کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

گپ و گفت صمیمی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با مردم؛ از پیگیرهای شخصی «مزارعی» تا نظر مردم در باره عملکرد دادگستری

4 دی 1397 ساعت 17:32

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جواب درخواست این خانم گفت که شما نیز در این پرونده بی تقصیر نبوده‌ای و ممکن است بر اثر سهل انگاری و ساده اندیشی باشد و در راستای رأفت اسلامی به شما کمک می‌شود.


ملاقات مردمی از اول صبح با توجه به کثرت ارباب رجوع شروع می‌شود و اما رئیس کل و معاونین ضمن شنیدن و مطالعه درخواست‌های مردم در در چارچوب قانون جهت رفع مشکلات مراجعه کنندگان اقدام می‌کنند راهنمایی و دستورات لازم قضایی به منظور تسریع در رسیدگی به دیگر مسئولان قضایی داده شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد در روز ملاقات مردمی حجت الاسلام و المسلمین مزارعی، افرادی مراجعه می‌کنند و برخی درد دل‌هایی دارند که شنیدنی است. در همین زمینه به گزارشی کوتاه، از رخدادهای روز ملاقات اشاره می‌شود.
http://dadgostari-kb.ir/portals/dadgostari-kb.ir/DSC_5379_1.JPG
مردم برای ملاقات چهره به چهره با مسئولان قضایی، دو روز جلوتر مراجعه و نام نویسی می‌کنند.
رئیس کل و دو نفر از معاونین در این روز از شروع ساعت کاری در سالن اجتماعات حضور دارند و مردمی که نوبت به نوبت وارد شده و به بیان درخواست خود می‌پردازند.
اکثراً با لهجه‌ی لری صحبت می‌کنند و مسئولانی که به دقت گوش می‌دهند.
دستورات قضایی تایپ و ثبت اداری شده و به شعب و یا حوزه‌های قضایی ارسال می‌گردد.
در برخی مواقع حجت الاسلام و المسلمین مزارعی علاوه بر مکاتبه‌ی اداری، با قضات یا مسئولان قضایی تماس تلفنی برقرار و از کیفیت پرونده مطلع می‌گردد.
از همه‌ی نقاط استان برای ملاقات می‌آیند
در میان مراجعه کنندگان، خانمی با چشمان اشکبار بود و قصد اجاره منزل مسکونی‌اش را داشت و مستأجری که وی را مورد آزار و اذیت قرار داده و به چند ماه حبس محکوم شده بود که درخواست این خانم رسیدگی و دستور قضایی لازم صادر شد.
http://dadgostari-kb.ir/portals/dadgostari-kb.ir/DSC_5399_1.JPG
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جواب درخواست این خانم گفت که شما نیز در این پرونده بی تقصیر نبوده‌ای و ممکن است بر اثر سهل انگاری و ساده اندیشی باشد و در راستای رأفت اسلامی به شما کمک می‌شود.
شخص دیگری در بین مردم، به خاطر ارسال یک پیامک به حبس و شلاق محکوم شده بود که فرزندانش تحصیلات تخصصی و عالیه دارند که دستور لازم در خصوص طرح کمیسیون عفو صادر شد.
فرد دیگری علت حضور خود در دادگستری را کم کاری و یا تخریب در برخی ادارات بیان کرد و گفت همانطور که تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و کشاورزی است مقداری زمین از طرف اداره منابع طبیعی به من واگذار شد که در آن به احداث باغ بپردازم و اکنون باغم ثمر می‌دهد و بهترین کشمش را تولید می‌نمایم که اکنون رأی بر تخریب و قلع و قمع درختان صادر شده عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم.
خانم دیگری که کارگاه اموزشی در یاسوج داشت و مرتب از دادگستری استان تشکر می‌کرد و گفت: اگر دیگر مسئولان دغدغه خدمتگزاری مانند دادگستری را داشتند این همه مفسده اقتصادی نداشتیم.
او می‌گفت: در واقع حرکت‌های دادگستری در استان مردم را خیلی در برخورد با پدیده‌های فساد اقتصادی دلگرم و امیدوار کرده است.


کد مطلب: 405749

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/405749/گپ-گفت-صمیمی-رئیس-کل-دادگستری-کهگیلویه-بویراحمد-مردم-پیگیرهای-شخصی-مزارعی-نظر-باره-عملکرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1