republic of
موافقم....
Romania
خانم نیک مرام پست خودشونو با بانک اشتباه گرفتن
پست ایشون مدیر کل تعاون کار و رفاه هستن
تعاون شون که کلأ تعطیله
کار رو هم که خلاصه کردن در وام دادن
رفاهی هم که برا شهروندان اندیشیده نمیشه
اتفاقأ ایشون کارنامه موفقی ندارن
بهتره ایشون رو منتقل کنن برا ریاست صندوق مالی روستائیان نه اینکه مدیر کل کار و تعاون باشن.
اگه بد میگم ایشون آمار فعالیتهای قسمت تعاونش رو بده
آمار اشتغال پایدار ایجاد شده اش رو بده
Romania
کبنا نظرات رو منتشر کن تا خانم مدیر کلی که همواره ما با درب بسته اتاقش مواجه بوده ایم شاید بشنود خرف و صدایمان
البته گوش اگر گوش او و ناله اگر ناله من
انچه البته به جای نرسد فریاد است.
Romania
خانم مدیر کل. آیا راه و آدرس تعاونی ۲۵۳۶ با ۵۰۰۰ عضو رو بلدی؟
مطمئنم بلد نیستی
آیا تابحال مدیرعامل و هیئت مدیره این تعاونی بزرگ را به ملاقات پذیرفته ای؟
مطمئنم نپذیرفته ای
آیا به فلسفه وجودی تعاون و تعاونی و کار گروهی معتقدی؟
مطمئنم به مفهوم و عمل معتقدش ؟
مشملات ما را چه کسی باید پاسخگو باشد؟
مطمئنم خواهی گفت نمیدانم
ضرورت وجود اداره کل تعاون در استان و ادارات تابعه در شهرستان های ۸ گانه استان چیست؟
این یکی را خودم هم نمی دانم

لطفأ برای وقت مردم کمر شکسته از شرایط اقتصادی امروز جامعه اهمیت قائل شوید و به وظایف خود در قبال تعاونی ها عمل نمایید.شانه خالی ننمایید از مسئولیتها و وظایف تان و اگر نمی توانید تعاون را سر و سامان دهید. بروید و بگذارید یک کاردان تر و کاربلدتر بیاید.
شما خیال نکنید اگه ما ۱۰ بار اومدیم در اتاقتون و ما را راه ندادید دیگه زبان ندا یم
فعلأ که از طریق رسانه داریم حرفمان را میزنیم، مطمئن باشید صدایمان را به نمازجمعه ها و جلسات و بازدیدهای مقامات استانی و کشوری هم خواهیم رساند. خود را به نشنیدن نزنید، خوب میدانید ما اینکار را خواهیم کرد چنانکه قبلأ هم انجام داده ایم.
در صورت نشنیدن شما، در اولین بازدید مقامات کشوری خواهیم آمد و دادمان را بلندتر از قبل خواهیم زد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
پس چرا اینهمه بیکار داریم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1