در بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح شد
بلند شدن دود سیگار از میز خدمت سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد / طعنه احمدی به کارکنان سازمان؛ عجب سیگارهای خوبی داریم
20 آذر 1397 ساعت 10:40
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سازمان صمت را یکی از دستگاههای دولتی پر تردد دانست و گفت: این سازمان به دلیل تعداد بالای مراجعه کنندگان باید خیلی چابکتر باشد و میز خدمت افراد خبره و توانمند نشسته باشد. آنطوری که ما میخواهیم میز خدمت نیست.
یکی از اقدامات خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این استان بازدیدهای واقعاً سرزده از ادارات دولتی است که در واقع بدون تعارف و بی پرده با معایب و مزایای هر دستگاه دولتی آشنا میشود و بعد از آن هم توصیههای لازم را ارائه دهد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز 20 آذرماه 97 از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به طور سرزده بازدید کرد.
بنا بر این گزارش، احمدی ابتدا به ساختمان شماره 2 سازمان صنعت، معدن و تجارت رفت تا دور از چشمان داریوش دیودیده آنجا را ببیند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد درب اتاقهای این سازمان را یکی یکی میزد و سووالاتی هم از کارمندان میکرد. بعضی از کارمندان که در محل کارشان حضور نداشتند، مورد پرسش احمدی قرار میگرفت. حتی بعضی کارکنان حاضر در محل کار از حضور و عدم حضور سایر کارمندان بی اطلاع بودند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد درب یکی از اتاقهای سازمان صنعت و معدن را زد و از کارمندانی که در انجا حاضر بود، سووال کرد؛ اینجا سه میز وجود دارد، دو نفر دیگرتان کجاست؟ که آن کارمند، گفت: یکی از آنها در ساختمان است و دیگری را نمیدانم.
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یکی از کارمندان سازمان صنعت، معدن و تجارت به نام خادمی که مسوول گشت بازار بود، برخورد و از آن کارمند در باره نحوه حضورشان در بازار سووالاتی نیز کرد.
احمدی تا درب اتاق معاون بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد رفت که با درب بسته روبرو شد، که باقری فرد معاون بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در باره عدم حضورش در محل کار خود، گفت: در اتاق رئیس سازمان جلسهای در خصوص قیمت گوشت داشتیم.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از آن به ساختمان شماره 1 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد رفت و یک مرتبه به سراغ میز خدمت این سازمان رفت که چندی پیش خود از وضعیت میزهای خدمت در استان گلایه کرده بود.
احمدی در بدو ورودش به محل میز خدمت سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آیا اینجا سیگار میکشید، که کارمندان و کارشناسان میز خدمت بیان کردند، نه. یکی از این کارمندان گفت: شاید کسی بیرون (پشت پنجره) حیاط سازمان سیگار کشیده باشد و بوی آن به داخل آمده باشد. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نکته بینی و حاضر جوابی معروف است، اظهار کرد: عجب سیگارهای خوبی به استان کهگیلویه و بویراحمد میآمد که برعکس همه جا، به جای اینکه بوی دودش بیرون برود، از بیرون به داخل میآید. به گزارش کبنا، این در حالی بود که پنجرههای سازمان دو جداره و کاملاً بسته بود و البته پشت پنجره میز خدمت فیلتر سیگار به اندازه کافی موجود بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سووالاتی در خصوص فعالیت کارشنان میز خدمت سازمان صمت کرد و از آنها خواست تا توضیحاتی برایش بدهند. اما پاسخی که احمدی را قانع کند، داده نشد.
احمدی که نگران و عصبانی به نظر میرسید از وضعیت میز خدمت، به سمت اتاق داریوش دیودیده رئیس سازمان رفت و در آنجا خطاب به دیودیده گفت: آقای دیودیده میز خدمتتان چندان چنگی به دل نمیزد و باید افرادی را آنجا بگذارید که کاربلد، کارشناس و توانمند باشند، اینها حتی بلد نبودند که چگونه با کیبورد و سیستم رایانه کار کنند.
وی تاکید کرد: سر درب میز خدمت باید به گونهای باشد که هر کس وارد این سازمان شد، متوجه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سازمان صمت را یکی از دستگاههای دولتی پر تردد دانست و گفت: این سازمان به دلیل تعداد بالای مراجعه کنندگان باید خیلی چابکتر باشد و میز خدمت افراد خبره و توانمند نشسته باشد. آنطوری که ما میخواهیم میز خدمت نیست.
در ادامه این بازدید احمدی در خصوص ستاد تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر بازار مطالبی را بیان و اظهار کرد: در خصوص کنترل گوشت قرمز در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باید هماهنگی و چارهاندیشی و تصمیمات بهتری اتخاذ گردد.
به گزارش کبنا، میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات در سازمان است که تنها نقطه تماس (single point of contact) میان سازمان و مشتریان داخلی و خارجی به شمار میرود. هدف این مرکز ارائه خدمات بههنگام و کارآمد به مشتریان سازمان در هر لحظه و زمان همسو با توافقنامهها و تفاهمنامههای میان آنها و سازمان میباشد. میز خدمت با دستور مستقیم رئیس جمهوری و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری دستگاههای اجرائی در طبقه همکف این سازمان راهاندازی شده است.
دستور رییس جمهور در ارائه خدمت به مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول تیرماه سال 1397 (بخشنامه شماره 24452 مورخ 1/3/1397 رییس جمهور)
بخشنامه به وزارتخانهها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، استانداریها و سایر دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده میکنند
به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری دستگاههای اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارامد و در اجرای ماده (17) تصویبنامه شماره 1127128 مورخ 28/12/1396 شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» موارد زیر ابلاغ میشود:
1- از اول تیرماه سال 1397 به بعد، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب میشود.
2- دستگاههای اجرایی مکلف هستند تنها از طریق میز خدمت (حضوری یا الکترونیکی) که در طبقه اول یا در دسترس ترین مکان با مراجعین قرار دارد، ارباب رجوع را پذیرش کرده و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت، درخواستهای مراجعان پذیرش و خدمات لازم به آنها ارائه شود. در این خصوص لازم است:
- به هنگام پذیرش، از کامل بودن مدارک و مستندات ارائه شده توسط ارباب رجوع در محل میز خدمت، اطمینان حاصل نموده و هر گونه نقص در درخواست، مدارک یا مستندات مربوطه را صرفاً در هنگام پذیرش، به اطلاع ارباب رجوع برسانند.
- زمان صدور پاسخ نهاییِ خدمت را هنگام پذیرش ارباب رجوع و دریافت مدارک، در قالب رسیده به وی اعلام کنند.
- امکان رهگیری مراحل گردش کار خدماتِ درخواست شده را از طریق ارائه کد رهگیری منحصر به فرد برای ارباب رجوع فراهم کنند.
2- دستگاههای اجرایی مکلف به موارد زیر در استقرار میز خدمت هستند:
- به صورت شفاف از طریق درگاه الکترونیکی دستگاه یا سایر روشها، اطلاعات مورد نیاز مراجعین شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، مدت زمان ارائه خدمت، پرداختها، شخص و مسئول پاسخگوی خدمت و چگونگی ارتباط با وی، به اطلاع آنان رسانده شود.
- برای جلوگیری از تراکم مراجعین و کاهش زمان انتظار مردم برای انتظار مردم برای ارائه «درخواست خدمت»، دستگاه موظف است نسبت به تدمین تعداد مناسب باجه و کارمند در میز خدمت اقدام نماید.
- امکان نوبت دهی به ارباب رجوع در میز خدمت به طریق مقتضی فراهم شود.
- در محل میز خدمت، امکانات و تسهیلات مناسب به مراجعین تأمین شود.
4- مسئولیت اطلاع رسانی، آموزش و توجیه کارکنان و ارباب رجوع و نیز تضمین اجرای صحیحان به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است. از اول تیر ماه سال 1397 به بعد، پرونده مدیران واحدهای عملیاتی دستگاههای اجرایی و کارکنانی که در اجرای این بخشنامه قصور نمایند، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری قابل رسیدگی است.
5- سازمان اداری و استخدامی کشور و استانداران، مسئول نظارت بر حسن عملکرد واحدهای ستادی و استانی دستگاههای اجرایی، در ارتباط با موضوع این بخشنامه هستند.
حسن روحانی- رییس جمهور
کد مطلب: 405238