تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۱۰۶۵۸
یادداشت /

هفته مظلومیتِ عدالتخواهی مبارک

سیدعلی عباس محدث
۶
۰
هفته مظلومیتِ عدالتخواهی مبارک
کبنا ؛متن ارسالی: ابتدا سالروز شهدای مظلوم هفتم تیر و شهادت عالم برجسته و نمونه حقیقی عدالت و عدالتخواهی، حضرت آیت الله دکتر بهشتی که به نام هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است را به مجموعه قضات، کارمندان و در رأس آنها رئیس کل شجاع، عدالتخواه و مفسده ستیز استان تبریک عرض می‌کنم.
سخن از عدالت گفتن و بر صراطش بودن، امری ثقیل است که فهمی بسیط می‌خواهد. لازم نیست که حتماً سواد خواندن و نوشتن داشت تا بفهمی که قضاوت چقدر مشکل و عدالت گرایی تا چه اندازه تزکیه نفس و سلامت روح می‌خواهد. همین که درکِ پاک زیستن و دوری از هواس نفس را در خود داشته باشی، کافی است تا به عمق مجرای عدالت، آگاه شوی. همین که به صراطِ انصاف باشی و چشم و گوش و دلت را از مجراهای غیرحق، ببندی و با کمترین درد مردم، رنجیده شوی و حقشان را ولو در سفره رنگین و یا در کابین همسران حکام و مدیران باشد، مطالبة به حق کنی و شجاعانه برگردانی، بر اثرات و ثمرات عدالت در جامعه آگاهی. قاضی باید دانش لازم، استقلال کافی و فهم به نتیجه ظلم و ستمگری، عاقبت حق کشی و ضرورت خداترسی داشته باشد، برای یک روز هم بر مسند عدالت و قضاوت باشد، نباید از محور حق طلبی و مردم داری خارج شود.
 پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: خداوند یاور قاضی است تا موقعی که ستم نکند، وقتی ستم کرد، خدا او را رها می‌کند و شیطان همراه او می‌شود. به همین مصداق حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید که: «قوه قضائیه باید توجه بکند که سروکارش با جان و مال مردم است [و] نوامیس مردم، سروکار این با آنهاست، و باید افراد صالح در آن‌جا باشند، سالم باشند و توجه بکنند که خطای قاضی بزرگ است، عَمدش مصیبت‌بار است، خطایش هم بزرگ است». در حکومت اسلامی که سمبل واقعی عدالتش علی (ع) است، وقتی شاهدی برای مطالبه زره خود از مرد مسیحی ندارد، به انسانیت و تاریخ بشری درس عدالت می‌دهد که هم حاکم اسلامی در مقابل قانون بر هیچ انسانی برتری ندارد و هم دین اسلام هیچ مصلحتی را برتر از حق و عدالت نمی‌داند.
مقام معظم رهبری در سال 72 می‌فرماید که؛ «قوه قضائیه، با صلابت، با اقتدار با تصمیم‌گیری درست و بهنگام می‌تواند جلوی پیدایش و رشد جرائم و توسعه خلاف در دستگاههای مختلف را سد کند، از ظلم به مظلومان و مستضعفان جلوگیری کند، از قدرت نمایی کسانی که به زر و زور مسلّحند جلوگیری کند». امروز وقتی صدای عدالت طلبی دستگاه قضایی استان به همه جای کشورمان طنین انداز شده است، مخالفت با عدالت را به وفور شاهدیم. جلوگیری از فساد اداری، رانت خواری، زورگیری و دفاع نامشروع از مفسدان و محکومان قضایی به جایی رسیده است که فریاد تغییر از زبان همراهان منفعت طلبی و حق کُشی بلند شده است. خوشحالیم که ظاهر مآبی دینی و مردم ستیزی دنیا طلبان، پنهان نماند و همه آگاه شدند که وقتی دمل چرکین فساد و تبهکاری در استان ما سرباز کرد، ترور و تهدید و تطمیع و اجبار و التماس برای تغییر قاضی القضات استان، سره را ناسره سوا کرد تا خداباوران و مستضعفان پایبند به دین آگاه شوند که وعده حق در اینجا ساری است که می‌فرماید؛ «... وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِکَ هُمُ الظَّالِمُون» ... اگر حکم خدا جاری نشود، ظلم جامعه را فرا می‌گیرد. این کلام خدا را با این تفسیر امام خمینی (ره) که می‌فرماید؛ «در صورتی که حکمی از قضات صادر شد... احدی حق دخالت در امر قضا را ندارد، و دخالت کردن خلاف شرع و جلوگیری از حکم قضا هم بر خلاف شرع است»، پس حضرات؛
آیا قضات استان کهگیلویه و بویراحمد، ظلم و فساد را در بدنه دستگاههای دولتی مکاشفه نکردند؟
آیا فساد و رویه‌های غیرقانونی را در دستگاههای دولتی محرز ننمودند؟
آیا حکم الهی و قانونی را برای مفسدین و متعرضین به قانون و حق مردم، صادر نکردند؟
آیا تأیید احکام عادلانه و قانونی برای محکومین به قانون در نتیجه اعتراض‌های مکرر و استفاده از وکلای مجرب، مبرهن و مشهود نبود؟
آیا زده و بندهای صوری و استفاده از رانت خواریهای کلان در سیستم‌های بانکی و اداری اعلام نشد؟
آیا کشف معاملات صوری در بانکها و استخدام‌های جزیره‌ای (قومی و منطقه‌ای) و حیف و میل‌های کلان، کشف و اعلام نشد؟
آیا در معاینه‌ی محل جرائم و فسادهای صورت گرفته، اقدامات قانونی انجام نشد؟
پس چرا باید قاضی عادل و فاضل استان کهگیلویه و بویراحمد را به جای تقویت و حمایت، مانع و تقبیح کنید؟
پس چرا باید عدالت و عدالت محوری را با کوچک شمردن نوع فساد و حمله به دستگاه قضایی استان، نادیده بگیرید؟
مگر با رأی همین مردم ستم دیده و محروم از عدالت به این جایگاهها نرسیده‌اید؟[*]
مگر با نام همین انقلاب و نظام اسلامی صاحب این همه اسم و رسم و یال و کوپال نشده‌اید؟
مگر به تعبیر حضرت امام این جمهوری برای سلطان پروری و امرا سالاری تشکیل شد؟
اجرای کدام نوع عدالت را از رئیس دستگاه قضایی کشور خواهانید؟ عدالت اسلامی یا عدالتی که منفعت شماها را برآورده کند؟
البته مردم حرفهایشان را گفته و عدالتجویان استان هم حمایت‌هایشان را از مجموعه شریف دستگاه قضایی استان بویژه رئیس کل شجاع، متدین، فاضل و محق به عدالت و مردانگی اعلام داشته‌اند و همه می دانیم در پشت این مطالبة تغییر رئیس کل دادگستری استان، نه درخواست عدالت هست و نه رسیدگی به مشکلات مردم و نه مبارزه با فساد، که اگر چنین بود می‌فهمیدند که عدالت و مطالبه گری حق مردم یعنی اجرای قانون با وجود مقاومت و نترسیدن از شلیک قریب 30 گلوله، درخواست‌های نامشروع از قضات و ممانعت، تعدیل و به انحراف کشاندن روند صحیح قضاوت در استان. ولذا، اگر منفعت طلبانی که با قانون مداری دستگاه قضایی استان احساس خطر نموده و می‌خواهد عدالت نگری و مشروعیت طلبی قضات استان را به شعار تغییر، به انحراف بکشانند، باید بدانند که مردم و جوانان آگاه، فهیم و نخبة استان که بیکاری، فقر، اعتیاد، گرانی، سود جویی و برخی فساد و آسیب دیگر را در نتیجه فساد اداری و رانتخواریهای متنفذین می ببینند، فریاد اثبات و اقتدار دادگستری استان را با وجود قاضی شجاع و عادل آن، بلندتر خواهند کرد.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة همه شهدای انقلاب و جمهوری اسلامی و همچنین، پاسداشت شهدای عدالت و دادخواهی ملت ایران بویژه شهدای حادثه هفتم تیر و حضرت آیت الله دکتر بهشتی، مجدداً هفته قوه قضائیه را به مجموعه شریف، عادل و زحمتکش دادگستری استان بویژه رئیس کل دادگستری، حاج آقای مزارعی و دادستان انقلابی و شجاع مرکز استان تبریک عرض می‌نمایم. از خداوند منان توفیق، عزت، خدامحوری و خداترسی را برای همگان مسئلت دارم.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* پی نوشت: یکی از نمایندگان مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود؛ بدهکاران بانکی با چند هزار میلیارد تومان در تهران آسوده خاطر هستند و به‌ راحتی می‌گویند که بدهکار بانکی هستیم اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی با ده فعالیت، 100 میلیارد تومان بدهکار بانکی دودمانش را بر باد دادند. وقتی سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد بدهکار می‌شود چنان آن را می‌زنند که دودمان سرمایه‌گذاری در استان به باد می‌رود. ...

------------------------------
سیدعلی عباس محدث
-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
درود شیر مادرت حلالت
Germany
آفرین بر شما
Germany
حلال زاده و شیر پاک خورده ای ,دعای خیر ما بدرقه راهت
Germany
افرین به این قلم و کلام شیوا درود برشما
Romania
وای از دست قلم ه که چون کبک سره زیر برف کرده وشما ها راودانشجویان ها گشوده اند
عبدالله ب
Iran, Islamic Republic of
بنام حق
درودخدابشرف سادات شجاع وحق طلبی همچون آقای محدث که علیرغم علم به اینکه بیان حقایق موجب بروزمشکلاتی برایشان خواهد شد لکن حقگویی راازاجدادبزرگوارشان به ارث برده اند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1