کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

اعتراض جوانان «گرمسیر بویراحمد» به استخدام‌های غیربومی

27 خرداد 1397 ساعت 14:05

جوانان بویراحمد گرمسیری به عدم بکارگیری نیرو در احداث بزرگترین تونل مواصلاتی به بنادرجنوبی در کشور با در دست داشتن پلاکارد نسبت به استخدام‌های نیروی غیربومی با تجمع در این منطقه اعتراض کردند.


صبح امروز جمعی از جوانان  مناطق دیل، آرو و مارین نسبت به عدم بکارگیری آنها در پروژه احداث بزرگترین تونل در جنوب کشور تجمع کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، جمعی از جوانان با در دست داشتن پارچه‌ای که بر روی آن نوشته بودند ما جمعی از جوانان حوزه بویراحمد گرمسیر نسبت به استخدام‌های غیرقانونی اعتراض داریم  در مقابل احداث تونل در دست اجرا تجمع کردند.
 این جوانان با نوشته‌هایی نظیر بویراحمد گرمسیر قطب فقر و بیکاری، کاربومی، کارگر بومی به نحوه استخدام و جذب در این پروژه معترض شدند.

احسان از تجمع‌کنندگان می‌گوید با وجود تبعیض‌های صورت گرفته در دیگر فرصت‌های شغلی نسبت به جوانان روستای دیل در گچساران در بحث افتتاح و فرصت‌های شغلی تونل دیل نیز به ما ظلم شده است.
وی گفته تونل دیل از دو منطقه در حال احداث است منطقه آبریگون و خود دیل که در قسمت روستای دیل تنها یک نفر به عنوان نگهبان مشغول به کار شده است و مسئوولان اعلام کرده‌اند که در مشاغلی از جمله رانندگی لودر و بیل مکانیکی نیز جوانان دیلی می‌توانند مشغول شوند در حالی که در روستای دیل نه کسی لودر دارد و نه راننده بیل مکانیکی وجود دارد.
محمدصادق از دیگر جوانان دیلی نیز به ما می‌گوید در آنسوی دیل در روستای آبریگون که بیشترین امورات در حال انجام است از نقاط مختلف حتی از امامزاده جعفر و روستای بیدزرد نیرو در حال کار کردن است آیا این تبعیض نیست؟
تجمع اعتراضی جوانان دیل از توابع گرمسیری گچساران در حالی امروز مقابل تونل در حال احداث دیل برگزار شده است که چندی پیش نیز آنها با تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل تاج‌گردون در دیل خواستار رعایت عدالت در تقسیم فرصت‌های شغلی و توجه خاص به جوانان این روستا شدند.
جوانان روستاهای دیل، آرو و مارین با در دست داشتن دست‌نوشته‌های از جمله بویراحمد گرمسیر قطب فقر و بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است، بیکاری مساوی فقر مساوی خودکشی، کار بومی کار بومی کارگر بومی، ما جوانان روستای دیل، آرو و مارین بیکار هستیم، فقر از در وارد می‌شود ایمان از پنجره خارج می‌شود نسبت به وضعیت کنونی خود مقابل تونل در حال احداث دیل تجمع و اعتراض کرده‌اند.


 با احداث این تونل مسیر اصفهان به گناوه 100 کیلومتر کاهش خواهد یافت و مسیر بویراحمد گرمسیر -چرام از بن‌بست در خواهد آمد. این تونل با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد تومان احداث می‌شود و با پایان یافتن آن، مردم از این مسیر کوتاه بهره‌مند خواهند شد. این تونل که بزرگترین تونل مواصلاتی جنوب کشور است تا سه سال آینده ساخته  و به بهره‌برداری می‌رسد.
«غلامرضا تاجگردون‌» نماینده گچساران چند روز پیش برای ضیافت افطاری به روستای دیل رفته بود که با اعتراض جوانان این منطقه به نحوه استخدام‌ها و جذب نیرو روبرو شد.


کد مطلب: 400821

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/400821/اعتراض-جوانان-گرمسیر-بویراحمد-استخدام-های-غیربومی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1