کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

مطالبات محیط زیستی و دغدغه‌های محمد بهرامی

11 مهر 1403 ساعت 17:23

در حالی که مهدی روشنفکر التفات چندانی نسبت به مطالبات محیط زیستی نداشت، یکی از دغدغه‌های اصلی محمد بهرامی محیط زیست‌ است. تا جایی که بر سر دنا با رئیس قبلی سازمان محیط زیست درگیری لفظی داشت.


یادداشت| در سال‌های اخیر محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به یکی از دال‌های محوری در گفتمان مطالبه‌گری شده است. هر چند یکی از مهمترین عناصر این مطالبه‌گری در زمان آتش‌سوزی‌های گسترده خائیز به وجود آمد، اما قبل از آن، هنگام طرح احداث سدهای تنگ سرخ و آبریز فضا برای این گفتمان فراهم شده بود و در دل همین گفتمان بود که آتش‌سوزی‌های سال‌های آینده، آفت درختان بلوط و حالا جدایی مدیریت دنای شمالی تبدیل به مسائلی مورد مطالبه شدند. 
این گفتمان را از ابعاد متفاوتی می‌توان مورد بحث قرار داد. اما در اینجا صرفا می‌خواهیم مواجهه دو نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون را نسبت مطالبه‌گری محیط زیستی اجمالا مورد بحث قرار دهیم.
در حالی که مهدی روشنفکر نماینده پیشین این حوزه انتخابیه کمترین دغدغه‌ای نسبت به مطالبات محیط زیستی نداشت، محمد بهرامی نماینده کنونی بویراحمد، در طول همین چند ماه بارها نشان داده محیط زیست برای او اهمیتی محوری دارد.
روشنفکر تلاش زیادی داشت یا حداقل می‌خواست نشان دهد تلاش زیادی برای پیشرفت سد تنگ سرخ داشته است و مدام درصد پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبارات آن را با سال‌های پیش از نمایندگی خود مقایسه می‌کرد، بدون آن‌که اندکی درباره پیامدهای زیست‌محیطی این سد حرفی بزند. حتی با فعالان محیط زیستی نیز در این زمینه مخالفت می‌کرد.
اما در مقابل، بهرامی چند فقره در سازمان محیط زیست کشور حضور پیدا کرد و نشان داد برای محیط زیست حوزه انتخابیه‌اش اهمیت قائل است.
روزی که بهرامی نماینده این حوزه شد، مدیریت دنای شمالی از دست رفته بود. حتی سر و صدای چندانی هم درباره آن وجود نداشت. این‌که واگذاری مدیریت دنای شمالی تبدیل به یک مطالبه عمومی در استان شد بخشی از آن ناشی از فضاسازی رسانه‌ای از سوی بهرامی و تیم او بود. او حتی در روز معارفه رئیس جدید سازمان محیط زیست، با رئیس قبلی بر سر دنا درگیری لفظی داشت.
بهرامی با وجود آن‌که در کنار دو سید محمد موحد و غلامرضا تاجگردون به‌عنوان دو نماینده باسابقه و باتجربه استان حضور دارد، نشان داده که به‌خوبی می‌تواند در این زمین بازی کند.


کد مطلب: 491287

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/491287/مطالبات-محیط-زیستی-دغدغه-های-محمد-بهرامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1